Hoe belangrijk vind jij kunst & cultuur?
+13
Flower_L
Twellie
PapillonRose
Parisienne
Marin
loesje
*Lookie*
Manderijn
Jezzie
Annemie
bolus26
Roodkapje
rapa nui
17 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe belangrijk vind jij kunst & cultuur?
Vind jij het belangrijk dat je kind op jonge leeftijd kennis maakt met kunst en kultuur? Ga jij met ze naar het theater? Wil je regelmatig met ze naar een museum gaan? Wil jij ze stimuleren om een muziekinstrument te spelen of op ballet oid te gaan?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Hoe belangrijk vind jij kunst & cultuur?
Belangrijk. Ze mogen dalijk als ze hun zwemdiploma hebben op een sport en een instrument bespelen als ze dat willen. Wij gaan regelmatig naar musea maar ook naar theater en concerten.
Dat we het zo belangrijk vinden wat ook de reden dat ze naar de vrije school gingen. Ze doen daar veel aan theater, drama, muziek, dans etc. Dat mis ik nu op hun nieuwe school wel.
Mijn man werkt in de cultuursector en ze komen zeker 1x per week daar een langere tijd en spelen altijd op de vleugel of op het drumstel of wat er dan ook voor handen is. Ook maken ze regelmatig de soundcheck mee van artiesten en vinden dat prachtig.
Dat we het zo belangrijk vinden wat ook de reden dat ze naar de vrije school gingen. Ze doen daar veel aan theater, drama, muziek, dans etc. Dat mis ik nu op hun nieuwe school wel.
Mijn man werkt in de cultuursector en ze komen zeker 1x per week daar een langere tijd en spelen altijd op de vleugel of op het drumstel of wat er dan ook voor handen is. Ook maken ze regelmatig de soundcheck mee van artiesten en vinden dat prachtig.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Klinkt goed roodkapje!
Ik vind t belangrijk,ben hier zelf ook.mee opgevoed. Mijn man totaaaal niet en vind het ook minder belangrijk. Wel willen we het straks stimuleren maar zal meer van mijn kant moeten komen denk ik.
Ik vind t belangrijk,ben hier zelf ook.mee opgevoed. Mijn man totaaaal niet en vind het ook minder belangrijk. Wel willen we het straks stimuleren maar zal meer van mijn kant moeten komen denk ik.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik vind het niet belangrijk, nou hebben mijn vriend en ik er ook allebei niks mee. We gaan in december wel naar bumba in het theater, omdat mijn zoontje bumba zo leuk vind.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind het wel belangrijk en ben er zelf ook mee opgevoed.
In de kerstvakantie gingen we altijd naar een familie voorstelling in de schouwburg.
In andere vakanties ondernamen we ook dingen als musea of kastelen bezoeken.
Mijn vriend en ik doen dit nu ook samen en dat willen we ook samen met L doen!
In de kerstvakantie gingen we altijd naar een familie voorstelling in de schouwburg.
In andere vakanties ondernamen we ook dingen als musea of kastelen bezoeken.
Mijn vriend en ik doen dit nu ook samen en dat willen we ook samen met L doen!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Streven is wel om naar het theater te gaan, voor de rest hecht ik er niet veel waarde aan. Willen ze sporten dan mogen ze sporten. liever een muziekinstrument, dan vind ik dat ook goed.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik vind het niet belangrijk, maar wel leuk om later eens met hem naar het theater of een museum te gaan.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
ik vind het niet belangrijk
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Cultural capital heet dat, theorie van Bernstein.
En ja, dat zou ik heel belangrijk vinden. Heb ik ook meegekregen van m'n ouders en nog altijd plezier van.
En ja, dat zou ik heel belangrijk vinden. Heb ik ook meegekregen van m'n ouders en nog altijd plezier van.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Belangrijk vind ik het niet, maar ik vind het wel leuk om gewoon ondernemend met N. te zijn, zeker ook wat betreft het bezoeken van een museum, naar een theatervoorstelling, etc. Ik vind dit gewoon erg leuk om te doen, dus dit zullen we zeker vaak gaan doen. Niet altijd maar naar Ballorig of andere speeltuinen, maar ook op een leerzame manier leuke dingen doen. Met een heel leergierig meisje in huis wordt dat dus steeds leuker. We zouden haar een groter plezier doen met een leerzaam uitje (museum bijv.) dan met een dag naar een speeltuin.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik vind het niet enorm belangrijk. Ik vind het wel belangrijk om regelmatig iets met haar te ondernemen, dat wel. Maar het hoeft van mij niet altijd cultureel verantwoord te zijn. Zelf kwam ik als kind ook wel eens in musea, en vond er vaak maar weinig aan. Ik wil A. er best kennis mee laten maken, maar geen dingen opdringen als ze het niet leuk blijkt te vinden.
Sowieso vind ik dat het bij kinderen ook iets moet zijn dat wel aantrekkelijk is voor kinderen. Bepaalde musea zijn dat echt niet, dus die zou ik nu dan ook nog niet bezoeken. Maar er zijn er ook genoeg waar je wel met een kindje een leuke dag kunt hebben. En theatervoorstellingen gaan we wel heen, maar ook speciaal voor kinderen (Bumba, Zandkasteel, etc.).
Ik denk dat ik het een beetje wil verdelen tussen alleen leuk (zoals een speeltuin/pretpark/bioscoop, etc. en wat meer verantwoord en hopelijk ook wel leuk, zoals musea/theater, etc).
Sowieso vind ik dat het bij kinderen ook iets moet zijn dat wel aantrekkelijk is voor kinderen. Bepaalde musea zijn dat echt niet, dus die zou ik nu dan ook nog niet bezoeken. Maar er zijn er ook genoeg waar je wel met een kindje een leuke dag kunt hebben. En theatervoorstellingen gaan we wel heen, maar ook speciaal voor kinderen (Bumba, Zandkasteel, etc.).
Ik denk dat ik het een beetje wil verdelen tussen alleen leuk (zoals een speeltuin/pretpark/bioscoop, etc. en wat meer verantwoord en hopelijk ook wel leuk, zoals musea/theater, etc).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik kan veel dingen bedenken in de opvoeding die ik belangrijker vind dan kunst en cultuur.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik vind het wel goed om er aandacht aan te besteden, maar ik ben er niet heel bewust mee bezig.
Gast- Gast
Ik vind het wel belangrijk om hem wat bij te brengen van cultuur en museu etc. Wij zijn zelf enorme musical/theater fans dus dat krijgt hij wel mee. Nu is hij natuurlijk nog klein maar wanneer hij groter is wil ik bijv. ook zeker eens naar kamp Vught gaan, dan heb ik het dus wel over een echt oudere leeftijd natuurlijk.
Ik vind dit soort dingen belangrijker dan sport haha ik vind sporten niets hahaha.
Ik vind dit soort dingen belangrijker dan sport haha ik vind sporten niets hahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Twellie schreef:Ik kan veel dingen bedenken in de opvoeding die ik belangrijker vind dan kunst en cultuur.
+1
Al zou ik muziekles wel stimuleren tzt.
Zwemdiploma a is must, daarna een sport en of een hobby naar keuze.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik ben ook opgegroeid met veel kunst en cultuur, maar ik vind sport even belangrijk als kunst en cultuur. Ik zal Louise hierin wel stimuleren, maar als ze het echt niets vindt, dan is dat zo en dan zal ik haar zeker niet dwingen om mee te gaan naar theater/concerten/musea/... Sport vind ik misschien wel iets belangrijker, dat zal ze wel wekelijks moeten doen, maar dan wel een sport dat zij fijn vindt.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Hij mag best op een sport natuurlijk, en zwemmen moet hij, maar als ik zou mogen kiezen vind ik naar een theater oid veel leuker dan sport. Maar ik ben dan ook gewoon echt totaal geen sportmens, je kunt er mij echt niet warm voor krijgen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hier moet ze gaan sporten, al is het alleen maar om het sociale aspect. Plus, ik heb aanleg om dikker te worden en ik wil haar iig aan het sporten houden.
Kunst & cultuur maakt me eigenlijk niet veel uit, natuurlijk gaan we naar theater of concerten en af en toe het archeon ofzo iets maar verder dan Nick & Simon of K3 komen we voorlopig niet denk ik
Kunst & cultuur maakt me eigenlijk niet veel uit, natuurlijk gaan we naar theater of concerten en af en toe het archeon ofzo iets maar verder dan Nick & Simon of K3 komen we voorlopig niet denk ik
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Een muziekinstrument of sport beoefenen vinden wij niet belangrijk. Vind dat weinig toevoegen aan de opvoeding.
Museum vinden wij belangrijk maar ook leuk. Zelf hebben we jaren een museumjaarkaart gehad en als Siem wat groter is schaffen we deze weer aan.
Theater komen we zelf nooit dus zal er ook niet snel met hem heen gaan.
Museum vinden wij belangrijk maar ook leuk. Zelf hebben we jaren een museumjaarkaart gehad en als Siem wat groter is schaffen we deze weer aan.
Theater komen we zelf nooit dus zal er ook niet snel met hem heen gaan.
Soortgelijke onderwerpen
» manieren. wat vind jij belangrijk?
» Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?
» Belangrijk bij gastouder
» zelfgemaakte ' kunst '
» (kunst)gras vs kinderen
» Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?
» Belangrijk bij gastouder
» zelfgemaakte ' kunst '
» (kunst)gras vs kinderen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: