Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

:( kat plast in huis

5 plaatsers

Ga naar beneden

:( kat plast in huis Empty :( kat plast in huis

Bericht  Minx ma 18 feb 2013 - 7:12

Werd net gebeld door mijn ex, de kat heeft gister al veel minder gegeten. Vandaag ging het al wel wat beter maar nu plast hij in huis. Hij is nu de dierenarts aan het bellen maar het zit me niet echt lekker dat ik daar nu niet ben. Arm beessie,
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

:( kat plast in huis Empty Re: :( kat plast in huis

Bericht  Jerry ma 18 feb 2013 - 8:24

Heh bah, zieke diertjes zijn niet leuk Sad Weet je al wat meer?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

:( kat plast in huis Empty Re: :( kat plast in huis

Bericht  Minx ma 18 feb 2013 - 9:06

Het is iig een blaasontsteking en of het gruis is is nog niet bekend daarvoor hadden we nog niet genoeg op kunnen vangen. Er zat iets urine in het mandje waar ze een beetje mee kon testen maar was zo zielig. Hij zit nu in de badkamer en kruipt weg in het reismandje.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

:( kat plast in huis Empty Re: :( kat plast in huis

Bericht  Minx di 19 feb 2013 - 1:05

Net ff bij het beestje wezen kijken. Hij is dankzij de pijnstilling alweer behoorlijk zichzelf. Plast weer netjes op de bak. Maar er zat nog wel bloed bij. Heb de katten maar wel weer bij elkaar gezet want anders worden de buren doof denk ik. Dan moeten ze vannacht maar even uit elkaar want er moet toch op de een of andere manier urine opgevangen worden.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

:( kat plast in huis Empty Re: :( kat plast in huis

Bericht  Plien84 di 19 feb 2013 - 1:19

Onze kast had vorig jaar ook blaasontsteking, was qua urine niets aan te zien maar nadat hij bij de dierenarts was geweest was zijn urine ineens vol bloed. Komt volgens de dierenarts doordat hij de blaas en dus het bloed losgekneed had. Duurde volgens mij ook wel een 1 a 2 dagen. Medicijnen hielpen gelukkig erg goed. Wij hebben sindsdien een drinkfonteintje omdat katten daar beter van drinken en dus minder snel blaasontsteking krijgen.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

:( kat plast in huis Empty Re: :( kat plast in huis

Bericht  Minx di 19 feb 2013 - 1:28

Bloed zat er gister ook al bij voor we naar de DA gingen, drinken doen ze echt heel goed. Alletwee echt uitzonderlijk voor katten. Dat was ook 1 van de eerste dingen die hij deed toen we thuiskwamen. Eten en drinken. Net toen ik er even was had hij al behoorlijk wat gedronken. Dus even nieuw water gegeven, maar heb er vertrouwen in dat het goed komt smile. Alleen nog ff urine opvangen en dat laten controleren.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

:( kat plast in huis Empty Re: :( kat plast in huis

Bericht  Verona di 19 feb 2013 - 3:29

Kan het zijn dat je kat de blaasontsteking heeft gekregen door stress? Anders zou ik feliway kopen Wink. Dat is echt een aanrader!
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

:( kat plast in huis Empty Re: :( kat plast in huis

Bericht  Minx di 19 feb 2013 - 5:27

Zou kunnen, ik was daar tot januari elke dag zo ongeveer 4/5 dagen in de week was er iemand in huis maar dat is nu veranderd. Eerst de oorzaak maar achterhalen. Hoop dat het inmiddels gelukt is om urine op te vangen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

:( kat plast in huis Empty Re: :( kat plast in huis

Bericht  Jerry di 19 feb 2013 - 6:38

Als je nog tips wilt voor opvangen van urine, ik heb t een maand geleden ook moeten doen :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

:( kat plast in huis Empty Re: :( kat plast in huis

Bericht  Sterre di 19 feb 2013 - 9:30

Mijn poekie had ook blaasgruis, en plaste daardoor op de bank. Door pijnstilling en speciaal voer dat 'ie zijn hele leven nodig heeft gaat het nu weer goed. Althans, eigenlijk moeten we zijn urine nog een keer laten controleren om dat zeker te weten, maar Ramses maakt dat ons nogal moeilijk. We hebben hem twee keer een dag op de badkamer opgesloten met veel drinken en een kattenbak met speciale korrels en hem meegenomen naar de dierenarts om hem door massage te laten plassen, maar geen enkele druppel Evil or Very Mad. We laten het nu maar, hij plast niet meer in huis en ziet er heel happy uit!

Succes Minx, ik hoop dat jullie snel meer urine kunnen opvangen en het kunnen vaststellen en behandelen. Zo zielig als je kat er zichtbaar last van heeft.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

:( kat plast in huis Empty Re: :( kat plast in huis

Bericht  Minx di 19 feb 2013 - 9:35

Ja hoop ook dat het snel lukt, heb mijn ex net min of meer gedwongen om morgen een poging te doen. Hij wou zelf tot vrijdag wachten want dan is hij vrij. Iets waar ik het natuurlijk niet mee eens was. Dus nu gaat hij het morgen proberen. Was weer zo'n momentje waarop ik blij ben dat we uit elkaar zijn zeg maar. Dat geklaag over ik heb het druk.... Donder toch een eind op denk ik dan het gaat hier om de gezondheid van je kat. Zal jou eens een week opsluiten in de badkamer met een blaasontsteking. Geloof dat inmiddels het kwartje wel gevallen is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

:( kat plast in huis Empty Re: :( kat plast in huis

Bericht  Minx wo 20 feb 2013 - 7:53

Gelukkig geen gruis gevonden smile. Waarschijnlijk een infectie door de stress. Erg zielig maar het kon dus erger. Nou ja we wisten eigenlijk al dat hij daar gevoelig voor is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

:( kat plast in huis Empty Re: :( kat plast in huis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum