Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Taarten Topique

+90
*Lookie*
Pommes
Rush
silly-one
cin-87
Ezzer
Mermaid
Tania
Angela_1986
Cow
Laced
Bosjesvrouw
Reeza
GeKKiE
Springflower
Snirp
Puggle
Stoplicht
Dimphna
sanne-84
xxjojootjexx
bolus26
Caroow
Rebecca
liesje
Prosecco
Stitch
Saga
Ibbeltje
Mida4you
Chocoholic
Blond
Pink!
Linnie1985
Sea of Trees
Minx
-Ieniemienie-
Annie24
Papillio
Sarah1985
ChocoChip
Sanne
Taeda
Joontjuh
TukTuk
sunnygirl
Slakje
Manderijn
SoGood
Penny Blossom
Poubelle
Suus
Cato
Tiana
sabje
Shisha
Japie
MamaDaan
Femmem
SDL
Tiara
Kreeftje
Elsje
rapa nui
Lejow
Alex
Sam
VeryCherry
Ella
Bluestar
Raindrop
Summerlovin
*Troela*
Whiteflower
Marin
ShallY
Printje
Dora
mauwmauw
LDJ
Highway
Aimee
Novalee
Arwyn
lyke
CCC
Jerry
InweCulnamo
Mamsie
Burn
94 plaatsers

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Ella wo 20 maa 2013 - 0:19

Wat een leuke taart Papilio
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Papillio wo 20 maa 2013 - 8:51

Thnx, meiden! De taart smaakte ook erg goed moet ik zeggen smile
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Sanne wo 20 maa 2013 - 10:10

Vanochtend heb ik even heel snel een taart in elkaar geflanst en dat viel me niet tegen. Hij smaakte ook erg goed. Ik had hem gevuld met mascarpone met een beetje jam erdoor, omdat ik dat toevallig in huis had.

Ik wil nu voor het verjaardagsfeest van H. zondag toch zelf een taart gaan maken met Nijntje erop ofzo, niet te moeilijk. Vrijdag kan ik in de lunchpauze nog even nieuwe fondant halen bij een taartenshop. Wat is echt onmisbaar vinden jullie bij het maken/decoreren van taarten?

En wat is nou echt een lekkere (en vooral makkelijke) vulling? Ik lees hier wel eens wat over monatoetjes, maar zijn die niet te dun? En smeer je dat ook langs de rand?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Lejow wo 20 maa 2013 - 10:15

nee hoor, mona toetjes gaan prima.
Of kant en klare chocolade mousse.
Of sinaasappelkwark van almhof.
Ik smeer het ook gewoon langs de randjes, en dan zorgen dat je met botercreme (1 op 1 boter en poedersuiker mengen) goed afsmeert!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Sanne wo 20 maa 2013 - 18:27

Dus tussen de taartlagen een Mona toetje en dan op de bovenste laag botercreme? Of opde bovenste laag ook een Mona toetje en daarbovenop nog weer botercreme smeren?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Lejow wo 20 maa 2013 - 18:48

Sanne schreef:Dus tussen de taartlagen een Mona toetje en dan op de bovenste laag botercreme? Of opde bovenste laag ook een Mona toetje en daarbovenop nog weer botercreme smeren?

Je snijdt een taart 1 of 2 keer door de midden. Tussen die lagen, dus in de taart, komt mona toetje (of wat voor vulling dan ook). Dan leg je de lagen weer op elkaar, zodat je de taart weer hebt als hij uit de oven kwam en dan smeer je hem af met botercreme.
Dit is om hobbeltjes en bobbeltjes weg te maken, en de taart een plaklaagje te geven zodat fondant/marsepein blijft plakken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Sanne wo 20 maa 2013 - 19:46

Lejow schreef:
Sanne schreef:Dus tussen de taartlagen een Mona toetje en dan op de bovenste laag botercreme? Of opde bovenste laag ook een Mona toetje en daarbovenop nog weer botercreme smeren?

Je snijdt een taart 1 of 2 keer door de midden. Tussen die lagen, dus in de taart, komt mona toetje (of wat voor vulling dan ook). Dan leg je de lagen weer op elkaar, zodat je de taart weer hebt als hij uit de oven kwam en dan smeer je hem af met botercreme.
Dit is om hobbeltjes en bobbeltjes weg te maken, en de taart een plaklaagje te geven zodat fondant/marsepein blijft plakken.

Ok, bedankt! Ik ga de taart maken met fondant en wil dan een Nijntje maken die ik erop plak (een platte Nijntje, geen boetseergeval). Hoe zorg je er dan voor dat Nijntje op de andere fondant blijft plakken?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Lejow do 21 maa 2013 - 5:00

plakt meestal vanzelf al, en anders ini mini beetje water.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Marin do 21 maa 2013 - 5:01

Ik ga misschien een workshop taarten maken doen met m'n schoonzusje samen! :cheering:
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 7:34

Ik ga vanavond een uilentaart fixxen! Althans poging doen tot..... Ben benieuwd!
Sanne: de chocomousse van Mona is wel heel lekker in combi met slagroom. Ik doe dat vanavond ook in dit taartje toevallig.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Sanne do 21 maa 2013 - 8:24

chococupcake schreef:Ik ga vanavond een uilentaart fixxen! Althans poging doen tot..... Ben benieuwd!
Sanne: de chocomousse van Mona is wel heel lekker in combi met slagroom. Ik doe dat vanavond ook in dit taartje toevallig.

Dat lijkt mij wel heel lekker, maar wel een beetje te machtig. Is er ook een monatoetje die een beetje luchtig/fris is in combinatie met de taart?

En verder: als ik wil dat de marsepein niet zo plakt op het aanrecht, wat kan er ik dan onder doen? Volgens de verpakking van de marsepein is er een soort spray ofzo, maar ik heb de verpakking niet meer.

Lejow, ik heb een keer cupcakes bekleed met fondant, maar de bloemen die ik daar weer op wilde doen (ook van fondant) bleven niet zo best plakken, ook niet met water. Zijn er nog meer opties?

En hoeveel fondant/marsepein ben je nodig voor het bekleden van de taart? Als ik een taart maak van 25 cm doorsnee, heb ik dan twee van die pakjes marsepein nodig?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 9:29

Je kan alles erin doen eigenlijk, maar ik ben niet zo bekend met de puddingen. Je kan ook slagroom opkloppen en van dat saroma poeder erdoor mixen (heb je in verschillende smaken aardbei ed.). Ik heb altijd poedersuiker op het aanrecht zodat het niet plakt, heel veel gebruiken ook crisco maar word het zo vettig glanzend van vind ik persoonlijk. Poedersuiker niet teveel doen, en eventuele resten kun je met een heel licht vochtig kwastje/ doekje wegvegen.
Fondant plakken: je hebt eetbare lijm te koop! Die gebruik ik altijd, is echt handig.
Euhm... hoeveelheden marsepein fondant is lastig. Ik weet dat nooit zo goed, er is ergens een schema (leukstetaarten?) maar ik koop altijd een kilo Zeelandia marsepein en heb voor 1 taart (of stapel) ruim voldoende hieraan!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Sanne do 21 maa 2013 - 9:30

Dit zijn mijn doelen:

Voor een taartje van 20 cm:
http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=ZyE-F2VmAsY_lM&tbnid=Qai_XACEWeOmkM:&ved=&url=http%3A%2F%2Fmadebymik.blogspot.com%2F2010%2F07%2Fworkshop-taart-decoreren.html&ei=EG1LUZnjHKqa1AW644CYBw&bvm=bv.44158598,d.Yms&psig=AFQjCNHEYIpN8juhDIRLClie5Zsxgj36Cw&ust=1363984016785031

Voor een taart van 25 cm:
http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&docid=6vhN9OW7tOf3UM&tbnid=hpCelxOGJwMtgM:&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.dijkvaneentaart.nl%2Findex.php%2Fgallerie%2Fkindertaarten%2F&ei=yG1LUcyIKInP0QXh5oHADQ&bvm=bv.44158598,d.Yms&psig=AFQjCNE1EvCICSwCDiK6v1Gy6HpexHrylg&ust=1363984200966012


Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Sanne do 21 maa 2013 - 9:34

Gebruik jij dan kleurstof voor de marsepein?

Ik dacht te beginnen met van die kant en klare marsepein van Funcakes.
Heb een 6 kleuren nodig, dus moet wel het veel pakjes kopen, maar anders moet ik kleurstof kopen, dat kost misschien wel evenveel?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 9:39

Ja ik kleur alles zelf, ik heb kleurstoffen van Americolor. Vind ik zelf de mooiste kleuren. Als je vaker taarten wilt maken, zou ik kleurstoffen aanschaffen. Dat blijft wel even goed en is wel handig vind ik persoonlijk.
En ik gebruik sowieso al een behoorlijk deel van de marsepein voor de grootste lap om te kleuren, de delen die over blijven doe ik apart inpakken in een zakje en in een luchtdichte doos en kun je altijd gebruiken voor decoraties. Scheelt je ook weer werk qua kleuren enzo.
Ik zie de taart van de eerste link, maar de tweede zie ik heel veel taarten. Je wilt twee taarten maken? Dan heb je zeker wle genoeg aan een kilo hoor.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Lejow do 21 maa 2013 - 9:40

http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

Hier de tabellen, met hoeveel marsepein je per taart nodig hebt. Ik doe er dan meestal nog 30/40 gram bij wat er staat.
Hoe groter de lap marsepein, hoe makkelijker het om de taart heen te krijgen is, omdat je de vouwen dan makkelijker weg kunt 'wrijven'.

Ik gebruik zelf een bureauonderlegger van Ikea, waar ik alles op uitrol, met een heel heel klein beetje crisco.

Slagroom met chocolademousse gaat prima hoor!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Sanne do 21 maa 2013 - 9:42

De tweede is een Nijntje taart. Ik hou het nog enigszins eenvoudig hoop ik, het is de eerste keer.

Bedankt voor je hulp. Ik denk dat ik mijn boodschappenlijstje wel compleet heb.
In Zwolle zijn wel leuke winkels waar ik taartenbakspul kan kopen. In de plaats waar ik woon, is dat minder, dus ik moet morgen tijdens m'n pauze even wat halen, maar dan moet ik niets vergeten...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 9:46

Oooh leuk! Ik hou van Nijntje smile Succes met de taarten! Ohja, Zeelandia marsepein heeft mijn voorkeur (funcakes is niet zo fijn mee te werken), als je die kunt krijgen is het fijner werken voor je.
Dankjewel Lejow, die zocht ik dus!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Sanne do 21 maa 2013 - 9:46

Lejow, bedankt voor de tabellen.

Ik heb even teruggelezen en zag dat jij ergens als tip gaf de framboos aardbeikwarktoetjes van AH en citroenkwark van Mona.
Die ga ik gebruiken.

Bestaat er ook zoiets als een pen waarmee je een lijntje om Nijntje kan tekenen of een lijntje voor een ballon?
Het is voor eenmalig gebruik denk ik...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Sanne do 21 maa 2013 - 9:50

chococupcake schreef:Oooh leuk! Ik hou van Nijntje smile Succes met de taarten! Ohja, Zeelandia marsepein heeft mijn voorkeur (funcakes is niet zo fijn mee te werken), als je die kunt krijgen is het fijner werken voor je.
Dankjewel Lejow, die zocht ik dus!

Ik ga toch maar voor de kant en klare marsepein. Die is er ook wel van Zeelandia, maar ik heb geen tijd meer om het online te bestellen.
Misschien dat de winkel ook Zeelandia verkoopt, anders wordt het funcakes.

Ik heb er gewoon helemaal zin in. Als ik niet op dit forum zat, was ik werkelijk waar nooit op het idee gekomen om zelf aan de slag te gaan.
Ik heb al zovaak mee zitten lezen en kijken in dit topic dat ik nu zelf ook aan de slag wil..

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 9:54

Ja je hebt eetbare stift/ pen zeg maar! Wel lastig werken trouwens hoor, sugercraftgun is ook wel handig als je echt doorgaat. Daarmee kan je hele dunne lange sliertjes mee maken en eromheen leggen.
Het is echt superleuk om te doen! smile Ik heb een paar basisworkshops gevolgd om te kijken of ik het echt leuk vond en daarna beetje bij beetje spullen aangeschaft. Succes en laat je ze nog even zien als ze af zijn?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Sanne do 21 maa 2013 - 10:04

Ik ga ze zaterdagavond maken, 's middags de taart en 's avonds vullen en bekleden.
Foto's zal ik plaatsen (tenzij ik echt heel erg teleurgesteld ben...)

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 12:34

-


Laatst aangepast door chococupcake op vr 22 maa 2013 - 10:08; in totaal 1 keer bewerkt

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 12:35

De uilentaart voor mijn tante haar verjaardag, omdat ze altijd leuke uilenmutsjes voor N. haakt smile Niet quoten ajb.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Lejow do 21 maa 2013 - 18:40

Hij is echt super leuk!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 24 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum