Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderen leidster ratio

+17
Ayla
Coco
widko
Paper Crown
chipa
Lejow
Printje
Nijntje
PapillonRose
JD
Liadan
Ilargi
PiP
Ibbeltje
-Ieniemienie-
Stitch
Flower_L
21 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Kinderen leidster ratio Empty Kinderen leidster ratio

Bericht  chipa za 10 nov 2012 - 8:14

Zie net op het journaal dat vanaf 1 januari leidsters in de kinderopvang meer kindjes per persoon mogen opvangen. Nu is het al vaak zo als ik f kom ophalen dt 1 leidster 6 kindjes moet verzorgen. Bepaalde uren mg dit volgens het reglement van het kdv. Toch vind ik dt nooit zo n fijn idee. Is een groep met kindjes vn 0-2 jaar. Aardig druk dus.

Ik vind het echt zorgwekkend dat de minder leidster ratio nog verder opgerekt mag worden. Hoe staan jullie hierin?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen leidster ratio Empty Re: Kinderen leidster ratio

Bericht  Lejow za 10 nov 2012 - 8:19

Tja, ik sta ook in mijn eentje voor 30 kleuters. Vind ik ook niet altijd even verantwoord.

Aan het begin en het einde van de dag, staan de leidsters inderdaad vaak alleen (wij speelden dan vaak met alle groepen op de gang, zodat we om de beurt ons lokaal op konden ruimen en niet helemaal alleen was).

Ik vind het uberhaupt kwalijk dat er bezuinigd wordt op zorg, onderwijs en KDV..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Flower_L za 10 nov 2012 - 8:20

Ik vind dit best zorgwekkend. Volgende week heb ik voortgangsgesprek en wil dit eens navragen. L gaat nu drie dagen, best veel dus. We betalen ons scheel aan de opvang, maar als de kwaliteit afneemt ga ik wel alternatieven zoeken. Enige vind ik het sociale. Hij praat zovaak over de kindjes...hij is er zo op zn plek momenteel.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Stitch za 10 nov 2012 - 8:23

Ik denk dat dat een hele slechte ontwikkeling is! Ik ben zelf pedagogisch medewerker, en werkte op een verticale groep, als je daar 6 kindjes alleen had was het af en toe al aardig aanpoten, maar als je kindjes van 0-2 jaar lijkt het me helemaal niet meer te doen. Je kunt dan de kinderen niet de aandacht geven die ze op dat moment nodig hebt, en we hebben ook geen ogen in ons achterhoofd, dus er zullen dan ben ik bang ook meer ongelukken gebeuren, helaas.
Ook fijn voor de werkgelegenheid trouwens. Ik kan nu al niet meer aan het werk komen, en dan willen ze dus nog meer mensen op straat gaan zetten?!? confused
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Bericht  chipa za 10 nov 2012 - 8:24

Ik vind het echt erg. Als het gaat om kippen in legbatterijen, komt politiek den haag in actie, maar als kindjes zo moeten worden opgevangen dan kan het allemaal nog wel iets strakker geregeld worden confused
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 8:27

dat mag toch niet? voor gastouders geldt iig een maximum van 6 kindjes, waarvan er maximaal 2 onder de 1 mogen zijn en 4 onder de 2, waarvan maximaal 2 onder de 1.

wij hebben bewust een GO gezocht met weinig kindjes, ik vind het echt belachelijk dat één persoon zoveel jonge kindjes op mag vangen. Ik kan me niet voorstellen dat de veiligheid gewaarborgd is en dat alle kinderen genoeg aandacht krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 10 nov 2012 - 8:27

chipa schreef:Ik vind het echt erg. Als het gaat om kippen in legbatterijen, komt politiek den haag in actie, maar als kindjes zo moeten worden opgevangen dan kan het allemaal nog wel iets strakker geregeld worden confused

Ik zag een poosje geleden op fb een post van iemand, dat varkens in een stal meer ruimte per dier hebben, dan kinderen per kind in een klaslokaal.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  chipa za 10 nov 2012 - 8:29

Voor de leidsters is het idd ook wat! Zie ze echt vaak met het zweet op hun voorhoofd vn kind naar kind rennen. F heeft al een keertje een bloedneusje gehad en Eem blauwe bult op zijn voorhoofd, in 6 maanden tijd. Natuurlijk kan het thuis ook gebeuren en neem het de leidsters ook niet kwalijk, maar ben wel bang dat dit vaker gaat gebeuren als de groep nog groter gaat worden.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  chipa za 10 nov 2012 - 8:30

Net opgezocht: 2 leidsters mogen 10 kindjes opvangen van 0-3 jaar. Staat op het ministerie van szw

http://1ratio.nl/

Laatst aangepast door chipa op za 10 nov 2012 - 8:32; in totaal 2 keer bewerkt
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Printje za 10 nov 2012 - 8:31

Lejow schreef:Tja, ik sta ook in mijn eentje voor 30 kleuters. Vind ik ook niet altijd even verantwoord.

Aan het begin en het einde van de dag, staan de leidsters inderdaad vaak alleen

Ik vind het uberhaupt kwalijk dat er bezuinigd wordt op zorg, onderwijs en KDV..

Hier precies hetzelfde, het eerste wat ik dacht was ik sta ook alleen voor 28 4-6 jarigen. Die redden zich natuurlijk stukken beter maar soms is het ook echt even pittig.

Voor een peutergroep op zich vind ik het niet echt een probleem eigenlijk, het lijkt me voor de leidsters heel zwaar maar R zal er weinig van lijden denk ik zo.

Idd bezuinigingen op zorg, onderwijs en kdv vind ik ronduit idioot, ze willen zoveel met Nederland maar hebben niet in de gaten dat ze het zo alleen maar naar gort helpen het hele onderwijs.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 8:42

kinderen van 4 tot 6 vind ik toch wel heel wat anders dan kinderen van 0 tot 2. Die zitten praktisch allemaal nog in de luiers, grootste deel kan nog niet lopen en een groot deel kan nauwelijks zichzelf fatsoenlijk vermaken. Ik kan me niet voorstellen dat het in je eentje te doen is om twee kindjes van nul te hebben, twee kindjes van 1 en twee kindjes van 2. Dit is officieel toegestaan. Ik kan me niet voorstellen dat je dan nog leuke dingen kunt doen met de kinderen, je bent volgens mij alleen maar bezig met verschonen, voedingen, naar bed brengen, troosten en zorgen dat ze de boel niet afbreken.

Neemt overigens niet weg dat ik de klassen ook veel te groot vind.

Gast
Gast

Bericht  -Ieniemienie- za 10 nov 2012 - 8:47

Ik werk op een kdv, op een babygroep van 0 tot 2jr.
Wij mogen 5 kindjes alleen, 9 kindjes met zn 2en of 13kindjes met zn 3en.
Maar we hebben wisselende diensten dus als ik een vroege dienst hebt en er zijn veel kindjes vroeg sta ik een bepaald moment met meer kindjes alleen. En dit mag ook op die tijd.

Heb nog niks gehoord over dat dit gaat veranderen. Ik hoop het niet!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Printje za 10 nov 2012 - 8:59

Rejoy; dat is natuurlijk ook zo maar ik hoorde dat het ook bijv. op een peutergroep alleen gaat gelden (en dat is bij R zo) Ik kan me niet voorstellen dat het voor R nadelig is wanneer hier iets meer kindjes bij zouden komen, voor de leidsters lijkt het me erg zwaar hoor absoluut maar om nou te zeggen dat R er last van zou hebben..nee dat denk ik niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 9:06

Ik vind het geen gezonde ontwikkeling, maar zou het voor een peuter/kleutergroep ook minder zorgelijk vinden dan een baby/dreumes groep. Kinderen van 2+ kun je in een groep activeren, bij kinderen onder de 2 gaat dit niet lukken, die moet je één voor één aansturen, dan wel verzorgen (fles, luier e.d.).

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje za 10 nov 2012 - 9:09

Rejoy. schreef:Ik vind het geen gezonde ontwikkeling, maar zou het voor een peuter/kleutergroep ook minder zorgelijk vinden dan een baby/dreumes groep. Kinderen van 2+ kun je in een groep activeren, bij kinderen onder de 2 gaat dit niet lukken, die moet je één voor één aansturen, dan wel verzorgen (fles, luier e.d.).

Dit ben ik met je eens. Maar ik vind het gewoon echt zorgelijk hoe er bezuinigd word op de kinderopvang onder andere. Ik hoop dat ik mijn baan in deze branche wel kan behouden en ouders hun kinderen blijven brengen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Printje za 10 nov 2012 - 9:10

Dat vind ik dus hetzelfde Rejoy, bij een peutergroep vind ik het probleem lang niet zo groot dan wanneer je naar een babygroep kijkt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  PiP za 10 nov 2012 - 9:11

Rejoy. schreef:Ik vind het geen gezonde ontwikkeling, maar zou het voor een peuter/kleutergroep ook minder zorgelijk vinden dan een baby/dreumes groep. Kinderen van 2+ kun je in een groep activeren, bij kinderen onder de 2 gaat dit niet lukken, die moet je één voor één aansturen, dan wel verzorgen (fles, luier e.d.).
Dit wou ik ook zeggen!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Ilargi za 10 nov 2012 - 9:28

Ik heb heel veel respect voor leraren/leraressen, maar je kan dat absoluut niet vergelijken met een pedagogisch medewerkster op een kdv van een babygroep/peutergroep.
Op school zitten de kinderen niet meer in de luiers, hoeven er geen flesjes/fruithapjes meer gegeven/gemaakt te worden,er hoeft tussen de middag geen brood voor ze gesmeerd te worden, de kinderen hoeven smiddags niet meer op bed te worden gelegd, ze lopen enz enz. Ik heb zelf op een kdv gewerkt en stage gelopen in groep 1 en 2 van een basisschool en daar zit wel degelijk een heeeeel erg groot verschil tussen!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823

Bericht  Printje za 10 nov 2012 - 9:36

Rose- schreef:Ik heb heel veel respect voor leraren/leraressen, maar je kan dat absoluut niet vergelijken met een pedagogisch medewerkster op een kdv van een babygroep/peutergroep.
Op school zitten de kinderen niet meer in de luiers, hoeven er geen flesjes/fruithapjes meer gegeven/gemaakt te worden,er hoeft tussen de middag geen brood voor ze gesmeerd te worden, de kinderen hoeven smiddags niet meer op bed te worden gelegd, ze lopen enz enz. Ik heb zelf op een kdv gewerkt en stage gelopen in groep 1 en 2 van een basisschool en daar zit wel degelijk een heeeeel erg groot verschil tussen!

Ow maar ik zei het ook niet in de zin van wij hebben het net zo zwaar maar meer van 30 kleuters en maar 1 juf is ook niet altijd verantwoord. Er plast er geregeld nog eentje in zijn broek, je bent dan als juf even de klas uit en dan zijn er dus 29 kleuters alleen...

Natuurlijk zijn mijn kleuters veel zelfstandiger maar het was maar als voorbeeld bedoeld. Overigens bij R op de peutergroep moeten de kindjes, en dat vind ik heel goed, zelf ook veel doen. Ze doen zelf de jasjes aan, mogen mee brood smeren en klimmen zelf in de bedjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan za 10 nov 2012 - 9:39

Ik vind 30 kinderen met 1 leerkracht heel veel. Y. komt in januari in zo'n grote klas en dat vind ik echt een nadeel.

De verandering van het leidster-kind ratio in de kinderopvang vind ik geen goede verandering. Ik vind het heel druk als ik 6 kinderen in mijn eentje heb (op een verticale groep), het is dan lastig om alle kinderen genoeg aandacht te geven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Printje za 10 nov 2012 - 9:41

Liadan schreef:Ik vind 30 kinderen met 1 leerkracht heel veel. Y. komt in januari in zo'n grote klas en dat vind ik echt een nadeel.

De verandering van het leidster-kind ratio in de kinderopvang vind ik geen goede verandering. Ik vind het heel druk als ik 6 kinderen in mijn eentje heb (op een verticale groep), het is dan lastig om alle kinderen genoeg aandacht te geven.

Liadan; ik heb nu pas 21 kindjes, en eindig met 28 dit jaar. Maar het zit idd in allerlei kleine dingetjes dat zo'n aantallen gewoon teveel zijn. Vooral voor de nieuwe kindjes is het idd een nadeel om in een grote klas terecht te komen, maar aan de andere kant zijn ze altijd toch wel weer heel snel gewend. Ik verwacht dat je meisje een ouder maatje in de klas krijgt dat haar wat wegwijs maakt in de klas en helpt. Zo doe ik dat altijd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan za 10 nov 2012 - 9:43

Ja klopt ze krijgt een maatje in de klas, echt een goed idee is dat!
Hier zit ze meteen met 29 andere kinderen in de klas en er komt er dan nog 1 bij in maart.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Printje za 10 nov 2012 - 9:45

Bij mij nemen alle kinderen hun 'maatjes' taak ook zeer serieus. Ze krijgen aan het begin van het jaar een maatje en wanneer er kindjes bijkomen verschuift het dus iets. Maar een maatje hebben ze allemaal, ik heb ook altijd maatjes-foto's in de klas hangen (dus een foto vd maatjes samen)

Jeetje ze komt dan idd in een grote klas terecht.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 10:38

Ik vind het ook geen goede ontwikkeling. Heb nu af en toe al het idee dat ze niet genoeg tijd voor de kinderen hebben, ik neem de leidsters absoluut niets kwalijk, zij kunnen daar ook niets aan doen, maar het gaat wel ten koste van de zorg aan mijn kind.

Ik werk zelf in het onderwijs, en ook daar komen de bezuinigingen hard aan. Onze kleuterklas eindigt waarschijnlijk met zo'n 40 kinderen, en daar staat maar één leerkracht voor de groep die alles in haar eentje moet doen.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 10 nov 2012 - 10:40

Lelie 40 kleuters??????????? serieus arme juf en arme kindjes pfff dat is wel ontzettend veel. Maar idd lang leve de bezuinigingen...kan me er zo boos om maken maar goed..en het wordt volgend jaar allemaal nog veel erger wanneer er bepaalde gelden niet meer gegeven worden...

Ik neem ook de leidsters niets kwalijk, zij kunnen er immers ook niets aan doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud