Kinderen leidster ratio
+17
Ayla
Coco
widko
Paper Crown
chipa
Lejow
Printje
Nijntje
PapillonRose
JD
Liadan
Ilargi
PiP
Ibbeltje
-Ieniemienie-
Stitch
Flower_L
21 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Kinderen leidster ratio
widko schreef:Maple schreef:Wij mogen op een babygroep max. 9 met 2.widko schreef:Misschien een rare vraag, maar wat is er volgens jullie anders? 10 kinderen met 2 pmers bv dat mocht toch altijd al?
Maar dat blijft bij de nieuwe regels toch ook?
Ik zie ook niet veel verschil...
Gast- Gast
Maple schreef:
Ja, mar wij draaien babygroepen met 10-12 kinderen, met zijn drieën. En van wat ik uit de regel begrijp mag dat nu dus met zijn tweeën.
Ik vind dat echt veel te weinig en vraag mij ook bijzonder hard af of dat wel succes oplevert voor een kdv. Ik denk dat er best veel ouders dat te weinig vinden en dus op zoek gaan naar een andere oplossing. Een gastouder mag volgens mij ook maar max 2 kinderen onder de twee tegelijk hebben.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Pritt: wel als je op een babygroep meer dan 5 kids hebt en normaal met z'n tweeën draait en meer dan 9-10 kids hebt en normaal met zijn drieën draait. In die randgevallen zitten wij dus steeds.
Gast- Gast
Dat ben ik inderdaad helemaal met je eens.Coco schreef:Maple schreef:
Ja, mar wij draaien babygroepen met 10-12 kinderen, met zijn drieën. En van wat ik uit de regel begrijp mag dat nu dus met zijn tweeën.
Ik vind dat echt veel te weinig en vraag mij ook bijzonder hard af of dat wel succes oplevert voor een kdv. Ik denk dat er best veel ouders dat te weinig vinden en dus op zoek gaan naar een andere oplossing. Een gastouder mag volgens mij ook maar max 2 kinderen onder de twee tegelijk hebben.
Gast- Gast
Maple schreef:Pritt: wel als je op een babygroep meer dan 5 kids hebt en normaal met z'n tweeën draait en meer dan 9-10 kids hebt en normaal met zijn drieën draait. In die randgevallen zitten wij dus steeds.
Ja, dat zag ik inderdaad.
Ik had daar niet naar gekeken omdat dit op mijn werk niet aan de orde is.
Gast- Gast
Ik vind vieze luiers trouwens wel veel erger dan even laten huilen. Hier was het ook weleens dat hij al een tijdje een vieze luier aanhad
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb in mijn studententijd invalwerk gedaan op kinderdagverblijven en ik vond het toen al grote groepen met weinig leidsters. Je draaide ook een vroege of late dienst, wat inhield dat je of het eerste, of het laatste uur in je eentje stond en dat was dan ook nog eens net als het allemaal heel hectisch was. Ik vond dat vreselijk, zeker omdat ik de groep niet goed kende. Ik weet nog dat ik een keer het laatste uur in mijn eentje moest blijven en dat de leidster net voor ze naar huis ging nog even iedereen de jas aan ging trekken en zei dat ze lekker buiten mochten spelen, terwijl het een heel onoverzichtelijk plein was en ik niemand had die kon helpen als er een kind naar de wc moest. Achteraf vind ik ook dat invallers niet alleen op een onbekende groep zouden mogen staan, dan schuiven ze maar wat met de vaste leidsters.
Grote klassen zijn er in mijn herinnering altijd al geweest. Op mijn eerste basisschool niet zo, maar op mijn tweede basisschool zat ik in een klas van 35 kinderen.
Grote klassen zijn er in mijn herinnering altijd al geweest. Op mijn eerste basisschool niet zo, maar op mijn tweede basisschool zat ik in een klas van 35 kinderen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Coco schreef:Paper Crown schreef:Dit is één van de redenen waarom ons kind niet de eerste paar jaar van zijn leventje naar het KDV gaat, ookal is de KDV hier einde van de straat en supermakkelijk voor ons, er werkt een vriendin en zij heeft ook veel kindjes, en ze geeft gewoon heel eerlijk toe dat afentoe een kind keihard krijst maar de ander ook en dan redden ze het gewoon niet en laten ze het maar begaan. Zelfde als vieze luiers, ze zegt dat het zomaar wel eens voorkomt dat een baby heel lang met een vieze luier moet wachten. Niet dat ze je kind willen pesten maar dat ze simpelweg de tijd niet hebben om iedereen snel aandacht te geven.
Dat is ook wel mijn ervaring en een reden waarom ik er o.a. voor gekozen heb om thuis te blijven. Nu ze bijna 2,5 zijn zou ik het overigens wel aandurven als ik zou moeten werken.
Niet iedereen kan zich die luxe permitteren....
N
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Paper Crown schreef: Zelfde als vieze luiers, ze zegt dat het zomaar wel eens voorkomt dat een baby heel lang met een vieze luier moet wachten.
Ik ben absoluut niet de perfect PM-er, maar dit is mij nog nooit gebeurd.... een baby héél lang met een vieze luier laten wachten. is toch wel prioriteit nummer 1 zo'n beetje. Natuurlijk is het wel eens gebeurd dat een kind poept als het net in bed ligt, en dan heb je dat pas door als je het kindje 2 uur later weer uit bed haalt...dat is wel eens gebeurd, maar kinderen lang met een poepluier laten lopen vind ik echt niet kunnen.... maar dat is mijn persoonlijke mening.
@ widko, het kind-leidster ratio is erg afhankelijk van de leeftijdsopbouw binnen de groep. het is niet zo dat je standaard, op welke groep je ook staat, 10 kinderen op 2 leidsters mag. Zo mag je dus op een babygroep van 0 tot 2 jaar 9 kindjes op 2 leidsters hebben, en dat zouden nu dus 10 a 11 kindjes op 2 leidsters worden. Dat is het verschil.
@Susan, op de kdv's waar ik heb gewerkt mochten er ook nooit 2 invallers op 1 groep staan. Altijd een vaste leidster met 1 inval. En sja...dan ontkom je er niet aan dat er een invaller alleen de groep opent of sluit. In ons geval lieten we de invallers vaak sluitern, omdat de kindjes en ouders bij afscheid nemen 's ochtends vaak behoefte hadden aan een vast gezicht. Maar ik begrijp wat je bedoelt hoor, het is hectisch als invaller. Je kent de locatie, het buitenspeelplein,de regels, de kinderen en bijbehorende namen niet. Dan ook nog eens de hectiek van ouders die hun kind komen halen en allemaal aandacht willen.
Ik ben dus mijn baan in de kinderopvang thuis, en het regent hier ondertussen aanvragen van ouders van mijn oude kdv of ik aan huis wil komen oppassen. Ze willen hun kids dan van het kdv afhalen, omdat het volgend jaar veel te duur wordt, en de kwaliteit erop achteruit gaat. Veel ouders gaan inderdaad toch andere opties zoeken....
Laatst aangepast door JaneDoe op zo 11 nov 2012 - 3:09; in totaal 1 keer bewerkt
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
chipa schreef:Coco schreef:Paper Crown schreef:Dit is één van de redenen waarom ons kind niet de eerste paar jaar van zijn leventje naar het KDV gaat, ookal is de KDV hier einde van de straat en supermakkelijk voor ons, er werkt een vriendin en zij heeft ook veel kindjes, en ze geeft gewoon heel eerlijk toe dat afentoe een kind keihard krijst maar de ander ook en dan redden ze het gewoon niet en laten ze het maar begaan. Zelfde als vieze luiers, ze zegt dat het zomaar wel eens voorkomt dat een baby heel lang met een vieze luier moet wachten. Niet dat ze je kind willen pesten maar dat ze simpelweg de tijd niet hebben om iedereen snel aandacht te geven.
Dat is ook wel mijn ervaring en een reden waarom ik er o.a. voor gekozen heb om thuis te blijven. Nu ze bijna 2,5 zijn zou ik het overigens wel aandurven als ik zou moeten werken.
Nee, maar dat geldt voor iedere keuze. Ook niet iedereen kan zich een Bugaboo permitteren, of een vliegvakantie, of überhaupt het hebben van een kind, dus dan kun je geen enkele keuze meer noemen die je hebt gemaakt.
Susan- Lady Post-a-lot
Coco schreef:Paper Crown schreef:Dit is één van de redenen waarom ons kind niet de eerste paar jaar van zijn leventje naar het KDV gaat, ookal is de KDV hier einde van de straat en supermakkelijk voor ons, er werkt een vriendin en zij heeft ook veel kindjes, en ze geeft gewoon heel eerlijk toe dat afentoe een kind keihard krijst maar de ander ook en dan redden ze het gewoon niet en laten ze het maar begaan. Zelfde als vieze luiers, ze zegt dat het zomaar wel eens voorkomt dat een baby heel lang met een vieze luier moet wachten. Niet dat ze je kind willen pesten maar dat ze simpelweg de tijd niet hebben om iedereen snel aandacht te geven.
dat is o.a. ook de reden dat wij voor een gastouder hebben gekozen en niet voor een kdv.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Coco schreef:Paper Crown schreef:Dit is één van de redenen waarom ons kind niet de eerste paar jaar van zijn leventje naar het KDV gaat, ookal is de KDV hier einde van de straat en supermakkelijk voor ons, er werkt een vriendin en zij heeft ook veel kindjes, en ze geeft gewoon heel eerlijk toe dat afentoe een kind keihard krijst maar de ander ook en dan redden ze het gewoon niet en laten ze het maar begaan. Zelfde als vieze luiers, ze zegt dat het zomaar wel eens voorkomt dat een baby heel lang met een vieze luier moet wachten. Niet dat ze je kind willen pesten maar dat ze simpelweg de tijd niet hebben om iedereen snel aandacht te geven.
dat is o.a. ook de reden dat wij voor een gastouder hebben gekozen en niet voor een kdv.
Ik heb ook getwijfeld over een gastouder maar wilde geen vreemde in mijn huis haha en ik vind het belangrijk dat R met veel kindjes leert spelen, en dat is voor hem ook goed aangezien hij veel te soft is naar andere kindjes toe. En bij een gastouder thuis heb ik nog wel nagezocht maar kon hier in de buurt niet iemand vinden waarvan ik dacht yes.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Rejoy. schreef:Coco schreef:Paper Crown schreef:Dit is één van de redenen waarom ons kind niet de eerste paar jaar van zijn leventje naar het KDV gaat, ookal is de KDV hier einde van de straat en supermakkelijk voor ons, er werkt een vriendin en zij heeft ook veel kindjes, en ze geeft gewoon heel eerlijk toe dat afentoe een kind keihard krijst maar de ander ook en dan redden ze het gewoon niet en laten ze het maar begaan. Zelfde als vieze luiers, ze zegt dat het zomaar wel eens voorkomt dat een baby heel lang met een vieze luier moet wachten. Niet dat ze je kind willen pesten maar dat ze simpelweg de tijd niet hebben om iedereen snel aandacht te geven.
Ik heb ook getwijfeld over een gastouder maar wilde geen vreemde in mijn huis haha en ik vind het belangrijk dat R met veel kindjes leert spelen, en dat is voor hem ook goed aangezien hij veel te soft is naar andere kindjes toe. En bij een gastouder thuis heb ik nog wel nagezocht maar kon hier in de buurt niet iemand vinden waarvan ik dacht yes.
onze dochter gaat naar de gastouder, zij past hier niet thuis op. Deze gastouder vangt ook een ander kindje op en vanaf maart komt er nog een baby bij (de kiddies van kwak toevallig ) Ze zijn op de maandag alleen bij haar en op de dinsdag samen met het kindje (straks kindjes) van kwak. Moet wel zeggen dat we echt super getroffen hebben met haar. Ze heeft een speelschuur met de wereld aan speelgoed, hangmatten, zitzakken en noem maar op, onze dochter is echt dol op haar, ze vindt het prima dat de jongste drinken uit een hulpset krijgt en draagt haar veel.
Gast- Gast
Ik ga ook nog kijken hoe het op het de opvang gaat lopen, mochten er minder leidsters op de groep komen zoek ik een andere oplossing (ofwel minder werken zodat we geen opvang meer nodig hebben, ofwel een gastouder die niet teveel kindjes heeft) het gaat hier wel om de veiligheid en het welzijn van mijn kind. Het is dat ik ook moet werken, anders zou ik misschien wel thuisgebleven zijn. Ik breng haar in goed vertrouwen naar de opvang, met het idee dat ze goed verzorgd wordt, en als dat niet zo is doe ik het liever zelf.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
chipa schreef:
Dat heeft toch niet met luxe te maken? Er zijn meer opties dan een kdv..
Coco- Ratel
Thuis kunnen blijven vind ik toch echt wel een luxe, hoorCoco schreef:chipa schreef:
Gast- Gast
Rejoy. schreef:
onze dochter gaat naar de gastouder, zij past hier niet thuis op. Deze gastouder vangt ook een ander kindje op en vanaf maart komt er nog een baby bij (de kiddies van kwak toevallig ) Ze zijn op de maandag alleen bij haar en op de dinsdag samen met het kindje (straks kindjes) van kwak. Moet wel zeggen dat we echt super getroffen hebben met haar. Ze heeft een speelschuur met de wereld aan speelgoed, hangmatten, zitzakken en noem maar op, onze dochter is echt dol op haar, ze vindt het prima dat de jongste drinken uit een hulpset krijgt en draagt haar veel.
Wat moet ik me voorstellen bij een hulpset?
Susan- Lady Post-a-lot
Maple schreef:Thuis kunnen blijven vind ik toch echt wel een luxe, hoorCoco schreef:chipa schreef:
Er zijn meer opties dan thuisblijven en een kinderdagverblijf.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Rejoy. schreef:
Wat moet ik me voorstellen bij een hulpset?
Normaal is dat voor bijvoefing, dan plak je een slangetje op je tepel en kan je kindje aan de borst extra voeding door het slangetje krijgen. De go plakt het slangetje op haar pink en geeft op die manier afgekolfde melk. Onze dochter weigert de fles namelijk.
Je hebt mij op Facebook toch? Daar staat wel ergens een foto tussen van hoe ze drinkt uit de hulpset.
Gast- Gast
Oh ja, volgens mij heb ik dat wel eens gezien, ik geloof dat sommige adoptiemoeders dat ook gebruiken.
Susan- Lady Post-a-lot
Dat zeker, maar chipa reageerde volgens mij puur op het thuis kunnen blijven van CocoSusan schreef:Maple schreef:Thuis kunnen blijven vind ik toch echt wel een luxe, hoorCoco schreef:chipa schreef:
Er zijn meer opties dan thuisblijven en een kinderdagverblijf.
Gast- Gast
Bij ons staan ze met 2 vaste leidsters op 9 baby's tot anderhalf. + 1 stagiaire. Ze hebben ook een reserve leidster die invalt op de groepen en de administratie doet.
Nee voor mij liever geen GO. Die staan alleen voor aardig wat kindjes.
Nee voor mij liever geen GO. Die staan alleen voor aardig wat kindjes.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Oké, dat is waar. Maar dan nog, wat ik al zei, er zijn genoeg luxes die anderen zich niet kunnen permitteren, dat geldt voor alles.
Susan- Lady Post-a-lot
Oh, dat had ik niet in de gaten. Ik dacht op het niet kiezen van een kdv, daarnaast zijn er nog andere mogelijkheden dan thuis blijven. Thuis kunnen blijven is idd wel luxe, maar je levert ook veel in.
Coco- Ratel
Ik vind het een slechte ontwikkeling, de uurprijs + eigen bijdrage gaat ieder jaar omhoog en dan worden dit soort regels versoepeld. Er komen bij ons op het kinderdagverblijf al minder kindjes bij dan voorheen.
Mijn dochter zit op een verticale groep, dus wat dat betreft denk ik dat ze er niet veel last van zal hebben als ze iets veranderen. Gelukkig heb ik wel het gevoel dat ze hier veel met de kinderen ondernemen, ze krijgt ontzettend veel knutsels en tekeningen mee naar huis. En als het weer het maar een beetje toelaat gaan ze naar buiten. Ze zitten nu ook in een nieuw gebouw waar dat gemakkelijker kan, de hoek van de groep is helemaal van glas met een schuifpui waar de speeltuin aan grenst. Er word ook regelmatig iets georganiseerd voor de ouders en kids, zo hadden we laatst een expositie van allerlei kunst gemaakt door de kinderen van het kdv. Er hingen ook foto's bij van de kinderen die in de zomer met zijn allen buiten een heel groot laken met plakkaatverf aan het beschilderen waren, vond ik erg leuk. Ik heb mijn dochter trouwens ook nog nooit met rode billen van te lang in een luier lopen mee naar huis gehad.
Het 1e jaar zat ze bij een gastouder maar door omstandigheden kon zij geen kindjes meer opvangen. Het kdv heeft voor mijn dochter goed uitgepakt, ze was er al snel op haar plek.
Mijn dochter zit op een verticale groep, dus wat dat betreft denk ik dat ze er niet veel last van zal hebben als ze iets veranderen. Gelukkig heb ik wel het gevoel dat ze hier veel met de kinderen ondernemen, ze krijgt ontzettend veel knutsels en tekeningen mee naar huis. En als het weer het maar een beetje toelaat gaan ze naar buiten. Ze zitten nu ook in een nieuw gebouw waar dat gemakkelijker kan, de hoek van de groep is helemaal van glas met een schuifpui waar de speeltuin aan grenst. Er word ook regelmatig iets georganiseerd voor de ouders en kids, zo hadden we laatst een expositie van allerlei kunst gemaakt door de kinderen van het kdv. Er hingen ook foto's bij van de kinderen die in de zomer met zijn allen buiten een heel groot laken met plakkaatverf aan het beschilderen waren, vond ik erg leuk. Ik heb mijn dochter trouwens ook nog nooit met rode billen van te lang in een luier lopen mee naar huis gehad.
Het 1e jaar zat ze bij een gastouder maar door omstandigheden kon zij geen kindjes meer opvangen. Het kdv heeft voor mijn dochter goed uitgepakt, ze was er al snel op haar plek.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» leidster kdv bevallen - kleinigheidje
» dag van de leidster
» Dag van de leidster
» Leidster kdv op non-actief...
» Afscheidskadootje mentor leidster kdv
» dag van de leidster