Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even lekker...

+32
Rebecca
Ibbeltje
Lady4
Susan
Annemoontje
rapa nui
Sam
Livine
Gympie
VeryCherry
Lejow
TukTuk
Pompoen
Parel
Paper Crown
Rose
Aziraphale
widko
mzcharlotte
Elliot
Carra
Minx
Poubelle
Burn
Kowalski
Caroow
girli
Toet
Mida4you
SoGood
Antibes
SuperGrover
36 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Even lekker...

Bericht  Antibes do 8 nov 2012 - 0:24

KLAGEN! Stort je hart uit, klaag maar raak:

Bah, ik baaaaaaaal en ik ben geirriteerd. Had net een toets anamnese/communicatie en het ging zoooooo matig.. Ik hoop dat ik het net gered heb, maar betwijfel het. Ik had zooooo'n KUTcasus! Oneerlijk dat ze totaal niet vergelijkbare casussen hebben. Meisje voor me had een zere knie, week geleden verdraaid met skieën, nam pijnstilling, hielp een beetje, toch maar kijken of er niet iets beschadigd was. Wat heb ik? Een knobbeltje in de hals, een week geleden, moeder had kanker, kanhetgeenkankerzijnkanhetgeenkankerzijnhetistochgeenkanker-datkaniknietzeggenmeneer, oh ja en ik ben moe, en ik heb diarree, en ik slaap slecht, en ik had koorts, maar ik ging meten en ik had geen koorts, maar ik ben wel duizelig, oh ja en ik ben moe en en en en...... toen was mijn tijd op.. laughcry
:nopompom:


Wie heeft er nog meer te klagen? Ik ben retechagerijnig nu dus ik zeik gezellig met je mee!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 0:27

Oh bah. Mag ik zeggen dat dat een kankercasus is? Of is dat te lomp? smile
Niet leuk iig. Kun je de rest van de dag rustig aan doen?

Ik wil even klagen omdat ik niet snel genoeg beter wordt. Het is allemaal niet dramatisch, maar ik wil die keelpijn niet meer! ben er klaar mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 0:28

Ohnee toch, dalijk haal je een 9,5 inplaats van een 10 :nopompom: .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Antibes do 8 nov 2012 - 0:29

Charlie schreef:Ohnee toch, dalijk haal je een 9,5 inplaats van een 10 :nopompom: .

Oh nee hoor, ik heb tot nu toe een 7 gehaald, een toets ziek geweest en de toets van woensdag ben ik vermoedelijk gezakt.. Wink Ik ben theoretisch gewoon sterker dan praktisch, ik zak door mijn knieën van de zenuwen bij praktijktoetsen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 0:30

Razz was maar een grapje hoor I love you bolleboos

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Antibes do 8 nov 2012 - 0:31

Eucalypta schreef:Oh bah. Mag ik zeggen dat dat een kankercasus is? Of is dat te lomp? smile
Niet leuk iig. Kun je de rest van de dag rustig aan doen?

Ik wil even klagen omdat ik niet snel genoeg beter wordt. Het is allemaal niet dramatisch, maar ik wil die keelpijn niet meer! ben er klaar mee!

Haha, nee, ik vind hem erg mooi! En het is toch fictief, dus ik vind dat lompheid mag... =P Ben nu gelukkig wel vrij ja, moet alleen wat achterstallig huishouden wegwerken.


Vervelend dat jij nog steeds last van keelpijn hebt zeg. Helemaal stom omdat het eerst allemaal zo leek mee te vallen, dan valt het nu dubbel tegen als het lang duurt. Hoelang geleden zijn ze er nou uit gevist? Keelpijn is ook een rotpijn gewoon..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Antibes do 8 nov 2012 - 0:32

Charlie schreef: Razz was maar een grapje hoor I love you bolleboos

Oh, ik voelde me al gelijk aangevallen haha.. Embarassed Komt door mijn retechagerijnige humeur denk ik.. :P

Maar het is best lastig, eerst altijd de beste zijn en nu het tegenovergestelde.. Maja, ik wil dit gewoon afronden en ik ga niet meer voor negens.. smile Het gaat er nu meer om dat ik in de praktijk straks goed ben en niet of ik de sheets goed op weet te dreunen. En in de lessen lukt het me gewoon wél goed, dus ik moet die toetsen met zenuwen erbij gewoon alleen overleven en dan zie ik wel verder.. Maar ik wil gewoon deze stress niet over 4 weken NOG een keer, los van het feit dat ik dan achter ga lopen met mijn poli's..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  SuperGrover do 8 nov 2012 - 0:36

Ik kan zulke grappen ook meestal slecht verdragen hoor Antibes. Ik snap dat het ontzettend naar is. Juist omdat je gewend bent hoge cijfers te halen, is dit gewoon echt rot. Maar begrijp ik het goed dat je 'patiënt' zo lang sprak, dat de tijd om was voordat je echt iets kon doen? Dat lijkt me dan ook wel slecht geregeld en niet jouw fout.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Antibes do 8 nov 2012 - 0:42

Het is inderdaad vervelend om zo te merken dat het hier minder goed gaat. Maar ik heb dat wel geaccepteerd. Wetenschap/zelf nadenken/onderzoek/diepgang (biomedisch) is gewoon een studie die helemaal perfect is voor mij en precies waar ik goed in was. Deze studie vergt meer breedte, minder begrip en vooral veel stampen/onthouden en praktijk, naja, ik heb geaccepteerd dat ik daar minder in ben. Dus ik probeer vooral niet dezelfde verwachtingen te hebben als vorige jaren.

Ik hoefde op zich niets te doen hoor. Het gaat alleen om het gesprek en als de patiënt teveel praat, dan moet je dat zelf afkappen natuurlijk. Maar ik heb niet alle punten naar boven kunnen krijgen die in zo'n gesprek naar boven moeten komen door tijdsgebrek en dat is stom. En dat komt gewoon door het verschil in casus. Je moet namelijk in zo'n anamnese een aantal punten boven water krijgen. Aard van de klacht, locatie, tijdsverloop, invloeden, samenhang met andere klachten, omgang met de klacht, attributie van de patiënt, functioneren met de klacht en beleving van de klacht. En belangrijk is dan dat je doorvraagt: diarree? hoe lang diarree? wanneer diarree? afgevallen? hoe ziet het eruit? pijn? etc.

Kniepijn is hartstikke duidelijk afgebakend, er waren geen andere klachten bij, oorzaak was duidelijk etc. Dan kun je gewoon heel makkelijk en duidelijk die dingen afwerken en een gestructureerd gesprek voeren. En dan heb je tijd zat en kun je rustig nog psychosociaal checken hoe het op het werk en alles gaat (heel goed, hij heeft alleen last van zijn knie).

Bij mij waren het dus heel veel klachten, waarvan je dan van alle klachten die punten naar boven moet halen en moet doorvragen. Vervolgens is het dus én allemaal veel vager én kost het allemaal veel meer tijd en verlies je het overzicht en uiteindelijk heb ik psychosociaal dus helemaal bijna niets meer... Naja, kut dus... :nopompom:
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Antibes do 8 nov 2012 - 0:57

Oh, ik klaag vrolijk verder. Kutzooi.. Door dat fiasco ben ik balend naar huis gegaan..... Maar ik had dus een vergadering om 11:30...... Dus nu zijn er ook nog mensen boos op me, hiephoi.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  SoGood do 8 nov 2012 - 1:12

Mijn status: Even lekker...  1270000679

Het gaat niet goed met mijn vriend en ik kan geen balans vinden in mijn leven. Voor meer informatie verwijs ik naar het biechttopic aangezien ik te lui ben om nog meer te typen.

En heel mijn kast ligt BOMVOL lekkere dingen. Even lekker...  1270000679
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Mida4you do 8 nov 2012 - 1:45

Ooh ik baal echt gigantisch. Ik ben vannacht ben ontzettende keelpijn en hoofdpijn wakker geworden en heb vannacht verder niet geslapen.... Ik voel me zo futloos en heb zo'n last van mijn keel en ben erg moe. En morgen gaan we een lang weekend naar Texel waar ik vanaf Maart al naar uit kijk. Gelukkig ben ik vandaag vrij en rust veel uit zodat het misschien morgen beter is..... Sad
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Toet do 8 nov 2012 - 1:48

Ik ga klagen over geld. Ik baal dat het zo duur is om te studeren en op kamers te zitten, het is pas de 8e van de maand en mijn geld is alweer bijna op. Ik wil graag meer werken maar dat kan nog niet (heb een nieuwe bijbaan, maar kan daar pas in december beginnen). En nu ben ik al de hele week serieus aan het overwegen om toch maar bij te gaan lenen bij DUO, maar ik vind het zo zonde Sad
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  girli do 8 nov 2012 - 2:25

Ik baal dat ik vanochtend op school was (waar ik momenteel amper kom) en net een mailtje heb gehad dat ik mijn verslag kan ophalen wat ik voor a.s. donderdag moet verbeteren als het niet goed is. Echter, ik weet niet of het voldoende is of niet. Daar kom ik pas achter als ik het ga halen. Even lekker...  1270000679 40 minuten heen en terug fietsen om te kijken of dat stomme verslag voldoende is Even lekker...  1270000679

En ik baal dat ik een rekening moet betalen van mn eigen risico: 190 euro, leuk joh die kaakchirurg.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Caroow do 8 nov 2012 - 2:29

Onze nieuwe buren roken in de lift, laten de kinderen spelen op de lawaai-brandtrap, lopen de hele dag op klompen door huis en hebben elke nacht tot een uur of 2 muziek aan.

Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Burn do 8 nov 2012 - 5:27

Ook ik baal! Mijn eerste onvoldoende op tentamen is binnen..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 5:29

Ik klaag over de wijnglazenspaaractie van de hema! Ik heb nu 3 kaarten vol en bij alle hema's bij mij in de buurt zijn ze gewoon steeds niet op voorraad / net op als ik kom kijken. Vandaag ben ik zelfs 2 x bij de hema in mijn dorp geweest. Vanmorgen moest de lading nog komen, en vanmiddag was ik alweer te laat Evil or Very Mad
Wie heeft hier ook last van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 5:49

Ik baal ook over school, qua kennis gaat het super maar de klas is een regelrechte ramp aan het worden. :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Kowalski do 8 nov 2012 - 5:52

Ahw Burnie Even lekker...  1270000679 Balen joh!

Dropdraakje, what's up? Supergoed van je dat het qua kennis heel goed gaat, maar wat is er aan de hand in de klas?

Volgens mij heb ik een hoop baals op elkaar, waardoor ik niet eens meer weet waarom ik eigenlijk baal Even lekker...  394967 Lekker zo laten dus denk ik scratch
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Antibes do 8 nov 2012 - 5:55

mida4you schreef:Ooh ik baal echt gigantisch. Ik ben vannacht ben ontzettende keelpijn en hoofdpijn wakker geworden en heb vannacht verder niet geslapen.... Ik voel me zo futloos en heb zo'n last van mijn keel en ben erg moe. En morgen gaan we een lang weekend naar Texel waar ik vanaf Maart al naar uit kijk. Gelukkig ben ik vandaag vrij en rust veel uit zodat het misschien morgen beter is..... Sad

Oh, dat is balen zeg.. Ik word ook vaak ziek zodra ik even vrij heb, net alsof je lichaam het aanvoelt en dan even alle opgehoopte infecties van de laatste tijd gaat opruimen ofzo..

Hoe voel je je nu? Lekker op tijd naar bed straks en dan hoop ik dat je alsnog een leuk weekend hebt!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Antibes do 8 nov 2012 - 5:56

Burn schreef:Ook ik baal! Mijn eerste onvoldoende op tentamen is binnen..

Bah, balen zeg.. Sad Had je er wel een goed gevoel over of zag je het eigenlijk al aankomen? Balen zeg, en nu? Herkansen?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Burn do 8 nov 2012 - 6:06

Antibes schreef:
Burn schreef:Ook ik baal! Mijn eerste onvoldoende op tentamen is binnen..

Bah, balen zeg.. Sad Had je er wel een goed gevoel over of zag je het eigenlijk al aankomen? Balen zeg, en nu? Herkansen?
Ik had een 'redelijk' gevoel, moest wel een voldoende kunnen zijn.
Wat nu? Tsja, geen idee..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Minx do 8 nov 2012 - 9:30

Heb je het cijfer al of komt dat later? Want bij zulke extreme casussen is het vaak makkelijker punten scoren dan bij die simpele casussen. Dat is ten minste wel mijn ervaring bij praktijktoetsen. Soms blijkt er bij die simpele casussen toch ergens een addertje onder het gras te zitten waar je maar net op uit moet komen. Het belangrijkste bij die extreme patienten/casussen is vaak de leiding houden en al kom je niet aan de helft van je vragen dat is dan jammer. Je hebt nou eenmaal dat soort patienten er in het echt ook tussen zitten.

edit: Al snap ik volledig je frustratie over praktijktoetsen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Poubelle do 8 nov 2012 - 9:39

Ik wil ook zeiken.
Vorige week heb ik gereageerd op een huisje, zag maandag dat ik eerste was geworden en wilde meteen gaan kijken. Ben meteen naar de woningbouwvereniging gegaan en kreeg daar het nummer van de huidige bewoners. Meteen gebeld, de mevrouw die ik aan de lijn kreeg spraak zeer slecht Nederlands maar ik had een afspraak gemaakt, dacht ik.
Ik ging kijken maar er was iemand thuis. Het huis bleek niet op een mooie plek te zijn maar in een muf en oud gedeelte van de straat. Telefoon van huidige bewoners was ondertussen afgesloten en mobiel werd niet opgenomen.
Ik weer langs de woningbouw, ik kreeg als advies om maar gewoon langs te blijven gaan, ja dáág, ik heb meer dingen te doen dan daar heel de tijd naartoe gaan.
Uiterlijk morgen moest ik laten weten of ik het huis nam maar dat kan dus niet want er valt geen afspraak met die mevrouw te maken. Ga van het weekend maar weer even langs.
Ik baal dat het allemaal zo omslachtig moet.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Kowalski do 8 nov 2012 - 9:40

Balen Pixie! Ik was al heel benieuwd of het iets geworden zou zijn Even lekker...  1270000679
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Even lekker...  Empty Re: Even lekker...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum