Pissig... Zijn wij nu onredelijk?
+11
Ella
Pien
SarahKey
boekenwurm83
tuttebel
Printje
Parisienne
Tania
Bacio
Susan
Minx
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pissig... Zijn wij nu onredelijk?
Vorige week werden we opgebeld door mijn schoonouders, of we kerst met hun op tweede kerstdag wilde vieren en als dat zo was moesten we mee uit eten met mijn zwager en schoonzusje en haar ouders. Dat overviel ons nogal aangezien we altijd over leggen welke kerstdag we het doen zodat we het goed over de families kunnen verdelen en omdat we de ouders van ons schoonzusje echt niet mogen. Het is een heel apart stel, hij zegt niks en kijkt alleen maar boos, zij klaagt continu en alles word afgesnauwd, voor ons dus niet echt de mensen met wie wij kerst willen vieren.
Dit hebben we aangegeven bij mijn schoonouders, verteld dat we erover na gingen denken maar het niet echt konden waarderen dat er al knopen waren doorgehakt zonder overleg met ons. Kerst is voor ons echt een familiefeest en we streven dus ook ieder jaar naar 1 dag bij beide ouders. Mijn moeder zit in de zorg en moet eigenlijk altijd een kerstdag werken, schoonouders zijn altijd vrij met kerst.
Eind goed al goed, eerste kerstdag konden we gelukkig met mijn ouders en zus/zwager/ kids afspreken dus was tweede kerstdag prima om met mijn schoonouders te vieren. De ouders van ons schoonzusje zouden we maar voor lief nemen.
Er was tegen ons gezegd dat we eind van de middag zouden gaan uiteten, krijgen we nu net te horen dat het kwart over 7 word tot 10 uur, of niet. Nou sorry hoor, maar met E redden we dat echt niet. Hun reactie; " dan gaan jullie maar niet mee".
Ik zit serieus te huilen hierom, voel me echt aan de kant gezet en heb al geen eens zin meer in de tweede kerstdag! Reageer ik nu overdreven? mijn man is overigens ook woest...
Dit hebben we aangegeven bij mijn schoonouders, verteld dat we erover na gingen denken maar het niet echt konden waarderen dat er al knopen waren doorgehakt zonder overleg met ons. Kerst is voor ons echt een familiefeest en we streven dus ook ieder jaar naar 1 dag bij beide ouders. Mijn moeder zit in de zorg en moet eigenlijk altijd een kerstdag werken, schoonouders zijn altijd vrij met kerst.
Eind goed al goed, eerste kerstdag konden we gelukkig met mijn ouders en zus/zwager/ kids afspreken dus was tweede kerstdag prima om met mijn schoonouders te vieren. De ouders van ons schoonzusje zouden we maar voor lief nemen.
Er was tegen ons gezegd dat we eind van de middag zouden gaan uiteten, krijgen we nu net te horen dat het kwart over 7 word tot 10 uur, of niet. Nou sorry hoor, maar met E redden we dat echt niet. Hun reactie; " dan gaan jullie maar niet mee".
Ik zit serieus te huilen hierom, voel me echt aan de kant gezet en heb al geen eens zin meer in de tweede kerstdag! Reageer ik nu overdreven? mijn man is overigens ook woest...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Pissig... Zijn wij nu onredelijk?
Nee ik zou ook boos zijn. Neem toch aan dat ze hun kleinkind ook graag zien met de kerst....
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het raar ja, sowieso dat je geacht wordt Kerst te vieren met de schoonouders van je schoonzusje. Als het nou altijd een gezellige bende was en je kon het enorm goed met elkaar vinden allemaal dan kon ik het me nog voorstellen, maar zo te lezen heb je totaal geen klik met die mensen, waarom zou je dan met ze uit eten moeten gaan?
Ik zou anders op Tweede Kerstdag gaan brunchen bij je schoonouders (zonder schoon-schoonouders erbij) en 's avonds lekker met je gezinnetje vieren.
Ik zou anders op Tweede Kerstdag gaan brunchen bij je schoonouders (zonder schoon-schoonouders erbij) en 's avonds lekker met je gezinnetje vieren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Trouwens, gelukkig dat je man ook woest is, dan kun je het mooi aan hem overlaten. Dikke kans dat jij het straks anders nog gedaan hebt ook.
Susan- Lady Post-a-lot
Mijn man is echt boos... Heel erg boos!! Dat heeft hij ook goed laten weten.
Brunchen is geen optie, dat willen ze niet omdat ze anders overdag al te veel gegeten hebben en dat zonde vinden als ze uiteten gaan. Dat hadden wij ook al geopperd. Wel mochten we 's middags een bakje koffie komen doen...
Brunchen is geen optie, dat willen ze niet omdat ze anders overdag al te veel gegeten hebben en dat zonde vinden als ze uiteten gaan. Dat hadden wij ook al geopperd. Wel mochten we 's middags een bakje koffie komen doen...
Pien- Ratel
Oh, dan zou ik voor die kop koffie gaan of anders gewoon niet, zo erg zitten ze er niet om te springen blijkbaar.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik zou helemaal niet meer gaan denk ik. Lijkt me dat ze jullie ook wel willen zien, dan kan het toch ook wel in overleg. Nu komt het over alsof ze jullie er liever niet bij willen hebben.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Ik zou helemaal niet meer gaan denk ik. Lijkt me dat ze jullie ook wel willen zien, dan kan het toch ook wel in overleg. Nu komt het over alsof ze jullie er liever niet bij willen hebben.
Ja of dat zwager en schoonzus heel dominant zijn, ik kan me niet voorstellen dat die mensen er zo om zitten te springen om met de schoonouders van hun zoon te gaan eten.
Susan- Lady Post-a-lot
Hoezo niet? Misschien kunnen de ouders en schoonouders het wel hartstikke goed met elkaar vinden?Susan schreef:Tania schreef:Ik zou helemaal niet meer gaan denk ik. Lijkt me dat ze jullie ook wel willen zien, dan kan het toch ook wel in overleg. Nu komt het over alsof ze jullie er liever niet bij willen hebben.
Ja of dat zwager en schoonzus heel dominant zijn, ik kan me niet voorstellen dat die mensen er zo om zitten te springen om met de schoonouders van hun zoon te gaan eten.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Bacio schreef:Hoezo niet? Misschien kunnen de ouders en schoonouders het wel hartstikke goed met elkaar vinden?Susan schreef:Tania schreef:Ik zou helemaal niet meer gaan denk ik. Lijkt me dat ze jullie ook wel willen zien, dan kan het toch ook wel in overleg. Nu komt het over alsof ze jullie er liever niet bij willen hebben.
Dat zou natuurlijk kunnen maar omdaar je eigen
Tania- Ratel
Mijn schoonouders kunnen het idd goed vinden met de ouders van ons schoonzusje, wij voelen ons nu wel heel erg aan de kant gezet!! Hebben altijd een hele hechte goede band met ze, hebben zelfs 3 jaar naast ze gewoond en overlegde altijd alles. Gingen redelijk vaak met zijn vieren dingen doen en laatst gaven ze nog aan het zo leuk te vinden om met ons en E uiteten te gaan....
Pien- Ratel
Ik snap jullie heel goed, daarom vind ik kerst ook zo vreselijk..al die zogenaamde verplichtingen...wij vliegen van de ene naar de andere ouder (mijn ouders zijn ook nog eens gescheiden) en dan zijn er ook nog twee oma's die we af 'moeten' gaan. Mijn ding is het echt niet..dus dit jaar hoop ik of bevallen te zijn en anders blijven we gewoon grotendeels thuis.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Net werden we gebeld door mijn schoonouders, ze hebben ruzie gehad onderling en als we het niet met allen eens kunnen worden gaat het hele uiteten feest niet door. Nou prima, dan niet. Heb al gezegd dat het voor mij niet meer hoeft en niet meer verzet hoeft te worden, bekijk het effe!! Zijn wij straks de boosdoeners waardoor ze niet uiteten kunnen, dacht het niet!
Pien- Ratel
Begint dat kerstgezeur nu al?!
Ik zou het ook niet zo leuk vinden, die onduidelijke communicatie. Maar ik zou het wel aan je man overlaten verder want anders heb jij het straks gedaan inderdaad. Zou denk ik gewoon op de koffie gaan en ze enorm veel plezier wensen die avond. Prima oplossing toch eigenlijk? Jullie zien ze 's middags, en zitten niet opgescheept met schoonouders en jullie kunnen er 's avonds toch niet bij zijn ivm e. Iedereen blij! Al snap ik dat de manier waarop niet leuk is .
Ik zou het ook niet zo leuk vinden, die onduidelijke communicatie. Maar ik zou het wel aan je man overlaten verder want anders heb jij het straks gedaan inderdaad. Zou denk ik gewoon op de koffie gaan en ze enorm veel plezier wensen die avond. Prima oplossing toch eigenlijk? Jullie zien ze 's middags, en zitten niet opgescheept met schoonouders en jullie kunnen er 's avonds toch niet bij zijn ivm e. Iedereen blij! Al snap ik dat de manier waarop niet leuk is .
Gast- Gast
Moeilijke situatie. Ik begrijp heel goed dat je boos bent en je je opzij gezet voelt. Wat naar ook dat ze het op die manier brengen. Jullie zijn straks inderdaad de 'boosdoeners' in hun ogen.. jammer dan. Ik zou me hierdoor echt niet laten dwingen tot het uit eten gaan met Kerst.
Geef aan dat je het niet leuk vindt dat er zonder overleg plannen zijn gemaakt. Jullie kunnen/willen niet met die plannen meegaan, dus dan wordt het anders dan zij het voor zich zien. Pech voor hun.
Geef aan dat je het niet leuk vindt dat er zonder overleg plannen zijn gemaakt. Jullie kunnen/willen niet met die plannen meegaan, dus dan wordt het anders dan zij het voor zich zien. Pech voor hun.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Graag of niet. Als zij geen rekening willen houden met E, dan ga je op de koffie & blijft het daar bij. Jammer en verdrietig, maar dat is dan niet anders. Snap overigens wel dat jullie er boos/verdrietig over zijn
Gast- Gast
Ja... we zijn echt beide boos en verdrietig! Mijn man is echt nog steeds superboos, toen zijn vader net belde wou hij niet eens opnemen zo boos was hij.
Hebben nu besloten dat als ze de boel afblazen omdat wij perse om 4 uur willen en niet om kwart over 7 we duidelijk uitleggen dat het hun eigen keuze is want wij hebben al gezegd dat ze dan maar zonder ons moeten gaan als zij zich niet naar 4 uur kunnen aanpassen.
Dat bakje koffie 's middags gebeurt overigens echt niet, aldus mijn man! Ze bekijken het maar met hun eisen....
Hebben nu besloten dat als ze de boel afblazen omdat wij perse om 4 uur willen en niet om kwart over 7 we duidelijk uitleggen dat het hun eigen keuze is want wij hebben al gezegd dat ze dan maar zonder ons moeten gaan als zij zich niet naar 4 uur kunnen aanpassen.
Dat bakje koffie 's middags gebeurt overigens echt niet, aldus mijn man! Ze bekijken het maar met hun eisen....
Pien- Ratel
Jeetje zeg...ze snappen toch wel dat je met een kleintje echt niet tot 10 uur blijft zitten. Wij maakten het wel wat later maar dit is wel erg laat natuurlijk.
Ik zou mooi zorgen dat ik op vakantie was hahaha dat is mijn streven ieder jaar..geen gedoe met familie gewoon ons eigen ding doen.
Ik heb echt zo'n hekel aan die zogenaamde verplichtingen met die dagen..
Ik zou mooi zorgen dat ik op vakantie was hahaha dat is mijn streven ieder jaar..geen gedoe met familie gewoon ons eigen ding doen.
Ik heb echt zo'n hekel aan die zogenaamde verplichtingen met die dagen..
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pien schreef:Ja... we zijn echt beide boos en verdrietig! Mijn man is echt nog steeds superboos, toen zijn vader net belde wou hij niet eens opnemen zo boos was hij.
Maar hebben jullie dan gezegd per se om 4 uur te willen? Ik kan me namelijk ook wel weer voorstellen dat ze dat wel erg vroeg vinden om te gaan eten. Want nu zeg je natuurlijk precies hetzelfde "als jullie je niet aanpassen dan komen we niet".
Is er geen middenweg te vinden?
Tania- Ratel
als het op deze manier zonder overleg allemaal wordt geregeld zou het van mij ook niet meer hoeven hoor. het is graag of niet. Dan kan je beter met je eigen gezin er een leuke dag van maken.
tuttebel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12
De manier waarop is niet erg leuk, maar ik snap ook wel weer dat zij geen zin hebben om om 16:00 al uit eten te gaan, of lees ik dat verkeerd? Er zit toch nog geen hond in het restaurant om 16:00? Dan doen jullie eigenlijk een beetje hetzelfde als zij, hen een tijd opdringen en anders maar niet.
Gast- Gast
Er is toch ook nog zoiets als een gulden middenweg? Beetje lastig om die nu nog door al het tumult nog te vinden misschien, maar tussen 16.00 en 22.00 zit toch nog een heel scala aan tijden dat je kunt gaan eten.
Als je gewoon om 18.00 gaat eten kan je ook om 20.00 klaar zijn en dan kan die kleine van jullie wel mee. Of anders thuis eten (bij je schoonouders, als zij dat willen), en dan kan je haar boven leggen als ze moet slapen. Zo doen wij kerst ook met kleine nichtje van dezelfde leeftijd.
Ik vind wel dat ze enigszins rekening met jullie mogen houden, immers zitten jullie nou eenmaal meer aan tijden gebonden door je dochter. En overleg had sowieso wel plaats moeten vinden.
Maar om dan maar helemaal niets meer te vieren vind ik ook kinderachtig (niet persé van jullie hoor, eigenlijk van alle partijen).
Als je gewoon om 18.00 gaat eten kan je ook om 20.00 klaar zijn en dan kan die kleine van jullie wel mee. Of anders thuis eten (bij je schoonouders, als zij dat willen), en dan kan je haar boven leggen als ze moet slapen. Zo doen wij kerst ook met kleine nichtje van dezelfde leeftijd.
Ik vind wel dat ze enigszins rekening met jullie mogen houden, immers zitten jullie nou eenmaal meer aan tijden gebonden door je dochter. En overleg had sowieso wel plaats moeten vinden.
Maar om dan maar helemaal niets meer te vieren vind ik ook kinderachtig (niet persé van jullie hoor, eigenlijk van alle partijen).
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Met kerst zijn er in restaurants vaak twee rondes. Een vanaf ongeveer een uur of 4 tot half 7 a 7. Een daarna vanaf ongeveer 7 tot 10. Bij een beetje goed restaurant zit dan om 4 uur de toko goed vol dus alleen kom je vast niet te zitten dan.
Als ik jullie was zou ik gewoon bij je standpunt blijven en mocht het etentje 's avonds toch nog doorgaan, dan zou ik 's middags gewoon een kopje koffie gaan drinken. Dan heeft het in ieder geval niet aan jullie gelegen. Dat je man (en jij ook) erg boos is (zijn) snap ik goed, maar tegen die tijd is hij vast wel weer gekalmeerd dus dan zou ik de verstandigste zijn als ik jullie was!
Als ik jullie was zou ik gewoon bij je standpunt blijven en mocht het etentje 's avonds toch nog doorgaan, dan zou ik 's middags gewoon een kopje koffie gaan drinken. Dan heeft het in ieder geval niet aan jullie gelegen. Dat je man (en jij ook) erg boos is (zijn) snap ik goed, maar tegen die tijd is hij vast wel weer gekalmeerd dus dan zou ik de verstandigste zijn als ik jullie was!
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Ik snap best dat je boos bent. Altijd ook dat gedoe met familieleden en de feestdagen. Ze kunnen zelf toch ook wel snappen dat 's avonds laat uit eten gaan niet geschikt is met een klein kind. Vind het heel raar dat ze die andere mensen boven jullie verkiezen.
En ook dat ze jullie nu opeens ' de schuld' gaan geven dat het misschien nu helemaal niet doorgaat.
Ik had bedankt en was niet eens meer gekomen. Kennelijk willen ze jullie er niet bijhebben dus dan voelde ik mezelf ook te goed om me daar die dag te vertonen. Dan missen ze maar een kerstdag met hun kleinkind. Hadden ze eerder moeten bedenken hoe dat overkomt op jullie.
En ook dat ze jullie nu opeens ' de schuld' gaan geven dat het misschien nu helemaal niet doorgaat.
Ik had bedankt en was niet eens meer gekomen. Kennelijk willen ze jullie er niet bijhebben dus dan voelde ik mezelf ook te goed om me daar die dag te vertonen. Dan missen ze maar een kerstdag met hun kleinkind. Hadden ze eerder moeten bedenken hoe dat overkomt op jullie.
Een guldenmiddenweg is er niet omdat er maar 2zittingen zijn bij dat restaurant.
Van kwart over 7 tot kwart over 10 is gewoon geen doen met een meisje van dan 17maanden.
Van kwart over 7 tot kwart over 10 is gewoon geen doen met een meisje van dan 17maanden.
Pien- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Terecht pissig?
» Ben ik nou zo onredelijk?
» Ben ik nou onredelijk?
» Ben ik nou onredelijk??
» Ben ik nou echt zo onredelijk?
» Ben ik nou zo onredelijk?