Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

+25
Theezakje13
Teddyaapje
M@niek
Supertalentje
*Lookie*
Susan
Lonely Goatherd
loesje
Twellie
Flower_L
Liadan
nillis
Linda
Happy
studiebol
SarahKey
Happydobby
Tania
Parisienne
Coccinelle
Novalee
Diese
PapillonRose
Lejow
Printje
29 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Lonely Goatherd wo 7 nov 2012 - 22:07

Ik ben er best wel mee bezig ja. Hij heeft tot nu toe alleen maar biologisch eten op, op brood na zonder toegevoegd zout of suiker. Ik geef elke dag fruit en 's avonds kook ik meestal vers voor hem, ongeveer eens per week krijgt hij een potje. Ons volkorenbrood maak ik zelf en qua drinken krijgt hij alleen moedermelk en water. Tussendoortjes doen we nog niet aan.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Susan wo 7 nov 2012 - 22:27

Ik kookte met liefde alles vers voor E, maar hij at er niks van en van potjes een heleboel, dus als onzekere moeder die heel graag wil dat haar kind eet pak je dan toch sneller een potje. Y lustte veel meer, ik kookte voor haar wel aangepast, een babyvariant van wat wij aten. Nu eten ze met de pot mee, soms eten ze redelijk en soms haast niks. Ik maak wel regelmatig iets waarvan ik weet dat ze het lekker vinden, ook om ze succeservaringen te geven. Verder vind ik fruit belangrijk, dat is er altijd voldoende.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  *Lookie* wo 7 nov 2012 - 23:01

Ik word ook al wat makkelijker maar toch in de hoofdzaak geef ik H gezonde dingen. Ik kook bijna elke dag voor hem (hij krijgt misschien eens per 3, 4 weken een potje), fruit krijgt hij elke dag (ong 1x per week een potje omda het verse fruit dan op is) en op zijn brood probeer ik gezonde dingen te doen (voor in hoeverre kaas gezond is dan, en light jam enzo). Hij krijgt wel elke dag een toetje (meestal vruchtenkwark). Maar dat zie ik ook als redelijk gezond. Koekjes krijgt hij bijna nooit, weleens een rijstwafeltje van Goodies, of rozijntjes. Op verjaardagen krijgt hij weleens 1 of 2 hapjes slagroom.

Ik merk vaak dat mensen hem al vanalles willen geven en het dan zielig vinden als ik het nog niet zo nodig vind dat hij dat krijgt. Terwijl hij zelf niet eens weet wat hij mist. Maar hij is nu bijna een jaar, en dan zal hij straks wel wat vaker een koekje ofzo tussendoor krijgen, of een beetje chips met verjaardagen. Ik merk wel dat hij er meer interesse voor krijgt, en straks kan het natuurlijk niet meer dat iedereen wat lekkers heeft en hij niet, dus daar gaan we wel op inspelen.

Oja en qua drinken krijgt hij nu nog borstvoeding, en 1x per dag (bij het broodeten) wat anders. Soms thee, dan drinkt hij een beetje. Soms sterk verdunde roosvicee, dan gaat het helemaal op.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Supertalentje wo 7 nov 2012 - 23:19

Ik vind het wel belangrijk, maar de hysterie is er vanaf Wink Hij krijgt iedere dag pap, brood, vers fruit en vers avondeten en minimaal 2 keer per week vis. Hij is gek op haring, haha! Dat ene patatje zonder zout, die lik softijs en het bakje vla vorige week vind ik dan niet zo schokkend. Potjes heb ik lang gegeven, als meneer mijn gezwoeg in de keuken blijft weigeren maar wel zn potjes eet is de keuze gauw gemaakt Wink Nu eet hij gelukkig alles vers mee.

@Lejow; als fruit geef ik ook bramen, frambozen, bessen, kiwi, passievrucht (is heerlijk met yoghurt, gewoon zo geven vonden we allebei niet zo lekker), meloen, druiven en al het andere dat de supermarkt verkoopt Wink Zal allemaal wel niet van het seizoen zijn, maar de appel, peer, banaan vind ik zo saai.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  M@niek do 8 nov 2012 - 0:03

Tot 1,5 jaar heeft ze vrijwel geen zoetigheid gegeten of andere bijzondere dingen buiten fruit en groente om.

Nu ben ik een stuk makkelijker. Ik probeer elke dag te koken. Maar als we frietjes eten dan eet ze die gewoon mij + een snack. Als wij in het weekend chipjes eten dan mag zij daar van mee eten. Ze eet elke dag fruit en drinkt voornamelijk thee, melk of diksap. Appelsap vindt ze ook lekker.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje do 8 nov 2012 - 2:32

Ik probeer T. zoveel mogelijk vers en gezond eten te geven. Maar af en toe een potje omdat wij iets eten wat hijniet mag hebben of omdat we zelf later opde avond eten kan wel.
Snoep chips en chocola krijgt hij van mij niet, tussendoortjes zijn fruit, rozijntjes of iets van goodies.
Met verjaardageneet hijwel vlaai maar altijd zonder chocola.
Als drinken krijgt hij melk, water of thee en af en toe diksap.

Ik had gehoopt dat mijn omgeving hierin zou meewerken, maar zij 'gunnen' hem snoep chips en ranja. Dit wel pas sinds een paar maanden. En gelukkig komt dat niet zo vaak voor.

En af en toe iets ongezonds is niet erg maar ii blijf er zelf wat strenger in omdat ik vind dat gezond eten een gewoonte moet zijn en iets ongezonds iets extra's of speciaals. Ook ben ik bang dat als ik minder concequent hierin word dat t er langzaam in sluipt en er weinig gezonds overblijft of dat t met moeite gegeten wordt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Theezakje13 do 8 nov 2012 - 3:30

Ik vind gezond eten heel belangrijk.
Hij krijgt groente en fruit altijd vers. Potjes hoeft hij niet en vind ik ook niet nodig.
Hij er eigenlijk altijd met de pot mee.

Drinken krijgt hij melk, water, roosvicee, vers geperste sparappels en sinds een slokje thee.

Als hij een keer wat chips eet vind ik niet erg. Als we op een feestje gebak hebben eet hij ook altijd een paar hapjes van ons.
Snoep krijgt hij nauwelijks, thuis in ieder geval nooit. Thuis krijgt als tussendoortje rozijntjes, soepstengel, of iets van Goodies.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 3:35

Ik vind gezond eten belangrijk, maar ach een x een dagje wat makkelijks en dan ongezond moet kunnen, ook zo gister lekker met zijn allen aan de patatjes! Fruit eet Y. ook momenteel erg slecht dus het blijft vaak bij een banaan of mandarijn wat ze ineens sinds dagen lekker vind. Appel en peer waren ook favoriet, maar nu sinds een tijd alweer niet. Groentes (vers of diepvries) eten doen we elke dag, of met aardappels, rijst of pasta.

Qua drinken variert het een beetje tussen roosvicee, ranja, melk en yogidrink. Thee of water wil mevr. niks van weten. Ook krijgt ze wel eens een slokje wat ik heb.

Wit brood eten we hier absoluut NIET, alleen als we zin hebben in tosties, dus bijna altijd volkoren brood met beleg van kaas tot zoetwaren, alles lust ze graag, en de ene dag eet ze meer "brood" als de andere dag.

Ben gaande weg vrij makkelijk geworden. Ag, en ook een snoepje af en toe heb ik geen problemen mee!

Laatst aangepast door ProudMother op do 8 nov 2012 - 3:38; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lejow do 8 nov 2012 - 3:37

Supertalentje schreef:Ik vind het wel belangrijk, maar de hysterie is er vanaf Wink Hij krijgt iedere dag pap, brood, vers fruit en vers avondeten en minimaal 2 keer per week vis. Hij is gek op haring, haha! Dat ene patatje zonder zout, die lik softijs en het bakje vla vorige week vind ik dan niet zo schokkend. Potjes heb ik lang gegeven, als meneer mijn gezwoeg in de keuken blijft weigeren maar wel zn potjes eet is de keuze gauw gemaakt Wink Nu eet hij gelukkig alles vers mee.

@Lejow; als fruit geef ik ook bramen, frambozen, bessen, kiwi, passievrucht (is heerlijk met yoghurt, gewoon zo geven vonden we allebei niet zo lekker), meloen, druiven en al het andere dat de supermarkt verkoopt Wink Zal allemaal wel niet van het seizoen zijn, maar de appel, peer, banaan vind ik zo saai.

Mag kiwi al dan?
*edit* even opgezocht, ja ik zie het er tussen staan! Mooi, kunnen we die ook toevoegen.
Pruim doe ik ook af en toe wel eens.
Frambozen en druiven vind ik vaak zo duur Embarassed :nopompom:

Hoe zit het nou precies met sinaasappel trouwens?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Aimee do 8 nov 2012 - 3:41

Sinaasappel mag volgens het voedingscentrum gewoon. Ik geef het niet omdat mijn zoontje nog heel veel spuugt, en ik weet dat sinaasappels zuur kunnen veroorzaken. Mandarijnen zijn vaak wat zoeter(al blieft Luuk dat niet...).

Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lejow do 8 nov 2012 - 3:43

Aimee schreef:Sinaasappel mag volgens het voedingscentrum gewoon. Ik geef het niet omdat mijn zoontje nog heel veel spuugt, en ik weet dat sinaasappels zuur kunnen veroorzaken. Mandarijnen zijn vaak wat zoeter(al blieft Luuk dat niet...).

Hmm ja hier spuugt ze niet heel veel, zijn het vooral mondjes. Maar ze hikt en boert wel heel veel op, zal het met sinaasappel natuurlijk niet beter op worden!
Heb geen manderijn, wel een mineola toevallig (vandaag uitgedeeld op mijn werk), misschien dat eens proberen. Zit er net tussen in!
Kan ik haar dan gewoon een partje geven?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Aimee do 8 nov 2012 - 3:45

Lejow schreef:
Aimee schreef:Sinaasappel mag volgens het voedingscentrum gewoon. Ik geef het niet omdat mijn zoontje nog heel veel spuugt, en ik weet dat sinaasappels zuur kunnen veroorzaken. Mandarijnen zijn vaak wat zoeter(al blieft Luuk dat niet...).

Hmm ja hier spuugt ze niet heel veel, zijn het vooral mondjes. Maar ze hikt en boert wel heel veel op, zal het met sinaasappel natuurlijk niet beter op worden!
Heb geen manderijn, wel een mineola toevallig (vandaag uitgedeeld op mijn werk), misschien dat eens proberen. Zit er net tussen in!
Kan ik haar dan gewoon een partje geven?

Ja, of eventjes door de midden snijden als ze geen stukjes gewend is. Kan ze het leegsabbelen smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Parel do 8 nov 2012 - 4:03

Veel mensen wachten met kiwi (en aardbei bijv) tot na een jaar, omdat het allergiegevoelig zou zijn. Dat is wat is weet.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  studiebol do 8 nov 2012 - 4:08

Kiwi kregen ze hier ook al voor dat ze een jaar waren, geen reactie op gegeven.

Ik vind druiven en meloenen nu ook duur hoor Lejow die koop ik ook niet, manderijnen lusten ze ook wel ik snijd dan zo'n partje door de midden en dat geef ik ze dan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Caroow do 8 nov 2012 - 4:53

Parel schreef:Veel mensen wachten met kiwi (en aardbei bijv) tot na een jaar, omdat het allergiegevoelig zou zijn. Dat is wat is weet.

Ben je dan minder vatbaar voor allergieën oid? Ik heb lactose intollerantie en fruitallergie gekregen na mijn 20e, dus ben wel benieuwd hoe dat werkt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Aimee do 8 nov 2012 - 5:03

Caroow schreef:
Parel schreef:Veel mensen wachten met kiwi (en aardbei bijv) tot na een jaar, omdat het allergiegevoelig zou zijn. Dat is wat is weet.

Ben je dan minder vatbaar voor allergieën oid? Ik heb lactose intollerantie en fruitallergie gekregen na mijn 20e, dus ben wel benieuwd hoe dat werkt.

Bij baby's word vaak niet van allergie gesproken, maar van een overgevoeligheid. Ze kunnen voor het eerste jaar reageren op bijvoorbeeld tomaat, aardbeien en kiwi, terwijl dit na een jaar over kan zijn(net als met koemelkallergie, veel baby's hebben hier last van, maar groeien er overheen). Volgens mij heeft dit te maken met de rijping van de darmen (baby's worden geboren met kleine gaatjes in hun darmen, dit groeit dicht naarmate ze groter worden. Zie ook: http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/allergie/voedsel-2.html)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow do 8 nov 2012 - 5:05

Dat ga ik even lezen, bedankt Aimee!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Linda do 8 nov 2012 - 5:17

Caroow schreef:

Kiwi en aardbei zijn onder andere allergene producten. Dat houdt in dat mensen met een allergie veelal allergisch zijn voor die bepaalde producten. Daarom wordt er geadviseerd om dat niet te vroeg te geven. De darmen van een baby zijn nog niet goed instaat om zo iets te verwerken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fiebje do 8 nov 2012 - 10:16

Gaandeweg worden we wel wat makkelijker. Zoals een hapje slagroomfebak op een verjaardag maar geen chips snoep oid daar vind ik hem nog veel te klein voor.

Op brood krijgt hij een enkele x smeerworst of smeerkaas maar verder is het stroop of pindakaas ( daar likt hij zijn vingers bij af!).

Tussendoor krijgt hij rozijntjes, goodiekoekje, rijstewafel of een volkorenbiscuitje.

Fruit eet hij 9 vd 10 x wel, maar als we onderweg zijn wil ik nog wel is een knijpzakje gebruiken.

'S Avonds eet hij met de pot mee, hij lust alleen geen spruiten ( kan ik me wel iets bij voorstellen), vis of vlees, pasta of aardappels maakt niet uit alles gaat erin.
Ik kook zonder zakjes of andere e-nummers en alles vers en zonder zout.
Lijk nu heel verantwoord maar ben streng op dieet dus kook nu volgens die richtlijnen en de mannen doen automatisch mee! Dus iedere dag een verse gezonde maaltijd op tafel.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Supertalentje do 8 nov 2012 - 10:19

Oh ja, dat klopt van die aardbeien en die kiwi. Maar ik wist het niet van die aardbei en schoonmoeder niet van die kiwi dus met 6 maanden heeft hij beiden gehad en nooit ergens op gereageerd. Aardbeientijd is nu wel over, maar die kiwi geef ik vaak omdat het vitaminebommetjes zijn.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Parel do 8 nov 2012 - 11:02

Supertalentje schreef:Oh ja, dat klopt van die aardbeien en die kiwi. Maar ik wist het niet van die aardbei en schoonmoeder niet van die kiwi dus met 6 maanden heeft hij beiden gehad en nooit ergens op gereageerd. Aardbeientijd is nu wel over, maar die kiwi geef ik vaak omdat het vitaminebommetjes zijn.

Haha dat met die kiwi doe ik ook als ze niet zo lekker is of we een slechte dag hebben gehad! Even compenseren haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: