Zorgverzekering kiezen
+4
Nyx
Minx
Ella
Chocoholic
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zorgverzekering kiezen
Mijn ouders waren zo lief om tijdens mijn studie mijn zorgverzekering te betalen, maar nu is het tijd geworden om die zelf te betalen. Ik ben dus op zoek gegaan naar de (voor mij) goedkoopste zorgverzekering. Ik heb al wat gegoogled maar ik snap niet precies waar ik op moet letten, dus ik hoop dat er hier iemand is die me kan helpen. Mijn kenmerken:
- Ik ben amper ziek/ ik ga ook weinig naar de huisarts
- Ik draag geen bril of lenzen
- Ik ga 2 keer per jaar naar de tandarts voor periodieke controles en schoonmaak. Gaatjes heb ik zo nu en dan, misschien gemiddeld 1 per jaar/2 jaar. (De laatste tijd wel minder omdat ik elektrisch ben gaan poetsen )
- Ik ben aan de pil
Als ik zo kijk hoef ik alleen maar een basis verzekering toch? En een eigen risico van maar 350 (het verplichte bedrag) die dan waarschijnlijk opgaat aan de tandarts?
- Ik ben amper ziek/ ik ga ook weinig naar de huisarts
- Ik draag geen bril of lenzen
- Ik ga 2 keer per jaar naar de tandarts voor periodieke controles en schoonmaak. Gaatjes heb ik zo nu en dan, misschien gemiddeld 1 per jaar/2 jaar. (De laatste tijd wel minder omdat ik elektrisch ben gaan poetsen )
- Ik ben aan de pil
Als ik zo kijk hoef ik alleen maar een basis verzekering toch? En een eigen risico van maar 350 (het verplichte bedrag) die dan waarschijnlijk opgaat aan de tandarts?
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Re: Zorgverzekering kiezen
Je moet even voor de tandarts overwegen of je daar een verzekering voor wilt of niet. Hangt van je kosten af.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Je kan dat nu toch niet omzetten? Dat kan alleen in december/januari toch?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zit nog bij de verzekering van mijn pap, en hij kan dan voor zijn gezinsleden het wel per elke maand opzeggen.
Chocoholic- Prater
Als je amper gebruik maakt van de zorgverzekering, zoals ik het lees, dan zou je genoeg hebben aan een basispakket en zou je er zelfs nog voor kunnen kiezen om het eigen risico naar 850 euro te zetten. Dat bespaart echt in de kosten.
Je zou kunnen overwegen om de tandarts niet mee te verzekeren. Een controle kost bijvoorbeeld maar 20 euro.
Er is een uitzending van Radar gewijd aan zorgverzekeringen. Je zou daarop eens kunnen googlen. Het programma gaf mij veel inzicht en heeft mij doen inzien dat ik al jaren over verzekerd was.
Je zou kunnen overwegen om de tandarts niet mee te verzekeren. Een controle kost bijvoorbeeld maar 20 euro.
Er is een uitzending van Radar gewijd aan zorgverzekeringen. Je zou daarop eens kunnen googlen. Het programma gaf mij veel inzicht en heeft mij doen inzien dat ik al jaren over verzekerd was.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Oh, da's een goede tip Nyx, zal er straks eens naar zoeken! Het omhoog zetten van de eigen risico vind ik wel eng, want stel dat ik toch door een ongeluk oid in het ziekenhuid beland? Dan is 850 euro wel duur..
Chocoholic- Prater
Chocoholic schreef:Oh, da's een goede tip Nyx, zal er straks eens naar zoeken! Het omhoog zetten van de eigen risico vind ik wel eng, want stel dat ik toch door een ongeluk oid in het ziekenhuid beland? Dan is 850 euro wel duur..
Als je geen 850 euro hebt klaarliggen, zou ik het ook zeker niet doen. Maar in het programma gaven ze wel aan hoe het precies werkt. Heb echt met verbazing gekeken. Had van huis uit meegekregen dat je altijd 3 sterren aan verzekering, omdat de zorg duur is, maar de zorg blijkt nog helemaal niet zo duur te zijn. Als ik naar de huisarts ga, dan declareert hij max 20 euro. En ik maar denken dat hij er meer voor vroeg.
Nyx- Kletskop
Is het deze die je bedoelt?
http://www.trosradar.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/26-11-2012/aanvullende-zorgverzekering/
Jij bent dus overgestapt of hebt je verzekering iig aangepast?
http://www.trosradar.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/26-11-2012/aanvullende-zorgverzekering/
Jij bent dus overgestapt of hebt je verzekering iig aangepast?
Chocoholic- Prater
Volgens mij is dat inderdaad de uitzending.
Ik heb mijn verzekering aangepast. Ik heb mijn tandartsverzekering eraf gehaald, mijn eigen risico bijgesteld en mijn pluspakketen eraf gehaald.
Ik heb bijvoorbeeld jaren betaald voor Fysio, maar ik kwam er nooit. Ik kreeg één keer per twee jaar 100 euro voor een bril. Maar een bril is tegenwoordig niet zo duur meer, dus die heb ik er ook maar afgegooid. Ik betaalde 40 euro per maand aan pluspakketen en haalde er amper iets uit. Dan is het gewoon weggegooid geld. In 2012 heb ik 1600 euro betaald aan de zorgverzekering en ik heb 700 euro verbruikt + een eigen risico van 30 euro. Tja, dan is de keuze snel gemaakt. Wat had ik toch leuke dingen kunnen doen van die 900 euro.
Ik heb mijn verzekering aangepast. Ik heb mijn tandartsverzekering eraf gehaald, mijn eigen risico bijgesteld en mijn pluspakketen eraf gehaald.
Ik heb bijvoorbeeld jaren betaald voor Fysio, maar ik kwam er nooit. Ik kreeg één keer per twee jaar 100 euro voor een bril. Maar een bril is tegenwoordig niet zo duur meer, dus die heb ik er ook maar afgegooid. Ik betaalde 40 euro per maand aan pluspakketen en haalde er amper iets uit. Dan is het gewoon weggegooid geld. In 2012 heb ik 1600 euro betaald aan de zorgverzekering en ik heb 700 euro verbruikt + een eigen risico van 30 euro. Tja, dan is de keuze snel gemaakt. Wat had ik toch leuke dingen kunnen doen van die 900 euro.
Nyx- Kletskop
Haha ja inderdaad, zonde! In het filmpje (erg helder inderdaad, thanks!) zei zo'n stel ook dat ze 1600,- teveel hadden betaald samen. Oei! Maar voor mij is het nu wel duidelijk dat ik gewoon een basisverzekering moet nemen, ik zal dan voor de tandarts zelf wat opzij leggen. Qua hoogte eigen risico ben ik nog niet over uit, het scheelt toch best veel per maand..
Chocoholic- Prater
Ik zou inderdaad alleen een basisverzekering nemen, en geen tandverzekering. Ook het vullen van 1 gaatje is niet zo duur, enkele tientallen euro's. Als je bedenkt dat een tandverzekering vaak 10-15 euro per maand kost, moet je echt wel wat aan je gebit hebben wil je dat eruit halen.
Over het eigen risico. Het loont absoluut om dat te doen als je vrijwel nooit wat hebt, maar je moet niet in de problemen komen als je het ineens wel moet betalen. 850 euro is veel geld om in één keer uit te geven. Als je een spaarrekening hebt waarvan je dit zonder problemen kunt missen, zou ik het denk ik wel doen. Ik ben bijvoorbeeld student, ik kan die 350 euro niet eens betalen, dus dan moet je dat gewoon niet doen. Het is een risico dat je neemt.
Over het eigen risico. Het loont absoluut om dat te doen als je vrijwel nooit wat hebt, maar je moet niet in de problemen komen als je het ineens wel moet betalen. 850 euro is veel geld om in één keer uit te geven. Als je een spaarrekening hebt waarvan je dit zonder problemen kunt missen, zou ik het denk ik wel doen. Ik ben bijvoorbeeld student, ik kan die 350 euro niet eens betalen, dus dan moet je dat gewoon niet doen. Het is een risico dat je neemt.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb precies zelfde, ik heb basisverzekering+hoogste eigen risico en tandarts t/m 225 per jaar en ik betaal 83 euro per maand
Tandarts staat los van eigen risico, wel kan er een eigen bijdrage opzitten, zou je moeten uitzoeken.
Houd er ook rekening mee dat vanuit de basisverzekering 100% marktconform NL tarief vergoed wordt bij ongevallen in buitenland, en dat dit vaak opgehoogd wordt met aanvullende verzekeringen. Ik weet niet of je vaak naar buitenland gaat maar zorg dan voor een goede reisverzekering. Heb wel eens mensen gehad die daar niet bij stilstonden en facturen kregen van duizenden euros omdat ze naar een kliniek werden gereden in buitenland.
@supergrover: 850 euro is inderdaad veel geld, echter kan je bij vrijwel alle zorgvezekeringen een regeling afspreken mocht dat gebeuren.
Tandarts staat los van eigen risico, wel kan er een eigen bijdrage opzitten, zou je moeten uitzoeken.
Houd er ook rekening mee dat vanuit de basisverzekering 100% marktconform NL tarief vergoed wordt bij ongevallen in buitenland, en dat dit vaak opgehoogd wordt met aanvullende verzekeringen. Ik weet niet of je vaak naar buitenland gaat maar zorg dan voor een goede reisverzekering. Heb wel eens mensen gehad die daar niet bij stilstonden en facturen kregen van duizenden euros omdat ze naar een kliniek werden gereden in buitenland.
@supergrover: 850 euro is inderdaad veel geld, echter kan je bij vrijwel alle zorgvezekeringen een regeling afspreken mocht dat gebeuren.
Roos'- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13
Ik heb die van cz direct jongeren. Kan tot 31 jaar geloof en het is absoluut niet duur. Ik ben ook aan de pil en heb daarvoor een aanvullende verzekering van 5 euro pm erbij genomen, omdat de pil niet standaard vergoed wordt. Wel bij die aanvullende verzekering. Dus ben per jaar hierdoor minder kwijt.
Eigen risico is bij mij €350,-. Wil niet het risico lopen om €850,- te betalen. Mijn vriend is nooit ziek en we twijfelden of we voor hem die hoge eigen risico namen. Uiteindelijk toch niet gedaan. Tijd geleden is hij heel erg ziek geworden incl ziekenhuisopnames en behandelingen. Dus wel zijn wel heel erg blij dat we die €350,- hebben aangehouden. Voor die paar euro per maand meer gaan wij dat risico niet meer lopen (sowieso krijgt hij continue controles waardoor het altijd duur zal blijven).
Eigen risico is bij mij €350,-. Wil niet het risico lopen om €850,- te betalen. Mijn vriend is nooit ziek en we twijfelden of we voor hem die hoge eigen risico namen. Uiteindelijk toch niet gedaan. Tijd geleden is hij heel erg ziek geworden incl ziekenhuisopnames en behandelingen. Dus wel zijn wel heel erg blij dat we die €350,- hebben aangehouden. Voor die paar euro per maand meer gaan wij dat risico niet meer lopen (sowieso krijgt hij continue controles waardoor het altijd duur zal blijven).
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Ik ben bij Anderzorg(zusje van Menzis) en ik heb daar een basis en jongeren verzorgd verzekering. Plus een tandartsverzekering, en ik betaal €111,- per maand.
Ik heb ook nooit zo veel nodig, maar heb daar bv wel fysio en lenzen enz bij zitten. En dat was toch wel erg fijn toen ik het wel ineens nodig had. Ook handig van Anderzorg vind ik de app op mijn telefoon om te declareren, foto maken van de rekeningen, verzerkeringnr enz invoeren in de app, foto's doorzenden en na een paar dagen staat het bedrag weer op je rekening.
Ik heb ook nooit zo veel nodig, maar heb daar bv wel fysio en lenzen enz bij zitten. En dat was toch wel erg fijn toen ik het wel ineens nodig had. Ook handig van Anderzorg vind ik de app op mijn telefoon om te declareren, foto maken van de rekeningen, verzerkeringnr enz invoeren in de app, foto's doorzenden en na een paar dagen staat het bedrag weer op je rekening.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Zorgverzekering kiezen
» zorgverzekering
» Zorgverzekering
» Zorgverzekering vraagjes..
» Storneren zorgverzekering
» zorgverzekering
» Zorgverzekering