Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen? Empty Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen?

Bericht  Kat1980 do 10 feb 2011 - 5:07

Ik heb van een collega van mijn vriend zo'n zij-liggings kussen te leen om te kijken of ik het wat vind. Maar zo mooi op de zij als het kind op de foto op de doos ligt, zo mooi blijft T echt niet liggen (woelt soms in zijn slaap). Op een gegeven moment ligt hij eigenlijk bijna op zijn rug (kan natuurlijk net niet omdat dat kussen in zijn rug zit). Zijn hoofdje heeft hij trouwens wel dan nog steeds de juiste kant op (gaat bij hem om het feit dat hij een voorkeurshouding heeft en ik niet wil dat hij een afgeplat hoofdje krijgt).

Heeft iemand misschien een foto van hoe jouw kind dan in dat kussen ligt, vraag me af of het zo dan eigenlijk wel prettig ligt voor hem?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen? Empty Re: Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen?

Bericht  Kat1980 do 10 feb 2011 - 5:14

Heb ook maar even foto's toegevoegd van hoe hij er uiteindelijk in ligt ook al leg ik hem netjes op zijn zij. Hij is nu wakker, heb hem er alleen even voor de foto ingelegd.
Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen? 5433957766_e5695e47ca_m
Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen? 5433958868_2bcb390b8f_m
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen? Empty Re: Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen?

Bericht  Catwoman79 do 10 feb 2011 - 5:17

Ik heb geen foto, maar mijn zoontje draaide zichzelf ook helemaal op zijn rug in dat ding.
Maar zijn hoofdje bleef wel mooi opzij liggen. Hier was al wel sprake van een afplatting.
Snachts dan zorgden we er voor dat we zijn laken/deken extra goed instopten waardoor hij haast niet kon draaien, hij is zelfs met zijn puckababy hier in geweest
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen? Empty Re: Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 10:49

Zo lag Y. er ook in, ze lag maar heel iets schuin, maar wel met als gevolg dat het hoofdje naar de niet-voorkeurskant lag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen? Empty Re: Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen?

Bericht  Kat1980 do 10 feb 2011 - 19:36

Ok, dan zal het wel goed zijn. Als hij er goed in slaapt, lijkt het me wel prima.

Ik durf het ding alleen niet 's nachts te gebruiken. Op het cb werd het me ook afgeraden om uberhaupt zo'n kussen te gebruiken ivm wiegendood, dus nu doe ik het alleen overdag.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen? Empty Re: Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen?

Bericht  Catwoman79 do 10 feb 2011 - 21:29

Wij kregen juist te horen van de fysiotherapeute dat we juist snachts Ruben hier in moesten leggen.
Dit omdat hij dan de meeste uren pakte en dus de meeste uren zijn hoofd de goede kant op had.
Hier is nooit iets gezegd zelfs over wiegendood
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen? Empty Re: Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 22:04

Catwoman79 schreef:Wij kregen juist te horen van de fysiotherapeute dat we juist snachts Ruben hier in moesten leggen.
Dit omdat hij dan de meeste uren pakte en dus de meeste uren zijn hoofd de goede kant op had.
Hier is nooit iets gezegd zelfs over wiegendood

Hier is er ook nooit iets over gezegd door cb en niet door de fysio.
Quinten heeft er een hele tijd in gelegen en Flynn ligt er nu ook al vanaf de geboorte in. Dag en nacht.... Ze kunnen niet op de buik rollen door dat kussentje voor de buik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen? Empty Re: Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen?

Bericht  Kat1980 do 10 feb 2011 - 23:35

Mammalin schreef:
Catwoman79 schreef:Wij kregen juist te horen van de fysiotherapeute dat we juist snachts Ruben hier in moesten leggen.
Dit omdat hij dan de meeste uren pakte en dus de meeste uren zijn hoofd de goede kant op had.
Hier is nooit iets gezegd zelfs over wiegendood

Hier is er ook nooit iets over gezegd door cb en niet door de fysio.
Quinten heeft er een hele tijd in gelegen en Flynn ligt er nu ook al vanaf de geboorte in. Dag en nacht.... Ze kunnen niet op de buik rollen door dat kussentje voor de buik.

Klinkt wel heel logisch dat ze zo 's nachts meer op de niet voorkeurskant liggen. En inderdaad doorrollen is eigenlijk onmogelijk. Misschien heb ik gewoon de verkeerde persoon getroffen op het cb, zal het er de volgende keer nog eens over hebben, kijken wat ze dan zeggen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen? Empty Re: Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen?

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 4:56

Mijn zoontje ligt ook in de zijslaper. Hij redt het juist om er op zijn rug in te liggen haha. Nu hebben we er een opgerolde handdoek achter zijn rug als extra steun in liggen. Ook 's nachts omdat hij er dan het meeste in ligt.


Laatst aangepast door _Nera_ op di 15 feb 2011 - 22:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen? Empty Re: Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen?

Bericht  mauwmauw vr 11 feb 2011 - 23:36

mijn zoontje slaapt ook in de zij slaper,en presteert t ook om op zijn rug te liggen,maar gelukkig wel met zijn hoofd de goede kant op.hij heeft t 1 keer voor elkaar gekregen om ook nog op zijn voorkeurskant te gaan liggen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen? Empty Re: Hoe ligt jouw kind in een zij-liggings kussen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum