Help! Kat plast in huis!
+2
vlinder-19
Parisienne
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Help! Kat plast in huis!
Ik zit momenteel twee weken in mijn moeders huis, zij zijn op vakantie. Mijn moeder en haar vriend hebben twee katten, hele lieve beesten! Ze zijn buiten wanneer ze willen, zowel overdag als 's nachts. Meestal gaan ze 's nachts naar buiten, maar met slecht weer blijven ze vaak binnen en houden we ze liever ook binnen. Nu is er één probleem: het vrouwtje plast 's nachts altijd als ze binnen blijft. Altijd op het aanrecht, geen andere plek. Ze beschikken 's nachts over voldoende eten en drinken en kunnen gewoon bij de kattenbak. Ze doet dit nu sinds een jaartje ongeveer, zonder duidelijke aanleiding (geen veranderingen, geen andere kat, etc.). We hebben geen enkel idee waarom ze dit doet en wat we eraan kunnen doen Ik vind het alleen zo ontzettend vies om 's ochtends als ik beneden kom plas aan te treffen op het aanrecht en dit schoon te moeten maken. Bah!
Heeft er iemand tips? Hoe kunnen we dit afleren? Dingen als die wegblijf-spray voor katten hebben ze al geprobeerd.
Heeft er iemand tips? Hoe kunnen we dit afleren? Dingen als die wegblijf-spray voor katten hebben ze al geprobeerd.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Help! Kat plast in huis!
Goed schoonboenen met Bio-tex. Groene pak met poeder.
Katten kunnen niet tegen die geur en doen het dan (als het goed is) niet meer.
Wij hebben dat gehad met een plek in de gang, toen met Bio-tex schoongeboend en is nooit meer gebeurd.
Katten kunnen niet tegen die geur en doen het dan (als het goed is) niet meer.
Wij hebben dat gehad met een plek in de gang, toen met Bio-tex schoongeboend en is nooit meer gebeurd.
Gast- Gast
...
Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 7:45; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Alluminium folie op de plek leggen. Peper op de plek strooien.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Heeft er NIETS mee maken, maar moet het echt even zeggen: Parisienne, jouw dochtertje.. Mijn man en ik hebben gisteren echt even naar die foto's zitten kijken. Hij is helemaal weg van d'r zo'n schatje!!!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Probeer je nu al dates te regelen voor jullie zoontje?!Paper Crown schreef:Heeft er NIETS mee maken, maar moet het echt even zeggen: Parisienne, jouw dochtertje.. Mijn man en ik hebben gisteren echt even naar die foto's zitten kijken. Hij is helemaal weg van d'r zo'n schatje!!!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Probeer je nu al dates te regelen voor jullie zoontje?!Paper Crown schreef:Heeft er NIETS mee maken, maar moet het echt even zeggen: Parisienne, jouw dochtertje.. Mijn man en ik hebben gisteren echt even naar die foto's zitten kijken. Hij is helemaal weg van d'r zo'n schatje!!!
Ja!! Heb je Parisienne op FB? Echt haar dochtertje.. gewoon zo schattig en cute! Zij mag zeker wel mijn schoondochter worden!
Paper Crown schreef:Rush schreef:Probeer je nu al dates te regelen voor jullie zoontje?!Paper Crown schreef:Heeft er NIETS mee maken, maar moet het echt even zeggen: Parisienne, jouw dochtertje.. Mijn man en ik hebben gisteren echt even naar die foto's zitten kijken. Hij is helemaal weg van d'r zo'n schatje!!!
Ja!! Heb je Parisienne op FB? Echt haar dochtertje.. gewoon zo schattig en cute! Zij mag zeker wel mijn schoondochter worden!Wil ik dr wel nu al hebben, mag het?Haha, ik grapte nog tegen mijn man, misschien wil ze wel ruilen van kind haha!
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Parisienne, zeg maar tegen je dochter dat hij nu nog maar zo'n 11 cm is maar wel toekomstige spits van Barcelona hoor. (Hij wordt al geboren met rugnummer en kicks aan!)
Volgens mij moeten ze ook niks van azijn weten. En verder houden ze niet van peper, dus anders misschien een goedkoop potje peper kopen en over het aanrecht strooien? Is misschien wel even een rotwerk om dat iedere dag weer schoon te vegen, maar misschien leren ze het dan af.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Paper Crown: ahhh.. dankje! Ik zal jullie zoon in gedachten houden! Wordt vast ook een prachtig mannetje! En N. houdt wel van zon hoor, dus ze gaat vast met jullie profvoetballertje mee naar Barcelona! Wij als ouders zijnde gaan dan ook mee neem ik aan? Wil je vast een proefdagje draaien met jullie potentiële schoondochter.. geen probleem, kan geregeld worden!
Parisienne- Ratel
Bedankt voor de tips. Ik ga vanavond eens wat proberen met de peper, misschien inderdaad een manier om het af te leren als ze het een paar keer gemerkt heeft. Nu niet hopen dat ze andere plekken gaat zoeken in huis, haha. Maar anders ga ik de Bio-tex tip ook proberen, klinkt ook veelbelovend.
Parisienne- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Kat plast binnen
» Kat plast in huis
» Kat plast in zijn mand
» Kat plast kleine drupjes op trap
» Stelling: Van huis huis uit......
» Kat plast in huis
» Kat plast in zijn mand