Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik nou echt zo onredelijk?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ben ik nou echt zo onredelijk? Empty Ben ik nou echt zo onredelijk?

Bericht  Clapperdie za 25 jun 2011 - 21:20

Question Question Question

Ben even benieuwd naar jullie meningen over deze kwestie:

De broer van mijn vriend is stratenmaker. Onze tuin zag er al tijden niet uit en hij zeurde er ook steeds over als hij langs kwam dat hij het wel even zou aanpakken. Uiteindelijk hadden wij genoeg geld gespaard voor de tegels die wij wilde en de tuin netjes leeggemaakt, zand en stenen besteld. Hij was hiervan op de hoogte en zou als de stenen geleverd werden de tuin komen doen. Op dinsdag kwamen de stenen en op zaterdag is hij de hele dag geweest om de stenen in de tuin te leggen. Maar omdat de boel hier zo verzakt is moeten we met verschillende hoogtes werken omdat anders de schuttingdeur niet meer open kan. Iets meer werk dus omdat je met afstapjes werkt.

Toen het eerste gedeelte/hoogte was gelegd ging hij naar huis. die week daarna kwam hij nog één avond om een klein stukje verlaagd te leggen. Daarna is hij niet meer geweest (we zijn nu 3 weken verder). Hij zegt dat hij komt waardoor je thuis blijft maar hij komt gewoon niet opdagen! Ik zit nu met een tuin die niet af is (niet gedrilt het stuk wat gelegd is en nog met openstukjes voor stenen die nog gezaagd moeten worden).

Ook wil ik dat de stenen voor de deur weg zijn. Die staan nu al 4 weken op een parkeerplaats.

Hij is ondertussren ook erg druk in zijn eigen huis met schilderen etc etc. En hij moet op zijn werk nu het geld verdienen omdat in de wintermaanden hij bijna geen werk heeft. Maar dan moet hij dat toch gewoon zeggen?

"Nou Clapperdie en vriend, helaas ik wilde jullie tuin doen maar ik heb er gewoon geen tijd voor." weten wij waar we aan toe zijn en klaar.

Dan gaan we gewoon iemand anders regelen en dan is het ook goed. Maar nee hij moet onze tuin doen en we mogen het niet door iemand anders laten doen. Want hij doet toch wel tuin van zn broertje!

Nou ik ben het helemaal zat! Mooie weer komt er weer aan. Ook al kunnen we wel in de tuin zitten de tegels zitten nog los. en het is een zandtroep aan de andere kant.

Poeh is toch wel een lang verhaal.. Maar ben ik nou echt zo onredelijk? Is het raar dat ik het zat ben? En moet ik maar gewoon wachten tot meneer tijd heeft.. Of geven jullie mij gelijk en zouden jullie ook iemand anders inhuren om het wel te doen.

En het gaat mij er niet om dat zijn broer het gratis doet. Al moeten we er voor betalen dan is het nog geen probleem. Maar Mad
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou echt zo onredelijk? Empty Re: Ben ik nou echt zo onredelijk?

Bericht  Carra za 25 jun 2011 - 21:23

Nee hoor, niet onredelijk. Gewoon tegen broertje zeggen dat je blij bent met z'n hulp, maar dat je nu toch wel wilt dat het af komt, met het mooie weer in aantocht. En dat als hij deze week niet meer kan, dat niet erg is, maar dat je dan iemand anders regelt.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 21:24

Nee ik vind het helemaal niet onredelijk van jou. De zomer komt eraan (is er al!) en als je op je schoonbroer moet wachten, dan zit je de hele zomer tussen het zand en de rotzooi.
Ik zou dus mooi iemand anders inschakelen als ik jullie was, jullie hebben lang genoeg op de broer van je vriend gewacht. Ik zou hem dat wel even laten weten.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 21:27

Ik snap heel goed dat je het gewoon klaar wilt hebben, en ik vind je wat dat betreft ook niet onredelijk. Heel vervelend als iemand zegt wat te zullen doen en dat er dan vervolgens weinig van komt. Ook lastig om iemand er op aan te spreken, als hij het voor niets doet.

In dit geval zou ik naar hem toegaan en vragen of hij er nog tijd voor heeft en het kan afmaken, omdat jullie het graag klaar willen hebben en anders iemand anders inhuren. Dan loop je hem niet voorbij.
En ja, het zou netter zijn als hij gewoon eerlijk zegt dat hij er geen tijd voor heeft. Maar misschien vind 'ie dat lastig en is dit handiger voor hem.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon za 25 jun 2011 - 22:36

Ik zit in een zelfde soort situatie, alleen gaat het bij mij om mijn eigen broertje die het voor bijna niets zou doen.
Mijn hele voortuin en achtertuin moeten opnieuw worden beplant en bestraat..

Voor Pasen heeft mijn broertje alle beplanting in de voortuin er af gehaald, want dan kon hij dat naar iemand brengen die een paasvuur had. Prima! Maar daarna is er nooit meer wat met de voortuin gebeurd, nu is hij zo groen als wat en er staat onkruid van 20 cm hoog. Dat kan ik er wel uithalen, maar als mijn broertje vervolgens nog niet er wat mee gaat doen, staat het onkruid er zo weer...

Balen balen!!
Als ik een hovenier inschakel, moet ik er dik voor betalen en dat had ik niet helemaal ingecalculeerd Sad
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Clapperdie zo 26 jun 2011 - 21:51

Nou jullie raden nooit naar wat voor geluid ik nu aan het luisteren ben!

Het heerlijke geluid van stenen die door midden geknipt worden en er volgens in geslagen worden Very Happy!

De moeder van mijn vriend had gister toevallig haar oudste zoon aan de lijn en had aangegeven dat het toch wel erg fijn zou zijn als hij het afmaakt zodat we ook weer verder kunnen. En tja wie kan er nou nee tegen zijn eigen moeder zeggen?

Ik hoop dat het vandaag af komt!

zininzon: Voor jou is het ook een vervelende situatie! En inderdaad het kost echt klauwen vol met geld om iemand in te huren. Misschien dat jouw moeder ook eens kan bellen ;-)
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 1:31

Makkelijker kan niet inderdaad cheers

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: