Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dure zorgverzekering

3 plaatsers

Ga naar beneden

Dure zorgverzekering Empty Dure zorgverzekering

Bericht  Jilke do 9 dec 2010 - 0:51

Ben aan het kijken voor een andere zorgverzekerging, ik moet nu bij ONVZ 191 euro gaan betalen in 2011. Eigenlijk een hele smak geld.
Maar nu zit ik met mijn lenzen, adhd medicijnen en tandartskosten. Het lijkt wel als ik een andere verzekering pak het gewoon geen van alle vergoed wordt. Zelfs als ik bij ONVZ 1 tree naar beneden ga krijg ik al haast de helft niet meer vergoed.

Ben ik nou verdoemd tot deze dure verzekering of wat is het toch? Wie betaald er nog meer zoveel geld per maand?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dure zorgverzekering Empty Re: Dure zorgverzekering

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 0:55

Ik ga vanaf 1 jan naar CZ ga 120 euro betalen en er is best veel vergoed. Ja ik heb een bril en die wordt maar tot 100 euro vergoed mja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dure zorgverzekering Empty Re: Dure zorgverzekering

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 6:25

Ik heb een verzekering bij CZ, heb ook lenzen en ADD medicijnen. Ritalin wordt volledig vergoed, maar Concerta niet. Daarom slik ik nu Ritalin, maar wil het liefst overstappen naar Concerta, maar dat kostte de vorige keer voor een lage dosis 17 euro voor 14 dagen en dat vind ik toch wel veel (zeker omdat ik naar 36 mg wil, had deze keer 18 mg). Mijn lenzen worden ook niet vergoed, 100 euro per 24 maanden (terwijl ik 150 euro per half jaar betaal, dus dat schiet ook niet zo op). De pil wordt (nog) wel vergoed, maar ik geloof dat ze dat ook af willen schaffen. Ik betaal 123 euro per maand, maar binnenkort krijg ik een collectieve verzekering via mijn werk. Blijft wel gewoon dezelfde verzekering, maar dat gaat dan direct van mijn salaris af en je krijgt wat korting (ik geloof maar 1% ofzo, maar toch).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dure zorgverzekering Empty Re: Dure zorgverzekering

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 6:26

AmiAmi schreef:Ben aan het kijken voor een andere zorgverzekerging, ik moet nu bij ONVZ 191 euro gaan betalen in 2011. Eigenlijk een hele smak geld.
Maar nu zit ik met mijn lenzen, adhd medicijnen en tandartskosten. Het lijkt wel als ik een andere verzekering pak het gewoon geen van alle vergoed wordt. Zelfs als ik bij ONVZ 1 tree naar beneden ga krijg ik al haast de helft niet meer vergoed.

Ben ik nou verdoemd tot deze dure verzekering of wat is het toch? Wie betaald er nog meer zoveel geld per maand?

Als je 191 euro per maand betaald lijkt het wel alsof je het hoogste pakket hebt wat mogelijk is wat betreft alle aanvullingen. Misschien toch eens kijken of het voor jou voordeliger is om een pakket lager te nemen. Als je alles er maximaal uithaalt dan zit is die kans natuurlijk nihil, bij iedere verzekering. Heb je concerta? Zit daar tegenwoordig een vergoeding in het aanvullende pakket? Want ik weet dat die medicatie heel duur is dus dan doe je er verstandig aan die verzekering te houden. Als je het allerhoogste pakket hebt alleen vanwege lenzen dan is het wellicht wel weer handiger om te verlagen en je bril zelf te betalen. Even rekenen of wat je uitspaart per jaar jou lenzen zou kunnen opleveren dus.

Naar tandartskosten kun je ook op die manier kijken. Je krijgt nu bv (ik ken de vergoedingen van ONVZ niet) 1000 euro max op jaarbasis vergoed maar eigenlijk hoef je alleen maar 2 keer per jaar op controle en heb je eens per jaar een gebitsreiniging. Totale kosten komen dan niet eens hoger dan 100 euro per jaar. Je zou er dan dus voor kunnen kiezen zelf meer risico te lopen en je pakket te verlagen. Daarmee spaar je maandelijks geld uit. Let alleen wel dat je dan dus zelf het risico loopt. Als je plots een wortelkanaalbehandeling nodig hebt ben je de klos. Ik heb een middelste pakket voor de tandarts en heb een rotgebit. Meestal kom ik net uit of kom ik net iets te kort en moet ik zelf aanvullen. Maar het hoogste pakket is voor mij dus niet gunstig.

Bij iedere verzekering zal het ongeveer op hetzelfde neerkomen. Zal het een tientje schelen, op 191 euro per maand is dat nog niets natuurljik. Het is dus zaak dat je kijkt wat je allemaal verzekerd hebt, voor hoeveel en of dat echt nodig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dure zorgverzekering Empty Re: Dure zorgverzekering

Bericht  xxjojootjexx do 9 dec 2010 - 8:25

Ik ben ook behoorlijk uitgebreid verzekerd, alleen weet ik niet precies hoe de verschillen zitten tussen onvz en die van jou.. Kijk maar eens naar Avero Achmea. Excellent pakket.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dure zorgverzekering Empty Re: Dure zorgverzekering

Bericht  Jilke do 9 dec 2010 - 8:30

Lagom schreef:

Als je 191 euro per maand betaald lijkt het wel alsof je het hoogste pakket hebt wat mogelijk is wat betreft alle aanvullingen. Misschien toch eens kijken of het voor jou voordeliger is om een pakket lager te nemen. Als je alles er maximaal uithaalt dan zit is die kans natuurlijk nihil, bij iedere verzekering. Heb je concerta? Zit daar tegenwoordig een vergoeding in het aanvullende pakket? Want ik weet dat die medicatie heel duur is dus dan doe je er verstandig aan die verzekering te houden. Als je het allerhoogste pakket hebt alleen vanwege lenzen dan is het wellicht wel weer handiger om te verlagen en je bril zelf te betalen. Even rekenen of wat je uitspaart per jaar jou lenzen zou kunnen opleveren dus.

Naar tandartskosten kun je ook op die manier kijken. Je krijgt nu bv (ik ken de vergoedingen van ONVZ niet) 1000 euro max op jaarbasis vergoed maar eigenlijk hoef je alleen maar 2 keer per jaar op controle en heb je eens per jaar een gebitsreiniging. Totale kosten komen dan niet eens hoger dan 100 euro per jaar. Je zou er dan dus voor kunnen kiezen zelf meer risico te lopen en je pakket te verlagen. Daarmee spaar je maandelijks geld uit. Let alleen wel dat je dan dus zelf het risico loopt. Als je plots een wortelkanaalbehandeling nodig hebt ben je de klos. Ik heb een middelste pakket voor de tandarts en heb een rotgebit. Meestal kom ik net uit of kom ik net iets te kort en moet ik zelf aanvullen. Maar het hoogste pakket is voor mij dus niet gunstig.

Bij iedere verzekering zal het ongeveer op hetzelfde neerkomen. Zal het een tientje schelen, op 191 euro per maand is dat nog niets natuurljik. Het is dus zaak dat je kijkt wat je allemaal verzekerd hebt, voor hoeveel en of dat echt nodig is.

Ik slik inderdaad Concerta ja. En die wordt bij andere verzekeringen ook wel vergoed, maar dan worden de tandartskosten niet vergoed. En die komen wel iets meer dan 100 euro. Zat dit jaar in september al boven de 1000 euro uit. Heb ieder jaar minimaal 1x een wortelkanaalbehandeling, dit jaar zelfs 3x. Ook over het algemeen bij iedere controle wel minimaal 2 gaatjes. Dus 4 gaatjes per jaar. Heb echt een enorm slecht gebit door medicijngebruik.

Het lijkt er dus inderdaad op alsof ik er haast niet onderuit kan die dure premie.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dure zorgverzekering Empty Re: Dure zorgverzekering

Bericht  limbogirl82 do 9 dec 2010 - 10:06

Ik heb nog altijd de brief niet met de nieuwe kosten.
Nu betaal ik 123 euro bij cz en ben aanvullend verzekerd, ik hoop uiteraard dat het niet heel veel meer wordt.. pff
Morgen maar even bellen !!

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dure zorgverzekering Empty Re: Dure zorgverzekering

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum