Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jouw middelbare school-tijd!

+30
bolus26
Silver
Caramba
Mariposa
Floor
Caroow
Lousanne
SuperGrover
Susan
Twellie
Lady Starstruck
Zonnetje
Middleme
Gympie
Lavendel
Flippin' Bitch
Mizz_S
Bliss
TukTuk
Shisha
_Lacey_
GreenGrass
Toet
Rose
Elliot
Rush
minoessepoes
Bazinga
Burn
Marin
34 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Bazinga do 1 nov 2012 - 2:57

En dan ongeveer 2e/3e leerjaar!

Wat zijn je beste herinneringen?
Als we over labels praten, welke paste dan 't best bij jou? (Sporter, nerd, buitenbeentje, allemansvriend, slet(? who knows) teachers pet etc)
Ga je nog om met je klasgenoten?
Lievelingsvakken of favoriete leraren?
Dieptepunten of hoogtepunten?

En over 't algemeen; kijk je met plezier terug, op je middelbare school tijd?

Vertel Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 3:06

Dat is mijn leukste tijd die ik ooit gehad heb.. Wat was ik toen vrij zeg!

Ik hoorde wel bij een populair groepje Yes Was de grootste kletskop van de klas, zat altijd naar buiten te kijken waar jongens aan het voetballen waren. Heb wel eens op de tafel gestaan in de klas om iedereen eens even toe te spreken Laughing .. Elke week werd ik er wel uitgezet omdat ik mijn klep niet kon houden.. (I just love to talk).. en mijn geschiedenis boeken zijn toen wel eens de gang mee ingesmeten.. Ik zat op een Jenaplan middelbareschool en we moesten dus optredens doen bij vieringen.. Ik heb heel veel choreografieen bedacht met mijn hartsvriendin toen en heel veel opgetreden. Ook heb ik vaak gezongen voor die zaal van 400 man.. Ik vond de aandacht echt geweldig! (Ik hielt er gewoon van om in de spotlights te staan haha).. En die hormonen I love you in mijn agenda van de 2e en 3e staat serieus I Love Piet, Klaas, Harry, Jan, Karel, Harry, Karel, Jan.. Toch Klaas.. En achterin met mijn beste vriendinnen ons wedstrijdje wie de meeste jongens kon zoenen tijdens dat schooljaar laughcry (och och.. meisjes toch).. En het MSN tijdperk.. wat een heerlijkheid was dat.. En stiekem uitgaan (stt don't tell my parents) en dan vooral met jongens die ouder waren want dan kwamen we gelukkig wel binnen. Ik ben ook wel eens opgehaald door mij ouders omdat ze mijn geheim door hadden.. Ik sliep helemaal niet bij een vriendin en die vriendin ook niet bij mij laughcry ..

Maar al met al bleef ik wel altijd aardig tegen iedereen. Ik heb nooit ruzie gehad in die periode en ik kon met iedereen door een deur en gezellig kletsen.. Heb ook nooit mijn neus opgehaald voor mensen die niet zo populair waren hahaha angel (behalve gekke op de grond zittende alto's en gotics met zwarte lakkleding.. daar konden we wel over roddelen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Marin do 1 nov 2012 - 3:07


Wat zijn je beste herinneringen?
Briefjes schrijven met m'n vriendinnen. Ik had twee hele goede vriendinnen en met z'n drieen waren we heel hecht. Ik was samen met 1 van die twee echt smoorverliefd op een vierdeklasser (wij waren tweedeklassers) en die andere vriendin vond dat echt zoo irritant dat we het alleen maar over hem konden worden. Kort daarna bleek dat ik op meisjes viel (de rest van m'n middelbare school periode althans) en vond ik het lastig om dat te uiten tegenover die vriendinnen. Ik weet nog zo goed hoe vaag ik was en hoe erg ik er om heen zat te draaien. Uiteindelijk heb ik het een keer tijdens het passen in een pashokje verteld.. Misschien niet heel handig, toen ze net naakt waren, maar zo zag ik 't helemaal niet zelf, ik móest 't gewoon kwijt!

Verdere leuke herinneringen: Snoepjes mogen halen van de docent tijdens de Nederlandse les, die ene keer er uitgestuurd worden en omdat de congierge zo verbaasd was, kreeg ik bonnen (om snoep van te kopen in de kantine) ipv straf. En de Rome reis in de vierde was echt fantastisch!


Als we over labels praten, welke paste dan 't best bij jou? (Sporter, nerd, buitenbeentje, allemansvriend, slet(? who knows) teachers pet etc) De nerd, super braaf en onschuldig en de teacher's pet. Ik was vooral echt heel goed bevriend met m'n lerares Engels uit m'n examenjaar. Tot een paar jaar geleden ging ik nog elk jaar taartjes met haar eten om bij te kletsen.

Ga je nog om met je klasgenoten? Via Facebook spreek ik een enkeling en vind het leuk hen te volgen, de een heeft al een kind, de ander is geemigreerd, een derde is zelfs al weer gescheiden.. Maar met één van die twee vriendinnen heb ik nog echt veel contact en is nog steeds een vriendin.

Lievelingsvakken of favoriete leraren? Engels. Goh. En CKV/tekenen. Frans, Spaans en Duits vond ik ook leuk.

Dieptepunten of hoogtepunten?
In elk elkaar getrapt worden door een stelletje kutwijven van een andere school die me hadden opgewacht bij mijn school, omdat ik pot was.


En over 't algemeen; kijk je met plezier terug, op je middelbare school tijd?
Goed. Ik zat op een hele open school waar ik echt m'n eigen gekke zelf kon zijn. Dat had ik nodig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  minoessepoes do 1 nov 2012 - 3:09

In de derde ben ik 2 weken op uitwisseling geweest naar Rome met de hele klas en andersom zijn die leerlingen twee weken hier geweest, ik was toen nog 14, dat was toch wel een hele mooie tijd.

Verder was ik gewoon een beetje middenmoot, ik kon het goed vinden met de populaire mensen, werd daar ook wel op feestjes uitgenodigd maar hoorde daar niet echt bij, wij hadden gewoon een groepje wat er een beetje tussendoor liep. Rond die tijd begonnen we met naar de kroeg gaan, op vrijdagmiddag na school naar de drie gezusters en op vrijdag avond in het dorp de kroeg in, op een gegeven moment werder er pasjes verplicht die je pas kreeg als je 16 was en omdat we via via weer mensen kende hadden wij allemaal pasjes met een verkeerde geboorte datum, zodat we al naar binnen mochten.

De vakken op school vond ik allemaal niks eigenlijk, ik ben toen ook bijna blijven zitten omdat ik werkelijk niks deed, de laatste proefwerkperiode heb ik dat goed gemaakt door even te gaan leren, ik kan nu ook niet kiezen wat ik het leukste vond. School zelf vond ik wel ok, gewoon omdat ik mijn vrienden dan zag. Favoriete leraren kan ik ook niet echt benoemen eigenlijk.

Mijn beste vriendinnen van de basisschool, zijn ook mijn beste vriendinnen van de middelbare school en nu nog steeds mijn beste vriendinnen. Daarnaast spreek ik sommige mensen nog af en toe, andere heb ik op facebook en weer andere heb ik echt geen idee van hoe het nu met ze gaat.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 3:10

Mijn lievelingsvak was handvaardigheid, dat had ik ook van mijn mentrix.. een jonge vrouw waar ik echt super leuk mee kon praten smile (heb haar laatst op een reunie nog gesproken).

Het vreselijkste vak was alles wat op 'kunde' eindigde.. pale

Als ik mijn oude vriendinnen tegenkom zeggen we elkaar wel gedag en kletsen we even, maar het zijn geen vriendinnen meer. Iedereen is totaal wat anders gaan doen na de middelbare school (N.eyenrode, G.eneeskunde, I.terieur, D.ocent D.rama/T.oneelschool, M.ondzorgkunde)

Ik ben ook 2 weken op uitwisseling geweest naar Madrid met mijn klas. Dat vond ik wel echt geweldig. Die klas uit Madrid was ook 2 weken bij ons. Toffe tijden Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  minoessepoes do 1 nov 2012 - 3:12

Punk'd: Ben jij ook op uitwisseling geweest? En waar naartoe?

Edit: tegelijk gepost sorry.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Burn do 1 nov 2012 - 3:15

Ik kijk met plezier terug op mijn middelbare schooltijd!
Ik ben in de 2e naar de mavo gegaan, ik kwam van de havo, dus alles was nieuw voor mij. Ik kwam in een hele leuke klas terecht!

Een paar leuke herinneringen:
- Elke wiskundeles zat ik of een vriendin van mij op de gang. Ik ben wel is de klas binnen gekomen terwijl ik aan het kletsen was. Toen zei de leraar 'Burn, ben je dit de hele les van plan? Zo ja, ga gelijk maar op de gang zitten!' Toen ben ik maar op de gang gaan zitten.. Leek me verstandiger angel
- Tijdens Nederlands hadden we het over de gebiedende wijs, toen was het opeens (ik zat weer is te kletsen) BURN! ER UIT! En dan ook heel woest kijkend naar de deur en wijzend.. Ik schrok me een hoedje, ik was er nog nooit uitgestuurd bij die leraar! Ik moest dus een gele kaart halen.. Leraar lag helemaal dubbel, 'dames, heren, dit is dus de gebiedende wijs!' Vanaf dat moment heb ik altijd goed opgelet bij Nederlands! smile
- In de 3e op werkweek geweest naar de Belgische Ardennen, ik had de kortste benen dus ik moest voorin, in het midden. Ik kwam naast mijn mentor te zitten. Ik val tijdens het auto rijden meestal in slaap, ik heb de hele weg ellebogen in mijn zij gehad om me wakker te houden..

Ik was een allemansvriend en teachers pet, denk ik! smile

Ik ga niet echt meer met klasgenoten om, maar heb met sommige nog wel contact! Erg leuk!

Lievelingsvakken had ik niet. Vond wiskunde altijd erg leuk, maar daar zat ik eigenlijk altijd op de gang het 3e jaar. Mijn lievelingsleraar is mijn leraar Nederlands, hij is 2 jaar mijn mentor geweest. Als ik nu mijn nichtje hoor dat zij les van hem heeft, vraag ik altijd om hem eventjes de groetjes te doen. Zo'n leuke man!

Hoogtepunten: Mijn diplomering! Ik ontving het diploma uit handen van mijn leraar Nederlands!

Ik kijk zeker positief terug op mijn middelbare school!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 3:16

minoessepoes schreef:Punk'd: Ben jij ook op uitwisseling geweest? En waar naartoe?

Edit: tegelijk gepost sorry.

haha ja.. Naar C.o.l.l.a.d.o V.i.l.l.a.l.b.a. dat is bij Madrid in de buurt. Wel grappig dat jij ook net gepost had.. Volgens mij heb ik dit al eerder gevraagd hoor maar hoe oud ben jij? Of zat jij nou 1 of 2 klassen hoger?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Bazinga do 1 nov 2012 - 3:23

M'n eigen reactie Wink

Beste herinnering is T.ony. Hij heeft mijn middelbare school periode zo verrijkt, dankzij hem, heb ik een geweldige tijd gehad. Hij kwam in de 2e bij ons in de klas en we waren direct onafscheidelijk. Speelden elke dag Will&Grace na, hebben scripts geschreven voor een eigen comedie en hebben ook filmpjes opgenomen. We hebben samen gezongen op The Carpenters, met de planten en knuffels als publiek en we hebben feliciatiefilmpjes opgenomen voor Oprah, voor d'r verjaardag, waar we helaas niet bij konden zijn, omdat we bezig waren op de set, voor onze nieuwe show. We liepen door de gangen op school, als diva's en ik vond 't heerlijk. Verder ben ik een keer blijven zitten, samen met m'n beste vriendin, dus ik heb 2x Havo3 gedaan. Dat. Was. Feest. De eerste keer interesseerde 't me gewoon niet, maar de tweede keer, wist ik genoeg voor een 6, dus was 't nog een jaartje feest! Letterlijk; feestje hier, feestje daar, eerste drankfeestjes enz enz. Ik vond 't geweldig allemaal!

Een label heb ik nooit gehad. Ja, die rare, misschien, maar ik was met pretty much iedereen bevriend, ook uit andere klassen. Heb nooit zonder vrienden gezeten, zegmaar, maar liep altijd te zwalken tussen allerlei groepjes of ging zelf ergens op de trap zitten en dan kwamen er vanzelf wel mensen bij zitten.

Favoriete vakken waren filosofie, geschiedenis en maatschappijleer. CKV was geweldig door een leraar waar een draadje los zat. Die stuurde random mensen de klas uit en bleef tegen ze mopperen, terwijl ze allang wegwaren! Je hoefde je ook nooit te melden, dus niet komen, was gewoon tussenuur Wink En als je tegen 'm zei 'Maar meneer, vorige keer gaf u me een 8! Hoe komt u erbij dat deze tekening een 6 waard is??' Dan keek ie je verward aan veranderde je cijfer in een 8.... Verder had ik niet echt favoriete leraren, had vrijwel altijd ruzie met ze; was te brutaal, te mans enz.

Dankzij FB heb ik nog met bijna alle klasgenoten die er toe doen, contact. T.ony is naar Utrecht vertrokken en woont daar nog, maar gelukkigen Facebooken we dagelijks en spreek ik 'm nog regelmatig. M'n 2 beste vriendinnen heb ik in de eerste leren kennen en zijn nog steeds m'n beste vriendinnen.

Één van die vriendinnen, is echter ook een soort dieptepunt. In de tweede zat ik wel in een soort groepje, dat heel erg oppervlakkig was. Vriendin was niet gelukkig in dat groepje; ze deed voor spek en bonen mee en werd gepest in dat groepje. Ik probeerde 't wel voor dr op te nemen, maar 't had weinig nut want als ik er niet was, kreeg ze alsog sneren naar d'r hoofd enz enz. Uiteindelijk heb ik dat hele groepje opgebroken, maar daardoor was zij dus wel de enige vrienden die ze had, kwijt. Ook al waren 't niet echt vrienden van dr... Daarna is ze alleen maar erger getreiterd en we hebben ontzettende ruzie gehad. Gelukkig is 't goed gekomen, maar dat is echt een inktzwarte pagina in mijn middelbareschoolboek. Gelukkig was ze er ook, tijdens de hoogtepunten Wink Studiereis naar York, Engeland, zeilkamp, de tussenuren, de spijbeluren waarmee we wegkwamen enz enz.

Al met al, heb ik een geweldige tijd gehad, geen ene mallemoer geleerd, maar genoten en fijne vrienden aan over gehouden!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  minoessepoes do 1 nov 2012 - 3:33

Ik ben 27, dus ik zat 2 of 3 klassen hoger denk ik.

Ik weet nog wel dat Spanje echt 1 van de meest populaire bestemming was. Zijn jullie toen ook met de bus gegaan? Of hadden jullie de luxe dat jullie gingen vliegen?

Toen wij hoorde dat we naar Rome gingen vond iedereen dat ook geweldig, dat was "the next best thing", zeg maar. Het meisje uit Rome waar ik mee gekoppeld was, was 17 zij had al een vriend met een rijbewijs en wij gingen daar overal heen op de scooter, zij had ook al veel meer vrijheden qua uitgaan e.d. Terwijl ik 14 was en zij hier met ons overal mee naar toe moest op de fiets. Ik kom uit W, dus dat was ook best een eindje fietsen naar school!

Ik zie dat afscheid in Rome nog voor me, iedereen tranen met tuiten huilen en daarna heb ik nog 1 brief geschreven (internet was toen nog via de telefoon, dat deden we nog maar heel weinig) en daarna was de " liefde" ook wel weer bekoeld haha.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Rush do 1 nov 2012 - 3:39

Wat zijn je beste herinneringen? Met nog 3 vriendinnen hadden we een boekje waar iedereen dagelijks een stukje in schreef. Ook tijdens de les haha. Wij waren altijd samen. Tussenuren vond ik ook altijd geweldig, zeker als de andere klas dat ook toevallig had. Dan zaten we alleen maar bij de jongens (op schoot). We hadden ook altijd tosti`s voor een euro, dat was wel een soort verslaving, zo lekker heb ik ze nooit meer gehad. :O
Als we over labels praten, welke paste dan 't best bij jou? (Sporter, nerd, buitenbeentje, allemansvriend, slet(? who knows) teachers pet etc) Ik was 'een soort leider' waar iedereen tegen op keek. Ik had een ouder vriendje, rookte als een ketter en altijd aandacht van de jongens. Leren deed ik niet en als het uitkwam gingen we in tussenuren jointjes roken of naar de Bakker Bart. Ik bracht wel wat pit in de groep. Ik ben niet altijd even netjes geweest, maar heb nooit gepest. Wel was ik iemand die 'revenge' nam als iemand die ik mocht de lul was. Ik ben nooit de klas uit gestuurd (wel eens zelf gegaan omdat een leraar een klasgenoot een sukkel noemde) en toen kwam de hele klas achter me aan. Ik denk achteraf wel dat leraren mij strontvervelend vonden, want ik had ALTIJD een opmerking klaar, altijd.
Ga je nog om met je klasgenoten? Mijn allerbeste klasgenoot is pas vader geworden, erg leuk. Ik heb wel een kaartje gehad, maar we hebben niet innig contact. Met 2 van die 4 vriendinnen heb ik later ruzie gekregen omdat ze veel geheimen hadden en ik altijd eerlijk ben. 1 vriendin heb ik nog lang contact mee gehad, maar nu niet meer. Sporadisch kom ik nog wel eens klasgenoten tegen en dan zeg ik wel altijd netjes gedag.
Lievelingsvakken of favoriete leraren? Maatschappijleer en economie waren m`n lievelingsvakken. Daarna kwam Engels, maar die leraar was een lul (zie hierboven). Handenarbeid, tekenen en techniek vond ik ook altijd leuk. Mijn leraar maatschappijleer was echt de beste, die heeft me in de tweede klas heel erg gematst zodat ik naar de derde klas mocht, anders was ik gezakt op 0,1 punt. Ik ben hem zeker wel dankbaar, misschien moet ik nog eens teruggaan om dat te zeggen. Jouw middelbare school-tijd! 3079029344
Dieptepunten of hoogtepunten? De schoolfeesten waren altijd GEWELDIG! Eerst voorzuipen en vanille sigaretten roken en daarna met een strak gestreken gezicht naar binnen. En vooral hopen dat er mensen gingen zoenen haha, spectaculair!! Dieptepunt was m`n mentor in klas 3&4. Die haalde iedere mogelijkheid aan om me naar beneden te halen en me te vertellen dat ik NOOIT ging slagen en ik niks van m`n leven zou bakken. Ik ben uiteindelijk geslaagd met alleen maar voldoendes en zelfs een 10. Zijn gezicht toen ik slaagde was al priceless, maar ik heb nog altijd eens zin om in een dikke Mercedes voor z`n deur te parkeren, een luxe visitiekaartje te overhandigen met een fancy functie en dan te vertellen dat mijn leven prima geslaagd is. Eat that, sucker!

En over 't algemeen; kijk je met plezier terug, op je middelbare school tijd?
Ja, het was echt de mooiste tijd van m`n leven. Ik zou zo nog 4 jaar middelbare school doen. Wel betaald, dat wel. Jouw middelbare school-tijd! 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Elliot do 1 nov 2012 - 3:46

Wat zijn je beste herinneringen?
De examenstunt, de keer dat we in de finale stonden van de 538 Schoolawards, ski-uitje, het galafeest.. De heerlijke vrijheid die ik toen had.


Als we over labels praten, welke paste dan 't best bij jou? (Sporter, nerd, buitenbeentje, allemansvriend, slet(? who knows) teachers pet etc)
Ik was een allemansvriend. Ik had een paar vriendengroepjes waartussen ik een beetje heen en weer waaide. Ik had het met iedereen leuk en gezellig en had een heleboel vrienden/vriendinnen.


Ga je nog om met je klasgenoten?
Ik ga nog maar met één klasgenootje van de middelbare school regelmatig om. De rest spreek ik wel regelmatig op FB, maar die zie ik niet echt persoonlijk.

Lievelingsvakken of favoriete leraren?
Mijn lievelingsvak weet ik niet eens meer, ik vond alles wel leuk (behalve Duits, daar was ik echt extreem slecht in.. Al die verrekte naamvallen!). Als ik moet kiezen ga ik voor muziek.
Ik had heel veel leuke leraren. Haha ik kan me mijn lerares Nederlands nog zo goed herinneren. Een heel klein, net afgestudeerd vrouwtje met een megarugtas. Ze leek wel een brugpieper. Ik had een beste vriend op de middelbare school die altijd naast mij zat en wij zaten haar altijd een beetje te fucken tijdens de les. En dan werd ze helemaal rood en ging ze stampen.. Embarassed Vonden wij natuurlijk heel grappig!

Dieptepunten of hoogtepunten?
Het ergste dieptepunt was het overlijden van mijn mentor in de tweede. Zij had borstkanker en is vrij snel na de diagnose overleden. Wij zijn toen met de hele klas naar haar crematie geweest, dat was wel heel heftig.

De minder serieuse dieptepunten:
Op een gegeven moment had ik op een zaterdag in de plaatselijke disco met één of andere loser van school had gezoend (zo'n jongen die alle lessen spijelde en stiekem wiet dealde in het fietsenhok) en dat de maandag daarop de hele school dat wist. Ik schaamde me dood! Oh en die keer dat ik verkering had met B. maar in de pauze met L. naar de Aldi was geweest en daar ineens met hem had gezoend. Haha was ook wel schandalig! Hoogtepunten zijn er genoeg! Ik ben een keer met een groepje vriendinnen naar de disco gegaan waarna we allemaal bij één vriendin bleven slapen in de kas van haar vaders kwekerij. Heel gaaf, ze hadden daar een soort tuinhuisje in gemaakt. Haha en een keer tijdens een survivalkamp gingen we steppen ofzo en toen moest ik de route regelen en toen had ik iedereen de verkeerde kant op gestuurd.. Jouw middelbare school-tijd! 827601 Stond ik daar op die step in m'n bikini. Heel de klas kwaad op mij en ik moest keihard lachen!
Oh en al de tussenuurtjes die wij doorbrachten in de aldi of de snackbar. Heerlijk, ik kon toen nog gewoon elke middag patat met frikandellen eten zonder een grammetje aan te komen!

En over 't algemeen; kijk je met plezier terug, op je middelbare school tijd?
Zeker! Ik vind het jammer dat ik niet nog een dagje terug kan in de tijd, het was echt een heerlijke tijd!

[/quote]
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Rose do 1 nov 2012 - 3:50

****


Laatst aangepast door Rose op zo 4 nov 2012 - 2:03; in totaal 1 keer bewerkt
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Toet do 1 nov 2012 - 4:05

Leuk topic! Mijn middelbare schooltijd was top. cheers

In het eerste en tweede leerjaar, bij ons had je verschillende locaties voor onderbouw (1e & 2e) en bovenbouw (3e, 4e etc)
hoorde ik bij het populaire groepje van de school. Automatisch werd je dan regelmatig als slet bestempeld terwijl ik zelf vind dat ik dat niet was, mijn vriendinnen daarentegen.. Nouja goed, misschien soms wel maar ik hield het nog netjes bij alleen zoenen in ieder geval haha. Ik moet wel zeggen dat ik, ondanks dat ik bij het populaire groepje hoorde, nooit echt een bitch ben geweest. Ik vond het zielig als kinderen gepest werden en probeerde ze dan te helpen. Al hoor ik van mijn huidige vriendinnen (die ik pas na die tijd heb leren kennen) dat ze toen bang voor mij waren. laughcry Ik denk dat dat vooral door mijn vriendinnen van toen kwam, die gingen nog een paar stapjes verder dan mij.

Op school voerde ik niet zo veel uit. Ik werd regelmatig de les uitgestuurd en moest iedere week wel een keer nablijven. Al snel ging ik van de HAVO naar het VMBO die ik met twee vingers in m'n neus heb afgerond. Uit school bleven we nog uren rondhangen op straat met (oudere) jongens. Stiekem roken en later ook regelmatig blowen hoorde daarbij, dat was vooral aan het eind van de tweede.
Ieder weekend met vriendinnen zuipen en als het even kon gingen we op stap, er waren hier altijd zat dingen te doen voor jongeren onder de 16.

Toen ik naar de 3e ging en dus naar een andere locatie ben ik wel iets braver geworden. De school was veel groter en er was niet echt meer sprake van één populair groepje. Ik kwam bij andere meiden in de klas die en betere invloed op mij hadden. Ik begon het leven iets serieuzer te nemen (doordeweeks dan)
Met mijn klasgenoten uit de 1e en 2e ga ik niet meer om, soms kom ik ze nog tegen met stappen en dan is dat altijd wel heel gezellig. Uit de 3e en 4e heb ik nog twee goede vriendinnen.

Het dieptepunt was aan het eind van de tweede, het liep thuis niet lekker en dat had veel invloed op school. Hoogtepunten heb ik heel veel gehad toen, het was gewoon een fijne, onbezorgde tijd. Waar ik uiteindelijk het meest aan over heb gehouden zijn de twee vriendinnen die ik heb leren kennen in de 3e, via hen heb ik mijn ex leren kennen waar ik toch 5 jaar van mijn leven mee gedeeld heb en via hem weer mijn hele vriendengroep.

Oja punk'd! Lijstjes bijhouden wie de meeste jongend had gezoend deden wij ook haha, ik kwam dat lijstje pas nog ergens tegen, schandalig! angel


Laatst aangepast door Toet op do 1 nov 2012 - 4:06; in totaal 1 keer bewerkt
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  GreenGrass do 1 nov 2012 - 4:06

Dat is al weer even geleden zeg! In het tweede leerjaar... toen fietste ik altijd met een meisje naar school (11 km). Alleen deed ze wat vreemd en ben ik met andere mensen naar school gaan fietsen. Met die andere mensen heb ik echt veel lol gehad op de fiets; we fietsten niet snel maar het was wel gezellig!

Op school was ik net erg opvallend; ik was denk ik een beetje een grijs muisje. Op de meeste vakken had ik wel goede cijfers, maar ik was echt een drama in Engels (andere talen waren ook niet favoriet). In de derde klas had ik best wat moeite met wiskunde. De meiden met wie ik in de derde klas omging, gingen uiteindelijk naar een lager niveau. Een van hen spreek ik nog wel eens. Verder heb ik wel contact met wat andere mensen die destijds in mijn klas zaten (maar daar was ik destijds nog niet heel close mee).

Mijn favoriete vakken waren wel tekenen/handarbeid, lekker dingen zelf maken. In de eerste klas vond ik Techniek ook heerlijk, maarja dat kregen we niet meer in de hogere jaren.

Ik weet nog een keer dat ik bij tekenen zat en voortdurend tegen iemand aan zat te kletsen... en diegene die mij aanhoorde kreeg op d'r kop. Toen besefte ik wel een beetje dat ik misschien wel een soort van lievelingetje van de docent was, ik had eigenlijk ook altijd wel wat hogere cijfers op tekenen dan de rest van de groep.

Mijn schooltijd was wel ok, ik kijk er niet met tegenzin op terug... maar ook niet met veel plezier. Na de middelbare school heb ik mezelf pas leren kennen...

Edit: ik ben in de 4e klas op uitwisseling geweest smile
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Blond do 1 nov 2012 - 5:04

Wat zijn je beste herinneringen? Eerlijk... waren dit echt niet de leukste jaren voor mij op de middelbare school. Ik had een paar vriendinnen, maar ik hing er eigenlijk een beetje bij want zij vonden elkaar leuker. Ik heb wel in de tweede mijn beste vriend leren kennen. We waren allebei een beetje de buitenbeentjes en studjes, dus we konden ons wel in elkaar verplaatsen. Ons beider doel was de Havo halen en al die mafketels die naar de Mavo moesten achter ons laten (oke dit klinkt lullig, maar de mensen in onze klas die naar de Mavo moesten waren echt vreselijk).

De vierde en de vijfde waren dan wel weer leuk! Veel nieuwe, leuke mensen leren kennen en dat zijn nog steeds mijn vriendinnen.


Als we over labels praten, welke
paste dan 't best bij jou? (Sporter, nerd, buitenbeentje,
allemansvriend, slet(? who knows) teachers pet etc)
Stud, nerd. Ik haalde hoge cijfers en leerde er ook hard voor. Alleen voor gym had ik een 6, maar voor de meeste vakken stond ik een 8 of 9.

Ga je nog om met je klasgenoten?
Ja met 1 jongen uit de 2de dus, en met 3 meiden die in Havo 4 heb leren kennen.

Lievelingsvakken of favoriete leraren?
Nederlands denk ik. Ik vond de meeste vakken niet erg, met uitzondering van gym. Ik had ook een docente en ze heet serieus Van de Hel. Nou dan vraag je erom om verschrikkelijk te zijn.

Dieptepunten of hoogtepunten?
Hoogtepunt was de buitenlandse reis naar Napels in Havo 4. En het moment dat ik geslaagd was. En het moment dat ik in M/H gemiddeld een 8 stond zodat ik zeker naar de Havo kon.

Dieptepunt was toch wel toen mijn 3e jaars vriendinnen bleven zitten en ik 'alleen' naar Havo 4 moest. Achteraf het beste wat me kon overkomen hoor. En al dat gepest in de eerste 3 jaar ook, en vooral dat niemand ooit voor me opkwam.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  _Lacey_ do 1 nov 2012 - 5:15

En dan ongeveer 2e/3e leerjaar!

Wat zijn je beste herinneringen?
Helaas heb ik geen goede herinneringen aan die tijd. Juist in die tijd was het pesten op zijn hoogtepunt.

Als we over labels praten, welke paste dan 't best bij jou? (Sporter, nerd, buitenbeentje, allemansvriend, slet(? who knows) teachers pet etc)
Ik was een stuudje.

Ga je nog om met je klasgenoten?
Nee, maar dat komt omdat ik naar een ander deel van Nederland ben verhuisd. Heb wel een aantal vriendinnen uit die tijd op Facebook.

Lievelingsvakken of favoriete leraren?
Duits, Frans, Nederlands, Engels biologie en geschiedenis. Dat waren ook de leukste leraren

Dieptepunten of hoogtepunten?
Dieptepunt: het pesten. Hoogtepunt: geen

En over 't algemeen; kijk je met plezier terug, op je middelbare school tijd?
Nee.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 5:16

Wat zijn je beste herinneringen?
In de tweede en derde had ik een leuke klas. Ik was blij dat ik naar de havo gegaan was en niet naar het vwo. Ik had een leuke vriendengroep waarmee ik regelmatig in tussenuren de stad in ging. We deden veel met elkaar en hadden altijd lol, zowel in de klas als buiten de klas.
Als we over labels praten, welke paste dan 't best bij jou?
Ik was gewoon normaal, lekker mezelf. Ik had veel vrienden/vriendinnen en kon het met veel klasgenoten goed vinden. Ook haalde ik goede cijfers.
Ga je nog om met je klasgenoten?
Nee, we wonen inmiddels allemaal ergens anders. We hebben wel contact via FB, maar we spreken niet af.
Lievelingsvakken of favoriete leraren?
Ik had twee favoriete leraren, eentje van frans en eentje van wiskunde. Zij vonden hun vak leuk en brachten dat met enthousiasme over. Ook als je iets niet snapte, mocht je altijd langskomen. Daarnaast "kenden" zij de klas ook en werden er grappen gemaakt.
Dieptepunten of hoogtepunten?
Hoogtepunt van de middelbare school is dat ik mijn vriend heb leren kennen. We zijn nog steeds samen.

En over 't algemeen; kijk je met plezier terug, op je middelbare school tijd?
Ja, plezierig.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Shisha do 1 nov 2012 - 5:22

Wat zijn je beste herinneringen?

We waren best wel een hechte klas. Ik deed VBO verzorging dus allemaal meiden en 1 jongen. Die jongen was een beetje raar. Alto achtig en ik snap nog steeds niet wat hij eigenlijk bij ons in de klas moest want ik vond het dus echt geen verzorgend type. Ik had in de klas 1 hele goede vriendin waar ik altijd mee samen zat. En veel kletsen tijdens de les, we zijn best vaak uit elkaar gezet. We schreven elkaar ook veel briefjes, heel veel heb ik er nu nog.
En we hadden minimaal 2x per jaar een schoolfeest. Het kerstgala en met valentijnsdag een feest. Helemaal geweldig. Van te voren shoppen en tutten en dan hopen dat de jongen waar je een crush op had je te dans vroeg.
Ik had "stiekem" een crush op de gymleraar (ik liet het opzich wel merken en was hondsbrutaal naar hem toe) dus ik was altijd blij met de gymlessen.
Verder kon ik wel aardig overweg met eigenlijk bijna alle leraren. Ik was best brutaal en eigenwijs maar ik kwam er eigenlijk altijd mee weg.

Als we over labels praten, welke paste dan 't best bij jou? (Sporter, nerd, buitenbeentje, allemansvriend, slet(? who knows) teachers pet etc)

Teachers pet dan. Ik kreeg veel voor elkaar bij de leraren en ben in mijn hele schoolperiode maar 1x de klas uitgestuurd. En dat terwijl ik wel altijd grensen opzocht, best veel spijbelde en brutaal was.

Ga je nog om met je klasgenoten?


Lievelingsvakken of favoriete leraren?

Biologie vond ik altijd wel leuk, wiskunde en gym. En bijna alle leraren ook wel. Favoriet was dan natuurlijk wel de gymleraar.

Dieptepunten of hoogtepunten?

Werkweek. Ik ben samen met een vriendin 2x geweest omdat er het jaar erop 2 plaasten over waren. (Teachers pet he) 1e keer was zeilen met kleine bootjes en de 2e keer gingen we met een groot zeilschip. Op de eerste werkweer voor het eerst wezen stappen, voor het eerst echt alcohol gedronken en echt heel veel lol gehad.
2e werkweek hadden we echt heerlijk weer en ook weer heel veel lol gehad.
En alle schoolfeesten, die waren ook echt geweldig.


En over 't algemeen; kijk je met plezier terug, op je middelbare school tijd?

Ik kijk met heel veel plezier terug en soms mis ik die tijd nog wel.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  TukTuk do 1 nov 2012 - 5:23

Wat zijn je beste herinneringen? Helaas geen goede herinneringen..
Als we over labels praten, welke paste dan 't best bij jou? (Sporter, nerd, buitenbeentje, allemansvriend, slet(? who knows) teachers pet etc) Buitenbeentje, ben altijd gepest
Ga je nog om met je klasgenoten? Nee
Lievelingsvakken of favoriete leraren? Lievelingsvak was handarbeid, en favo docent mijn wiskunde docent van het 3e jaar, die heeft me ook heel goed geholpen.
Dieptepunten of hoogtepunten? Alleen maar dieptepunten ; bijna iedere dag wel, werd door het grotendeel van de klas gepest en viel overal buiten, en mede als gevolg daarvan heel lang met zelfmoord gedachtes rondgelopen.

En over 't algemeen; kijk je met plezier terug, op je middelbare school tijd? Nee
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 5:27

Wat zijn je beste herinneringen? Het 2e jaar zat ik nog op een christelijke school. Ik had het super naar mijn zin. Het is anders wel het jaar waarin ik ben begonnen met roken. Het 3e jaar moest ik naar een openbare school. Had er met de pet naar gegooid. Een school met meiden en jongens die minstens 2 jaar ouder dan mij waren. Het enige voordeel daaraan was dat ik als jonkie al snel wist dat seks in een badkuip ook mogelijk was. Was eigenlijk nog bezig met alleen zoenen, maar goh, was leerzaam. :P
Als we over labels praten, welke paste dan 't best bij jou? (Sporter, nerd, buitenbeentje, allemansvriend, slet(? who knows) teachers pet etc) 2e jaar ehmz... Niets bijzonders eigenlijk. Ik hoorde erbij, maar had absoluut geen stempel. Jongens vond ik eng. En de engie jongens die ik sprak, waren vrienden of vriendjes van vriendinnen. 3e jaar idem.
Ga je nog om met je klasgenoten? Enkel met 2 personen van de 5e klas.
Lievelingsvakken of favoriete leraren? Engels en Maatschappijleer en de leraren die dat gaven.
Dieptepunten of hoogtepunten? Dieptepunt? Pfft. Dat ik weg moest van de Christelijke school. Hoogtepunt? Hmmz. Goede cijfers zonder ervoor te hoeven leren? Tja, krijg je als je er met de pet naar gooit, dan krijg je het op een gegeven moment makkelijk op school.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Bliss do 1 nov 2012 - 5:41

Ik kan niet zeggen dat dit de leukste jaren uit m'n leven waren. Als ik nu terug kijk, was ik best een grijze muis, nog veel onzekerder dan nu en ik was een beetje zoekende op allerlei gebieden. Ik begon in 1 Mavo/Havo, maar vanaf de tweede klas ging ik naar Havo/VWO en heb uiteindelijk dus VWO gedaan. Ik ben altijd vooral met mensen van de Havo om blijven gaan, tot die dus in de 5e van school gingen. Toen voelde ik me een beetje 'lost', maar heb ik me toch maar bij meiden van het VWO aangesloten (een wat populairder groepje).
In die tijd was ik altijd wel verliefd op jongens, maar die zagen mij nooit staan. Tijdens mijn hele middelbareschoolperiode heb ik dan ook met niemand gezoend, dat kwam daarna pas. Met twee vriendinnen had ik een boekje waar we altijd om de beurt in schreven, van alles werd besproken, ik heb hier nog een paar van die boekjes liggen. Met deze meiden heb ik sinds een paar jaar geen contact meer. We hadden op school een fotobord met pasfoto's van alle leerlingen en daar mochten we graag iedereen bestuderen en bekritiseren.
Op zich heb ik ook zeker wel leuke tijden gehad, maar heb toch een beetje het idee dat mijn leven na de middelbare school pas echt begonnen is.

Paar weken geleden heb ik bij mn moeder trouwens een videoband van mijn laatste schooldag gevonden, die wil ik dit weekend eens gaan kijken bij mn vriend! (die heeft nog een videorecorder) Ben erg benieuwd of ik daar zelf ook nog te zien ben.

Edit: mijn favoriete vakken waren trouwens de talen, ik heb examen gedaan in Nederlands, Engels, Duits, Frans, wiskunde A, aardrijkskunde en biologie. Vooral die laatste twee interesseerden me vrij weinig.
Ik zat wel altijd veel te kletsen in de klas en ben er ook wel eens uitgestuurd of ik moest op het 'spuugbankje' bij de geschiedenisleraar (helemaal vooraan). Ik heb eigenlijk met niemand meer contact, wel een paar mensen op FB, maar die spreek ik verder niet.


Laatst aangepast door Bliss op do 1 nov 2012 - 5:51; in totaal 1 keer bewerkt

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Mizz_S do 1 nov 2012 - 5:46

Wat zijn je beste herinneringen? De gezelligheid met mijn vriendinnen en het giechelen in de pauze. Laughing
Als we over labels praten, welke paste dan 't best bij jou? Stuudje, ik haalde hele hoge cijfers en was in de les altijd heel rustig. Ik leerde er alleen helemaal niet hard voor, en t labeltje klopte wat dat betreft eigenlijk ook niet echt. En leraren geloofden ook alles wat ik zei, dus als ik bv mn huiswerk niet maakte kwam ik er altijd mee weg enzo.
Ga je nog om met je klasgenoten? Met twee vriendinnen spreek ik nog wel af, en een aantal mensen heb ik op Facebook. Daarmee hebben we sporadisch een soort reunie, wat dan ook wel weer leuk is maar ook weer niet te vaak hoeft van mij. Mijn twee beste vriendinnen zaten overigens een klas lager, en zijn nog steeds mijn beste vriendinnen en met hen heb ik nog heel veel contact.
Lievelingsvakken of favoriete leraren? Engels (duh), maar Duits en Frans vond ik ook leuk. Geschiedenis vond ik ook erg interessant. Favoriete leraar, tsja toch mn leraar Engels, die altijd mijn cd's leende haha. En mij eigenlijk ook wel stiekem erg voortrok omdat ik zo goed was in Engels (ik hoefde niet op te letten in de les, niet alles te maken, etc).
Dieptepunten of hoogtepunten? Vind ik moeilijk om zo te bedenken.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Mizz_S do 1 nov 2012 - 5:49

Chance, jij komt toch uit W.? Heb jij op 't P. gezeten? Daar mocht ik van mn ouders niet heen haha, terwijl die school volgens mij achteraf gezien best bij me gepast had...
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Flippin' Bitch do 1 nov 2012 - 9:58

Wat zijn je beste herinneringen?
Vooral al het toneelspelen. Drama als kunstvak, extra lessen drama, meegedaan aan meerdere theaterproducties. Ik zat ook nog op het Jeugdtheater en omdat ik dramadocente wilde worden heb ik ook nog een weekje snuffelstage gelopen bij mijn dramadocente.
Ook de groep vrienden uit de klas en onze jaarlijkse fietsvakantie. Dan fietsten we in 1 dag naar Middelburg of Sas van Gent (80-100 km?). Ouders kwamen tenten en tassen brengen, paar dagen kamperen en dan weer terug.

Als we over labels praten, welke paste dan 't best bij jou? (Sporter, nerd, buitenbeentje, allemansvriend, slet(? who knows) teachers pet etc)
Wandelende regenboog? In de eerste twee jaar was ik een onopvallend meisje, durfde geen make up te dragen, droeg kleding die de rest ook droeg. Ik was vooral bezig om te blijven zoals ik was, zodat men mij geen puber zou noemen. Ik zat t/m de 3e op het vwo met projectgestuurd onderwijs, daarna ging dat over in vwo. In de 3e kreeg ik meer mijn eigen smaak. Krezip was toen helemaal in, dus iets wijdere spijkerbroeken, gympen, shirts met teksten. Mijn ouders gingen uit elkaar toen ik in de tweede zat, maar ik heb dat pas een jaar later aan klasgenoten verteld. Wilde niet dat ze mij zielig vonden. Ondertussen liep ik natuurlijk wel echt met een geheim rond. Aan de ene kant vond ik het wel iets stoers hebben dat ik bij mijn vader woonde, aan de andere kant had ik het al die jaren erg moeilijk met het feit dat m'n ouders uit elkaar waren. Ik was heel gesloten. 'Hoe minder ik los laat, hoe neutraler ik ben'. Ik kreeg vaak te horen dat ik boos keek, dus besloot me dan maar heel vrolijk te gaan kleden. Van de 3e tot de 6e was ik gehuld in gekleurde Stuka/Overzeas broeken, versierde skateschoenen, rokjes over mijn broek, versierde schooltas, regenboogsjaal in m'n haar, gekleurde vestjes, fietskralen om mijn nek, kilo's aan regenboogarmbandjes, badeendjes etc. Ik luisterde punk, metal (en heel veel System of a Down) en ging uit in een bunker waar punk en metal gespeeld werd. Iedereen zo'n Arafat sjaal, ik het enige meisje met originele haarkleur, de modder die tot aan je knieen omhoog trok in je Stuka broek. Ik heb later mijn haar ook nog paars gehad trouwens.

Ga je nog om met je klasgenoten?
Nee. Na de middelbare school zijn de klasgenoten waar ik mee om ging verhuisd om op kamers te gaan wonen en aan de universiteit te gaan studeren. Ik ging naar de pabo, binnen het bereik van het openbaar vervoer, ouders hielden het erg tegen dat ik zelfstandig zou gaan wonen. Vervolgens gestopt met m'n studie, hema-meisje geweest en uiteindelijk toch mijn eigen richting gevonden richting de provincie waar ik nu woon.

Lievelingsvakken of favoriete leraren?
Drama, beeldend (in allebei eindexamen gedaan), ckv1. Lievelingslerares was mijn dramadocente. We hadden ook een hele lieve docente voor beeldend/kunstgeschiedenis, maar die werd echt getreiterd. We hadden op vrijdag het laatste uur les van haar en dat probeerde ze gezellig te maken door thee voor ons te halen in de docentenkamer. Een heel positief mens. Door haar pakte ik het tekenen echt weer op. Als kind tekende ik pakken papier vol en vanaf mijn 16e kon je mij uittekenen met mijn dummy. Ik tekende altijd. In de pauzes, tijdens de lessen (anders kon ik me niet concentreren op het verhaal van de leraar).

Dieptepunten of hoogtepunten?
Dieptepunten: lerares engels die iets tegen mij had en maar al te graag benadrukte dat ze mij 'een voorbeeld van iemand met te weinig algemene kennis' vond.
Het niveau was misschien toch wat te hoog gegrepen voor mij: de eerste 2 jaar had ik al mijn vrije tijd nodig om mijn huiswerk te doen, veel lukte niet, daarnaast nog een hoop gedoe rondom mijn ouders. Ik raakte ook echt in een dip toen ik geslaagd was, kon er niet blij om zijn.

Al het toneelspelen, de weekjes 'vrijheid' tijdens de fietsvakanties, mijn dramasolo, uitgaan in de bunker. Forummen op het fancyforum, msn. En vooral het gevoel als mensen naar mijn regenboogoutfit & sterrenfiets staarden: 'kijk maar lekker, zo durf jij er niet bij te lopen'.

Maar bovenal: dat ik toen ik 17 was verkering kreeg met M, waar ik inmiddels al 8,5 jaar een relatie mee heb. Hij zei het laatst nog: 'eigenlijk vind ik het zo leuk, ik heb gewoon foto's vanaf mijn 15e waar jij ook al op staat'.

En over 't algemeen; kijk je met plezier terug, op je middelbare school tijd?
Ik zou best nog eens terug in de tijd willen, maar dan zonder alle zorgen van toen. Om toch eens echt een meisje van die leeftijd te zijn, inclusief giegelen, jongens, zoenen, grenzen opzoeken enz.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw middelbare school-tijd! Empty Re: Jouw middelbare school-tijd!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum