Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderen leidster ratio

+17
Ayla
Coco
widko
Paper Crown
chipa
Lejow
Printje
Nijntje
PapillonRose
JD
Liadan
Ilargi
PiP
Ibbeltje
-Ieniemienie-
Stitch
Flower_L
21 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Kinderen leidster ratio - Pagina 4 Empty Re: Kinderen leidster ratio

Bericht  _Lana_ zo 11 nov 2012 - 10:19

Wij hebben het denk ik erg getroffen met het kdv. Sommige dingen gaan echt heel anders dan thuis ( ze slapen er echt niet goed en de fles krijgen ze ook wel eens te laat, 2 uur later dan normaal ). Maar ik vind het niet zo erg, het is wel goed dat het eens anders gaat dan thuis. Thuis hebben ze zoveel structuur en regelmaat. Als ik ook aangeef dat ik het niet zo prettig vind, dan doen ze er ook echt iets mee.
En de leidsters zijn gewoon hartstikke lief.
Er zijn er 2 en volgens mij zijn er echt niet zoveel kindjes.

Ze gaan er ook pas vanaf dat ze 7 maanden zijn naartoe en maar 1 dag in de week.

Met een gastouder moet je het trouwens ook treffen hoor. Wij zijn wel eens bij een gastouder wezen kijken, maar het was gewoon echt niet hygiënisch en heel erg rommelig en vooral heel vies!
De verwarming stond op 25 denk ik, het zweet stond in de nekjes van de kinderen.
Daar waren we dus ook snel klaar.
Okee dit is maar 1 voorbeeld hoor, maar goed.

Laatst aangepast door _Lana_ op zo 11 nov 2012 - 10:22; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 10:21

Fles 2 uur te laat? Oke, wij moeten af en toe noodgedwongen even een kindje 10 minuten laten huilen, maar hier zou ik toch niet zo blij mee zijn, fes 2 uur te laat... Of sliep ze?

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ zo 11 nov 2012 - 10:26

Maple: Nou ja ik was er ook totaal niet blij mee. Want ze had in het schriftje geschreven dat hij ( mijn zoontje dus ) een beetje mopperig was. Toen gaf ik dus aan dat hij waarschijnlijk honger heeft gehad?! Want eigenlijk is hij nooit echt mopperig, alleen als hij moe is of honger heeft.
Dus toen gaf ze aan dat het zo liep.
Sowieso verloopt zo'n dag daar erg rommelig en zijn ze echt helemaal kapot na zo'n dagje.
Ik ben wel blij dat ze maar 1 dag hoeven.

Maar verder gaat het wel heel goed daar en de kinderen voelen zich daar ook goed en zijn helemaal zichzelf.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 10:31

Hmm, fijn dat jij daar doorheen kunt kijken! Ik probeer juist altijd structuur op mijn groep te houden, ik vind het toch zo verschrikkelijk erg als kindjes verdriet hebben, het druk/chaotisch is, of als het breng-/haalmomenten zijn en ouders komen binnen en dat zelfs ouders kunnen benoemen dat het rommelig gaat..

Na 17:00 gaat mijn collega naar huis en dan kan iedereen hoog of laag springen, maar dan heb ik 100% aandacht voor de kinderen. De kinderen zijn zelf ook al afgedraaid, dus dan ga ik gewoon tussen ze op de grond zitten, liedjes zingen en spelen.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 11 nov 2012 - 10:33

Dat vond ik als invaller altijd al zo erg, dat ik alleen stond, mijn aandacht over meerdere kinderen moest verdelen, dat ik een kindje heel eventjes moest laten huilen omdat ik met een ander kindje bezig was en dat dan uitgerekend de ouders van het huilende kindje binnenkwamen. Ik had dan echt het gevoel dat het een heel nare indruk moest maken, alsof dat kind al de hele dag in zijn eentje aan het huilen was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 10:37

Ja als invaller vond ik het ook heel rot. Wij (mijn vaste collega's en ik) steven er heel erg naar om echt alles klaar te hebben als de eerste naar huis toe gaat. Geen luiers meer, geen bedjes verschonen, geen flessen meer geven, eventueel nog een kindje uit bed halen, maar daar blijft het ook bij. Ik heb hooguit een onverwachte poepluier tussendoor, maar verder hoef ik op dat tijdstip gelukkig geen kindjes onnodig te laten huilen. De kleintjes zitten om me heen in een wipper en de groten gaan een beetje hun gang, maar meestal betekent dat dat we gewoon samen spelen en zingen. Gek genoeg vind ik dat nu zelfs het prettigste moment van de hele werkdag.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ zo 11 nov 2012 - 10:40

Ja Maple, ik kan daar wel doorheen kijken, omdat het verder wel goed gaat.
Slapen de kindjes bij jullie wel beter?
Want ik heb wel in het schriftje gezet hoe het thuis gaat en hoe ze normaal slapen enzo, maar het gaat daar altijd anders. Thuis slapen ze 2x 2 à 2,5 uur en 1x een uur tot 1,5 uur. En op het kdv maar 3x drie kwartier. Maarja, komt dat omdat het daar zo rommelig gaat? Of komt het omdat het anders is dan thuis en hebben de kinderen daar moeite mee.
Moeilijk om daar je vinger op te leggen.
Hoe gaat dat bij jullie?

Mijn kindjes zijn natuurlijk wel 9,5 maand hè, dus ze huilen niet zoveel als ze honger hebben, meer een beetje mopperen, dus dan kun je ze wel laten liggen/zitten.
Al vind ik dat wel een naar idee.

Dat hoefden ze een paar maanden geleden echt niet te doen ;-), dan huilden ze net zo lang tot ze gedronken hadden.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 11 nov 2012 - 10:41

Ik weet nog de eerste keer dat ik had ingevallen, dat ik echt nachtmerries had dat ik een kind vergeten was uit bed te halen en dat dat kind het hele weekend zielig alleen in dat kinderdagverblijf opgesloten zat. Dat was natuurlijk een idiote angst, want dat was dan heus wel iemand opgevallen en ik was zelf ook niet gek, maar ik vond het zo'n zware verantwoordelijkheid.

Ik was ook altijd heel bang dat er een kind meegenomen zou worden door een vreemde, want ik kende die ouders natuurlijk helemaal niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Lana_ zo 11 nov 2012 - 10:41

Oja en als ik ze kom halen, zit de leidster ook altijd lekker op de grond met ze. En de kinderen hebben het dan prima naar hun zin.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 10:44

Over het algemeen slapen kinderen inderdaad anders dan thuis. Ik heb een kindje op mijn groep dat thuis overdag nog 2-3x slaapt, maar bij ons met heel veel moeite nog maar 1x. Hij vindt alles veel te interessant. Verder is het ook wat drukker en rommeliger, andere geluiden dan thuis. Maar andersom kan ook, ik heb ook ene kindje dat thuis maar kwartiertjes slaapt en bij ons nu gerust hele uren maakt. Of zoals afgelopen week, een kindje dat van de 9 uur die ze bij ons was, 6 uur sliep.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ zo 11 nov 2012 - 10:48

Ik denk inderdaad dat ze er niet zoveel aan kunnen doen. Ze zeiden al dat mijn dochter het veel te druk heeft om te slapen, haha. Ze zien ook zoveel.
Ze slapen de dag erna altijd heel goed bij thuis ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  JD zo 11 nov 2012 - 11:27

_Lana_ schreef:Ik denk inderdaad dat ze er niet zoveel aan kunnen doen. Ze zeiden al dat mijn dochter het veel te druk heeft om te slapen, haha. Ze zien ook zoveel.

Daarbij is de slaapsituatie ook heel anders dan thuis. Ze slapen met meerdere kindjes in een kamer, worden dus eerder wakker van elkaar of van PMers die in en uit lopen om kindjes erin te leggen of eruit te halen (babygroep). Plus andere omgeving en geuren als thuis. Ik heb weinig kindjes meegemaakt die op het kv net zo goed sliepen als thuis.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  _Lana_ zo 11 nov 2012 - 19:36

JaneDoe schreef:
_Lana_ schreef:Ik denk inderdaad dat ze er niet zoveel aan kunnen doen. Ze zeiden al dat mijn dochter het veel te druk heeft om te slapen, haha. Ze zien ook zoveel.

Daarbij is de slaapsituatie ook heel anders dan thuis. Ze slapen met meerdere kindjes in een kamer, worden dus eerder wakker van elkaar of van PMers die in en uit lopen om kindjes erin te leggen of eruit te halen (babygroep). Plus andere omgeving en geuren als thuis. Ik heb weinig kindjes meegemaakt die op het kv net zo goed sliepen als thuis.

Inderdaad, het is ook heel anders dan thuis en dat vind ik prima. De slaap halen ze wel weer in.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud