Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag jullie kind met elk kind spelen?

+17
Aimee
RYW
Minx
Rush
Kat1980
Mamsie
Lolly's
Parel
Floor
Teddyaapje
*Lookie*
loesje
Thunder
Twellie
Niene
Liadan
Lonely Goatherd
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Lolly's vr 16 nov 2012 - 0:57

Mamsie schreef:Kinderen zoeken hun eigen vrienden en als dat er straks 1 is die dingen steelt en je gaat het verbeiden dan schiet je daar echt niets mee op.
Straks zien we wel weer verder, als ze dus een stuk ouder is. Nu heb ik er nog enige invloed op en voor mij hoort het gewoon bij mijn manier van opvoeding. Ik wil haar zo lang mogelijk beschermen tegen, voor mij, negatieve invloeden. En dat doe ik dus ook onopvallend. Ik ga niet hardop zeggen op de speelplaats dat ze daar niet mogen gaan spelen omdat....dat doe ik subtiel en op mijn manier.

Ik heb zelf ook geen zin om haar maar te laten spelen met kinderen die bijv. een grove taal hebben, zodat ik bij thuiskomst haar weer continue straf kan geven omdat ze een grote mond heeft. En dan doel ik op taal zoals: Ik maak je kapot, ik sla je in elkaar, hou je kop en dat soort praat. Het spijt me maar ik vind dat geen normale taal en ik wil ook niet dat mijn kind er al mee in aanraking komt. Hoe ik dat straks ga doen, zie ik dan wel. Ik heb het nu over een 4-5 jarige.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 1:00

Overigens zou ik mijn kinderen wél verbieden met iemand om te gaan die steelt, rookt, drugs gebruikt of andere dingen doet die niet kunnen. Met uitleg uiteraard, maar tot ze een jaar of 12/13 zijn kan dat prima lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Lolly's vr 16 nov 2012 - 1:01

yvonne schreef: Een kind afrekenen ophef feit dat zijn/ haar vader in de gevangenis zit vind ik wel er sneu.
Er is nogal een verschil waarvoor paps vastzit natuurlijk. Ik noem maar iets, zit hij vast voor belastingfraude of weet ik veel vind ik het een ander verhaal dan drugsmokkel ofzo. Heel vervelend voor dat kind want die kan er inderdaad niets aan doen, maar toch zal ik dat tegen proberen te houden of het kind bij mij laten spelen.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Mamsie vr 16 nov 2012 - 1:05

Lolly's schreef:
yvonne schreef: Een kind afrekenen ophef feit dat zijn/ haar vader in de gevangenis zit vind ik wel er sneu.
Er is nogal een verschil waarvoor paps vastzit natuurlijk. Ik noem maar iets, zit hij vast voor belastingfraude of weet ik veel vind ik het een ander verhaal dan drugsmokkel ofzo. Heel vervelend voor dat kind want die kan er inderdaad niets aan doen, maar toch zal ik dat tegen proberen te houden of het kind bij mij laten spelen.

Wat naar om te lezen dat je echt daarom je kind niet met dat kind zou laten spelen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 1:07

Tja, weet je, ik reken kinderen er óók op af als ze een stoornis hebben waardoor ze irritant gedrag vertonen. Niet de kinderen an sich, maar ik wil niet dat mijn kinderen daarmee spelen (omdat ze dan constant geplaagd worden). Ik reken kinderen er óók op af als pa thuis een weedplantage heeft (hier in de buurt niet ongebruikelijk). Ik reken kinderen er in inderdaad ook op af als pa in de gevangenis zit.



Wil niet meteen zeggen dat mijn kinderen níet met die kinderen mogen spelen, maar wel híer thuis en niet bij de ander.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Mamsie vr 16 nov 2012 - 1:08

Lolly's denk je echt dat je dat soort dingen kunt tegenhouden? Zulke praat wil ik ook niet horen en die ouders van dat kind vast ook niet. Toch zeggen ze het. Je kunt ze zeggen dat jij het niet wilt hebben maar om dan meteen de omgang te verbieden schiet je niets mee op.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Lolly's vr 16 nov 2012 - 1:09

Dan verschillen we daarin erg van mening want ik vind het bijv. weer 'vreemd' om te lezen dat iemand anders daar geen problemen mee zou hebben. Ach ja, zo heeft iedereen zijn eigen mening.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 1:09

Wat Mamsie zegt klopt overigens. Ik leg mijn kinderen gewoon uit dat sommige dingen niet door de beugel kunnen, en dat ik dat dus niet wil hebben. Dat als een ander kindje roept dat homo's en buitenlanders vies zijn, dat dat niet aardig is en waarom niet en waarom sommige mensen dat zeggen. Veel effectiever dan álles buiten de deur houden, anders krijg je van die wereldvreemde kinderen die niets gewend zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 1:11

O nee, ik zou absoluut niet willen dat Y. straks met de buurjongens van 2 huizen verder op gaat spelen. Die zijn brutaal en hebben slechte en vieze praat in hun mond. Voor de rest zijn er weinig kinderen hier in de straat van haar leeftijd dus zal ze het met vriendjes en vriendinnetjes van bijv school moeten doen straks. Maar ook daar zal ik denk ik wel "selectief" in zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Lolly's vr 16 nov 2012 - 1:12

Mamsie schreef:Lolly's denk je echt dat je dat soort dingen kunt tegenhouden? Zulke praat wil ik ook niet horen en die ouders van dat kind vast ook niet. Toch zeggen ze het. Je kunt ze zeggen dat jij het niet wilt hebben maar om dan meteen de omgang te verbieden schiet je niets mee op.
Geen idee, ze is nog niet zo oud. Maar dit is wel de manier waarop wij onze opvoeding nu doen en het dus op die manier tot nu toe proberen. We gaan er vanzelf achterkomen of het zo gewerkt heeft of niet. Het lijkt nu trouwens wel of ze maar met een heel selectief groepje kinderen mag spelen. Dit is natuurlijk niet zo. Van de 23 kinderen uit de klas heb ik liever niet dat ze met 3 specifieke kinderen speelt. 2 van die kinderen gewoon helemaal niet, de andere zou gerust bij mij mogen komen spelen.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Lolly's vr 16 nov 2012 - 1:14

Eucalypta schreef:Wat Mamsie zegt klopt overigens. Ik leg mijn kinderen gewoon uit dat sommige dingen niet door de beugel kunnen, en dat ik dat dus niet wil hebben. Dat als een ander kindje roept dat homo's en buitenlanders vies zijn, dat dat niet aardig is en waarom niet en waarom sommige mensen dat zeggen. Veel effectiever dan álles buiten de deur houden, anders krijg je van die wereldvreemde kinderen die niets gewend zijn.
Zo doe ik het ook, ik leg ook alles uit. En álles buiten de deur houden (mocht dat op mijn reacties slaan) dat is nergens op gebaseerd en flink overdreven. Dat zeg ik ook nergens. En wereldvreemd en kinderen die niets gewend zijn is weer een compleet ander uiterste.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 1:17

Ik zou de hierboven genoemde dingen ook wel een reden vinden om mijn zoon niet bij zulke mensen thuis te laten spelen. Maar dat zie je hier helemaal niet.

Op de vorige school was er een moeder, van een meisje uit de klas van mijn zoon, die echt niet spoorde. Dat zag je gelijk. Heel gek geouwehoer, schreeuwen tegen dochter, maxi cosi met baby erin zomaar ergens neer smijten enzo. Kijk, dat zijn natuurlijk echt uitzonderingen en dan verbied ik mijn kind wel om met zo'n kind af te spreken. Die dochter kon er niks aan doen maar ik wil gewoon niks te maken hebben met zo'n gezin. Ik heb dat toen trouwens niet tegen mijn zoon gezegd.

Nu zeg ik wel waarom hij niet met een kind mag spelen. Ik vind het namelijk gewoon niet normaal hoe dat kind doet en het lijkt mij goed dat mijn zoon dat weet. Hij ziet haar namelijk veel. Ook heb ik het tegen het kind verteld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Mamsie vr 16 nov 2012 - 1:20

Ja dat zijn idd uiterste dingen Elodie en dan zal ik ook zeker wel even achter mijn oren krabben. Zodra mijn gevoel zegt "nee dit kan niet" dan zal ik daar ook zeker naar luisteren. Het kindje is wel altijd welkom om bij ons te komen spelen. Misschien kunnen ze wel heel leuk samen spelen. Mocht dit nou ook niet het geval zijn dan zal ik dat ook uitleggen aan mijn kinderen. Maar als het kindje gewoon leuk, normaal kan spelen met mijn kind dan is hij/zij welkom.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 1:21

Dan is een kind inderdaad bij mij wél welkom. Wie weet heeft zo'n kind er nog wat aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Mamsie vr 16 nov 2012 - 1:25

Eucalypta schreef:Dan is een kind inderdaad bij mij wél welkom. Wie weet heeft zo'n kind er nog wat aan.

Ja juist.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Kat1980 vr 16 nov 2012 - 1:54

Ik denk dat als ik naar het karakter van mijn zoon kijk dat hij niet zo snel met kindjes zal omgaan waar ik 'een probleem' mee zou kunnen hebben. Hij is zelf vrij rustig en trekt ook naar kindjes toe die dat ook zijn. Er zit in zijn klas wel een jongen die ik persoonlijk een beetje asociaal en vervelend vind (in de zin van treiteren etc), maar daar heeft mijn zoon ook echt helemaal niks mee.

Mocht het in de toekomst wel gebeuren, dan ligt het er ook aan wat het probleem is. Zoals bv in het geval van ouders die roken, dan nodig ik het kind wel hier uit. Zo zullen er best voor veel dingen een oplossing te bedenken zijn.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Rush vr 16 nov 2012 - 1:56

Rataplan schreef:

Wat ik me nog afvraag. Als mensen buiten roken, mogen dan jullie kinderen er wel spelen?
Zijn er echt mensen die dit erg vinden? Ouders die buiten roken? Neutral
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Minx vr 16 nov 2012 - 2:41

Kat1980 schreef:Ik denk dat als ik naar het karakter van mijn zoon kijk dat hij niet zo snel met kindjes zal omgaan waar ik 'een probleem' mee zou kunnen hebben. Hij is zelf vrij rustig en trekt ook naar kindjes toe die dat ook zijn. Er zit in zijn klas wel een jongen die ik persoonlijk een beetje asociaal en vervelend vind (in de zin van treiteren etc), maar daar heeft mijn zoon ook echt helemaal niks mee.

Mn.

Heb een hoeft het ander niet uit te sluiten hè, aso ouders kunnen ook hele lieve kindjes hebben.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Twellie vr 16 nov 2012 - 2:41

Eucalypta schreef:Tja, weet je, ik reken kinderen er óók op af als ze een stoornis hebben waardoor ze irritant gedrag vertonen. Niet de kinderen an sich, maar ik wil niet dat mijn kinderen daarmee spelen (omdat ze dan constant geplaagd worden). Ik reken kinderen er óók op af als pa thuis een weedplantage heeft (hier in de buurt niet ongebruikelijk). Ik reken kinderen er in inderdaad ook op af als pa in de gevangenis zit.



Wil niet meteen zeggen dat mijn kinderen níet met die kinderen mogen spelen, maar wel híer thuis en niet bij de ander.

Ik vraag me dan gelijk af hoe je dat uitlegt aan de ouders, of vragen die er niet naar als hun kinderen alleen bij jullie thuis spelen? Dan moet je er toch wat omheen draaien omdat het wel wat moeilijk zal liggen om aan te geven dat je ze verdenkt van wiet telen Very Happy.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:47

Rush schreef:
Rataplan schreef:

Wat ik me nog afvraag. Als mensen buiten roken, mogen dan jullie kinderen er wel spelen?
Zijn er echt mensen die dit erg vinden? Ouders die buiten roken? Neutral

Ik zou roken ook echt geen reden vinden om mijn kinderen ergens niet te laten spelen, ook niet als dat binnen is. Dát vind ik nou hysterisch. Je kind loopt meer schade op als het naar school fietst langs een drukke weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  RYW vr 16 nov 2012 - 3:17

Ik ben er zeker niet selectief in, de extremen daargelaten. Mijn zoons mogen hun eigen vriendjes uitkiezen, maar er zijn wel dingen die ik gewoon niet wil hebben. Pas was de oudste ergens aan het spelen, en die moeder ging toen een ritje maken met de auto met ze, en ze mochten omstebeurt op schoot om te sturen. Dat vind ik hartstikke gevaarlijk en wil ik echt niet hebben, dus dat heb ik tegen haar gezegd en ze begreep dat. Ik heb het ook aan mijn zoon uitgelegd, dat ik niet wil dat hij dat doet, ook niet als het hem aangeboden wordt. Opgelost.

Tuurlijk zijn er kinderen waar ik minder enthousiast over ben, maar als ik dat even laat gaan merk ik dat ze er vanzelf een beetje vandaan drijven, omdat ze ook wel merken dat ze weinig aansluiting of behoefte aan contact met dat kindje hebben. En dan is het niet verbieden, maar hun eigen keuze. Bovendien zijn mijn zoons natuurlijk gewoon kinderen, geen prinsjes waarbij je eerst door een sollicitatieprocedure moet voor je ermee mag spelen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 3:27

Elodie schreef:Ik vind wel dat een kind zelf z'n vriendjes uit moet kunnen kiezen. Dus zeer selectief zijn, dat begrijp ik niet goed.

Daar kan ik me wel in vinden ook al heb ik nog geen kinderen. Ik zal proberen mijn kinderen er vrij in te laten, maar sommige extremen gevallen zoals geweld etc zal ik op zijn minst iets van zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Aimee vr 16 nov 2012 - 3:54

Ik weet natuurlijk niet hoe het echt gaat zijn, maar ik verwacht niet dat ik 'zeer selectief' zal zijn. Als het ergens minder schoon is dan thuis, dan is dat jammer, maar ik ga hem niet verbieden daar te spelen. Krijgt hij vast weerstand van! Kindjes die ik minder leuk vind, ook jammer, maar ik hoef er geen vriendjes mee te zijn. Behalve dan natuurlijk als het kindje echt dermate slechte invloed heeft, dat ze samen dingen gaan doen die echt niet door de beugel kunnen.

Dingen zoals RYW beschrijft, echt gevaarlijk dus, dat zou ik dan weer niet kunnen waarderen. Ik zou dan niet mijn kind verbieden nog met dat kindje om te gaan, maar ik zou wel een goed gesprek met de moeder aan willen gaan.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Manderijn vr 16 nov 2012 - 4:53

Ik heb er nog niet over nagedacht omdat mijn oudste nog geen 4 is. Maar haar ergens niet laten spelen omdat de ouders (buiten) roken, dat doe ik denk ik niet.
Eerst maar afwachten naar welke kindjes ze toetrekt t.z.t

Ik weet nog dat ik vroeger raar aangekeken werd dat ik ook bij jongens speelde. Maar goed, ik was niks anders gewend met 4 oudere broers. Ook daar zou ik ze de vrije keuze in laten.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  rapa nui vr 16 nov 2012 - 8:55

ProudMother schreef:O nee, ik zou absoluut niet willen dat Y. straks met de buurjongens van 2 huizen verder op gaat spelen. Die zijn brutaal en hebben slechte en vieze praat in hun mond. Voor de rest zijn er weinig kinderen hier in de straat van haar leeftijd dus zal ze het met vriendjes en vriendinnetjes van bijv school moeten doen straks. Maar ook daar zal ik denk ik wel "selectief" in zijn.

Hoe denk je dit eigenlijk in de praktijk te doen? Natuurlijk zul je de eerste paar jaar dit nog tegenhouden maar als ze maar 2 huizen van je af wonen en de kinderen spelen in de zomer buiten dan zul jij daar toch niet altijd bij zijn? Tenminste de kinderen hier in de buurt mogen bv dan best wel samen spelen op het paadje tussen de huizen en dan zit er geen moeder constant bij, dan hou je dat denk ik toch niet meer tegen?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum