Taarten Topique
+90
*Lookie*
Pommes
Rush
silly-one
cin-87
Ezzer
Mermaid
Tania
Angela_1986
Cow
Laced
Bosjesvrouw
Reeza
GeKKiE
Springflower
Snirp
Puggle
Stoplicht
Dimphna
sanne-84
xxjojootjexx
bolus26
Caroow
Rebecca
liesje
Prosecco
Stitch
Saga
Ibbeltje
Mida4you
Chocoholic
Blond
Pink!
Linnie1985
Sea of Trees
Minx
-Ieniemienie-
Annie24
Papillio
Sarah1985
ChocoChip
Sanne
Taeda
Joontjuh
TukTuk
sunnygirl
Slakje
Manderijn
SoGood
Penny Blossom
Poubelle
Suus
Cato
Tiana
sabje
Shisha
Japie
MamaDaan
Femmem
SDL
Tiara
Kreeftje
Elsje
rapa nui
Lejow
Alex
Sam
VeryCherry
Ella
Bluestar
Raindrop
Summerlovin
*Troela*
Whiteflower
Marin
ShallY
Printje
Dora
mauwmauw
LDJ
Highway
Aimee
Novalee
Arwyn
lyke
CCC
Jerry
InweCulnamo
Mamsie
Burn
94 plaatsers
Pagina 13 van 40
Pagina 13 van 40 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40
Re: Taarten Topique
Gewoon, stevig karton van een kartonnen doos!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb mijn vader mdf plaatjes laten zagen. Dat gebruik ik om de taart op te zetten.
Gast- Gast
Lejow schreef:Biscuitmix van funcakes.
Aan vulling kun je er praktisch alles wel tussrn kwakken. Ik gebruik graag de Mona toetjes, of slagroom met saroma kloppudding.
Doe je dan wel 2 lagen Lejow als je Saroma kloppudding gebruikt?
Dus je doet een laag slaagroom en bijv choco saroma, en die andere laag?
Ik ben zo slecht ik verzinnen van vullingen. Ik hou het altijd maar bij botercreme en jam.
Ik heb nu nog een kersenvulling liggen en dat blijkt dus wel lekker te zijn met chocolade?
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
ShallY schreef:Lejow schreef:Biscuitmix van funcakes.
Aan vulling kun je er praktisch alles wel tussrn kwakken. Ik gebruik graag de Mona toetjes, of slagroom met saroma kloppudding.
Ik ben zo slecht ik verzinnen van vullingen. Ik hou het altijd maar bij botercreme en jam.
Ik heb nu nog een kersenvulling liggen en dat blijkt dus wel lekker te zijn met chocolade?
Is ook lekker met een monchou vulling erbij. Op leukstetaarten staan veel lekkere recepten! Heb laatst ook lemon curd met een roomachtige vulling gebruikt. Bij de taarten winkel hier heb je ook poeders om bavourois te maken, hier is de tiramisu favoriet!
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
ShallY schreef:Lejow schreef:Biscuitmix van funcakes.
sinaasappelkwark, slagroom met bananen saroma. Dit zijn goeie combi's met chocola.
Lejow- Lady Post-a-lot
Mijn vader wordt bijna 60 en ik googlede op een taart voor mannen, kwam ik deze tegen Ze vragen er nog 60euro voor ook!
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Gatverdamme
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Hahaha, er is op het forum van de leukste taarten een heel 18+ taartenhoekje, daar komen echt de goorste dingen voorbij
*edit* 60 euro vind ik niet zo heel veel hoor, volgens mij is het een flink grote taart.
*edit* 60 euro vind ik niet zo heel veel hoor, volgens mij is het een flink grote taart.
Lejow- Lady Post-a-lot
Welke maat blandavormen gebruiken jullie meestal? Ik wil een workshop geven, maar weet niet welk formaat hiervoor zal gebruiken. Nu zag ik verschillende meten voorbij komen. Het is voor kinderen van een jaartje of 7/8. Bij Ikea kan ik kiezen uit een doorsnede van: 12 cm., 20 cm., 28 cm. en 30 cm.
Ik zat te denken aan 20 cm. zit ik dan goed?
Ik ben ook weer eens aan het freubelen geweest. Mannetjes vind ik echt zo moeilijk!
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Joontjuh schreef:Welke maat blandavormen gebruiken jullie meestal? Ik wil een workshop geven, maar weet niet welk formaat hiervoor zal gebruiken. Nu zag ik verschillende meten voorbij komen. Het is voor kinderen van een jaartje of 7/8. Bij Ikea kan ik kiezen uit een doorsnede van: 12 cm., 20 cm., 28 cm. en 30 cm.
Nee, dat is echt een mega grote taart.
Voor kinderen is 12 cm groot zat.
Lejow- Lady Post-a-lot
Leuk Taeda!
Wat vind je er lastig aan?
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Leuk Taeda!
Verhoudingen, de ene broekspijp of mouw wordt drie keer zo dik, bene te kort, nek te dik etc
Taeda- Prater
Dan moet je van te voren evengrote balletjes maken.
Je hebt een tooltje, dat is een soort plastic plankje, met allemaal verschillende grootte gaatjes erin, als je dan twee balletjes maakt die door hetzelfde gaatje passen en je rolt er een mouw van, dan zijn ze even groot!
Je hebt een tooltje, dat is een soort plastic plankje, met allemaal verschillende grootte gaatjes erin, als je dan twee balletjes maakt die door hetzelfde gaatje passen en je rolt er een mouw van, dan zijn ze even groot!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik maak het shirtje altijd uit één stuk, dat is zeker niet heel handig
Taeda- Prater
Lejow schreef:Hahaha, er is op het forum van de leukste taarten een heel 18+ taartenhoekje, daar komen echt de goorste dingen voorbij
60 euro voor een mooie grote taart vind ik ook niet veel, maar deze ziet er zo niet smakelijk uit, rare glans en totaal uit verhouding met die armpjes. Ik vraag me af of zoiets nou echt verkocht wordt, zie toch af en toe veel mooiere 18+ taarten!
MamaDaan- Fluisteraar
Jaaa! Mijn taartje is gelukt! Hij ziet er nog wel niet zo mooi uit als die van jullie, maar ik ben wel erg tevreden met het eindresultaat! Dit is ook maar goed voor één keer, hoor. Pff, al dat werk en vooral die afwas!
Ik heb er ook nog een bananencake met rozijnen bij gemaakt, omdat de taart echt héél zoet is!
Ik heb er ook nog een bananencake met rozijnen bij gemaakt, omdat de taart echt héél zoet is!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Mooi taartje slakje voor de eerste keer!
Wie heeft de ultieme tip tegen scheuren van het fondant? Ik heb dat echt vaak en het is heel irritant. Ik gebruik gewoon van funcakes. Heb het trouwens erger na kleuren.
Wie heeft de ultieme tip tegen scheuren van het fondant? Ik heb dat echt vaak en het is heel irritant. Ik gebruik gewoon van funcakes. Heb het trouwens erger na kleuren.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Tiara schreef:Mooi taartje slakje voor de eerste keer!
Ja, door het kleuren komt er meer 'vocht' bij, wordt het soepeler, door het kneden warmer en scheurt het sneller.
Je zou het misschien even kunnen laten rusten nadat je het gekleurd hebt, dat het wat afkoelt.
En verder.. tja.. heel voorzichtig doen
Lejow- Lady Post-a-lot
Erg leuk Slakje! Wat heb je als recept gebruikt voor de taart en welke vulling zit erin?
Lejow- Lady Post-a-lot
Er zit een aardbeienmousse in! Die is echt heerlijk. Ik heb de restjes in gevroren voor als ik een keer zin in zoetigheid krijg. Heb ik lekker ijsachtig iets :pLejow schreef:Erg leuk Slakje! Wat heb je als recept gebruikt voor de taart en welke vulling zit erin?
Het is een gewone biscuit.
125 gr zachte boter
1/2 theelepel vanille-extract
165 gr fijne kristalsuiker
2 eieren
225 gr zelfrijzend bakmeel, gezeefd
125 ml melk
(in het boek stond dat ik dit basisrecept dubbel moest maken voor die taart)
Verwarm de oven voor (voor deze vorm was het 150°). Vet de bakvorm in en bekleed hem met bakpapier. Klop met een elektrische mixer de boter met de vanille en suiker tot een licht luchtig mengsel. Klop de eieren er één voor één door. Roer de melk en het meel er in 2 keer door. Dan een 40-tal minuutjes in de oven.
Ik heb hem in 2 keer gebakken omdat ik maar geen rechthoekige, diepe bakvorm kon vinden, dus ik had een browniebakvorm genomen.
Slakje- Ratel
Lejow schreef:Hahaha, er is op het forum van de leukste taarten een heel 18+ taartenhoekje, daar komen echt de goorste dingen voorbij
Ja ik verbaas me er ook vaak over.. deze is echt te ranzig:
http://www.voorjetaart.nl/gay.jpg
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Jaaaa, whahahahaha
Slakje, mocht je nog eens een taart gaan maken, kun je beter een recept voor biscuit opzoeken.
Je hebt nu eigenlijk gewoon cake gemaakt, en met vulling en marsepein/fondant wordt dat inderdaad heeeel heeeeel zoet!!
Biscuit bevat geen boter, en is een heel luchtig, sponsachtig soort taartje.
Slakje, mocht je nog eens een taart gaan maken, kun je beter een recept voor biscuit opzoeken.
Je hebt nu eigenlijk gewoon cake gemaakt, en met vulling en marsepein/fondant wordt dat inderdaad heeeel heeeeel zoet!!
Biscuit bevat geen boter, en is een heel luchtig, sponsachtig soort taartje.
Lejow- Lady Post-a-lot
http://www.voorjetaart.nl/gay.jpg[/quote[/url]]AngelNyn schreef:Lejow schreef:Hahaha, er is op het forum van de leukste taarten een heel 18+ taartenhoekje, daar komen echt de goorste dingen voorbij
Ja ik verbaas me er ook vaak over.. deze is echt te ranzig:
[url=http://www.voorjetaart.nl/gay.jpg
Iewl! Kan me gewoon niet voorstellen dat je er ff lekker voor gaat zitten om zo'n taart te maken!
MamaDaan- Fluisteraar
Ahah, stom boek zei dat het biscuit was, haha.
Slakje- Ratel
Pagina 13 van 40 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten en Hapjes voor verjaardagen
» Koekjes Topique
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
» Taarten Topique
» Taarten en Hapjes voor verjaardagen
» Koekjes Topique
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
Pagina 13 van 40
Permissies van dit forum: