Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

+10
Mamsie
Flip Fluitketel
Fiwen
Teddyaapje
LMCurious
Nijntje
bella
Tazz
Woezies
mauwmauw
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  mauwmauw ma 29 nov 2010 - 1:38

toen de kraamhulp er was zij ze tegen mij dat we een kruik in de kinderwagen konden leggen als het koud was en 2 dekentjes,maar nu was ik van de week met V gaan wandelen,hem een jasje aangedaan een lakentje met 2 dekentjes over hem heen,en tussen die 2 dekentjes nog een kruik.maar toen ik hem eruit haalde leek het of hij het wel erg warm had.dus vroeg me af,hoe hebben jullie je kindje in de wagen liggen met dit weer,word van de week -8 en moet echt naar buiten dan,en heb geen auto,dus kinderwagen is de enige optie.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Woezies ma 29 nov 2010 - 1:44

Mijn dochtertje is inmiddels alweer 5 maand, maar die heb ik een dik jasje aan, dekbedje erover en dan de 'kap' van de kinderwagen erover. Mijn dochtertje is alweer zo groot, daar past geen kruik meer tussen!
(voordat we gaan leg ik het dekentje + jasje even op de kachel)
Woezies
Woezies
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 162
Punten : 276
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 1:44

als ik haar nu in de kinderwagen zou doen, zou ik de wagen voorverwarmen met een kruik, haar een jasje en een mutsje aan doen, kinderwagendeken erover heen, dat dekje eroverheen en de kruik bij haar voetjes en als het hard zou waaien of zou sneeuwen de regenkap er omheen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Tazz ma 29 nov 2010 - 1:50

wij mochten de kruik niet in de wagen laten liggen, wel de wagen voorverwarmen voor je naar buiten gaat.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  bella ma 29 nov 2010 - 1:52

Mijn zoontje is 4 maanden, die heeft een winterjasje aan, mutsje op,
dekentje over, en inderdaad die windkap erover, anders waait het koude allemaal in de wagen!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  mauwmauw ma 29 nov 2010 - 1:56

zo te lezen heb ik hem dus veel te warm in de wagen liggen,dacht ik al.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Nijntje ma 29 nov 2010 - 2:14

nou toch had ik hetzelfde in de wagen afgelopen zaterdag als jij mauwmauw. Ik denk dat je vooral ook zelf moet kijken wat hij nodig heeft. En je kan beter te veel bij je hebben dat je nog eens een dekentje kan weghalen dan dat die kleine buiten verkleumd
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:36

Tazz schreef:wij mochten de kruik niet in de wagen laten liggen, wel de wagen voorverwarmen voor je naar buiten gaat.

waarom mochten jullie de kruik niet in de wagen laten liggen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  bella ma 29 nov 2010 - 2:38

En geen enkel kindje is gelijk,
mijn dochter kan bijvoorbeeld goed tegen de kou, die heeft 'alleen' haar winterjas aan,
en heeft het dan niet koud.
en inderdaad, je kunt beter iets te veel bij je hebben, dan te weinig!
Een lakentje heb ik trouwens nooit in de kinderwagen! gewoon alleen zijn deken!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  LMCurious ma 29 nov 2010 - 4:10

Ik lette er altijd goed op dat Joris in elk geval uit de wind lag, dus met de kap omhoog enzo.
Verder voelde ik gewoon vaker in zijn nekje of hij warm of koud aanvoelde. Maar al vlug bleek Joris goed tegen de kou te kunnen, en het eerder te warm dan te koud te krijgen. Dus hij had meestal alleen een dekentje, en een vesjtje, een jasje was vaak ook te warm. Alleen als het overdag ook echt vroor had hij een winterjasje aan in de wandelwagen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Teddyaapje ma 29 nov 2010 - 4:51

T heeft tot nu toe Ăłf zijn jasje aan Ăłf een warme omslagdoek om zich heen. En dan ligt hij onder 2 dekentjes en een lakentje. Dan heeft ie de muts op, goed over zn oren en de kap van de wagen zet ik altijd omhoog tegen de wind. Verder nog dat ding wat je over je wagen heen ritst. Ik was ook wel eens bang dat het te weinig zou zijn, maar als ik hem eruit haal lijkt het eerder teveel te zijn...
Met die echte koude dagen blijf ik maar binnen met hem, hoef de deur niet uit, alleen even naar het cb en dat is auto in, auto uit. Maar als ik geen andere keus had dan zou ik de wagen even voorverwarmen met een kruik en hem misschien de jas Ă©n de omslagdoek omdoen, maar ik denk dat dat niet eens nodig is bij hem.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Fiwen ma 29 nov 2010 - 5:39

Wij kregen inderdaad ook het advies om de wagen wel voor te verwarmen met een kruik maar eruit te halen als we gaan rijden omdat door het 'hobbelen' de kruik kan gaan lekken.
J. heeft haar gewone kleertjes aan (broekje, romper met korte mauwen, shirtje met lange mauwen en vestje) en dan een jasje, mutsje en extra paar sokjes (ze heeft altijd koude voetjes, net als mama :P). En dan in de wagen een lakentje, dekentje en het scherm van de kinderwagen.
Als het echt extreem koud is dan gebruik ik de draagzak ipv de kinderwagen omdat ze het dan door mijn warmte warm blijft.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Flip Fluitketel ma 29 nov 2010 - 5:41

Wij zijn gisteren wezen wandelen en J. had toen een jasje aan met mutsje. En de kinderwagen een fleece deken en de afritsdeken van de kinderwagen met kap omhoog. Ook hadden we een kruik aan het voeteneinde op de fleecedeken liggen. Ze had het niet echt koud naar ons idee.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Mamsie ma 29 nov 2010 - 5:56

Gewoon kleetjes, jasje mutsje, wantjes en dan een dekentje.
Als het echt mega koud gaat worden ga ik denk ik een skipakje aandoen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Liadan ma 29 nov 2010 - 6:45

Mijn dochter is geboren toen het ook zo koud was. Na 2,5 week gingen we voor het eerst met haar wandelen. Toen had ze gewoon kleertjes aan en een mutsje op, daarover een zacht berenpakje (zo'n aan elkaar pakje met muts), dan een dekentje met lakentje. En omdat we een bugaboo hebben zat daar nog een dekje over heen. Van tevoren had ik een kruik in de kinderwagen gelegd maar die hebben we eruit gehaald voor we gingen wandelen, was alleen om het voor te verwarmen.


Laatst aangepast door Liadan op ma 29 nov 2010 - 6:46; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : aanvulling)

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 7:10

Dromertje schreef:
Tazz schreef:wij mochten de kruik niet in de wagen laten liggen, wel de wagen voorverwarmen voor je naar buiten gaat.

waarom mochten jullie de kruik niet in de wagen laten liggen?

Waarschijnlijk omdat wij als kraamverzorgende bang zijn dat de dop gaat lekker door het 'schudden' van de kinderwagen.
Ik adviseer dit nl ook om dit niet te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  stoeptegel ma 29 nov 2010 - 7:54

Ik heb dan nog geen kleine,
maar vorige jaar is een baby ( hier in het dorp) onder de brandwonden uit de kinderwagen gehaald.
De kruik was gaan lekken.
Verder heb ik er geen verstand van maar ik wou dit toch even mee gegeven.

stoeptegel
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 7:59

Ik heb geen kind, maar wel op mijn werk. Die is 2,5 maand en heeft een ski-pakje van berenstof aan (alles aan elkaar), een mutsje, zijn gewone kleertjes en sokjes onder dat pakje. Daaroverheen een lakentje + dekentje, en daaroverheen zit het dek van de wagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Teddyaapje ma 29 nov 2010 - 8:05

stoeptegel schreef:Ik heb dan nog geen kleine,
maar vorige jaar is een baby ( hier in het dorp) onder de brandwonden uit de kinderwagen gehaald.
De kruik was gaan lekken.
Verder heb ik er geen verstand van maar ik wou dit toch even mee gegeven.

Oh bah wat erg zeg! Het zal je gebeuren!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Mamsie ma 29 nov 2010 - 8:23

Minella schreef:Ik heb geen kind, maar wel op mijn werk. Die is 2,5 maand en heeft een ski-pakje van berenstof aan (alles aan elkaar), een mutsje, zijn gewone kleertjes en sokjes onder dat pakje. Daaroverheen een lakentje + dekentje, en daaroverheen zit het dek van de wagen.

Dat vind ik wel heel veel voor deze tijd. Wat doen ze er over als het straks overdag flink gaat vriezen?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 8:27

Mamsie schreef:
Minella schreef:Ik heb geen kind, maar wel op mijn werk. Die is 2,5 maand en heeft een ski-pakje van berenstof aan (alles aan elkaar), een mutsje, zijn gewone kleertjes en sokjes onder dat pakje. Daaroverheen een lakentje + dekentje, en daaroverheen zit het dek van de wagen.

Dat vind ik wel heel veel voor deze tijd. Wat doen ze er over als het straks overdag flink gaat vriezen?

het vroor vandaag 5 graden, gevoelstemperatuur was -8. In mijn beleving is dat flink vriezen :P


Ik vraag me nog wel af hoe de kindjes zijn aangekleed die in een draagdoek zitten en naar buiten gaan. Doen jullie je kindjes dan een jasje of een vestje aan? Ik had haar laatst in de gewone kleertjes, met extra warme slofjes en een mutsje in de draagdoek en daar mijn jas overheen, dat lijkt me toch warm genoeg?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Mamsie ma 29 nov 2010 - 10:00

Dromertje schreef:
Mamsie schreef:
Minella schreef:Ik heb geen kind, maar wel op mijn werk. Die is 2,5 maand en heeft een ski-pakje van berenstof aan (alles aan elkaar), een mutsje, zijn gewone kleertjes en sokjes onder dat pakje. Daaroverheen een lakentje + dekentje, en daaroverheen zit het dek van de wagen.

Dat vind ik wel heel veel voor deze tijd. Wat doen ze er over als het straks overdag flink gaat vriezen?

het vroor vandaag 5 graden, gevoelstemperatuur was -8. In mijn beleving is dat flink vriezen :P


Ik vraag me nog wel af hoe de kindjes zijn aangekleed die in een draagdoek zitten en naar buiten gaan. Doen jullie je kindjes dan een jasje of een vestje aan? Ik had haar laatst in de gewone kleertjes, met extra warme slofjes en een mutsje in de draagdoek en daar mijn jas overheen, dat lijkt me toch warm genoeg?

Hier was het echt niet zo koud hoor. Ik heb heel de middag buiten gelopen. Maar goed iedereen is anders.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 10:05

Mamsie schreef:
Minella schreef:Ik heb geen kind, maar wel op mijn werk. Die is 2,5 maand en heeft een ski-pakje van berenstof aan (alles aan elkaar), een mutsje, zijn gewone kleertjes en sokjes onder dat pakje. Daaroverheen een lakentje + dekentje, en daaroverheen zit het dek van de wagen.

Dat vind ik wel heel veel voor deze tijd. Wat doen ze er over als het straks overdag flink gaat vriezen?

Gezien zijn gezondheid kan die zichzelf niet goed (genoeg) warm houden, vandaar deze 'hoeveelheid' en hier vroor het overdag sowieso vandaag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Mamsie ma 29 nov 2010 - 10:12

Minella schreef:
Mamsie schreef:
Minella schreef:Ik heb geen kind, maar wel op mijn werk. Die is 2,5 maand en heeft een ski-pakje van berenstof aan (alles aan elkaar), een mutsje, zijn gewone kleertjes en sokjes onder dat pakje. Daaroverheen een lakentje + dekentje, en daaroverheen zit het dek van de wagen.

Dat vind ik wel heel veel voor deze tijd. Wat doen ze er over als het straks overdag flink gaat vriezen?

Gezien zijn gezondheid kan die zichzelf niet goed (genoeg) warm houden, vandaar deze 'hoeveelheid' en hier vroor het overdag sowieso vandaag!

ooh ja als het voor zn gezondheid is oke. maar was slimmer geweest omdat erbij te zetten. De TO vraagt zich af wat baby's nu dragen en dan niet wat kindjes dragen die problemen hebben met hun gezondheid. Ja er is natuurlijk ook nog een verschil in een paar graden vriezen en flink vriezen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 22:29

Toen mijn dochter vorig jaar geboren werd tijdens de sneeu en vorst en we naar buiten gingen had ze haar kleertjes aan en een jasje, een mutsje op en een dekentje en het dekje van de wandelwagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer? Empty Re: hoe ligt jouw kindje in de kinderwagen met dit weer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum