Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag jullie kind met elk kind spelen?

+17
Aimee
RYW
Minx
Rush
Kat1980
Mamsie
Lolly's
Parel
Floor
Teddyaapje
*Lookie*
loesje
Thunder
Twellie
Niene
Liadan
Lonely Goatherd
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 3 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 9:12

Nee, ik zal daar niet zo selectief in zijn. Als papa in de gevangenis zit wil dat niet zeggen dat hij geen lieve papa is of dat het daar thuis een puinzooi is. Daarbij kan het kind er niets aan doen.
Het moet er wel erg bont aan toe gaan, wil ik mijn kind er weghouden. Als het minder hygiënisch is, zal het mijn kind geen kwaad doen en kinderen maakt het over het algemeen niet zoveel uit hoe schoon een huis is.

Ik hoop dat ouders bij C.iske op school minder selectef zijn als hier want dat zou ik heel sneu vinden voor C.iske terwijl ze hier prima kunnen spelen. Ook als ik er niet ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 3 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 9:18

Ik was vroeger het kind waarmee niet gespeeld mocht worden :nopompom: Nouja, volgens één enkele ouder dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 3 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 9:23

Nee daar ben ik niet selectief in. In ieder geval met S.niet. Hoe dat met M.zal gaan lopen is misschien een ander verhaal. Ik laat haar vrij in haar keuze met wie ze wil afspreken. Ze komt er vanzelf wel achter of het klikt of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 3 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 9:25

Hier hebben we tot dusver geen verschil gemaakt ik wel of niet spelen wat betreft hygiene of buitenlandse ouders o.i.d.

D.ylan wil er dan graag mee spelen, en dan tja is het misschien niet allemaal volgens onze normen maar ook daar leren kinderen van en voor een paar uur vind ik dat geen kwaad kunnen.

Wel maken we keuzes om hem bij het ene kind vaker te laten spelen dan bij de ander. Dit komt door de invloed die sommige kinderen op D.ylan hebben. Die lopen zo hard over hem heen dat hij hier dagen draaierig en verdrietig van is en dat kan niet te bedoeling zijn,, ondanks dat zoeken ze elkaar wel weer op en dan laat ik ze liever hier spelen omdat D.ylan hier wat 'harder' speelt omdat hij zich thuis voelt en bij een anders is hij nog voorzichtiger.

Maar buiten dat kan hij tot zover overal heen. Vorige week bij een pools jongetje gespeeld en leuk dat hij het vond! *uhmm mama ik kon alleen niets van ze verstaan maar heb wel drinken gekregen Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 3 827601

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 3 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  PapillonRose vr 16 nov 2012 - 11:31

Ik wil gaan proberen om daar zo min mogelijk invloed op uit te oefenen. Natuurlijk kan ik me nu al indenken dat ik vast sommige kinderen minder 'leuk' zal vinden voor A. dan andere kinderen, maar zij is degene die er mee moet spelen en niet ik.

Wel zal ik er proberen alert op te zijn dat ze niet in hele slechte situaties gaat spelen (bijvoorbeeld extreem onhygiënisch), maar dan kan het kindje in kwestie natuurlijk vaker bij ons spelen als A. het kindje wel erg aardig vind. En zo'n kind kan niks aan de thuissituatie doen, dus ik vind het sneu om daarom een kindje te weren.

En ik wil er wel alert op zijn dat er geen kinderen zijn die een hele slechte invloed op A. zullen hebben. Je hebt soms kinderen die anderen aansporen om rottigheid uit te halen, of hele slechte gewoontes hebben. Ik denk dan wel dat ik wil proberen A. erop te wijzen dat ik niet wil dat ze bepaalde dingen overneemt, en waarom. En dat ik dan misschien wel subtiel probeer te zorgen dat ze niet constant met deze kinderen speelt.

Maar ik kan me niet voorstellen dat ik haar echt zou verbieden om met iemand te spelen. Hebben mijn ouders ook nooit gedaan en meestal regelen kinderen het zelf al best goed. Soms denk je dat het leuk is om met iemand te spelen, en kom je er vanzelf achter dat diegene toch niet zo tof blijkt. Moeten ze ook leren. Al zal ik zeker goed opletten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 3 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Leah vr 16 nov 2012 - 11:57

Dit is echt iets waar ik mee worstel. J. gaat nu fulltime naar school sinds deze week en ik vind het echt een verschrikkelijke gedachte om haar ergens te laten spelen bij mensen die ik niet ken.

De ouders van de enige kindjes die in onze straat wonen laten hun jongste van 2,5 jaar alleen buiten spelen. Dus echt zonder toezicht. En er is een sloot hier vlakbij.

Ik moet er niet aan denken dat J. bij een kindje komt spelen met zulke ouders. En dat er dus niet op haar wordt gelet. Ze is net 4 jaar. En ik denk dat ik moeilijk bij elke ouder van een kindje waar ze bij wil spelen een kop koffie kan komen drinken om die gevaren uit te sluiten. Dat staat ook weer zo stom Wink
Leah
Leah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 3 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 12:02

Oh ik doe dat wel, eerst even wat drinken. Ergens anders maar bij mij thuis bied ik dat ook aan. Maar dat doe ik ook omdat mijn zoon het allemaal nog heel spannend vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 3 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Leah vr 16 nov 2012 - 12:12

oke...dus zo gek is dat niet? Ik dacht er ook aan om in de eerste instantie kindjes hier te laten spelen en dan inderdaad moeder en/of vader ook uit te nodigen. Ik vind dit echt zo lastig om die controle over mijn kind los te moeten laten...ze is nog maar 4..
Leah
Leah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 3 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Leah vr 16 nov 2012 - 12:20

Dropdraakje schreef:
Elodie schreef:Ik vind wel dat een kind zelf z'n vriendjes uit moet kunnen kiezen. Dus zeer selectief zijn, dat begrijp ik niet goed.

Daar kan ik me wel in vinden ook al heb ik nog geen kinderen. Ik zal proberen mijn kinderen er vrij in te laten, maar sommige extremen gevallen zoals geweld etc zal ik op zijn minst iets van zeggen.

Maar het kan zo zijn dat je die extremen gevallen niet zo snel eruit zal pikken. Van de buitenkant kun je dat moeilijk zien. Die ouders van die kindjes uit mijn straat zien er ook heel gewoon en verzorgd uit. Terwijl het daarbinnen een bende is en zij hun kindjes ook (naar mijn idee te) vrij laten. En dan was er ook nog iets voorgevallen waarbij de vader en dochter van toen +/- 4 jaar oud hier bij mij in huis gingen tongen :shock:. Heel apart..en een heel ander verhaal. Maar wat ik bedoel, van de buitenkant zie je dit absoluut niet. Het is zelfs een hele knappe verzorgde vent.
Leah
Leah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 3 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum