Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

+25
Theezakje13
Teddyaapje
M@niek
Supertalentje
*Lookie*
Susan
Lonely Goatherd
loesje
Twellie
Flower_L
Liadan
nillis
Linda
Happy
studiebol
SarahKey
Happydobby
Tania
Parisienne
Coccinelle
Novalee
Diese
PapillonRose
Lejow
Printje
29 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Aimee wo 7 nov 2012 - 9:51

Maak jij elke avond verse prakjes voor je kind, of pak je ook regelmatig een potje? Elke dag fruit, of sla je wel eens een dagje over als het zo uit komt? Alleen water en thee drinken, of (dik)sap? Zo lang mogelijk geen zoetigheid, of krijgt jouw kind wel eens een hapje slagroom? Altijd gezond en verantwoord beleg op brood, of is chocoladepasta ook prima?

Ik merk zelf dat ik iets makkelijker begin te worden. Vooral naar mijn vriend was ik echt een enorme controlfreak; als ik uit mijn werk kwam kreeg hij altijd een kruisverhoor of hij Luuk wel fruit had gegeven, wat hij op zijn brood had gegeten, etc. Ik heb nog wel bepaalde standpunten waar ik niet van af wijk (het liefst alles vers, geen leverworst en smeerkaas op brood), maar ik sta niet meer bij elke zoetigheid die hij krijgt te stuiteren (wat ik van te voren wel echt had gedacht).
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Printje wo 7 nov 2012 - 9:53

Ik vind gezond eten belangrijk maar als het soms niet gaat dan niet. Ze krijgen er niets van om een dag minder gezond te eten, bovendien eet R al vrij weinig over het algemeen dus ik maak me er geen zorgen meer om.

Alles met mate, als we een dag met meer snoepjes hebben dan krijgt hij de dag erna gewoon wat minder of geen snoepjes.

Meneer heeft vandaag wel 4 cakejes gegeten ach ja.

Hij krijgt verschillende soorten drinken, ik drink ook niet alleen maar water en diksap vind ik al helemaal gruwelijk vies.

Ik leer hem gezond eetgedrag maar sla er niet in door, soms mag je best een keertje zondigen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Flower_L wo 7 nov 2012 - 9:54

Precies als jou aimee Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Lejow wo 7 nov 2012 - 9:54

Ik maak verse groente, en vries dit in in porties.
Fruit maak ik wel ter plekke zelf. Al vind ik het wel lastig om daar nu in dit seizoen variatie in te viinden. Kom meestal uit op peer, banaan en appel...

Gister heeft ze van mij bij de Mac een patatje gekregen, en ik heb haar ook wel eens voor de grap een slokje wickey laten drinken. Dit vond ze niet te zuipen haha, het patatje daarin tegen vond ze erg lekker.

Tot nu toe krijgt ze als drinken alleen thee, of wat diksap.
Slagroom hebben we nog niet gedaan, vanwege haar eventuele koemelkallergie, had ze dit niet gehad, had ik haar vast wel eens een ini mini likje gegeven.

Van brood eet ze net de korstjes, dus weet nog niet zo goed hoe ik dat wil gaan doen met beleg.
Als 'koekje' krijgt ze momenteel een soepstengel.

*oh en edit*
Soms komt het op een dag niet thuis, met groente en fruit, nou dan slaan we een keer over.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  PapillonRose wo 7 nov 2012 - 10:03

Hier ben ik heel gezond begonnen en ook gaandeweg makkelijker geworden. Ze at soms ook zo slecht, dan probeer je nog wel eens wat anders. Zo wilde ik alleen thee, water en melk geven, maar naast melk wilde ze dus echt geen thee of water. Dat werd toen maar diksap. En nu krijgt ze ook soms wel een slokje van wat ik drink als ze erom vraagt, maar gelukkig is dat meestal vruchtensap dus dat valt mee. En melk drinkt ze al een tijdje niet meer, gewone melk vindt ze vies. Dus nu maar drinkyoghurt, dan wel de meest gezonde die ik kon vinden (Arla Zin).

Verder kreeg ze eerst vooral gezonde dingen op brood, totdat ze amper nog iets wilde eten. Uiteindelijk eens wat meer 'gewone' dingen op brood gedaan en dat eet ze beter. Dus dan maar gestampte muisjes op brood bij het ontbijt als dat wel goed gaat bijvoorbeeld. En ik was ook niet zo van de smeerkaas, maar laat ze dat nu net wel lekker vinden :P

Wel probeer ik wat ik haar geef tot op zekere hoogte zo gezond mogelijk te houden. Dus gezonde tussendoortjes, en snacks vaak van Goodies. Elke dag fruit (vaak wil ze het alleen niet meer, dus dan wordt het knijpfruit wat ze wel neemt). Maar op een verjaardag mag ze van mij best een paar chipjes bijvoorbeeld, of een klein stukje taart.

En ik eet meestal zo'n 6x per week aardig gezond 's avonds, dus A. ook wanneer ze de moeite neemt om te eten. Ik probeer het dus over het algemeen vrij gezond te houden, maar ze mag dus ook best eens een koekje of iets wat minder verantwoord is, met mate.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Diese wo 7 nov 2012 - 10:07

Het eerste jaar heeft L bijna niet gesnoept, alleen als ze bij opa en oma was. Wel kreeg ze vaak potjes, omdat ze daar veel beter in at dan vers. Smeerworst en smeerkaas kreeg ze ook gewoon op brood, met mate.
Na het eerste jaar ben ik er veel losser in geworden. Ze mag van mij best snoepjes (vaak Jip en Janneke doosje met redelijk verantwoorde snoepjes) of een koekje. Ze eet met de pot mee, vaak vers maar ze mag ook best eens keer patat met appelmoes of een pannekoek eten. Ze drinkt wel voornamelijk diksap, vindt ze heerlijk. Thee of water lust ze niet. Af en toe krijgt ze een pakje yoghi of een zakje caprisone.
En fruit...tja daar bakt ze bijzonder weinig van. Ik blijf haar wel bijna elke dag vers fruit aan bieden en als er een paar stukjes in gaan ben ik al blij. Maar soms denk ik waar doe ik het voor, en doe ik haar een knijpzakje fruit:oops:
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Novalee wo 7 nov 2012 - 10:08

Lejow, in Wicky zit ook melk hè?

N. krijgt elke dag vers eten. Ik heb één keer een potje voor haar opgewarmd maar van een minihapje ging ze al zo kokhalzen dat ik het weggegooid heb en een boterham voor haar gesmeerd heb. Avondeten doet ze erg slecht, vlees gaat 9 van de 10 keer wel op, rijst is ook geen probleem maar groente weigert ze vrijwel altijd. Ik vind dat wel jammer maar ik kan haar niet dwingen. Op een gegeven moment zal ze dat vast wel eens gaan eten.

Fruit krijgt ze ook vers. Ik bied het elke dag aan, de ene keer eet ze er meer van dan de andere. Vandaag heeft ze 3/4 van een grote peer en een hele banaan op. Maar pas ook een keer nog geen halve appel.

Qua drinken drinkt ze alleen diksap en Nutramigen. Water drinkt ze alleen uit een beker maar dat wordt altijd één grote smeerboel compleet met het gooien van de beker dus dat doe ik maar zelden. Ik zou liever hebben dat ze ook water of thee zou drinken maar dat weigert ze. Ze drinkt sowieso erg slecht dus ik ben allang blij als ze überhaupt vocht binnen krijgt.

N. krijgt ook regelmatig een koekje van Goodies. Verder valt het qua ongezonde dingen wel mee, door haar allergieën mag ze sowieso veel dingen al niet hebben. Zou ze daar geen last van hebben dan was ik niet al te streng denk ik. Af en toe iets lekkers hoort er in mijn ogen gewoon bij.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Coccinelle wo 7 nov 2012 - 10:13

Ik vind gezond eten vrij belangrijk. Toen ze klein was maakte ik vrijwel alles vers, nu eet ze al weer een hele tijd met de pot mee. Zelf eten we ook graag gezond en gevarieerd dus zij ook. Thuis drinkt ze melk en water, zolang ze dat prima vindt bied ik haar ook niks anders aan. Als we b.v. een dagje uit zijn neem ik wel wat pakjes mee, als ze dan iemand anders uit een pakje ziet drinken wil ze dat natuurlijk ook. Als we ergens wat gaan drinken bestel ik voor haar ook gewoon wat lekkers. Tussendoor eet ze veel fruit, mandarijntjes zijn op het moment favoriet, en krentjes eet ze ook graag. De goodie rijstewafels en koekjes vallen ook in de smaak. Als we ergens op visite zijn of een verjaardag hebben eet ze gewoon een stukje taart mee en wat chipjes en toastjes. Dat eten we niet dagelijks dus daar doe ik dan ook niet al te moeilijk over.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Parisienne wo 7 nov 2012 - 10:37

Ook ik vind gezond eten belangrijk, maar zolang het 'ongezonde' met mate is vind ik het niet erg. N. eet met de pot mee, ze eet dus ook mee als ik weleens een pizza eet. Dingen als patat en een frikadel vindt ze heerlijk, dat krijgt ze dus ook echt weleens af en toe. Maar dit is eens in de zoveel weken, dan geniet ze ook echt en dat maakt het voor mij weer extra leuk smile

N. is overigens niet echt van de zoetigheid. Taart, koekjes of snoep doet haar niks. Thuis krijgt ze in het weekend weleens een zakje chips, altijd van Goodies. Op verjaardagen/visite heb ik nog altijd een eigen zakje chips voor haar bij me en dat vindt ze prima. Ze drinkt diksap, siroop, thee, water en af en toe een pakje Taksi of iets dergelijks en dat vind ik ook echt niet erg. Ze weet inmiddels wel heel goed wat erg lekker is en wat minder lekker is, maar zolang het met mate is vind ik het prima.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Tania wo 7 nov 2012 - 10:44

Ik vind het belangrijk dat er over het algemeen gezond gegeten wordt. In principe krijgen ze elke dag fruit, tussen de middag gewoon broodjes en 'savonds warm eten. Tussendoor een koekje met limonade of diksap. Bij het ontbijt en de lunch drinken we thee.
Maar als we een dagje weg zijn wordt het fruit wel is vergeten. Soms eten we tussen de middag een bolletje of een croissantje en we eten als avondeten ook wel is patatjes. Ik vind het dan weer niet nodig om daar saus bij te geven zolang J. daar niet om vraagt, hij heeft er altijd apelmoes bij. Snoepjes hebben we eigenlijk nooit in huis alleen rozijntjes. Soms wel is chocolaatjes en dan krijgt J, er ook wel is eentje.
M. krijgt nog geen patat, chcolade, chips of snoepjes. Tot minimaal een jaar wil ik dat echt niet hebben. Bij J. hebben we dat nog wel langer volgehouden maar nu ziet ze J. dat ook eten natuurlijk dus zal het wel wat eerder zijn. Maar tot een jaar echt vind ik dat echt onnodig.

Potjes krijgen ze ook wel is maar dat vind ik niet ongezond.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Happydobby wo 7 nov 2012 - 10:53

Ik ben ook iets makkelijker geworden, vooral omdat M erg mager is smile

Vandaag hadden we een keer pannekoeken en hij zit dan te smullen.

Verder geeft ik wel zoveel gezond als mogelijk en nog steeds geen chocoladeproducten, snoep enz.

Maar mijn schoonouders proppen hem vol en ik ben er niet altijd bij.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Aimee wo 7 nov 2012 - 10:54

Nee, potjes zijn ook niet ongezond. Ik wist niet goed hoeik dit topic moest noemen, vandaar ook gezind tussen haakjes. Maar misschien had ' hoe belangrijk vind jij eten? ' ook wel de lading gedekt.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  SarahKey wo 7 nov 2012 - 19:19

Ik vind gezond eten heel belangrijk. Potjes komen er hier niet in, wij maken alles vers.
We eten elke dag groente en fruit. Dat sla ik niet over, als we weg gaan een dagje (of op visite) dan nemen we fruit mee. Dan pureer ik het alleen wel even ipv stukken fruit geven.

Sinds twee weken eet S gewoon met de pot mee. Ik gebruik nu geen zakjes/pakjes maar dat deden we al haast niet dus S mag en kan gewoon mee eten. Ik gebruik alleen geen ui/knoflook/zout/peper. En hij lust ook alles. Als wij bv mexicaans eten (dat is gewoon nog veel te scherp) dan eet hij tomaat en paprika mee. Dan eet hij een keer geen aardappel/rijst/pasta erbij maar hij eet alsnog heerlijk. Op dit gebied ben ik dus wel makkelijk, hup in het handje en eten maar. Als toetje yoghurt of kwark en het kind is weer gelukkig.

Wat hij op brood krijgt ben ik moeilijk in. Smeerworst en smeerkaas mag hij echt niet. Hij krijgt vooral nog gewoon boter erop, maar hij is ook gek op gewoon een plakje kaas of appel/peer stroop.

Zoetigheid krijgt hij nog niet, dat vind ik onnodig. Zoals likje slagroom of iets. Hij is nu nog zeer tevreden met zijn liga/nijntjekoek/soepstengel/rijstewafel of cracker.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  SarahKey wo 7 nov 2012 - 19:22

Happydobby schreef:Ik ben ook iets makkelijker geworden, vooral omdat M erg mager is Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? 561177

Vandaag hadden we een keer pannekoeken en hij zit dan te smullen.

Verder geeft ik wel zoveel gezond als mogelijk en nog steeds geen chocoladeproducten, snoep enz.

Maar mijn schoonouders proppen hem vol en ik ben er niet altijd bij.
Maar als je er niet bij bent en je zegt duidelijk dat hij niets mag hebben dan horen ze hem niet vol te stoppen. Dan waren de momenten dat ze alleen met hem zijn toch rap voorbij.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  studiebol wo 7 nov 2012 - 19:40

Ik vind het wel belangrijk maar ik vind het niet erg als ze een keer iets ongezonds krijgen.

Hier hebben ze vanaf dat ze gingen eten alles vers gekregen, groente en fruit enzo. Tot dat ze 1 werden was ik best strikt met zoetigheid, dat vond ik niet nodig en als koekje kregen zij een soepstengel of een rijstewafel. Op hun verjaardag hebben ze voor het eerst een taartje gehad, laatste was ik met mijn moeder in de stad en toen namen wij wat drinken met iets lekkers en ach dan krijgen ze daar een hapje van, dat vind ik allemaal niet zo erg. Maar het is niet zo dat als ik gister een lekker gevuld speculaas koekje eet zij dat nu ook krijgen.

qua drinken krijgen ze gewoon van die vruchtensap die moet mengen met water van de kruidvat, maar ook wel is die diksap, ik bied ze water aan, soms ook wel thee.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Happy wo 7 nov 2012 - 19:58

Lejow schreef:

Gister heeft ze van mij bij de Mac een patatje gekregen, en ik heb haar ook wel eens voor de grap een slokje wickey laten drinken. Dit vond ze niet te zuipen haha, het patatje daarin tegen vond ze erg lekker.


Bij de 3e keer lezen las ik Wickey maar ik dacht echt wtf Whiskey?

Hier ook verse groente in vriezer en fruit gewoon maken, beginnen nu met broodkorst en af en toe slokjes sap. Hij heeft wel eens op een liga gesabbeld. Maar hij krijgt ook gerust een potje als we weggaan of het even makkelijk moet.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Linda wo 7 nov 2012 - 20:18

Zeker het eerste jaar vind ik gezond voedsel héél erg belangrijk! Een kind onder de 1 dingen met zout geven vind ik echt heel slecht, dat is echt niet goed voor de nieren. Uitgezonderd brood dan (waar eigenlijk al heel veel zout in zit), maar mijn dochter at dat het eerste jaar toch vrijwel amper.

Ook suiker vond ik niet nodig, dat krijgt ze eigenlijk sinds kort pas. Niet dat suiker nou zo vreselijk slecht is, maar het is wel een smaakverpester waar je gauw aan went. Ik vind het ook stom dat aan werkelijk bijna alles suiker is toegevoegd. Denk je gezond appelstroop op brood te doen, bestaan de ingrediënten uit de ene helft appel en de andere helft uit suiker.

Nu word ik steeds makkelijker. Zeker nu ze over haar allergie heen is. Maar de basis is nu wel gelegd, dat vind ik het belangrijkste. Gisteravond hebben we met de visite ook gezellig een stroopwafel gegeten, moet nu best eens kunnen.

Ik heb nooit echt apart gekookt voor haar. Ze at gewoon wat wij ook aten (maar dan een beetje aangepast). Ze kon al vrij snel tegen verschillende soorten kruiden.
En ik denk dat het voor een kind ook motiverend werkt als hij of zij hetzelfde op z'n bordje heeft als papa en mama. Dus dat vond ik wel belangrijk.

Potjes heeft ze nooit gehad, dat vonden we niet nodig. Potjes zijn niet ongezond, er zit immers niks in wat ongezond is. Maar het gebruik van potjes voegt ook niks toe, behalve gemak voor de ouders. Een kind leert niet zo heel veel van het eten van potjes. De smaken zijn zo met elkaar vermengd en dat vond ik jammer. Aan de smaakontwikkeling van een kind voegt het niet zo heel veel toe. Een kind leert er bijna geen pure smaken van kennen en dat vind ik zonde. Af en toe een potje voor het gemak moet kunnen, maar structureel zou ik het zelf nooit geven.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  nillis wo 7 nov 2012 - 20:31

Ik ben ook van gezond eten en alles vers te bereiden. Toen T 6 mnd was heb ik ook alles heerlijk vers gemaakt, maar dacht je dat mevrouw wou eten. Nou echt niet. Dus na 2 mnd proberen gingen we op vakantie en heb ik potjes mee genomen. Nou ze smulde ervan. Toen ben ik van alles vers maken afgestapt. Met 1 jaar ging ze met de pot mee eten en zowaar mevrouw at alles vers. Van het fruit tot groente, aardappels en vlees. Dit heeft helaas maar even geduurd en nu is het avond eten weer drama. Ze eet heel goed fruit, brood en pap, maar het avond eten blijft drama. Ik wissel vaak aardappels, groente vlees af met rijst en andere pasta's. Eet ze dan prima, eet ze niet dan ook geen probleem. Pannenkoek/ poffertjes vind ze heerlijk en patat vies, dus daar wisselen we ook in af. Ze krijgt verder weinig extra's. Ze krijgt wel diksap, roosvicee en soms rozijntjes of een koekje en met verjaardag chips en gebak.
Volgens mij ben ik dan toch nog wel gezond bezig.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Parel wo 7 nov 2012 - 20:56

Hier krijgt ze potjes, maar eet ze ook al vanaf het begin mee als dat kon, stronken broccoli, fusili etc. Alleen trok ze het vaak niet tot etenstijd dus at zij al rond half 5. Ik ben gewoon geen kookwonder, vind het vreselijk, dus heb voor gemak gekozen. Wij eten ook nauwelijks groenten, sowieso niet elke dag en niet elke keer vers, dus om haar elke dag groenten te geven krijgt ze ook potjes. Vers eet ze trouwens vanaf dag 1 al heel slecht, en ik vind het het belangrijkst dat ze eet, dus als ze ons eten niet moet, krijgt ze nu nog gewoon een potje.

Fruit geven we vers, maar ook weleens knijpfruit of een potje. Wel dagelijks.

Drinken krijgt ze thee, water, melk, diksap en pakjes wicky of roosvicee. Maar ze drinkt zo weinig, daar hoef je niet over naar huis te schrijven. Ik vind het belangrijk dat ze iig genoeg vocht binnen krijgt en als dat via een pakje is dan is het zo, meer dan 1 pakje pd lukt toch niet.

Ze krijgt soepstengel, rijstewafels (grote hit!), rozijntjes en kaakjes soms. Ook heb ik wat van die goodies chipjes. Het meeste is sowieso van bambix of goodies want dat ziet er zo leuk uit haha

Ik bied iig elke dag fruit aan, in welke vorm dan ook, en groente mag ze straks heus eens een dag overslaan.

Mijn vriend eet trouwens alleen witbrood, als dat het enige brood is wat er nog is krijgt ze dat gewoon. Ze heeft met 11 maanden ineens 3 flessen (allemaal dus) laten vallen, dus ik vind het belangrijk dat ze gewoon voldaan is.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Twellie wo 7 nov 2012 - 20:58

Ik ben best wel bezig met gezond eten. De kinderen eten veel vers en met weinig E-nummers en suiker. Ik heb bijvoorbeeld geen snoep en koekjes voor ze in huis, behalve als het van Goodies is. Ze snacken gewoon kaas, een rijstewafel, brood met tapenade, wat olijven etcetera tussendoor.

Buitenshuis ben ik niet zo strikt, bij mijn oma gisteren heeft de oudste bijvoorbeeld gewoon Wokkels gegeten. Op de opvang mag de oudste ook een traktatie, ik wil ze niet anders maken dan de rest.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Liadan wo 7 nov 2012 - 21:13

Tot 1 jaar ben ik vrij streng geweest met eten voor de kinderen. Ze kregen zo min mogelijk zout (dus alleen in producten waar je er bijna niet bij onderuit komt zoals brood) en geen suiker.
Bij mijn dochter werd ik wat losser vanaf dat ze 2 jaar is, bij mijn zoon ben ik er nu al een stuk losser in, hij wordt ook gewoon heel boos als hij niet hetzelfde krijgt als zijn zus.
Ik probeer ze wel zoveel mogelijk gezond eten te geven, ze krijgen elke dag vers fruit en ik kook elke dag voor ze, potjes hebben ze nooit gegeten want ze kregen alles volgens de rapleymethode. Helaas eet mijn dochter 's avonds bijna niks, maar ik zet het in ieder geval wel voor haar neus.
Mijn dochter heeft gisteren toen we ergens waren een zakje m&m's leeggegeten en vorige week was ze met oma op pad en heeft ze ergens fristi op en een groot stuk taart, dat vind ik niet zo erg voor een keer, zelf zorg ik wel dat ik 'verantwoordere' dingen in huis haal.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Flower_L wo 7 nov 2012 - 21:21

Tot 1 was ik ook heel strict. Alleen op vakantie potjes of brood ipv warm eten.
L is gek op fruit en snoeptomaatjes.

Tussendoortjes zijn hier goodies reepjes (in weekend goodies chipjes), rijstwafeltjes, fruit, snoeptomaten, volkoren cracker en volkoren biscuit.

Op brood altijd hartig, heel soms klein beetje hagelslag.

Drinken is melk roosvicee en soms water (hij vindt uit zo'n plastic waterflesje drinken interessant)

Koek en snoep eigenlijk niet. Alleen op verjaardagen stukje taart en stuk kaas en worst.
Hij heeft twee keer met ons bij mac gegeten maar rondkijken was interessanter dan friet.... Cool


Laatst aangepast door Flower_L op wo 7 nov 2012 - 21:22; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Twellie wo 7 nov 2012 - 21:21

Bij mijn oudste dochter merk ik trouwens ook wel dat ze vooral niet teveel moet snoepen (suiker, kleurstoffen), want dan krijgt ze zo'n energieboost dat het huis bijna te klein is, eindigt altijd in een enorme driftbui. Vooral van die goedkope soorten ranja krijgt ze dat.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  loesje wo 7 nov 2012 - 21:23

Parisienne schreef:Ook ik vind gezond eten belangrijk, maar zolang het 'ongezonde' met mate is vind ik het niet erg. N. eet met de pot mee, ze eet dus ook mee als ik weleens een pizza eet. Dingen als patat en een frikadel vindt ze heerlijk, dat krijgt ze dus ook echt weleens af en toe. Maar dit is eens in de zoveel weken, dan geniet ze ook echt en dat maakt het voor mij weer extra leuk Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? 561177

N. is overigens niet echt van de zoetigheid. Taart, koekjes of snoep doet haar niks. Thuis krijgt ze in het weekend weleens een zakje chips, altijd van Goodies. Op verjaardagen/visite heb ik nog altijd een eigen zakje chips voor haar bij me en dat vindt ze prima. Ze drinkt diksap, siroop, thee, water en af en toe een pakje Taksi of iets dergelijks en dat vind ik ook echt niet erg. Ze weet inmiddels wel heel goed wat erg lekker is en wat minder lekker is, maar zolang het met mate is vind ik het prima.

helemaal mee eens
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 21:27

Hier tot de 1,5 ook erg streng. Daarna werd het iets minder maar toch let ik iedere dag goed op dat ons kindje minstens 1,5 stuk fruit eet, een normaal bord warm eten (van friet tot hollandse pot), voldoende dingen eet en drinkt met calcium, genoeg drinkt en ons kindje krijgt sinds 2 maanden 1 snoepje op een dag. Meestal zo'n schatkistje of een spekje of in deze tijd een paar pepernootjes. Chocolade mag hij nog nog steeds niet. Hetzelfde al drinken met prik. Hier gewoon diksap (omdat hij dat zo lekker vind) of gewoon drinken uit een pak bijv. Dubbelfris waar ik dan nog 1/4 water bij doe. Koekjes krijgt hij 1 a 2 per dag en dat kan een Dora koekje zijn of net wat we in huis hebben. Chips haal ik zelden in huis voor hem maar op feestjes mag hij best wat chips. Hij eet ook echt alles voldoende dus qua vitamine krijgt hij alleen maar vitamine d extra.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten? Empty Re: Hoe belangrijk vind jij 'gezond' eten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum