Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat plast in huis door stress kruipende baby

4 plaatsers

Ga naar beneden

Kat plast in huis door stress kruipende baby Empty Kat plast in huis door stress kruipende baby

Bericht  Aimee zo 7 okt 2012 - 23:00

Dat is iig wat de dierenarts denkt. En dat vind ik eigenlijk lastiger dan een medisch probleem, omdat ik echt niet weet hoe we dit moeten oplossen. Ik kan en wil Luuk niet constant in de box zetten, maar ik kan ook niet steeds de katten buiten zetten als Luuk wel door het huis kruipt.
Hoe doen jullie dat met jullie huisdieren? Ik vind het zo vies dat ze steeds op en tussen zijn kleedjes en speelgoed plast Sad
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat plast in huis door stress kruipende baby Empty Re: Kat plast in huis door stress kruipende baby

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 23:16

Wij hebben uiteindelijk de plassende katten wel weg gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat plast in huis door stress kruipende baby Empty Re: Kat plast in huis door stress kruipende baby

Bericht  Darius zo 7 okt 2012 - 23:17

Is er niet een speciale spray oid dat je op de kleedjes kunt sprayen, zodat katten daar niet meer gaan plassen?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat plast in huis door stress kruipende baby Empty Re: Kat plast in huis door stress kruipende baby

Bericht  Rush zo 7 okt 2012 - 23:19

Darius schreef:Is er niet een speciale spray oid dat je op de kleedjes kunt sprayen, zodat katten daar niet meer gaan plassen?
Dat bestaat wel idd, maar die spray ruikt niet echt lekker vond ik. Beetje sneu om je baby daar in te leggen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat plast in huis door stress kruipende baby Empty Re: Kat plast in huis door stress kruipende baby

Bericht  Parisienne zo 7 okt 2012 - 23:33

Wat een lastige situatie! Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je het kan oplossen. Dingen als strooien met peper e.d. gaat niet op, dan niest L. zich een ongeluk tijdens het kruipen Wink

Ik zou toch de katten vaker naar buiten doen, hoe sneu het ook is. In dit geval vind ik het belangrijker dat het speelgoed e.d. schoon blijft. En in een andere ruimte in het huis? De katten naar boven bijvoorbeeld?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat plast in huis door stress kruipende baby Empty Re: Kat plast in huis door stress kruipende baby

Bericht  Aimee zo 7 okt 2012 - 23:50

Haha nee, ik ga het liefst niets spuiten of strooien waar mijn kind last van kan hebben Wink

De katten boven is ook geen optie, dan moeten ze opgesloten worden in één slaapkamer (we hebben er maar 3, de andere 2 zijn dus in gebruik en ik wil ze ook niet in de bedden enzo hebben) en ik denk dat ze daar heel ongelukkig van worden...
Ik vind het ook zeker belangrijker dat speelgoed en kleedjes schoon blijven, maar ik vind het ook wel belangrijk dat de katten niet compleet de dupe worden van het feit dat wij graag een kind wilden.
Het is ook zo lastig dat ze niet gestressd lijken verder. Als Luuk op schoot zit, komen ze hem zelf opzoeken, gaan tegen hem aan liggen... Maarja, dan is hij natuurlijk minder onvoorspelbaar dan op de grond.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat plast in huis door stress kruipende baby Empty Re: Kat plast in huis door stress kruipende baby

Bericht  Parisienne zo 7 okt 2012 - 23:55

Waarschijnlijk is het even een fase, althans.. dat hoop ik. Zij moeten ook wennen aan een kind wat zich ineens zelf kan bewegen binnen hun territorium. Plassen ze terwijl L. aan het spelen is? Of doen ze dat als hij niet in de buurt is? Anders zou ik ervoor zorgen dat je L.'s speelgoed en spullen telkens gewoon goed opbergt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat plast in huis door stress kruipende baby Empty Re: Kat plast in huis door stress kruipende baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum