Leidster kdv op non-actief...
+3
Lejow
Rumble
-Ieniemienie-
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Leidster kdv op non-actief...
Wat zouden jullie doen? Ik zit hier helemaal met een naar gevoel op werk:
Ik heb bericht gekregen dat een aantal meiden op mijn zoontjes opvang weggaat en er een paar nieuwe zijn aangenomen. Maar de meiden die weggaan werden niet bij naam genoemd. Dus ik wilde weten of zijn leidsters erbij zaten, omdat hij nogal gehecht is aan zijn vaste leidsters.
Nou zijn leidster zat er ook tussen, sterker nog, die is op non-actief gesteld per direct ivm een voorval met een kindje. Wat het voorval is, willen ze niet zeggen, maar het kindje is van de opvang en het is beter voor iedereen als zij niet meer op de groep staat.
Ik wil weten wat er aan de hand is en wat er gebeurd is, maar ze kunnen en willen niks zeggen.
Wij gaan verhuizen en mijn zoontje moet nog tot 31 maart naar deze opvang. Ik voel me echt heel naar nu en voel me totaal niet prettig bij het feit dat ze niks willen zeggen…
In hoeverre zou je zo'n toelichting kunnen afdwingen?
Ik heb bericht gekregen dat een aantal meiden op mijn zoontjes opvang weggaat en er een paar nieuwe zijn aangenomen. Maar de meiden die weggaan werden niet bij naam genoemd. Dus ik wilde weten of zijn leidsters erbij zaten, omdat hij nogal gehecht is aan zijn vaste leidsters.
Nou zijn leidster zat er ook tussen, sterker nog, die is op non-actief gesteld per direct ivm een voorval met een kindje. Wat het voorval is, willen ze niet zeggen, maar het kindje is van de opvang en het is beter voor iedereen als zij niet meer op de groep staat.
Ik wil weten wat er aan de hand is en wat er gebeurd is, maar ze kunnen en willen niks zeggen.
Wij gaan verhuizen en mijn zoontje moet nog tot 31 maart naar deze opvang. Ik voel me echt heel naar nu en voel me totaal niet prettig bij het feit dat ze niks willen zeggen…
Gast- Gast
Re: Leidster kdv op non-actief...
Jetje schreef:Wat zouden jullie doen? Ik zit hier helemaal met een naar gevoel op werk:
Ik zou opsporen wel kindje weg is en de ouders daarvan bellen.
Gast- Gast
Jeetje Jet wat een verhaal zeg!
Ik vind dat je als ouder alle recht hebt om te weten waarom het gaat!
Het gata tenslotte om het kostbaarste bezit dat je hebt!
Ik snap dat je niet met een lekker gevoel op je werk zit.
Kun je geen leidinggevende opbellen ofzo?
Ik vind dat je als ouder alle recht hebt om te weten waarom het gaat!
Het gata tenslotte om het kostbaarste bezit dat je hebt!
Ik snap dat je niet met een lekker gevoel op je werk zit.
Kun je geen leidinggevende opbellen ofzo?
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb de vestigingsmanager en het hoofdkantoor gebeld en beiden zeggen dat ze het beleid niet goed heeft uitgevoerd en dat er een voorval met een kindje is. Maar ik vind dat te vaag en weet echt even niet waar ik moet zijn om helderheid te krijgen, want ik heb Jeppie echt met een naar gevoel daar zitten nu. Wil het liefst in de auto springen en hem ophalen
Gast- Gast
Ik zou mijn kinderen er weg halen mochten ze niet willen laten weten wat er plaats heeft gevonden. Ik begrijp goed dat ze dat i.v.m. de privcy van de leidster niet mogen vertellen, maar ik zou mij er niet prettig meer bij voelen dat er schijnbaar dingen kunnen gebeuren die niet door de beugel kunnen.
Ik denk niet dat je niets kunt afdwingen i.v.m. haar privacy.
Laatst aangepast door Coco op wo 26 jan 2011 - 22:57; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Hier ben ik het wel mee eens, ik snap heel goed dat je jouw zoon nu niet met een lekker gevoel naar de opvang brengt.Coco schreef:Ik zou mijn kinderen er weg halen mochten ze niet willen laten weten wat er plaats heeft gevonden. Ik begrijp goed dat ze dat i.v.m. de privcy van de leidster niet mogen vertellen, maar ik zou mij er niet prettig meer bij voelen dat er schijnbaar dingen kunnen gebeuren die niet door de beugel kunnen.
Gast- Gast
Oh bah, dat is geen leuk bericht zeg! Ik kan me voorstellen dat je niet lekker op je werk zit!
Ik zou hem daar idd weghalen tenzij ze alsnog komen met een uitleg maar zoals ik het lees hoef je dat niet te verwachten.
Heb je iemand anders die op J. kan passen op dit moment of moet je dan zelf vrij nemen?
Ik zou hem daar idd weghalen tenzij ze alsnog komen met een uitleg maar zoals ik het lees hoef je dat niet te verwachten.
Heb je iemand anders die op J. kan passen op dit moment of moet je dan zelf vrij nemen?
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Coco schreef:
Ik begrijp maar al te goed dat je bepaalde dingen niet af kunt dwingen, maar het gaat hier om mensen (kinderen) en daarom heb je wel degelijk (tot op zekere hoogte) een meldingsplicht.
Ze hebben inmiddels wel iets meer verteld, ik hoef me geen zorgen te maken over de verhalen in de media (daar kwam ook een opvang uit mijn woonplaats ineens in opspraak).
En ik hoef de precieze reden niet te weten, maar ik wil wel weten of ik mijn zoon daar met een gerust hart achter kan laten.
@ Nucia: nee dat heb ik niet. Dus dat is ook meteen een bijkomend probleem. Als hij niet veilig is, haal ik hem er uiteraard meteen weg. Maar ja een nieuwe opvang vind je niet zo gauw en inderdaad wat moet ik dan? Dus ik wil gewoon duidelijkheid of hij er veilig is.
Gast- Gast
Ik denk dat het een moeilijke situatie is.
Je zit met de privacy van het kindje en de leidster, en ze hebben al maatregelen genomen door haar van de groep af te halen.
Het 'probleem' is van de groep af gehaald, dus J. zal daar nu gewoon veilig zijn.
Het moeilijke is, dat dat soort voorvallen altijd kunnen gebeuren. Het blijft immers mensenwerk.
Ik vrees dan ook dat je je erbij neer zult moeten leggen met de dingen die je nu weet.
Je zit met de privacy van het kindje en de leidster, en ze hebben al maatregelen genomen door haar van de groep af te halen.
Het 'probleem' is van de groep af gehaald, dus J. zal daar nu gewoon veilig zijn.
Het moeilijke is, dat dat soort voorvallen altijd kunnen gebeuren. Het blijft immers mensenwerk.
Ik vrees dan ook dat je je erbij neer zult moeten leggen met de dingen die je nu weet.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Jetje schreef:Coco schreef:
.
@ Nucia: nee dat heb ik niet. Dus dat is ook meteen een bijkomend probleem. Als hij niet veilig is, haal ik hem er uiteraard meteen weg. Maar ja een nieuwe opvang vind je niet zo gauw en inderdaad wat moet ik dan? Dus ik wil gewoon duidelijkheid of hij er veilig is.
Hm, lastig. Lejow heeft in principe ook wel weer een punt. Ze hebben wel gelijk iets aan het probleem gedaan en de leidster is op non-actief gesteld. Heb je toevallig contact met andere ouders? Wat vinden zij ervan en laten zij hun kindje gewoon op het KDV?
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Lejow schreef:Ik denk dat het een moeilijke situatie is.
Eens, hoe moeilijk het ook voor jou is, ik vind het wel logisch dat ze dit niet aan de grote klok hangen. Ik denk juist wel dat J daar veilig is, er is niet bepaald lichtzinnig op het hele voorval gereageerd aangezien zij nu van de groep af is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wat er gezegd is dat heb ik ook wel: Het 'kwaad' is al geschied en de bron is als het goed is aangepakt. Maar ze wilden/konden me niet gerust stellen voor wat betreft mijn bezorgdheid.
Ik hoef natuurlijk niet te weten wat er precies gebeurd is, maar ze hebben wel degelijk een meldingsplicht of kindjes 'gevaar' lopen of erbij betrokken waren. Ze waren daarin heel vaag, maar inmiddels ben ik wel gerustgesteld.
Ik hoef natuurlijk niet te weten wat er precies gebeurd is, maar ze hebben wel degelijk een meldingsplicht of kindjes 'gevaar' lopen of erbij betrokken waren. Ze waren daarin heel vaag, maar inmiddels ben ik wel gerustgesteld.
Gast- Gast
Oeh lastig zeg. Inderdaad er is actie ondernomen door de leiding en dat is op zich goed natuurlijk. Maar het zijn inderdaad je kostbaarste bezitten die je daar afgeeft. Ze hoeven niet in details te treden maar een uitleg is zeker op zijn plaats.
Gast- Gast
Ik snap je bezorgdheid, ik zou het wel fijn vinden als ze me zouden vertellen in welke richting ik het moest zoeken, om onnodige ongerustheid bij ouders weg te nemen.
Gast- Gast
inderdaad een moeilijke kwestie. ze willen dit niet aan de grote klok hangen maar ik denk dat als ouders er specifiek naar vragen omdat ze erg bezorgd zijn ze het beter wel uit kunnen leggen. want die ouders raken het vertrouwen alleen maar meer kwijt als ze niet weten wat er precies gebeurd is. heb het op mijn vorige werk meegemaakt dat een collega een kindje uit bed had laten vallen. hier werd wel open kaart over gespeeld, met als gevolg dat ouders hun kind van het kdv afhaalden of de aanmelding cancelde en het gerucht het hele dorp doorgonsde. wat is wijsheid in zo´n geval. moeilijk!
mirrie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 149
Punten : 159
mirrie schreef:inderdaad een moeilijke kwestie. ze willen dit niet aan de grote klok hangen maar ik denk dat als ouders er specifiek naar vragen omdat ze erg bezorgd zijn ze het beter wel uit kunnen leggen. want die ouders raken het vertrouwen alleen maar meer kwijt als ze niet weten wat er precies gebeurd is. heb het op mijn vorige werk meegemaakt dat een collega een kindje uit bed had laten vallen. hier werd wel open kaart over gespeeld, met als gevolg dat ouders hun kind van het kdv afhaalden of de aanmelding cancelde en het gerucht het hele dorp doorgonsde. wat is wijsheid in zo´n geval. moeilijk!
Is bij mijn vorige werk ook gebeurd, mijn collega is hier toen zo van geschrokken dat ze overspannen thuis is komen te zitten. Ze durfde niets meer met de kinderen.
Ik denk dat de ouders van de kinderen die er iets mee te maken hebben gehad echt wel op de hoogte zijn gebracht van de situatie!!
Lejow- Lady Post-a-lot
ja kan me voorstellen dat je collega daar overspannen van geraakt is. maar een ongeluk zit in zo´n klein hoekje. hoge werkdruk, soms ben je er even met je hoofd niet bij. kindje draait ineens om en het is al gebeurd. wil niet zeggen dat ik het goed praat want dit mag nooit gebeuren maar ja.... je moet mekaar goed checken en ogen in je achterhoofd hebben.
mirrie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 149
Punten : 159
mirrie schreef:ja kan me voorstellen dat je collega daar overspannen van geraakt is. maar een ongeluk zit in zo´n klein hoekje. hoge werkdruk, soms ben je er even met je hoofd niet bij. kindje draait ineens om en het is al gebeurd. wil niet zeggen dat ik het goed praat want dit mag nooit gebeuren maar ja.... je moet mekaar goed checken en ogen in je achterhoofd hebben.
Hier ben ik het mee eens. Het kan zo gebeurd zijn..
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:mirrie schreef:ja kan me voorstellen dat je collega daar overspannen van geraakt is. maar een ongeluk zit in zo´n klein hoekje. hoge werkdruk, soms ben je er even met je hoofd niet bij. kindje draait ineens om en het is al gebeurd. wil niet zeggen dat ik het goed praat want dit mag nooit gebeuren maar ja.... je moet mekaar goed checken en ogen in je achterhoofd hebben.
Hier ben ik het mee eens. Het kan zo gebeurd zijn..
Ik vind het echt erg dat je collega daarvan overspannen is geraakt. Ik zou het ook vreselijk vinden als ze op het kdv (of binnenkort de gastouder) J. zouden laten vallen. Maar ik weet ook dat ze dat echt niet expres doen en het kan mij ook gebeuren.
Als er hier iemand op non actief gesteld zou worden zou ik ook graag willen weten waarom. Maar goed heel tevreden zijn wij al niet over het kdv dus ik zou hem dan ook niet meer brengen als ze het niet zouden willen vertellen (maar ja dat moet wel mogelijk zijn natuurlijk).
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Jeetje lastige situatie. ik werk zelf in de kinderopvang, en denk dat ze in dit geval er verder niets over mogen zeggen, ivm de privacy van zowel de leidster,het kindje en de ouders. ze is op non actief gesteld, dus in principe is het al goed dat ze die maatregel genomen hebben. ze zijn inderdaad niet verplicht om te zeggen wat de reden is, al snap ik wel dat dat als ouder frustrerend is.
maar er gaan meerdere leidsters weg zei je, waarom gaan die andere meiden weg dan? want als er merdere mensen op non-actief gesteld zijn, dan zou ik me nog wat meer zorgen gaan maken.
en een kindje laten vallen, dat is echt verschrikkelijk, is mij gelukkig ook nooit gebeurd,maar toch is het niet uit te sluiten en in zekere zin een menselijke fout. je tilt een kindje uit bed, loopt ermee naar het aankleedkussen, en onderweg struikel je over een stuk speelgoed ofzo....dat is niet uit te sluiten.
Wij hebben een paar jaar terug zelfs een geval van wiegendood gehad. kindje lag in een goed geventileerde ruimte, veilig slaapzakje, veilig bedje. Kindje was een buikslaper, normaal draaien we ze terug, maar deze ouders wilden dat ze zo bleef liggen. en uiteindelijk liep dit dus verkeerd af. ouders natuurlijk ontzettend boos/verdrietig/etc, maar de leidster is juist extra opgevangen, nazorg, slachtofferhulp enzo, en bleef er gewoon werken....
het is en blijft mensenwerk, daarin worden fouten gemaakt. maar daarom ben ik wel extra benieuwd wat die leidster dan gedaan moet hebben om op non actief gesteld te worde, maar vrees inderdaad dat je er niet achter komt....
maar er gaan meerdere leidsters weg zei je, waarom gaan die andere meiden weg dan? want als er merdere mensen op non-actief gesteld zijn, dan zou ik me nog wat meer zorgen gaan maken.
en een kindje laten vallen, dat is echt verschrikkelijk, is mij gelukkig ook nooit gebeurd,maar toch is het niet uit te sluiten en in zekere zin een menselijke fout. je tilt een kindje uit bed, loopt ermee naar het aankleedkussen, en onderweg struikel je over een stuk speelgoed ofzo....dat is niet uit te sluiten.
Wij hebben een paar jaar terug zelfs een geval van wiegendood gehad. kindje lag in een goed geventileerde ruimte, veilig slaapzakje, veilig bedje. Kindje was een buikslaper, normaal draaien we ze terug, maar deze ouders wilden dat ze zo bleef liggen. en uiteindelijk liep dit dus verkeerd af. ouders natuurlijk ontzettend boos/verdrietig/etc, maar de leidster is juist extra opgevangen, nazorg, slachtofferhulp enzo, en bleef er gewoon werken....
het is en blijft mensenwerk, daarin worden fouten gemaakt. maar daarom ben ik wel extra benieuwd wat die leidster dan gedaan moet hebben om op non actief gesteld te worde, maar vrees inderdaad dat je er niet achter komt....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
o en over dat uit bed laten vallen wat hierboven staat. ik zou als ouder zijnde zeker mn kind niet van het dagverblijf halen als dit gebeurd zou zijn met mijn kind. het is heel erg naar en vervelend, maar zolang er eerlijk en open met je over gecommuniceerd wordt, zie ik niet in waarom het kind naar een ander kdv zou moeten, want sja...het kan daar ook gebeuren.
soms denken ouders echt dat je als leidster perfect bent en ook echt daadwerkelijk 10 paar ogen hebt. heb ook wel eens gehad dat ik moest vertellen dat een kindje gebeten is door een ander kind, en ik krijg de volle laag van een boze ouder. sja....16 kinderen op de groep, een ongeluk zit in een heel klein hoekje....
soms denken ouders echt dat je als leidster perfect bent en ook echt daadwerkelijk 10 paar ogen hebt. heb ook wel eens gehad dat ik moest vertellen dat een kindje gebeten is door een ander kind, en ik krijg de volle laag van een boze ouder. sja....16 kinderen op de groep, een ongeluk zit in een heel klein hoekje....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
ik zou ook wel heel graag willen weten in welke hoek ik het zou moeten zoeken om een goede afweging te maken of ik mijn kind daar wil houden of niet en persoonlijk vind ik dat je daar als ouder recht op hebt. Je brengt je kostbaarste bezit daar en als er wat gebeurd, vind ik dat je dat als ouder mag weten.
Om een geval als een kindje dat uit bed is gevallen o.i.d. zal ik mijn kind daar niet weg halen, maar ik kan me situaties indenken waarbij ik haar wel van het KDV zou halen.
Om een geval als een kindje dat uit bed is gevallen o.i.d. zal ik mijn kind daar niet weg halen, maar ik kan me situaties indenken waarbij ik haar wel van het KDV zou halen.
Gast- Gast
Maar is het niet zo dat wanneer er iets gebeurt is waarbij jouw kindje betrokkenis of waar jouw kindje ook ´last´van heeft gehad, jij daar wel over zou zijn geinformeerd?
Dit gebeurt niet dus ik denk dat het KDV juist aan het handelen is. Het probleem is aangepakt. Jouw kindje heeft er niets mee te maken en jouw kindje kan dus gewoon veilig blijven komen.
Vervelend dat er nu ouders zijn die hun kindje niet meer met alle vertrouwen brengen en vervelend dat ouders het voorval nu veel groter maken, omdat ze gewoon niet weten in welke hoek ze moeten zoeken. Ik snap het wel hoor, en openheid vanuit het KDV zou deze twijfels weg kunnen nemen. Maar als ik het zo lees en de aanpak zie denk ik dat het allemaal veel minder groot is dan jij nu denkt.
Dit gebeurt niet dus ik denk dat het KDV juist aan het handelen is. Het probleem is aangepakt. Jouw kindje heeft er niets mee te maken en jouw kindje kan dus gewoon veilig blijven komen.
Vervelend dat er nu ouders zijn die hun kindje niet meer met alle vertrouwen brengen en vervelend dat ouders het voorval nu veel groter maken, omdat ze gewoon niet weten in welke hoek ze moeten zoeken. Ik snap het wel hoor, en openheid vanuit het KDV zou deze twijfels weg kunnen nemen. Maar als ik het zo lees en de aanpak zie denk ik dat het allemaal veel minder groot is dan jij nu denkt.
Gast- Gast
Lejow schreef:Ik denk dat het een moeilijke situatie is.
Op zich was dit ook mijn eerste gedachte 'het probleem is nu van de groep af' maar aan de andere kant zou ik het toch willen weten zodat ik weet of mijn kind wellicht ook de dupe is geweest van het voorval dat heeft plaats gevonden. Al denk ik dan weer wel dat het zo ernstig niet zal zijn als ze nog op een andere groep staat. Het zou mij ook niet lekker zitten iig.
Gast- Gast
Als er een reden was om te denken dat er andere kinderen bij betrokken waren, dan worden die ouders daar echt wel over geinformeerd.Zusje van Bert schreef:Lejow schreef:Ik denk dat het een moeilijke situatie is.
Op zich was dit ook mijn eerste gedachte 'het probleem is nu van de groep af' maar aan de andere kant zou ik het toch willen weten zodat ik weet of mijn kind wellicht ook de dupe is geweest van het voorval dat heeft plaats gevonden. Al denk ik dan weer wel dat het zo ernstig niet zal zijn als ze nog op een andere groep staat. Het zou mij ook niet lekker zitten iig.
Als het gaat om een leidster die bijvoorbeeld hardhandig is of slaat (of misbruik, waar de TO op doelt), dan waren de ouders daar wel van op de hoogte gesteld, lijkt mij.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Afscheidskadootje mentor leidster kdv
» leidster kdv bevallen - kleinigheidje
» Dag van de leidster
» dag van de leidster
» Kinderen leidster ratio
» leidster kdv bevallen - kleinigheidje
» Dag van de leidster
» dag van de leidster
» Kinderen leidster ratio