Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samen douchen met je kind...

+29
Stuiterbal
Bolleke
Lady4
Sophiee
Mamsie
Nijntje
Parisienne
Purpleflower
Roodkapje
ProudMom
RYW
mickey
Viva
PapillonRose
Thunder
Coccinelle
Caresses
Stokstaartje
iloverose
Lousanne
xxDila
Bruintje Beer
Floor
Manderijn
Bloem86
Twellie
kwak
Linda
Océane
33 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 2:06

Stokstaartje schreef:Dus eigenlijk is het argument omdat jullie er je er niet goed bij zouden voelen is het abnormaal?? Very Happy

Dus jij vind het gewoon normaal en je zou het zelf ook wel doen? Met je vader/moeder/broer douchen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Stokstaartje za 10 nov 2012 - 2:08

Ik vind het niet raar als mensen dat doen. Ik doe het zelf niet door mijn verleden...
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 2:38

Samen douchen als in tegelijk doen we eigenlijk niet meer, dat is onhandig. Maar we lopen hier wel bij elkaar binnen hoor, onderscheid tussen jongens en meisjes, papa of mama is er daarbij niet. Of ze nu mij of hun vader naakt zien, ik zie het verschil niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Caresses za 10 nov 2012 - 2:51

Stokstaartje schreef:Dus eigenlijk is het argument omdat jullie er je er niet goed bij zouden voelen is het abnormaal?? Very Happy Dat vind ik een beetje een vreemd argument eerlijk gezegd. Ik vind het wel een goed argument als het om jezelf gaat dus begrijp me niet verkeerd...Ik sta zelf namelijk ook niet met mijn ouders onder de douche, maar dat heeft met mijn verleden te maken...

Normaal is wat de norm is bij de meeste mensen.
Bij de meeste mensen is het de norm om op volwassen leeftijd niet meer samen met je ouders onder de douche te staan.
Dus ja, voor jou/hem kan het heel normaal zijn, maar voor de Nederlandse samenleving is het abnormaal (omdat de meerderheid dit niet normaal vind).

On topic:
Zelf heb ik geen kinderen, dus weet het niet. Ik denk alleen de eerste levensjaren.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Coccinelle za 10 nov 2012 - 3:28

Buiten het feit dat ik ook nooit meer tegelijk met mijn ouders zou douchen vind ik het ook onhandig om met 2 volwassenen onder de douche te staan, beetje krap, en ik sta graag de hele tijd onder de sproeier. Of je moet voor de gezelligheid met je partner onder de douche willen, of je moet een hele grote douche met 2 douchekoppen hebben ofzo..

Ontopic: Ik denk dat wij met onze kinderen douchen/ in bad gaan totdat ze zelf aangeven het niet meer te willen. Ze gaat nu het liefst met een van ons in bad. Volgens mij is het bij mij vroeger thuis ook zo gegaan, op een gegeven moment ben ik alleen onder de douche gegaan en draaide ik de deur op slot. Bij mijn ouders liep ik overigens wel gewoon binnen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Thunder za 10 nov 2012 - 4:16

Wij douchen beide nog geregeld met de kinderen, zij zijn 3 & 6.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  PapillonRose za 10 nov 2012 - 4:23

Ik douche bijna nooit met A., maar dat komt omdat het erg onhandig is gebleken. Ze zit het liefste in haar badje, ook als ze alleen even gaat douchen. En als ze dan wel eens bij mij onder de douche staat dan gaat de ondeugd de badkamer onveilig maken. Dus we doen het niet heel vaak Laughing Maar als deze fase over is misschien weer wel wat meer. In elk geval tot zij zich er nog prettig bij zal voelen, wanneer dat ook mag zijn. Zelf douchte ik ook weleens met mijn ouders vroeger, en ergens rond mijn 12e/13e vond ik het zelf tijd geworden om de badkamer op slot te gaan doen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Viva za 10 nov 2012 - 4:24

Tot de 1e helft van dit jaar heb ik samen gedoucht met onze dochter.
maar ik was het zat steeds mijn straal te moeten delen, en aangezien ik zwanger was/ben en mijn buik zou gaan groeien, vond ik het lekker om er weer alleen onder te staan. Nu zit zij vaak in bad als ik douche, of ze doucht alleen.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 4:46

Lousanne schreef:ik kan niet heel goed uitleggen waarom, maar ik vind op je 26e samen met je ouders onder de douche staan ook echt heel erg raar.. Rolling Eyes

Ik zie mezelf al met m'n vader onder de douche staan. Of m'n vriend met z'n zusje bijvoorbeeld.. Nee, bedankt.

Nou moet ik ook zeggen dat ik van huis uit ook echt niets gewend ben, heb mijn vader en moeder nog nooit naakt gezien geloof ik. (tenminste niet bewust, misschien wel toen ik heel klein was). En mijn ouders hebben mij vanaf mijn 12e ofzo ook niet meer naakt gezien..
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 5:08

Wij douchen soms ook samen en lopen ook gewoon naakt boven. Mijn zoon is 5 jaar en ik vind dat nog makkelijk kunnen. Dat gaat ook vanzelf. We zijn een gezin en hebben geen gene voor elkaar.

Wat ik wel raar vind.. Ergens in dit topic zegt een moeder dat haar man niet douched met hun kind. Maar dat kind is nog geen jaar. Dat snap ik dus écht niet. Kom op, het is je bloedeigen kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  strawberry za 10 nov 2012 - 5:33

Elodie schreef:Wij douchen soms ook samen en lopen ook gewoon naakt boven. Mijn zoon is 5 jaar en ik vind dat nog makkelijk kunnen. Dat gaat ook vanzelf. We zijn een gezin en hebben geen gene voor elkaar.

Wat ik wel raar vind.. Ergens in dit topic zegt een moeder dat haar man niet douched met hun kind. Maar dat kind is nog geen jaar. Dat snap ik dus écht niet. Kom op, het is je bloedeigen kind.

+1 mijn vriend doucht ook samen met mijn dochter.
En ik weet van m'n dochter dat ze ook bij papa gewoon samen doucht ook weleens met zijn vriendin. Maar goed ieder zijn ding
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  mickey za 10 nov 2012 - 6:54

Hier gebeurt het niet, maar niet uit schaamte ofzo. We vinden het beide totaal niet handig. Hebben één keer samen met onze zoon gedoucht, maar hij glibberde zowat uit mijn vriend zijn handen. Toen ik hem daarna wilde overpakken, gleed hij ook alweer bijna weg...
Sowieso hebben wij alleen een bad, geen douche. F. gaat daar altijd in, vindt hij prachtig.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  RYW za 10 nov 2012 - 7:03

Die van mij zijn 4 en 7, en daar douchen we nog mee samen. Ook mijn vriend, die niet hun biologische vader is.

Ik vind het wel raar dat een man van 26 met zijn ouders samen doucht, op dezelfde manier dat ik het raar zou vinden als een man van 26 zou duimen, bedplassen, op schoot zitten en knikkeren. Niet vies ofzo, maar ik heb zo het idee dat je dat ontgroeit na verloop van tijd.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  ProudMom za 10 nov 2012 - 10:45

Zelda schreef:
Lousanne schreef:ik kan niet heel goed uitleggen waarom, maar ik vind op je 26e samen met je ouders onder de douche staan ook echt heel erg raar.. Rolling Eyes

Ik zie mezelf al met m'n vader onder de douche staan. Of m'n vriend met z'n zusje bijvoorbeeld.. Nee, bedankt.

Nou moet ik ook zeggen dat ik van huis uit ook echt niets gewend ben, heb mijn vader en moeder nog nooit naakt gezien geloof ik. (tenminste niet bewust, misschien wel toen ik heel klein was). En mijn ouders hebben mij vanaf mijn 12e ofzo ook niet meer naakt gezien..
+1

+1. Ik vind 't ziek..

Als ik een vriend had, en hij zou me doodleuk vertellen dat hij samen met zijn moeder doucht, zou ik ermee kappen. Seriously. Dan zit er echt iets niet helemaal goed bij je, vind ik. Op DIE leeftijd nog samen met je moeder/vader douchen? Doe ff normaal.. Rolling Eyes
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Roodkapje za 10 nov 2012 - 13:39

Wij douchen ook samen met de kids, de kinderen douchen ook wel eens met oma als ze daar logeren.
Tot wanneer, dat ligt aan de kinderen. Ze vinden het nu helemaal leuk... is dat morgen anders gaan ze lekker alleen douchen:)

Mijn man doucht heel sporadisch nog bij zijn moeder thuis (bij een feestje ofzo en hij komt gehaast uit het werk en moet haar ophalen bijv)en hij laat altijd de douche deur open staan ( iets wat ik nooit doe en ook niet gewend ben) en zijn moeder loopt ook gewoon de douche in, stopt de wasmachine vol terwijl hij doucht enzo.. Ik blijf dat na tig jaar ook nog steeds een apart iets vinden. Ik ben dat van huis uit niet gewend. Niet dat mijn ouders mij niet meer naakt zouden mogen zien ( mijn moeder is bij de bevalling van de 1e geweest dus die is wel wat gewend haha;) ) maar douchen is toch een momentje voor jezelf dan vind ik en die was of vraag kan toch wel even 5 min wachten. Het gebeurt echt bijna nooit maar toch.

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Purpleflower za 10 nov 2012 - 20:06

Samen douche zolang wij ons er prettig bij voelen.
En zolang ze het zelf wil. Ze gaat nu ook als alsze bij opa en oma logeert met oma samen in bad.

Tot ik het huis uit ging (23) liepen mijn ouders en ik ook naakt van de badkamer naar onze slaapkamer.
Mijn zusje niet. Die kleden zich in de badkamer aan. Alleen ondergoed dan.

Ik blijf hier voorlopig ook in mijn blote kont van en naar de douche lopen.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Parisienne za 10 nov 2012 - 21:20

Wij douchen ook samen met dochter, maar we doen dit zolang het het voor beiden goed voelt en het niet ongemakkelijk gaat worden. Op volwassen leeftijd douchen met een ouder vind ik ook echt apart.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Nijntje za 10 nov 2012 - 21:26

ProudMom schreef:
Zelda schreef:
Lousanne schreef:ik kan niet heel goed uitleggen waarom, maar ik vind op je 26e samen met je ouders onder de douche staan ook echt heel erg raar.. Rolling Eyes

Ik zie mezelf al met m'n vader onder de douche staan. Of m'n vriend met z'n zusje bijvoorbeeld.. Nee, bedankt.

Nou moet ik ook zeggen dat ik van huis uit ook echt niets gewend ben, heb mijn vader en moeder nog nooit naakt gezien geloof ik. (tenminste niet bewust, misschien wel toen ik heel klein was). En mijn ouders hebben mij vanaf mijn 12e ofzo ook niet meer naakt gezien..
+1

+1. Ik vind 't ziek..

Als ik een vriend had, en hij zou me doodleuk vertellen dat hij samen met zijn moeder doucht, zou ik ermee kappen. Seriously. Dan zit er echt iets niet helemaal goed bij je, vind ik. Op DIE leeftijd nog samen met je moeder/vader douchen? Doe ff normaal.. Rolling Eyes



wil je even mijn rug wassen? kan er niet bij:lol:
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Océane zo 11 nov 2012 - 10:42

Ik heb zelf helemaal nog niet geantwoord omdat mijn internet eruit viel en daarna het hele topic vergeten was.

De oudste gaat regelmatig met één van ons onder de douche, ook met papa. Dat vindt ze heel normaal. Ik denk dat we dit volhouden totdat ze aangeeft het echt niet meer te willen. Ze gaat trouwens niet altijd met een van ons douchen, veel vaker gaat ze gewoon alleen in bad, maar als daar even geen tijd voor is nemen we haar mee onder de douche. Zelf geeft ze trouwens de voorkeur aan alleen in bad, lekker kliederen met water. Dit geldt ook voor onze jongste, maar die is nog zo klein. Hij gaat eigenlijk altijd met één van ons douchen, vinden we makkelijker dan het badje.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Mamsie zo 11 nov 2012 - 10:54

Wij douchen ook gewoon samen en lopen naakt door het huis.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Sophiee zo 11 nov 2012 - 21:56

Mamsie schreef:Wij douchen ook gewoon samen en lopen naakt door het huis.

Ik denk dat wij dat uiteindelijk ook zullen doen. Hebben we bij ons thuis ook heel lang gedaan.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Bolleke ma 12 nov 2012 - 2:01

Ik douche niet met C. omdat ik dat onpractisch vind, maar heb geen moeite met naakt, loop dus ook gewoon naakt van de badkamer naar de slaapkamer. En blijf dat denk ik nog wel een tijd doen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Lady4 ma 12 nov 2012 - 2:36

Elixer schreef:Dat kan wel zo zijn maar er is ook een tijd dat het gewoon echt niet meer kan en je kind wat meer moet loslaten (en andersom ook) Ik zie mezelf al gezellig met m'n vader onder de douche staan. Ehh nee bedankt silent Ik snap trouwens niet dat jij dat jij dat zo 'gewoon' vind? Want dat is het echt niet hoor..

+1. Mijn mond viel ook open om eerlijk te zijn.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Bolleke ma 12 nov 2012 - 21:50

Lady4 schreef:
Elixer schreef:Dat kan wel zo zijn maar er is ook een tijd dat het gewoon echt niet meer kan en je kind wat meer moet loslaten (en andersom ook) Ik zie mezelf al gezellig met m'n vader onder de douche staan. Ehh nee bedankt silent Ik snap trouwens niet dat jij dat jij dat zo 'gewoon' vind? Want dat is het echt niet hoor..

+1. Mijn mond viel ook open om eerlijk te zijn.

Nee ik vind het ook niet normaal, op een gegeven moment heb je allebei een volwassen lichaam, en dan vind ik het echt abnormaal om samen te gaan douchen. Moet er niet aan denken samen met mijn vader onder de douche te staan, ieuw!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Stuiterbal ma 12 nov 2012 - 22:08

Ik douche altijd samen met mijn zoon. Hij is zelfs chaggie als ik een keer niet mee ga hahahha. Hij geniet daar echt zichtbaar van en ik ook dus zo lang het kan en hij het fijn vind, doe ik het nog.


Hoe leuk is het als je kind zegt "oh mama je bent zo moooooooi"
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen douchen met je kind... - Pagina 2 Empty Re: Samen douchen met je kind...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum