Ben ik nou onredelijk??
+12
Lady4
Winegum
girli
VanillaRose
Kaboutertje
Bay
Toet
Inge
Susan
Chocolate Cookie
Antibes
Minx
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ben ik nou onredelijk??
Als eerste heb ik geen idee in welke pijler ik het moet plaatsen dus dan maar hier.
Het is zo mijn oudste broertje is sinds een jaar het huis uit. Eerst zat hij in een huis waarvan hij wist dat hij daar tijdelijk kon zitten. Nu huurt hij het huis van een vriend van hem. Die vriend woonde samen met zijn vriendin. Nu is hun relatie over en is de kans erg groot dat hij zijn huis weer uit moet. Dan zou hij dus weer thuis moeten wonen.
Mijn jongste broertje is inmiddels als verhuisd naar de kamer van mijn oudste broertje. Als mijn broertje dus weer terug komt dan vinden mijn ouders dat ik maar uit mijn kamer moet. Verhuizen naar het kippenhok waar mijn jongste broertje eerst zat zodat mijn oudste broertje op mijn kamer kan. Dit omdat ik de helft van de week ongeveer bij mijn vriend ben. Ik ben het hier voor mijn gevoel logischerwijs niet mee eens. Mijn broertje heeft er namelijk zelf voor gekozen om het huis uit te gaan waarbij hij wist dat er een grote kans was dat hij weer terug zou moeten. Daarnaast weet ik dat hij dan toch binnen no-time weer weg is.
Ben ik nou zo onredelijk of niet?
Het is zo mijn oudste broertje is sinds een jaar het huis uit. Eerst zat hij in een huis waarvan hij wist dat hij daar tijdelijk kon zitten. Nu huurt hij het huis van een vriend van hem. Die vriend woonde samen met zijn vriendin. Nu is hun relatie over en is de kans erg groot dat hij zijn huis weer uit moet. Dan zou hij dus weer thuis moeten wonen.
Mijn jongste broertje is inmiddels als verhuisd naar de kamer van mijn oudste broertje. Als mijn broertje dus weer terug komt dan vinden mijn ouders dat ik maar uit mijn kamer moet. Verhuizen naar het kippenhok waar mijn jongste broertje eerst zat zodat mijn oudste broertje op mijn kamer kan. Dit omdat ik de helft van de week ongeveer bij mijn vriend ben. Ik ben het hier voor mijn gevoel logischerwijs niet mee eens. Mijn broertje heeft er namelijk zelf voor gekozen om het huis uit te gaan waarbij hij wist dat er een grote kans was dat hij weer terug zou moeten. Daarnaast weet ik dat hij dan toch binnen no-time weer weg is.
Ben ik nou zo onredelijk of niet?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ben ik nou onredelijk??
Ik vind je niet onredelijk. Jouw oudste broertje wil weer thuis komen, laat hij zich maar aanpassen.
Gast- Gast
Hier zou ik niet mee akkoord gaan, laat hem maar verhuizen naar dat kippenhok
Gast- Gast
Jij woont nu dus nog gewoon thuis, alleen je bent vaak bij je vriend?
Dan vind ik het ook onredelijk. Als jij nou in principe het huis uit bent, dan is het logisch dat hij als thuiswoner de betere kamer krijgt. Maar als jij nu gewoon nog thuiswoont, maar alleen vaak weg bent. Dan vind ik het ook niet eerlijk, helemaal niet als jij de helft van de tijd ook gewoon thuis slaapt.
Dan vind ik het ook onredelijk. Als jij nou in principe het huis uit bent, dan is het logisch dat hij als thuiswoner de betere kamer krijgt. Maar als jij nu gewoon nog thuiswoont, maar alleen vaak weg bent. Dan vind ik het ook niet eerlijk, helemaal niet als jij de helft van de tijd ook gewoon thuis slaapt.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik ben ook eens met Yasmin en TL
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt. Ik ben ook echt klaar met die discussie. En dan loopt ze weer naar boven. Dat heb je niet opgeruimd en dat niet. Waarbij zij vervolgens de helft van de dingen een zooi heeft gemaakt. Ben daar echt zo klaar mee.
Ook het argument ja hij heeft veel rust nodig voor zijn werk, en is nu meer ruimte gewend. Dan denk ik wie houd je nou voor de gek. Hij zal echt niet veel thuis zijn. Hij zit of bij zijn vriendin of bij vrienden. Dat bedenk ik me nu. Hij zal waarschijnlijk net zo vaak hier als bij zijn vriendin zijn. Dus hij kan ook best in dat kippenhok. Kan daar echt weer zo boos over worden. Gelukkig ga ik straks weer lekker naar mijn vriend toe.
Ook het argument ja hij heeft veel rust nodig voor zijn werk, en is nu meer ruimte gewend. Dan denk ik wie houd je nou voor de gek. Hij zal echt niet veel thuis zijn. Hij zit of bij zijn vriendin of bij vrienden. Dat bedenk ik me nu. Hij zal waarschijnlijk net zo vaak hier als bij zijn vriendin zijn. Dus hij kan ook best in dat kippenhok. Kan daar echt weer zo boos over worden. Gelukkig ga ik straks weer lekker naar mijn vriend toe.
Minx- Lady Post-a-lot
Ik ben het ook eens met de rest, je broer is zelf het huis uit gegaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Tea-Leaf schreef:Ik vind je niet onredelijk. Jouw oudste broertje wil weer thuis komen, laat hij zich maar aanpassen.
+1
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik zou lekker blijven zitten op de kamer waar je zit. Ik snap ook niet dat hij en je ouders dat van jou verwachten om je kamer op te geven voor hem.
Mijn ouders zouden zoiets hebben van: jij komt weer thuis wonen, dus je neemt maar de kamer die nog vrij is.
Ik geef je groot gelijk meid!
Mijn ouders zouden zoiets hebben van: jij komt weer thuis wonen, dus je neemt maar de kamer die nog vrij is.
Ik geef je groot gelijk meid!
Gast- Gast
O ja, dat van zijn rust nodig hebben vind ik een argument van niks. Rust pakken doe je in je bed en of die nou staat in een kippenhok of in een mega villa, dat maakt geen verschil lijkt mij....
Gast- Gast
Nee mij ook. Het is ook gewoon dom van hem dat hij niet meer ingeschreven staat voor een woning. Aan de andere kant hij zou dan toch in de vrije sector terecht komen omdat hij te veel verdient. Maar is gewoon dom. We hebben ons toen tegelijk ingeschreven maar hij deed er niets mee en is zo dus weer uitgeschreven.
Denk dat ik straks mijn tante maar eens op bel. Die heeft er soms gewoon een andere kijk op. en heeft ook al nodig discussie met mijn moeder gevoerd over mijn broertje.
Denk dat ik straks mijn tante maar eens op bel. Die heeft er soms gewoon een andere kijk op. en heeft ook al nodig discussie met mijn moeder gevoerd over mijn broertje.
Minx- Lady Post-a-lot
Eens met de rest. Ik vind dat je broer zich aan moet passen.
En waarom zou jij dan moeten verhuizen? ALS er iemand zou moeten verhuizen is het toch logischer dat je jongere broertje teruggaat naar zijn oude kamer? Jij hebt hier in feite wenig mee te maken.
En waarom zou jij dan moeten verhuizen? ALS er iemand zou moeten verhuizen is het toch logischer dat je jongere broertje teruggaat naar zijn oude kamer? Jij hebt hier in feite wenig mee te maken.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik zou het hier ook helemaal niet mee eens zijn.
Hij wilde het huis uit en nu moet hij weer terug....waarom moet jij daar de dupe van worden?
Heb je er zelf met je broertje over gepraat? Ik denk dat ik dat zou doen. De situatie aan hem voorleggen en hoe jij er tegen aan kijkt. Ook kan je hem vragen naar zijn plannen en hoe lang hij weer thuis wilt gaan wonen.
Wellicht kunnen jullie samen tot een oplossing komen zonder je ouders het te laten beslissen.
Succes!
Hij wilde het huis uit en nu moet hij weer terug....waarom moet jij daar de dupe van worden?
Heb je er zelf met je broertje over gepraat? Ik denk dat ik dat zou doen. De situatie aan hem voorleggen en hoe jij er tegen aan kijkt. Ook kan je hem vragen naar zijn plannen en hoe lang hij weer thuis wilt gaan wonen.
Wellicht kunnen jullie samen tot een oplossing komen zonder je ouders het te laten beslissen.
Succes!
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Tea-Leaf schreef:Ik vind je niet onredelijk. Jouw oudste broertje wil weer thuis komen, laat hij zich maar aanpassen.
Helemaal mee eens, niets meer aan toe te voegen.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Ik vind ook niet dat jij zou hoeven verhuizen, als hij net als jij ook vaak bij zijn vriendin zal wezen heeft het sowieso weinig zin. En bovendien vind ik dat hij zich hoort aan te passen aan de huidige situatie en niet dat het halve gezin zich moet aanpassen aan hem. Hij is zelf weggegaan.
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Zijn het je ouders die vinden dat jij moet verhuizen of is het je broer die vindt dat jij moet verhuizen?
Als het je ouders zijn, kun je ook met je broer overleggen dat jij gewoon in je kamer kan blijven en hij naar het kippenhok gaat.
Als het je ouders zijn, kun je ook met je broer overleggen dat jij gewoon in je kamer kan blijven en hij naar het kippenhok gaat.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Het zijn mijn ouders die dat vinden. Broertje gaat mij echt geen gelijk geven die is niet gek. Helaas wat ik al zei het gaat vaker zo en dat zien ze gewoon niet in. Ik moet dan maar de oudste en wijste zijn nou jammer maar in dit geval vind ik het gewoon niet redelijk. Wat ik net zei dat ik mijn tante zou vragen die is op vakantie wel erg jammer die heeft er vaak wel een redelijke kijk op en kan mijn moeder ook overtuigen.
Minx- Lady Post-a-lot
Eigenlijk moet ik Antibes gelijk geven. ( )
Wel ben ik altijd opgegroeid dat ruil zorgt voor nieuw behang en nieuwe meubelen. Ik ben makkelijk om te kopen. Mijn ouders gaven mij altijd de grootste kamer van het huis, tot ze deze zelf wilden, en ik naar kleiner moest verhuizen. Natuurlijk was ik het er niet mee eens. Tot ze met nieuw behang en nieuwe meubelen aankwamen.
Maar we zijn met zijn allen bijna 20 of ruim 20 of bijna 30 en ach, is een eigen grote slaapkamer nu nog zo belangrijk? We verlaten in deze tijd namelijk allemaal het nest en degene die het langste blijft krijgt de mooiste kamer. Ik heb ook op de logeerkamer moeten slapen, omdat ik er maar twee dagen was, terwijl mijn broer op mijn kamer lag, in mijn oude bed en het enige wat ik te horen kreeg was:"Je bent te gast". Prima.
Wel ben ik altijd opgegroeid dat ruil zorgt voor nieuw behang en nieuwe meubelen. Ik ben makkelijk om te kopen. Mijn ouders gaven mij altijd de grootste kamer van het huis, tot ze deze zelf wilden, en ik naar kleiner moest verhuizen. Natuurlijk was ik het er niet mee eens. Tot ze met nieuw behang en nieuwe meubelen aankwamen.
Maar we zijn met zijn allen bijna 20 of ruim 20 of bijna 30 en ach, is een eigen grote slaapkamer nu nog zo belangrijk? We verlaten in deze tijd namelijk allemaal het nest en degene die het langste blijft krijgt de mooiste kamer. Ik heb ook op de logeerkamer moeten slapen, omdat ik er maar twee dagen was, terwijl mijn broer op mijn kamer lag, in mijn oude bed en het enige wat ik te horen kreeg was:"Je bent te gast". Prima.
Gast- Gast
Jouw broertje is dus ook al zo slim. Ik heb A. Destijds ook ingeschreven voor de woningzoeker toen hij 16 was. Zo kon hij elke week ff punten sparen en als hij er aan toe was kon hij een redelijk huis krijgen en niet net als ik in die buurt met die rotflats terecht komen.
Hij doet er dus geen bal mee en staat dus ook niet meer ingeschreven. Onderhand is hij al 22....
Hij doet er dus geen bal mee en staat dus ook niet meer ingeschreven. Onderhand is hij al 22....
Gast- Gast
Ik vind het echt belachelijk! Als de situatie anders was geweest, en hij was vanaf het begin af aan gewoon thuiswonend geweest en jij ook, en jij was veel bij je vriend en hij niet bij zijn vriendin dan zou ik je ouders misschien nog enigszins begrijpen. Maar dit vind ik echt waanzig en totaal oneerlijk. Ik zou me er ook tegen verzetten als ik jou was!
Is het geen mogelijkheid voor jou om uit huis te gaan? Ik zou hier niet heel erg van gediend zijn, zeker niet als het een soort van mededeling is, i.p.v. een vraag of een suggestie.
Is het geen mogelijkheid voor jou om uit huis te gaan? Ik zou hier niet heel erg van gediend zijn, zeker niet als het een soort van mededeling is, i.p.v. een vraag of een suggestie.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Lijkt me niet meer dan logisch dat je broer die thuis komt wonen in de kamer die vrij is terecht komt.
Gast- Gast
Ik vind het belachelijk wanneer jij je kamer daar voor moet opgeven. Het geeft mij het gevoel alsof je broertje voorgetrokken wordt door je ouders.
Misschien moet je ze dit topic even laten lezen
Misschien moet je ze dit topic even laten lezen
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
fijn is dat hè. Bij mijn broertje zit het alleen net wat anders. Hij verdient te veel voor sociale huur, en binnenkort waarschijnlijk ook voor de vrije sector van de woningbouw. En kopen is zijn loon niet stabiel genoeg voor. Al ziet het er wel positief uit. Ik weet niet wie het vroeg of ik niet weg kan. Zelfs ik heb op dit moment nog niet genoeg punten. De inschrijftijd is afgelopen mei toen ze het systeem omgooiden van ongeveer 3 naar ongeveer 5 jaar gegaan. Daarnaast heb ik het geld er ook niet voor ik studeer nog maar studeer in februari of april af dus een kamer vind ik dan zonde daar zou ik dan zo weer uit moeten en een huis kan ik niet betalen. Anders was ik al wel weg geweest.Mammalin schreef:Jouw broertje is dus ook al zo slim. Ik heb A. Destijds ook ingeschreven voor de woningzoeker toen hij 16 was. Zo kon hij elke week ff punten sparen en als hij er aan toe was kon hij een redelijk huis krijgen en niet net als ik in die buurt met die rotflats terecht komen.
Minx- Lady Post-a-lot
Winegum schreef:Ik vind het echt belachelijk! Als de situatie anders was geweest, en hij was vanaf het begin af aan gewoon thuiswonend geweest en jij ook, en jij was veel bij je vriend en hij niet bij zijn vriendin dan zou ik je ouders misschien nog enigszins begrijpen. Maar dit vind ik echt waanzig en totaal oneerlijk. Ik zou me er ook tegen verzetten als ik jou was!
Hier ben ik het mee eens!
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ben ik nou zo onredelijk?
» Ben ik nou onredelijk?
» Ben ik nou echt zo onredelijk?
» onredelijk in je relatie
» Pissig... Zijn wij nu onredelijk?