Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat plast in huis

+5
Minx
Rush
Antibes
Stuiterbal
Elliot
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kat plast in huis - Pagina 2 Empty Re: Kat plast in huis

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 0:06

Hm, ik lees dat ze maar in sommige gevallen antibiotica krijgen omdat maar in 5% van de gevallen de oorzaak een bacterie is, en de rest irritatie en daardoor een ontsteking. Nou ja, ik ga straks in ieder geval even ander voer halen, laat haar wat extra drinken en ik zal eens in de gaten houden of er bloed in de urine zit en of ze vaker plast. Als dat echt zo is dan maak ik even een afspraak bij de dierenarts.

Oh, en ik kan even de urine opvangen.

Laatst aangepast door Eucalypta op do 15 nov 2012 - 0:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Rush do 15 nov 2012 - 0:07

Derpy schreef:
Rush schreef:De meeste katten zijn gek op chloor, dus idd niet schoonmaken met chloor.

Katten schijnen niet van citronella te houden, die van ons ook niet, maar dat verschilt ook weer natuurlijk.

Maar je wil juist dat een kat zich op z'n gemak voelt in huis en niet dat er geuren zijn waar hij niet van houdt en waar hij gespannen van wordt, want dat verergert het probleem soms alleen maar.
Ja, maar je wilt ook niet dat zo`n beestje nog 36x op hetzelfde tapijt gaat zitten, dus dan kan je beter zorgen dat je niet iets gebruikt wat een kat echt aan trekt Wink.

Iets gebruiken wat een kat vies vind is ook geen goed idee misschien nu je nog niet weet of die iets mankeert, maar als je het echt niet meer weet. In mijn geval mankeerde de kat lichamelijk niks, dan ga je toch dingen proberen die voor de kat misschien minder leuk zijn.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Minx do 15 nov 2012 - 0:08

Ik zou zelf niet afwachten, en nog niet gaan lopen proberen met ander voer. Eerst even langs de DA.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 0:11

Tja, het valt me nu pas op dat er een aantal dingen anders zijn. Dan kijk ik het echt eerst even aan. Dat doe ik bij mezelf, dat doe ik bij mijn kinderen en dat doe ik bij mijn kat ook. Eerst eens opletten hoe vaak ze gaat plassen en of ze nog zo gek miauwt (want ze gaat daarbij ook regelmatig in de houding liggen alsof ze krols is, dus of dat van de pijn komt vraag ik me ook af).

Gast
Gast

Bericht  Derpy do 15 nov 2012 - 0:12

Rush schreef:
Derpy schreef:
Rush schreef:De meeste katten zijn gek op chloor, dus idd niet schoonmaken met chloor.

Katten schijnen niet van citronella te houden, die van ons ook niet, maar dat verschilt ook weer natuurlijk.

Maar je wil juist dat een kat zich op z'n gemak voelt in huis en niet dat er geuren zijn waar hij niet van houdt en waar hij gespannen van wordt, want dat verergert het probleem soms alleen maar.
Ja, maar je wilt ook niet dat zo`n beestje nog 36x op hetzelfde tapijt gaat zitten, dus dan kan je beter zorgen dat je niet iets gebruikt wat een kat echt aan trekt Wink.

Iets gebruiken wat een kat vies vind is ook geen goed idee misschien nu je nog niet weet of die iets mankeert, maar als je het echt niet meer weet. In mijn geval mankeerde de kat lichamelijk niks, dan ga je toch dingen proberen die voor de kat misschien minder leuk zijn.

Daarom is een middel dat neutraliseert het beste. Als het niets lichamelijks is, kun je ook kijken hoe je de stress kan verminderen en eventueel Feliway of Cattitude proberen. Mijn kat had door haar blaasontstekingen een soort kattenbakfobie en Feliway heeft toen goed geholpen.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  Derpy do 15 nov 2012 - 0:13

Eucalypta schreef:Tja, het valt me nu pas op dat er een aantal dingen anders zijn. Dan kijk ik het echt eerst even aan. Dat doe ik bij mezelf, dat doe ik bij mijn kinderen en dat doe ik bij mijn kat ook. Eerst eens opletten hoe vaak ze gaat plassen en of ze nog zo gek miauwt (want ze gaat daarbij ook regelmatig in de houding liggen alsof ze krols is, dus of dat van de pijn komt vraag ik me ook af).

Mag je wel aan haar buik zitten of op haar blaas duwen?
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Minx do 15 nov 2012 - 0:13

Moet je even vlak boven de staart kietelen kijken hoe ze dan reageert.

Maar het is echt niet lullig bedoelt maar met katten moet je echt niet te lang aankijken. Op het moment dat je wat aan een kat gaat merken zijn ze vaak al veel zieker dan het lijkt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 0:14

Derpy schreef:
Eucalypta schreef:Tja, het valt me nu pas op dat er een aantal dingen anders zijn. Dan kijk ik het echt eerst even aan. Dat doe ik bij mezelf, dat doe ik bij mijn kinderen en dat doe ik bij mijn kat ook. Eerst eens opletten hoe vaak ze gaat plassen en of ze nog zo gek miauwt (want ze gaat daarbij ook regelmatig in de houding liggen alsof ze krols is, dus of dat van de pijn komt vraag ik me ook af).

Mag je wel aan haar buik zitten of op haar blaas duwen?

Ja hoor, ik mag haar gewoon optillen.

Ze is nooit fan van aan haar buik zitten, maar het mag wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 0:15

Snap ik Minx, ik pas ook goed op d'r hoor. Maar ik wil gewoon eerst even kijken of de symptomen kloppen of niet. Ik kijk het heus geen week aan als blijkt dat er inderdaad iets aan de hand is, maar ik heb er gewoon niet goed op gelet, en nu denk ik door het hier neer te zetten 'he, zou het niet kunnen dat..' en dat ga ik eerst even checken. Mocht ik morgen of overmorgen denken dat er iets mis is, dan bel ik direct de dierenarts.

Gast
Gast

Bericht  Derpy do 15 nov 2012 - 0:16

Dan zou ik nog geen ander voer gaan kopen, want daar kan haar spijsverteringsstelsel juist van slag door raken en dan is het lastiger om te kijken welke klachten nou waar vandaan komen.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 0:17

Ook weer waar. Ik heb het nog even gecheckt, maar ik mag gewoon op haar buik duwen, levert me een berg kopjes en een hoop gespin op. Dus ik vermoed niet dat ze pijn heeft nu. Wel gaat de staart meteen opzij en omhoog Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 0:18

Maar ik zat sowieso al te denken om te wisselen van voer, dit wat ze nu krijgt is volgens nog vrij zout. Ze krijgt nu Purina One.

Gast
Gast

Bericht  Derpy do 15 nov 2012 - 0:19

Tijd voor een castratie. Zeg maar dag tegen je baarmoeder en eierstokken, poes Kat plast in huis - Pagina 2 253468018
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Cow do 15 nov 2012 - 0:21

Mijn kat is in de "pubertijd" ook heel veel, vaak en lang krols geweest (of iig krols-achtig).
Nu ze wat ouder is gaat het gelukkig beter.

Ze plaste ook op vaste plekken in huis en dan met name op bed (ieieieuuww!!!)
Ik heb haar niet laten steriliseren omdat ze niet te vangen is maar had het anders wel gedaan.
Nu is het gelukkig over bij haar.
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 0:24

Derpy schreef:Tijd voor een castratie. Zeg maar dag tegen je baarmoeder en eierstokken, poes Kat plast in huis - Pagina 2 253468018

Bye bye, bye bye!

Laughing

Gast
Gast

Bericht  Derpy do 15 nov 2012 - 0:28

Ik stuur wel een fruitmand op.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Verona do 15 nov 2012 - 1:30

Alle was en alles wat uberhaupt wasbaar is, wassen met biotex. Biotex zorgt ervoor dat ze haar eigen geurtje niet meer ruikt en dus niet denkt: Hee lekker daar heb ik al eerder geplast. De plekken waar ze op de vloerbedekking plast, maak dat schoon met urine-off (te koop bij de DA.). En vang haar plas op, want dit klinkt als een blaasontsteking. Je kan proberen om de kattenbak leeg te maken en even iets van snippers te knippen van een plastic zak of vuilniszak of iets en haar dan in een afgesloten kamer te zetten met bak en drinken. Op die manier kan je het makkelijk opvangen. Wat ook kan is naar de DA gaan daar hebben ze standaard zakjes met korreltjes (voelt voor de kat als grind), een pipetje en een buisje zodat je het op de makkelijke manier kan opvangen. Met buisje naar de DA, even 10 min daar wachten en je weet of ze een bacterie heeft.

Ik zou voor die korrels bij de da gaan, want als ze echt een blaasontsteking heeft, dan moet je na 9 dagen weer testen en een plasje wegbrengen. Sluit haar dan wel op in een kamer waar ze echt nergens anders kan gaan plassen. Misschien de gang of de badkamer?
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Livine do 15 nov 2012 - 1:40

Onze kater is erg dominant en plast dus nu continu in de mand van de hond. Ook erg lastig.. Het schijnt inderdaad zo te zijn dat als je ze onzijdig hebt laten maken (:P), dat het dan beter moet worden. Ik hoop het...
Livine
Livine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 183
Punten : 206
Registratiedatum : 03-11-12

Bericht  Derpy do 15 nov 2012 - 1:42

Livine schreef:Onze kater is erg dominant en plast dus nu continu in de mand van de hond. Ook erg lastig.. Het schijnt inderdaad zo te zijn dat als je ze onzijdig hebt laten maken (Kat plast in huis - Pagina 2 253468018), dat het dan beter moet worden. Ik hoop het...

lol! Als ze onzijdig zijn, hebben ze toch echt iets te veel weggehaald Kat plast in huis - Pagina 2 253468018
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 6:00

Onze kitten plast nu ook soms buiten de bak. Inmiddels twee keer op een kleedje op de bank (wat dus gewassen was met biotex groen), een keer op bed en een keer in het bad... Kittengedrag of moet ik aan iets anders denken?

Gast
Gast

Bericht  Minx do 15 nov 2012 - 22:14

Jip83 schreef:Onze kitten plast nu ook soms buiten de bak. Inmiddels twee keer op een kleedje op de bank (wat dus gewassen was met biotex groen), een keer op bed en een keer in het bad... Kittengedrag of moet ik aan iets anders denken?

Misschien een extra bak erbij, weet niet hoeveel verdiepingen je hebt maar kittens willen nog wel eens zo druk aan het spelen zijn dat ze vergeten te plassen. Hebben onze katten ook wel eens gehad smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 22:37

Minx schreef:
Jip83 schreef:Onze kitten plast nu ook soms buiten de bak. Inmiddels twee keer op een kleedje op de bank (wat dus gewassen was met biotex groen), een keer op bed en een keer in het bad... Kittengedrag of moet ik aan iets anders denken?

Misschien een extra bak erbij, weet niet hoeveel verdiepingen je hebt maar kittens willen nog wel eens zo druk aan het spelen zijn dat ze vergeten te plassen. Hebben onze katten ook wel eens gehad Kat plast in huis - Pagina 2 561177

In de gang staat de bak en spelen was in de woonkamer.

Op zolder staat nog een klein extra bakje, maar gebruikt hij niet (ja om in te graven :-))
Dus ik hoef me nog geen zorgen te maken dat het een gewoonte wordt? Hioj plaste gisteren ook in bad tijdens het spelen, dat vind ik dan niet zo erg, is zo weggespoeld. Misschien kwam het ook omdat zijn bips nat werd toen hij op de natte bodem ging zitten. Leuk hoor zo'n katje ;-) Je krijgt er zorgen van

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: