Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

+7
Linda
Alex
Ella
snowflakes
Primrose
Coccinelle
Printje
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Primrose za 3 nov 2012 - 8:23

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil van m'n huis af, maar blijf dan waarschijnlijk met een behoorlijke restschuld zitten. We hebben het wel met NHG gekocht, maar daar kan ik weinig echt concrete info over vinden. Alleen maar 'waarschijnlijk' e.d., en daar koop ik niets voor, ik wil wel graag weten waar ik (ongeveer) aan toe ben.

Iemand ervaring hiermee?


Laatst aangepast door Primrose op zo 31 maa 2013 - 2:21; in totaal 1 keer bewerkt
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Coccinelle za 3 nov 2012 - 8:40

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar waarom wil je je huis verkopen? In sommige gevallen kan je restschuld kwijtgescholden worden als je NHG hebt (denk aan scheiding, overlijden, betalingsproblemen). Er wordt dan wel van je verwacht dat je er alles aan doet om je huis gunstig op de markt te zetten. Als je je huis te koop wil zetten omdat je b.v. een ander huis wil kopen zul je de restschuld zelf moeten dragen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Primrose za 3 nov 2012 - 8:42

We zijn uit elkaar, inmiddels alweer meer dan een jaar, maar het huis wil maar niet verkopen :s
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 8:42

Ik ben ook benieuwd naar hoe dat allemaal zit. Niet dat ik zozeer wil/moet verhuizen maar de aangekondigde bezuinigingen hebben me dusdanig bang gemaakt dat ik er wel steeds meer over nadenk. Al weet ik dan weer niet hoe het zit als je dan gaat huren, omdat ze daar scheef huren ook weer tegen willen gaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Coccinelle za 3 nov 2012 - 8:58

Heb je als eens contact opgenomen met je hypotheekverstrekker hierover?

(Dit zul je vast al gelezen hebben maar toch..)
http://www.nhg.nl/consument/betalingsproblemen/restschuld-bij-gedwongen-verkoop.html

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Primrose za 3 nov 2012 - 9:05

Ja, zijn reactie: 'wat jammer dat jullie uit elkaar zijn' Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! 394967

Ken de info van de link inderdaad. Heb ook contact gehad met iemand van NHG, maar deze persoon wist mij dus te vertellen dat hij geen garantie kon geven dat NHG de gehele restschuld over zou nemen. Wel 90%, maar die overige 10% vind ik toch nog best een risico. Waardoor ik dus niet nog verder durf te zakken qua prijs, omdat ik misschien anders wel zelf met de gebakken peren zit. En zolang ik niet nog verder zak, zal het voorlopig ook echt nog niet verkopen. Pff hoooopeloos, waarom wilde ik nou ooit een huis kopen Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! 394967
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 9:08

Volgens mij...als je uit elkaar bent en beide ex-partners kunnen niet opbrengen om de kosten te voldoen, dan staat de NHG garant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  snowflakes za 3 nov 2012 - 9:12

Jip83 schreef:Volgens mij...als je uit elkaar bent en beide ex-partners kunnen niet opbrengen om de kosten te voldoen, dan staat de NHG garant.

Dat klopt, mijn vriend heeft hetzelfde gehad toen hij zijn huis vorig jaar verkocht (na uit elkaar te zijn gegaan met zijn ex). Heb je gerichte vragen? Dan leg ik ze aan hem voor smile
snowflakes
snowflakes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 249
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Primrose za 3 nov 2012 - 9:22

snowflakes schreef:
Jip83 schreef:Volgens mij...als je uit elkaar bent en beide ex-partners kunnen niet opbrengen om de kosten te voldoen, dan staat de NHG garant.

Dat klopt, mijn vriend heeft hetzelfde gehad toen hij zijn huis vorig jaar verkocht (na uit elkaar te zijn gegaan met zijn ex). Heb je gerichte vragen? Dan leg ik ze aan hem voor Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! 561177

Wij kunnen het beide niet alleen opbrengen om in dit huis te blijven wonen, dus moeten we het verkopen. We zijn inmiddels al gezakt, waardoor we sowieso al met een restschuld blijven zitten. Inmiddels staat het al meer dan een jaar te koop, maar willen we het verkopen zullen we waarschijnlijk nog behoorlijk moeten zakken. En als ik (we) die restschuld dan zelf op moet hoesten, word ik niet bijzonder vrolijk Sad
Heeft NHG de gehele restschuld overgenomen of een deel? En wat zijn verder de consequenties daarvan? Ik heb me laten vertellen dat je dan naar alle waarschijnlijkheid een BKR registratie krijgt, maar is dat zo, en hoe vervelend is dat dan?
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Ella za 3 nov 2012 - 9:41

Ik heb vrienden die ook uit elkaar gingen en het niet meer konden opbrengen waarbij de NHG de restschuld helemaal gedekt heeft.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Primrose za 3 nov 2012 - 9:54

@Ella, hoe bedoel je die het niet meer op konden brengen? We kunnen het nl nu nog wel betalen samen, maar na een jaar met je ex in 1 huis wil je ook wel eens wat anders Wink maar goed, dan weet ik dus niet of die vlieger voor ons ook opgaat.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  snowflakes zo 4 nov 2012 - 5:52

Primrose schreef:
snowflakes schreef:
Jip83 schreef:Volgens mij...als je uit elkaar bent en beide ex-partners kunnen niet opbrengen om de kosten te voldoen, dan staat de NHG garant.

Dat klopt, mijn vriend heeft hetzelfde gehad toen hij zijn huis vorig jaar verkocht (na uit elkaar te zijn gegaan met zijn ex). Heb je gerichte vragen? Dan leg ik ze aan hem voor Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! 561177

Wij kunnen het beide niet alleen opbrengen om in dit huis te blijven wonen, dus moeten we het verkopen. We zijn inmiddels al gezakt, waardoor we sowieso al met een restschuld blijven zitten. Inmiddels staat het al meer dan een jaar te koop, maar willen we het verkopen zullen we waarschijnlijk nog behoorlijk moeten zakken. En als ik (we) die restschuld dan zelf op moet hoesten, word ik niet bijzonder vrolijk Sad
Heeft NHG de gehele restschuld overgenomen of een deel? En wat zijn verder de consequenties daarvan? Ik heb me laten vertellen dat je dan naar alle waarschijnlijkheid een BKR registratie krijgt, maar is dat zo, en hoe vervelend is dat dan?

NHG heeft de gehele restschuld overgenomen. Mijn vriend en zijn ex hebben dus zelf geen schuld meer. Je krijgt inderdaad een BKR-registratie, dit kan wel gevolgen hebben voor het aangaan van leningen of een nieuwe hypotheek. Maar als je, zoals mijn vriend, in een huurwoning gaat wonen heb je hier eigenlijk verder geen last van.

Het is wel belangrijk om je te houden aan de voorwaarden die NHG heeft gesteld voor de verkoop van een woning, om aanspraak te kunnen blijven maken op NHG. Een van deze voorwaarden is dat het huis wordt verkocht via een makelaar. Ook is het belangrijk om, voordat je overgaat tot een prijsdaling, eerst contact op te nemen met NHG. Zij moeten hiervoor namelijk eerst officieel toestemming geven.
snowflakes
snowflakes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 249
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Primrose zo 4 nov 2012 - 6:05

@snowflakes, bedankt voor je reactie! Mag ik vragen hoe hoog de restschuld bij je ex was? En voor hoeveel jaar is die BKR registratie? Voorlopig wil ik toch niks anders kopen, misschien wel nooit meer, en ik denk dat ik sowieso al heel blij mag zijn als NHG de restschuld overneemt. Dan zal ik morgen maar weer eens contact met ze opnemen, kijken of ze me dan meer kunnen helpen dan de laatste keer dat ik ze gesproken heb.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Ella zo 4 nov 2012 - 6:09

Primrose schreef:@Ella, hoe bedoel je die het niet meer op konden brengen? We kunnen het nl nu nog wel betalen samen, maar na een jaar met je ex in 1 huis wil je ook wel eens wat anders Wink maar goed, dan weet ik dus niet of die vlieger voor ons ook opgaat.

Ik bedoelde als er 1 van hun in het huis zou gaan wonen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  snowflakes zo 4 nov 2012 - 6:18

Primrose schreef:@snowflakes, bedankt voor je reactie! Mag ik vragen hoe hoog de restschuld bij je ex was? En voor hoeveel jaar is die BKR registratie? Voorlopig wil ik toch niks anders kopen, misschien wel nooit meer, en ik denk dat ik sowieso al heel blij mag zijn als NHG de restschuld overneemt. Dan zal ik morgen maar weer eens contact met ze opnemen, kijken of ze me dan meer kunnen helpen dan de laatste keer dat ik ze gesproken heb.

De restschuld was 33.000 euro in totaal. Volgens mij duurt de registratie bij het BKR 5 jaar nadat het met NHG is geregeld. Het is inderdaad handig om even met NHG te bellen, zij kunnen het beste vertellen hoe of wat smile. En dat ze zeggen geen zekerheid te kunnen geven over jullie situatie, dat klopt. Ze houden een slag om de arm, maar als je je aan de voorwaarden hebt gehouden, is de kans echt groot dat NHG de restschuld dekt.
snowflakes
snowflakes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 249
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Primrose zo 4 nov 2012 - 6:22

snowflakes schreef:
Primrose schreef:@snowflakes, bedankt voor je reactie! Mag ik vragen hoe hoog de restschuld bij je ex was? En voor hoeveel jaar is die BKR registratie? Voorlopig wil ik toch niks anders kopen, misschien wel nooit meer, en ik denk dat ik sowieso al heel blij mag zijn als NHG de restschuld overneemt. Dan zal ik morgen maar weer eens contact met ze opnemen, kijken of ze me dan meer kunnen helpen dan de laatste keer dat ik ze gesproken heb.

De restschuld was 33.000 euro in totaal. Volgens mij duurt de registratie bij het BKR 5 jaar nadat het met NHG is geregeld. Het is inderdaad handig om even met NHG te bellen, zij kunnen het beste vertellen hoe of wat Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! 561177. En dat ze zeggen geen zekerheid te kunnen geven over jullie situatie, dat klopt. Ze houden een slag om de arm, maar als je je aan de voorwaarden hebt gehouden, is de kans echt groot dat NHG de restschuld dekt.

Ja en ergens snap ik dat, maar dat is natuurlijk ook meteen het spannende aan dit verhaal. Nu zitten we op 15.000 (worden de makelaarskosten daar eigenlijk ook in opgenomen of niet?) maar ik denk dat we zeker nog wel 20.000 moeten zakken wil het een keer wat worden.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  snowflakes zo 4 nov 2012 - 6:37

Ja en ergens snap ik dat, maar dat is natuurlijk ook meteen het spannende aan dit verhaal. Nu zitten we op 15.000 (worden de makelaarskosten daar eigenlijk ook in opgenomen of niet?) maar ik denk dat we zeker nog wel 20.000 moeten zakken wil het een keer wat worden.[/quote]

De makelaarskosten, zijn die niet kosten koper?

En inderdaad is dat het spannende, maar echt... Als je aan de voorwaarden hebt voldaan, kan er weinig misgaan.
Daarom is het ook belangrijk om beslissingen zoals prijsdalingen, te bespreken met NHG en dit niet op eigen houtje te gaan doen.
snowflakes
snowflakes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 249
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Alex zo 4 nov 2012 - 8:06

Wat een vervelende situatie, Primrose. Zeker als je nog met je ex in één huis woont! Volgens mij maak jij wel aanspraak op kwijtschelding van de restschuld omdat jullie hypotheek toentertijd waarschijnlijk op twee inkomens is gebaseerd. Als je aan kunt tonen dat het niet haalbaar is om alleen de hypotheek te betalen is dat al genoeg om in aanmerking te komen. Mijn broertje zit namelijk in dezelfde situatie (hij woont gelukkig niet meer samen met zijn ex, zij woont daar nog zolang het te koop staat), maar hij heeft dit gelijk nagevraagd, omdat hij zich daar best wel druk om maakte.

Ik snap trouwens heel goed dat je zekerheid wil, TO. Ik zit in een situatie waarin ik die zekerheid ook wil. Mijn man en ik kunnen ivm mijn tijdelijke werkloosheid en mijn nieuwe, niet-genoeg-betalende baan niet meer rondkomen en denken eraan het huis te verkopen voor we in de schulden komen. De NHG zegt dat we een betalingsregeling moeten aanvragen bij de hypotheekverstrekker, de hypotheekverstrekker zegt niks voor ons te kunnen doen. Als we al een betalingsregeling zouden kunnen treffen moeten we alsnog ons huis te koop zetten. Volgens mij betekent dit dat we linksom of rechtsom sowieso ons huis moeten verkopen ... Maar we houden een ontzettende restschuld over en daar zitten we niet op te wachten, dan kunnen we net zo goed hier blijven wonen met alle gevolgen van dien. Ik wil dus ook wel zeker weten hoe het precies zit met eventuele kwijtschelding.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Ella zo 4 nov 2012 - 8:27

Alex: Wat een vervelende situatie zeg. Je schrijft over je tijdelijke werkloosheid, is er geen kans dat je binnenkort wel weer een goed betaalde baan hebt?? Weet even niet meer wat je hiervoor deed
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Primrose zo 4 nov 2012 - 9:47

@Alex, hm dat klinkt ook niet heel fijn, hoe het er nu bij jullie voor staat. Ga je zoveel minder verdienen dan toen jullie het huis kochten? En werk je niet meer bij de M? Jullie hebben het dus ook wel met NHG gekocht? Wonen jullie er al lang? Ook fijn zeg, van die tegenstrijdige en nietszeggende
adviezen, jammer dat dat zo moet gaan. Staan jullie sinds de koop van jullie huis wel ingeschreven voor een huurwoning? Ik niet..wil mn huis wel heel
graag kwijt maar moet dan waarschijnlijk weer naar paps en mams Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! 394967 en op zich gaat het nu wel ok hoor, in 1 huis wonen, dat was vorig jaar toen
we net uit elkaar waren wel anders. Maar goed, feit blijft dat ik nu niet mn eigen ding kan doen, en dat mis ik wel.
Ook balen van je broertje trouwens..jullie gezin heeft de laatste tijd ook geen geluk he?

@snowflakes, wij moeten de makelaar zo uit mn hoofd 1.3% van de verkoopprijs betalen, + het funda gebeuren e.d.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Alex zo 4 nov 2012 - 12:03

Ella, ik werk nu wel hoor, maar ik verdien echt heel weinig. Natuurlijk kan ik volgende week gebeld worden door het uitzendbureau dat ze een topbaan hebben voor me, maar daar ziet het voorlopig niet naar uit (al hoop ik het wel heel erg uiteraard). Hiervoor was ik secretaresse trouwens.

Primrose, ik werk nog wel bij de M, maar daar verdien ik zo'n 5 euro minder per uur dan bij vorige werkgevers. Onze hypotheek is vier jaar geleden (net voor de crisis) ook op twee fulltime salarissen afgesloten, mijn salaris was toentertijd drie keer zoveel als nu. Dus je snapt dat we moeite hebben met het betalen van de hypotheek en verdere vaste lasten ...

Lijkt me trouwens vervelend weer bij je ouders te moeten gaan wonen. Mijn broertje woont daar ook weer (bij onze ouders dan laughcry ). Ik heb er zelfs ook nog over nagedacht, maar ik denk dat m'n moeder en ik elkaar binnen een week de hersens inslaan, haha. We moeten ons nog inschrijven bij een woningcoöperatie, dat doen we zodra we zeker weten dat ons huis moet worden verkocht.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Linda zo 4 nov 2012 - 14:22

Mijn zus en haar ex hebben hun huis moeten verkopen toen ze uit elkaar gingen. De NHG heeft alle schulden op zich genomen (ruim €30.000).
Toen het de verkoop in ging hebben ze contact gehad met de NHG. Zij komen kijken en bepalen samen met jou een redelijke vraagprijs en spreken af hoeveel je mag zakken. Bij hun was dat een heel erg redelijk bedrag, het huis was zo verkocht. Dit is nog geen jaar geleden. Ze hebben inderdaad nu beide een negatieve BKR registratie, maar m'n zus is gaan huren.

Ik heb ditzelfde ook meegemaakt, maar dan ruim 6 jaar geleden. Hetzelfde verhaal eigenlijk, alleen heeft onze hypotheker m'n ex en mij heel goed geholpen daarmee. Na 5 jaar heb ik weer een huis kunnen kopen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Primrose wo 7 nov 2012 - 10:03

Nou, ik heb contact gehad met de bank en NHG. We zijn weer behoorlijk gezakt met de prijs, hoop dat er nu snel mensen gaan happen. Nu staat het ook echt voor een schijntje te koop (als je het mij vraagt haha) dus even afwachten. En ondertussen hopen dat dat hele NHG verhaal doorgaat.

Weet iemand trouwens wat ze doen met bijvoorbeeld een creditcard die je al had voordat je een BKR registratie kreeg? Kun je m dan nog blijven gebruiken tot aan de geldigheidsdatum of nemen ze m dan in? En kun je een telefoon abonnement afsluiten met een BKR registratie?

@Alex, jeetje wat balen dat dat zoveel scheelt in salaris zeg! En je werkt wel redelijk wat uren toch? Hoop dat je snel iets vindt dat beter betaalt, zodat je dat gezeur niet hebt met je huis enzo.

En ik kijk er ook niet bijzonder naar uit dat ik waarschijnlijk weer tijdelijk naar mn ouders moet..moet ook niet te lang duren want anders komt dat hier ook niet goed haha..maar ja, een kartonnen doos is ook weer zoiets ;-)

Is het niet verstandig om je nu alvast in te schrijven dan? Of hoef je in jullie woonplaats niet zo lang ingeschreven te staan? Anders duurt het straks misschien best nog wel een tijdje voor je ergens recht op hebt..lijkt me ook niet fijn.

@Linda, thanks voor je reactie smile hoop dat t bij ons ook zo zal gaan..en dat t huis nu dan eindelijk snel verkocht gaat worden.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 10:18

Dat ligt eraan hoelang je niet aan jouw betalingsverplichting hebt gedaan m.b.t. de creditcard. Maar meestal als er een negatieve registratie aanhangt, dan is de creditcard ingetrokken. Maar daarover ontvang je dan bericht.

Nu durf ik mijn handen er niet voor in het vuur te steken, maar volgens mij wordt een betalingsachterstand gemeld bij Preventel. En kijken ze daar ook naar. Maar, zo vertelde de man van de telefoonwinkel, ze kijken voornamelijk naar het adres en of daar een negatieve melding aanhangt. Dus is bewoner a zijn betalingsverplichting niet nagekomen, dan kan bewoner b, die op het adres is komen wonen, problemen krijgen met het afsluiten van een telefoonabonnement.

NHG heeft in de afgelopen maanden niets voor mij gedaan. Had even moeite met het betalen van mijn hypotheek. En toen ik de bank belde, kreeg ik te horen dat het bedrag gewoon voor 100% moest worden betaald en dat een betalingsregeling, inkorten schuld, niet mogelijk was. Gelukkig is het allemaal goed en is het allemaal goedgekomen. Maar dan heb je NHG en eigenlijk nog helemaal niets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Primrose ma 7 jan 2013 - 1:16

Nou, Als het goed is is het huis toch nog op de valreep verkocht. Laatst hebben we het voorlopige koopcontract getekend,
afgelopen week zijn ze geweest om te taxeren. Dus nu moeten we even het taxatierapport afwachten, en kijken wat meneer
en mevrouw ING en NHG ervan zeggen. Dus er zit in ieder geval schot in de zaak..alleen is het nog even spannend m.b.t.
de restschuld. Die nu uiteindelijk een kleine 50.000 zal zijn..
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update! Empty Re: Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum