Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderen leidster ratio

+17
Ayla
Coco
widko
Paper Crown
chipa
Lejow
Printje
Nijntje
PapillonRose
JD
Liadan
Ilargi
PiP
Ibbeltje
-Ieniemienie-
Stitch
Flower_L
21 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Kinderen leidster ratio - Pagina 2 Empty Re: Kinderen leidster ratio

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 10:43

Mijn kinderen zitten in een zgn huiskamerproject. Max 6 kindjes (dus naar hun max 4 andere kindjes) met 2 leidsters. Op vrijdag zijn ze zelf vaak maar samen met 2 leidsters, vind dat echt een heerlijk idee, dan hebben ze alle tijd en aandacht voor ze.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  JD za 10 nov 2012 - 11:12

Stofzuiger schreef:Mijn kinderen zitten in een zgn huiskamerproject. Max 6 kindjes (dus naar hun max 4 andere kindjes) met 2 leidsters. Op vrijdag zijn ze zelf vaak maar samen met 2 leidsters, vind dat echt een heerlijk idee, dan hebben ze alle tijd en aandacht voor ze.

ik vind het knap dat dit soort opvang nog bestaat.... 6 kindjes op 2 leidsters. Ik zou ervan genieten zolang het duurt, aangezien alle kinderdagverblijven het erg moeilijk hebben, lijkt dit mij niet iets wat ze lang vol kunnen houden, want 2 leidsters op 6 kindjes is extreem luxe! (Lijkt me inderdaad wel een superfijne oplossing voor jullie en de kindjes).

Ik vind de grotere groepen ook echt niks. Er is inderdaad al geen werk in deze sector, daar ben ik zelf het levende bewijs van, en dan gaan ze het nu nóg eens moeilijker maken om werk te vinden in de kinderopvang! Plus het feit dat het natuurlijk nooit echt kwalitatief beter wordt op deze manier.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  PapillonRose za 10 nov 2012 - 11:24

Dan geloof ik dat hier op de opvang soms al iets niet lekker gaat. Op de vorige groep van A. (0-2) waren er meestal 13 kindjes (of minder als er eentje ziek was) en 2 leidsters.. Officieel zouden het er drie moeten zijn, maar ik zag er altijd maar 2. Kan natuurlijk zijn dat met brengen en halen er 2 zijn en de rest van de dag wel 3. Maar dan nog lijkt het me zo al best veel, laat staan als ze nog verder gaan bezuinigen en beperken. Slechte ontwikkeling als je 't mij vraagt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  JD za 10 nov 2012 - 11:31

Op de babygroep waar ik werkte, dit was van 0 tot 18 maanden, mochten we met 3 leidsters 12 kinderen.
Kan inderdaad goed zijn dat je er maar 2 ziet PR; Bij ons werkte er eentje van 7.30 tot 16.30, een van 8.30-17.30 en een van 9.30 tot 18.30, en dit is op de meeste andere kdv's ook ongeveer zo geregeld qua diensten.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Ibbeltje za 10 nov 2012 - 18:34

JaneDoe schreef:Op de babygroep waar ik werkte, dit was van 0 tot 18 maanden, mochten we met 3 leidsters 12 kinderen.
Kan inderdaad goed zijn dat je er maar 2 ziet PR; Bij ons werkte er eentje van 7.30 tot 16.30, een van 8.30-17.30 en een van 9.30 tot 18.30, en dit is op de meeste andere kdv's ook ongeveer zo geregeld qua diensten.

Bij ons is dat dan 1 van 7.30 tot 17.00 de 2e van 8.15 tot 17.15 met uitloop tot ongeveer 17.45 ligt er aan hoe druk het is, en de laatste is van 9.00 tot 18.30 als we met zijn drieën werken.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Nijntje za 10 nov 2012 - 21:23

chipa schreef:Net opgezocht: 2 leidsters mogen 10 kindjes opvangen van 0-3 jaar. Staat op het ministerie van szw

[url=http://1ratio.nl/
http://1ratio.nl/[/quote[/url]]

wat een handige site!! ga ik ook zeker onthouden voor mijn werk. Wij zijn officieël van 0-4 jaar, maar hebben ook een 3+groep waar kinderen met 3 jaar heen gaan, dus eigenlijk geen 3jarige meer op de groep hebben, maar wel tot 12 kinderen met zijn 2en moeten draaien, bizar dus! En als leidster zijn we het er ook niet altijd mee eens en is het soms flink aanpoten als je alleen staat.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  chipa za 10 nov 2012 - 22:17

Ook in het onderwijs vind ik die grote klassen echt absurd. Als een kindje niet zo goed mee kan komen, dan gaf de juf of meester vroeger even we klein beetje meer aandacht aan het kind. Tegenwoordig moet zo n kindje dan maar naar een LOM school of het krijgt de stempel ADHD.

Kan op zoveel zaken bezuinigd worden in mijn ogen, maar kinderopvang, onderwijs en zorg vind ik eigenlijk zaken waarop je niet kan bezuinigen.

Voor f zitten we nu serieus te denken aan een ander kdv. Helaas veel duurder, maar wel meer leidsters. Zelfde met de basisschool. Wij overwegen particulier onderwijs. Je betaald als ouders dan eigenlijk die extra leerkrachten die de overheid niet wil bekostigen. Maar ja, daardoor gaat onze koopkracht weer achteruit en dat is weer niet goed voor de economie.

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Lejow za 10 nov 2012 - 22:30

chipa schreef:Ook in het onderwijs vind ik die grote klassen echt absurd. Als een kindje niet zo goed mee kan komen, dan gaf de juf of meester vroeger even we klein beetje meer aandacht aan het kind. Tegenwoordig moet zo n kindje dan maar naar een LOM school of het krijgt de stempel ADHD.

Kan op zoveel zaken bezuinigd worden in mijn ogen, maar kinderopvang, onderwijs en zorg vind ik eigenlijk zaken waarop je niet kan bezuinigen.

Voor f zitten we nu serieus te denken aan een ander kdv. Helaas veel duurder, maar wel meer leidsters. Zelfde met de basisschool. Wij overwegen particulier onderwijs. Je betaald als ouders dan eigenlijk die extra leerkrachten die de overheid niet wil bekostigen. Maar ja, daardoor gaat onze koopkracht weer achteruit en dat is weer niet goed voor de economie.

Whahaha, sorry hoor, maar zo gaat het dus écht niet...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  chipa za 10 nov 2012 - 22:31

Ja ok is wat overdreven gesteld Very Happy
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 22:33

Is er een officiële bron op internet? Voor een peutergroep is het nog wel enigzins haalbaar. Voor een babygroep is 5 0-2 jarigen nu de max op 1 leidster. Hangt ook een beetje af van de samenstelling van de groep, maar als ik er meer alleen moet opvangen kan ik echt geen kwaliteit meer bieden. Wij staan op sommige dagen met 12 kids met z'n drieën en zelfs dan moeten we kinderen laten huilen omdat we gewoonweg geen handen over hebben. Laat staan als we met z'n tweeën zouden staan.

Laatst aangepast door Maple op zo 11 nov 2012 - 9:12; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Printje za 10 nov 2012 - 22:33

chipa schreef:Ja ok is wat overdreven gesteld Very Happy

Haha enigzins idd haha we moeten juist onderhand een moord doen om een kind op het speciaal onderwijs te krijgen, en dat is voor sommige kinderen zo triest want die kunnen in het reguliere onderwijs helemaal niet mee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Lejow za 10 nov 2012 - 22:33

chipa schreef:Ja ok is wat overdreven gesteld Very Happy

Ik denk dat je dat in het positieve mag stellen. Er wordt steeds meer bekend over verschillende manieren van ontwikkelen en leren. Waardoor kinderen op hun manier kunnen leren en het zo dus veel beter oppakken.
Vroeger konden kinderen veel makkelijker terecht in het speciaal onderwijs, daar gaat nu echt een hele lange tijd en een heeeeel dik dossier aan vooraf!
Ze willen kinderen zoveel mogelijk op een reguliere basisschool houden, al dan niet met hun eigen leerlijn.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 22:38

Oh, en als dit er echt door gaat komen dan zeg ik mijn vertrouwen in dit kabinet nú al op. Nieuw akkoord, ze wilden hoogwaardige en kwalitatief zeer goede kinderopvang, en dat krijg je op deze manier dus echt niet.

Maargoed, ik zie voorasnog op internet geen berichten hierover.

Gast
Gast

Bericht  chipa za 10 nov 2012 - 22:40

Maple schreef:Oh, en als dit er echt door gaat komen dan zeg ik mijn vertrouwen in dit kabinet nú al op. Nieuw akkoord, ze wilden hoogwaardige en kwalitatief zeer goede kinderopvang, en dat krijg je op deze manier dus echt niet.

Maargoed, ik zie voorasnog op internet geen berichten hierover.

http://www.abvakabofnv.nl/nieuws/nieuws/rekentool-leidster-kind-ratio-definitief
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 22:46

Oke, dank je!

Laatst aangepast door Maple op zo 11 nov 2012 - 9:13; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 23:00

Nijntje schreef:
chipa schreef:Net opgezocht: 2 leidsters mogen 10 kindjes opvangen van 0-3 jaar. Staat op het ministerie van szw

[url=http://1ratio.nl/
http://1ratio.nl/[/quote[/url]]

wat een handige site!! ga ik ook zeker onthouden voor mijn werk. Wij zijn officieël van 0-4 jaar, maar hebben ook een 3+groep waar kinderen met 3 jaar heen gaan, dus eigenlijk geen 3jarige meer op de groep hebben, maar wel tot 12 kinderen met zijn 2en moeten draaien, bizar dus! En als leidster zijn we het er ook niet altijd mee eens en is het soms flink aanpoten als je alleen staat.

Dit is de officiële tool die ook de Ggd gaat gebruiken per 1 januari.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 23:06

JaneDoe schreef:
Stofzuiger schreef:Mijn kinderen zitten in een zgn huiskamerproject. Max 6 kindjes (dus naar hun max 4 andere kindjes) met 2 leidsters. Op vrijdag zijn ze zelf vaak maar samen met 2 leidsters, vind dat echt een heerlijk idee, dan hebben ze alle tijd en aandacht voor ze.

ik vind het knap dat dit soort opvang nog bestaat.... 6 kindjes op 2 leidsters. Ik zou ervan genieten zolang het duurt, aangezien alle kinderdagverblijven het erg moeilijk hebben, lijkt dit mij niet iets wat ze lang vol kunnen houden, want 2 leidsters op 6 kindjes is extreem luxe! (Lijkt me inderdaad wel een superfijne oplossing voor jullie en de kindjes).

Ik vind de grotere groepen ook echt niks. Er is inderdaad al geen werk in deze sector, daar ben ik zelf het levende bewijs van, en dan gaan ze het nu nóg eens moeilijker maken om werk te vinden in de kinderopvang! Plus het feit dat het natuurlijk nooit echt kwalitatief beter wordt op deze manier.
de reguliere groepen zijn ook veel groter he?

De ruimte van de huiskamer is wel wat kleiner, maar ik vind het ideaal.
De service is ook echt goed, ze hebben pas moeten verhuizen omdat de vergunning niet rond kwam, en nu kunnen we ze smorgen gewoon op de oude lokatie brengen, dan gaan ze met een busje van de stichting naar de opvang.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown za 10 nov 2012 - 23:06

Dit is één van de redenen waarom ons kind niet de eerste paar jaar van zijn leventje naar het KDV gaat, ookal is de KDV hier einde van de straat en supermakkelijk voor ons, er werkt een vriendin en zij heeft ook veel kindjes, en ze geeft gewoon heel eerlijk toe dat afentoe een kind keihard krijst maar de ander ook en dan redden ze het gewoon niet en laten ze het maar begaan. Zelfde als vieze luiers, ze zegt dat het zomaar wel eens voorkomt dat een baby heel lang met een vieze luier moet wachten. Niet dat ze je kind willen pesten maar dat ze simpelweg de tijd niet hebben om iedereen snel aandacht te geven.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  widko za 10 nov 2012 - 23:08

Misschien een rare vraag, maar wat is er volgens jullie anders? 10 kinderen met 2 pmers bv dat mocht toch altijd al?

widko
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 23:11

Vrijdag hebben ze geverft met de kindjes, vellen papier en verf op de grond en de kinderen in hun pampers lekker laten kliederen. Daarna hebben ze ze in bad gedaan, kreeg ze weer schoon thuis. Er zijn ook een paar foto's gemaakt en die kreeg ik via de mail. En uiteraard de kunstwerken mee naar huis.
Ze zijn zo leuk met hun!

We krijgen nu zelfs ook nog 10% korting omdat ze in een jaar al 2 hebben moeten verhuizen. Ben echt heel tevreden en als ik dit topic lees hebben we echt een luxe!

Voor ik ze ophaal hebben ze ook altijd een schone luier aan, eten en drinken gehad. Boekjes zijn altijd geschreven met een leuk verhaaltje.

Laatst aangepast door Stofzuiger op za 10 nov 2012 - 23:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 23:11

Ik denk dat deze regel erdoor is gevoerd omdat veel kdv's in zwaar weer zitten. Er wordt bij de regel niet vanuit het kind beredeneerd, maar wel vanuit het kdv, zij hoeven nu namelijk minder personeel in te zetten, wat ook weer minder kosten met zich meebrengt. Ik weet alleen wel zeker dat er door deze regeling gedwongen ontslagen gaan vallen op mijn werk, alle tijdelijke krachten zij er namelijk al uit, en door deze regeling worden er wel mensen overbodig.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 23:12

widko schreef:Misschien een rare vraag, maar wat is er volgens jullie anders? 10 kinderen met 2 pmers bv dat mocht toch altijd al?
Wij mogen op een babygroep max. 9 met 2.

Gast
Gast

Bericht  widko za 10 nov 2012 - 23:14

Maple schreef:
widko schreef:Misschien een rare vraag, maar wat is er volgens jullie anders? 10 kinderen met 2 pmers bv dat mocht toch altijd al?

Maar dat blijft bij de nieuwe regels toch ook?

widko
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 23:15

widko schreef:
Maple schreef:

Maar dat blijft bij de nieuwe regels toch ook?

Ja, mar wij draaien babygroepen met 10-12 kinderen, met zijn drieën. En van wat ik uit de regel begrijp mag dat nu dus met zijn tweeën.

Gast
Gast

Bericht  Coco za 10 nov 2012 - 23:16

Paper Crown schreef:Dit is één van de redenen waarom ons kind niet de eerste paar jaar van zijn leventje naar het KDV gaat, ookal is de KDV hier einde van de straat en supermakkelijk voor ons, er werkt een vriendin en zij heeft ook veel kindjes, en ze geeft gewoon heel eerlijk toe dat afentoe een kind keihard krijst maar de ander ook en dan redden ze het gewoon niet en laten ze het maar begaan. Zelfde als vieze luiers, ze zegt dat het zomaar wel eens voorkomt dat een baby heel lang met een vieze luier moet wachten. Niet dat ze je kind willen pesten maar dat ze simpelweg de tijd niet hebben om iedereen snel aandacht te geven.

Dat is ook wel mijn ervaring en een reden waarom ik er o.a. voor gekozen heb om thuis te blijven. Nu ze bijna 2,5 zijn zou ik het overigens wel aandurven als ik zou moeten werken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud