Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

+21
SarahKey
loesje
snoezel
moepie
Happydobby
Twellie
Teddyaapje
Fearie
_Mashimaro_
Schism
Annemie
PiP
Floor
Slakje
Bruintje Beer
pindaatje
Barbabella
PapillonRose
Thunder
Liadan
LDJ
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  LDJ di 15 mei 2012 - 6:52

Ik zit zo eens rond te snuffelen en lees dat je je kindje onder een deken met laken kan laten slapen of in een slaapzak met een laken. Hoe doen jullie dat?
Als je bijv zoiets koopt http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10107784/ dan is dat goed?
Ik begrijp het niet helemaal. Hoe doen jullie dat?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Liadan di 15 mei 2012 - 6:55

Onze zoon ligt in een slaapzak en onder een deken, in alleen een slaapzak heeft hij het nu nog niet warm genoeg 's nachts.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Thunder di 15 mei 2012 - 6:55

Mijn jongste ligt in een slaapzak en onder een dekbedje. Als baby lag hij ook in een slaapzak en onder een laken met dekentje.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  PapillonRose di 15 mei 2012 - 6:56

Sinds kort weer alleen een slaapzak. Vooral toen het nog kouder was lag ze ook nog onder een deken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Barbabella di 15 mei 2012 - 6:57

Mijn zoon lag vanaf een een week of 4 in een slaapzak. Hij trapte de dekens weg en lag hij koud. Hij is nu bijna 2 en ligt nog steeds in een slaapzak. Af en toe oefen ik met een deken maar hij gaat gelijk staan zodra ik weg loop dus dat werkt nog niet echt, ben bang dat ie uit zichzelf nog niet onder de deken gaat liggen.
Ik heb nooit een laken gebruikt icm slaapzak. Alleen toen het -10 was en onze verwarming er mee stopte heb ik een deken over hem gelegd + slaapzak.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  LDJ di 15 mei 2012 - 6:58

Maar een deken is wel wat anders dan een dekbedovertrek toch Embarassed ?
Waar hebben jullie dat gekocht?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  pindaatje di 15 mei 2012 - 6:58

Onze jongste ligt in een winterslaapzak met daarover een lakentje met dekentje tot aan zijn buik, anders heeft hij het momenteel te koud 's nachts.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 6:59

Hij ligt nu in een zomerslaapzak en onder een deken met lakentje.
Een tijdje geleden lag hij ook zonder slaapzak maar hij schuifelt heel zijn bed door en komt dan klem te liggen. Of draait zich om in zijn slaap en kan dan "zogenaamd" niet meer terug rollen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Bruintje Beer di 15 mei 2012 - 6:59

Hier ligt de jongste in een slaapzak en daarover een lakentje en een dekentje.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Slakje di 15 mei 2012 - 7:00

Slaapzak met dekentje
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Floor di 15 mei 2012 - 7:00

Onze zoon slaapt in een slaapzak (afhankelijk van het seizoen een winter/zomerslaapzak) en daaroverheen nog een deken.
Eigenlijk heeft hij daar nog netjes een lakentje bij, bij zijn deken maar hij verbouwd altijd zijn bed dus na 2 minuten ligt hij gedraaid in zijn laken, nu laten we het laken dus achterwege.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  PiP di 15 mei 2012 - 7:01

Wij zijn begonnen met een deken+laken.
Toen ze zich onder haar deken vandaan begon te wurmen zijn wij ook een slaapzak gaan gebruiken en dan deed ik geen broekje aan, maar nog wel de deken erover.
Eerst had ik trouwens de deken dubbel (december) en later enkel.
Het is echt een beetje spelen met laagjes.

Ik zou eerder een deken aanschaffen dan een slaapzak.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  LDJ di 15 mei 2012 - 7:02

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Vitaminer-babydeken__0095363_PE233956_S4

Maar kan het dan bijv zo'n deken zijn?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  PiP di 15 mei 2012 - 7:03

LDJ schreef:Maar een deken is wel wat anders dan een dekbedovertrek toch Embarassed ?
Waar hebben jullie dat gekocht?

Klopt, iedere babyspeciaalzaak heeft wel dekentjes.
Dekbedje mag vanaf 2 jaar.


Volgens mij is de foto die jij plaatst een fleecedeken, dat mag niet, het moet 100% katoen zijn.


Laatst aangepast door PiP op di 15 mei 2012 - 7:03; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Liadan di 15 mei 2012 - 7:03

LDJ schreef:Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Vitaminer-babydeken__0095363_PE233956_S4

Maar kan het dan bijv zo'n deken zijn?
Ja hoor, die ziet er prima uit.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Annemie di 15 mei 2012 - 7:18

Barbabella schreef:Mijn zoon lag vanaf een een week of 4 in een slaapzak. Hij trapte de dekens weg en lag hij koud. Hij is nu bijna 2 en ligt nog steeds in een slaapzak. Af en toe oefen ik met een deken maar hij gaat gelijk staan zodra ik weg loop dus dat werkt nog niet echt, ben bang dat ie uit zichzelf nog niet onder de deken gaat liggen.
Ik heb nooit een laken gebruikt icm slaapzak. Alleen toen het -10 was en onze verwarming er mee stopte heb ik een deken over hem gelegd + slaapzak.

+1
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 7:48

Hier slaapt S. alleen maar in een slaapzak. Meneer wil absoluut niet onder een deken/laken !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Schism di 15 mei 2012 - 8:08

Hier alleen een slaapzak, meneer is een buikslaper
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  _Mashimaro_ di 15 mei 2012 - 8:10

I. slaapt alleen in een slaapzak, geen deken o.i.d. over. Hij rolt/kruipt het hele bed door, dus ik vind een deken geen veilig idee.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Fearie di 15 mei 2012 - 8:30

Hier een dekentje met laken er overheen, we hebben het afbakeren afgebouwd door een slaapzakje te gebruiken en nu kan hij niet meer zonder slaapzak slapen want hij trapt zichzelf het hele bed door.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Teddyaapje di 15 mei 2012 - 8:34

T. sliep als baby zonder slaapzak onder een laken en 2 dekentjes (koude winter). Toen hij meer ging bewegen in bed kreeg hij een slaapzak aan zonder deken of laken (zomer). Nu slaapt hij in een slaapzak. Als wij zelf naar bed gaan trek ik een laken en deken over hem heen. In de hete zomermaanden alleen een zomerslaapzak.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Twellie di 15 mei 2012 - 10:17

Slaapzak, ik durf geen dekens en lakens aan omdat ze door het hele bed heen beweegt als ze slaapt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Happydobby di 15 mei 2012 - 10:28

LDJ schreef:Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Vitaminer-babydeken__0095363_PE233956_S4

Maar kan het dan bijv zo'n deken zijn?

Deze gebruiken wij voor alles, kosten 4 euro, het bedden goed had ik ook van ikea, ook een winterslaapzakje van 75cm. Wij doen slaapzak, laken en dekentje, maar hij kruipt nu omhoog.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  moepie di 15 mei 2012 - 18:34

Onze dochter sliep in een slaapzak en onder een dekentje. Nu alleen nog onder de deken.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 18:40

Liadan schreef:
LDJ schreef:Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Vitaminer-babydeken__0095363_PE233956_S4

Maar kan het dan bijv zo'n deken zijn?
Ja hoor, die ziet er prima uit.

Volgens mij "mag" die niet hoor...
Die is zo synthetisch als iets.

Je kunt beter een 100% katoenen deken nemen zoals deze:
http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/423553_pb_01/2009artikelDetailVisualLandscape/jollein-ledikantdeken-turquoise.jpg

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum