Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

+12
Mamsie
Linda
_Lana_
Annemie
Paper Crown
Darius
Susan
-Ieniemienie-
Slakje
Liadan
Lejow
Coco
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Coco zo 21 okt 2012 - 21:01

Mag jouw kind bijv. ongelimiteerd met pannen en deksels muziek maken? Stoeien, rondrennen, hard springen? Met een auto rondrijden door het huis? Met de bal tegen de muur gooien/voetballen?
Hoeveel rekening houden jullie met de buren? Waar trekken jullie de grens?
Of vinden jullie dat ze overdag volledig in hun spel op mogen gaan omdat het schappelijke tijden zijn?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Lejow zo 21 okt 2012 - 21:02

B mag later best spelen, maar het is hier geen ren-je-rot-speelparadijs.
Ze mag dan dus ook niet met een bal tegen de muur gaan gooien ofzo, sowieso vind ik ballen geen binnen speelgoed.
Ze mag best heerlijk in haar spel opgaan, maar er zijn grenzen. Zelf loop je ook niet de hele dag gillend door het huis, dat hoeft zij dus ook niet te doen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Liadan zo 21 okt 2012 - 21:04

Ze mogen lekker in hun spel op gaan zolang ik er zelf niet teveel last van heb. Pas waren ze met pannendeksels tegen elkaar aan het slaan, dat vind ik even leuk maar daarna gaan mijn oren pijn doen en vond ik het genoeg.
Mijn buren horen niet goed en hebben er geen last van als ze veel herrie maken, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden als ze binnen spelen.
Met buiten spelen moeten ze wel rekening houden met de buurt en mogen ze dus niet ongelimiteerd gillen en schreeuwen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 21:05

Ik vind een spelend kind geen herrie maken. Ze hoeven tijdens het spelen niet te schreeuwen want dat slaat nergens op. Tevens vind ik het ook niet nodig om mijn spullen kapot te maken. Ze hoeven niet tegen de muren te staan of met iets tegen de muren te gooien, waarom is dat nodig?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Slakje zo 21 okt 2012 - 21:06

Ik woon in een appartement, dus met ballen spelen, met pannen lawaai maken, gillen en roepen zal hier niet mogen. Maar daarvoor gaan we dan ook regelmatig naar het park (doen we nu ook).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  -Ieniemienie- zo 21 okt 2012 - 21:08

Haha lastig!
Opzich ben ik daar wel makkelijk in, kwa stemgeluid dan.
Ze mogen best wat herrie met hun stem maken. Maar echt gillen vind ik niet goed.
Maar de ene dag kan ik er beter tegen dan de andere dag.
Wel houd ik rekening met de tijd. Ze mogen niet om 7u al allemaal herrie maken. Vanag een uur of 9 vind ik het prima.
Met speelgoed ligt het er helemaal aan. Voetballen vind ik binnen echt niet goed. Zie al mn lampen, fototijstjes, tv ed al om gaan. Met de loopauto mogen ze best het hele huis door. Alleen niet op de convectorput. Dat maakt zon herrie en dat weten ze ook. En dingen zols pannen tegen elkaar aan slaan vind ik even goed. Tot ik er zelf pijn van in mn oren krijg en dan moeten ze er van mij mee stoppen.

Met buiten spelen hou ik wel wat meer rekening met tijd. Dus niet al om 7u buiten rennen en springen en schreeuwen.
overdag vind ik dat veel minder erg. Kinderen liggen er altijd voor 8u in, dus savonds maken ze buiten zozio geen overlast.


Laatst aangepast door -Ieniemienie- op zo 21 okt 2012 - 21:16; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Susan zo 21 okt 2012 - 21:13

Ze maken eigenlijk niet zoveel herrie. E zet wel eens de muziek te hard, dan zet ik de muziek weer wat zachter. Soms wordt hij 's nachts wakker en dan kan hij wel heel enthousiast aan het zingen of roepen zijn en ook huilen ze af en toe natuurlijk wel, maar echt schreeuwen om het herrie maken, dat hoor ik niet vaak. Maar goed, als ze wel een keer herrie maken dan maak ik me daar niet direct heel druk om tenzij het midden in de nacht is. Wij horen de buren ook vaak genoeg en daar ga ik ook niet meteen over zeuren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 21:21

Tot op zekere hoogte mogen ze best herrie maken. Met deksels tegen elkaar slaan bijvoorbeeld niet, dat vind ik zelf irritant en voor de buren ook. Ze mogen ook best rennen, maar niet binnen, en ook niet op de gallerij ivm de buren.

Ze mogen best muziek luisteren, maar niet op vol volume. Dingen die qua herrie niet van buren zou accepteren zou ik ook niet van mijn kinderen accpeteren, ook niet omdat ze aan het spelen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Darius zo 21 okt 2012 - 21:25

De ene dag kan ik er beter tegen dan de andere dag. Ik kan alleen niet goed tegen repeterende geluiden, zeg maar. Dus ook al tikken ze zachtjes met hun vingers op de tafel, als ze dat de hele tijd doen, dan vind ik dat irritant.

Lawaai maken puur om het lawaai maken vind ik niet nodig.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Paper Crown zo 21 okt 2012 - 21:26

Wij delen een kap met de buren. Dus ons tussenmuur is ook hun tussenmuur. Wij hebben de HELE dag last van hun kinderen. Het is niet normaal. Begint om 06:00 en gaat door tot ze op bed liggen. Ze hebben een vloer laten storten, zonder ondervloer.. dus ze lopen eigenlijk op het beton en rennen van de ene kant, naar de andere kant van de woonkamer. Maar ook de ouders zijn erg luid, als ze in hun tuin gaan roken, rammen ze zo hard de deur dicht dat bij ons de ramen trillen. Als ze de trap afstormen, lijkt het alsof er iemand bij ons omlaag komt. Echt bizar. Ze hebben het zelf geloof ik niet door, dus ik ga er binnenkort maar eens aanbellen.. Ik snap dat kinderen geluid maken, ons kind zal straks ook lopen en lawaai maken, maar zij corrigeren niet, want het gaat echt de hele dag door.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 21:31

Wij hebben echt zeikmensen in onze flat, dus ik probeer zo veel mogelijk rekening te houden met de onderburen en met mijn buurvrouw. Die overigens al 80 is, maar echt nóóit klaagt. Mijn kind mag dus ook niet super veel lawaai maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Susan zo 21 okt 2012 - 21:35

Mijn nichtje had vroeger zo'n vreselijke onderbuurvrouw. Als zij om drie uur 's middags ging stofzuigen dan belde die buurvrouw de politie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Coco zo 21 okt 2012 - 22:05

Interessant, was er al een tijdje benieuwd naar.
Wij corrigeren vrijwel altijd als ze herrie schoppen, vooral bij het rennen, ze lopen echt nooit normaal en het klinkt alsof er een heel leger aan komt. En juist dat doen ze het liefst de hele dag. Daar zijn we echt al een half jaar mee bezig, maar het wil nog niet echt helpen helaas. Neutral
Met het spelen zelf valt het eigenlijk wel mee.
Gelukkig zijn onze buren vrijwel altijd weg als onze kinderen wakker zijn, behalve op zondag. Aan de andere kant staat het huis leeg en grenst ook alleen de keuken maar aan ons huis. Maar zelf word ik er wel knetter van. Ik vind de grotere auto's binnen trouwens ook vreselijk klinken over het laminaat de hele tijd. Rest van het spelen gaat gelukkig wel met een normaal volume, totdat ze ruzie krijgen. silent
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Coco zo 21 okt 2012 - 22:06

Zelda schreef:Wij hebben echt zeikmensen in onze flat, dus ik probeer zo veel mogelijk rekening te houden met de onderburen en met mijn buurvrouw. Die overigens al 80 is, maar echt nóóit klaagt. Mijn kind mag dus ook niet super veel lawaai maken.

Welke dingen moet hij daar bijv. voor laten? Andere dingen dan wat hij eventueel bij een gezinswoning zou mogen?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 22:09

Nois schreef:
Zelda schreef:Wij hebben echt zeikmensen in onze flat, dus ik probeer zo veel mogelijk rekening te houden met de onderburen en met mijn buurvrouw. Die overigens al 80 is, maar echt nóóit klaagt. Mijn kind mag dus ook niet super veel lawaai maken.

Welke dingen moet hij daar bijv. voor laten? Andere dingen dan wat hij eventueel bij een gezinswoning zou mogen?
Dat slaan met pannen bijvoorbeeld vind ik echt niet nodig. Ook gillen en schreeuwen mag niet, dat doet hij maar buiten. Ook heeft hij zo'n super irritant loopfietsje wat onwijs veel lawaai maakt, ik heb daar een keer een klacht over gekregen dus dat doen we ook zo weinig mogelijk. Als ik een tuin had gehad was het een ander verhaal geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 22:24

Mijn zoontje mag best schreeuwen, met ballen tegen de muren aan gooien, met pannendeksels muziek maken enzv maar binnen grenzen, ik laat hem dan bijv een half uurtje muziek maken.
Maar goed ik kan ook makkelijk praten want onze buurman is er overdag niet en aan de andere kant hebben we geen buren.. dus niemand die er last van heeft behalve ik smile
Als zijn zus op bed ligt moet hij wel zachtjes zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Annemie zo 21 okt 2012 - 22:48

.


Laatst aangepast door Annemie op za 27 okt 2012 - 1:47; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  _Lana_ zo 21 okt 2012 - 23:11

Paper Crown schreef:Wij delen een kap met de buren. Dus ons tussenmuur is ook hun tussenmuur. Wij hebben de HELE dag last van hun kinderen. Het is niet normaal. Begint om 06:00 en gaat door tot ze op bed liggen. Ze hebben een vloer laten storten, zonder ondervloer.. dus ze lopen eigenlijk op het beton en rennen van de ene kant, naar de andere kant van de woonkamer. Maar ook de ouders zijn erg luid, als ze in hun tuin gaan roken, rammen ze zo hard de deur dicht dat bij ons de ramen trillen. Als ze de trap afstormen, lijkt het alsof er iemand bij ons omlaag komt. Echt bizar. Ze hebben het zelf geloof ik niet door, dus ik ga er binnenkort maar eens aanbellen.. Ik snap dat kinderen geluid maken, ons kind zal straks ook lopen en lawaai maken, maar zij corrigeren niet, want het gaat echt de hele dag door.

In ons vorige huis hadden wij dit ook. Nu was het ook erg gehorig, dus het is wel logisch dat je dan iets van elkaar hoort. Maar echt, die kinderen renden 's morgens vroeg al tig keer de trap op en neer en echt hard ook.
En dan nog met schoenen in huis rennen/spelen, pff, af en toe werd je daar gek van.

( en ze hadden ook nog een hond, die vaak van zich liet horen ).

Wij hebben geen directe buren, dus daar hoeven we gelukkig geen rekening mee te houden.
Maar dan nog vind ik het niet nodig om steeds ( vooral met schoenen aan ) door het huis te rennen en de trap op en af te denderen.
Ook gillen en schreeuwen vind ik niet nodig.
Maar als eens wat harder praten en ze gaan lekker in het spel op, dan vind ik dat alleen maar leuk.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 23:39

Oei.. Ik ben best een zeur als ik dit zo lees...
Hij mag echt niet met pannendeksels slaan.. Geen bal in huis, niet rennen, gillen vind ik ook niet goed.. Timmeren met spullen ook niet.. Hij mag met autootjes over de houtenvloer scheuren maar ook niet continue want dat maakt een rot herrie.. Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 23:44

Gillen moet hier op de gang. Met een schuimrubberen bal mag ze best gooien, zolang ze maar een beetje beheersd blijft. Pannen mag ze niet mee spelen, dan ben ik bang dat ze de pannen met anti aanbaklaag sloopt. Ze mag best luid praten, lachen en roepen, maar niet aan één stuk door. Als we haar laten gaan gaat het van kwaad tot erger en breekt ze de hele boel hier af omdat ze dan veel te wild is in haar hoofd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 23:59

Rejoy. schreef:Gillen moet hier op de gang. Met een schuimrubberen bal mag ze best gooien, zolang ze maar een beetje beheersd blijft. Pannen mag ze niet mee spelen, dan ben ik bang dat ze de pannen met anti aanbaklaag sloopt. Ze mag best luid praten, lachen en roepen, maar niet aan één stuk door. Als we haar laten gaan gaat het van kwaad tot erger en breekt ze de hele boel hier af omdat ze dan veel te wild is in haar hoofd.


Dat gat hier ook wel op ja! En mijn zoontje is daar nogal erg gevoelig voor, druktemaker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Linda ma 22 okt 2012 - 0:05

Ik ben daar denk ik vrij makkelijk in. Maar mijn dochter is niet iemand die buitensporig hard gaat zitten gillen. Als ze met haar nicht samen speelt dan kan ze wel flink herrie maken, maar dat vind ik niet zo erg.
Met de pannen speelt ze ook niet. Ze heeft 1 la in de keuken waar ze mee mag spelen, die zit helemaal vol met plastic bakjes. En ze mag in het gootsteenkastje spelen, daar liggen alle theedoeken. Ze noemt het haar kamer en gaat daar rustig met de deurtjes dicht in zitten, haha.
Qua speelgoed heeft ze wel wat dingen die herrie maken, maar daar mag ze gewoon mee spelen. Anders had ik het niet neer moeten zetten.
Verder denk ik dat ze echt pas herrie zal maken als ze met iemand samen is. In haar eentje valt het reuze mee.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Mamsie ma 22 okt 2012 - 0:06

Wij zijn best een druk gezin. Als het de perken te buiten gaat dan grijp ik in en gemiddeld 1 per 2 weken doen we een "schreeuw zo hard als je kan" minuut. Dan doen wij ook gewoon mee. Altijd leuk!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Blue flower ma 22 okt 2012 - 0:33

Mamsie schreef:Wij zijn best een druk gezin. Als het de perken te buiten gaat dan grijp ik in en gemiddeld 1 per 2 weken doen we een "schreeuw zo hard als je kan" minuut. Dan doen wij ook gewoon mee. Altijd leuk!

Whoohahahahah, ik zie dat echt al helemaal voor me haha. Wat zullen de buren denken? Luchtalarm? owhnee het zijn de buren hahaha.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 0:38

Als mijn buren dit een keer in de twee weken zouden doen, dan zou ik me afvragen of het wel goed met ze gaat. Ik vind het apart.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen? Empty Re: Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum