Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik nou zo onredelijk?

+6
Pompoen
Inge
rapa nui
Raindrop
TukTuk
Minx
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik nou zo onredelijk? Empty Ben ik nou zo onredelijk?

Bericht  Minx zo 21 okt 2012 - 0:37

We proberen een reis door noorwegen te plannen. En ik heb het idee dat de rest te veel wil. Mijn vriend maakt het allemaal niet zo veel uit. Maar dit zou de planning zijn:

Dinsdag: vliegen van amsterdam naar tromso, (6 uur ongeveer) om daar de midzomernacht te zien.
Donderdag: vliegen van tromso naar trondheim (2 uur vliegen) dan lunchen in trondheim, en vervolgens 5 uur en drie kwartier in de auto zitten op weg naar een camping, vervolgens slapen op die camping.
Vrijdag: anderhalf uur in de auto, dan een gletsjer hike doen, daarna nog ruim 3 uur in de auto om op een camping uit te komen.
Zaterdag: 6 uur en een kwartier in de auto dan ergens in de middag aankomen in oslo
Zondag terug vlucht.

Ben ik nou zo gek of is dit echt veel te veel voor die paar dagen. Daarbij was het idee dat het een redelijk low budget vakantie voor ons zou worden.... Met deze planning lukt dat toch niet.

edit: de tijden zijn volgens google maps, en er is dus niet in mee genomen dat we onderweg stoppen en waarschijnlijk langzamer rijden dan de max snelheid omdat we het land niet goed kennen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo onredelijk? Empty Re: Ben ik nou zo onredelijk?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 0:41

Even de kosten daargelaten, maar dit klinkt mij niet bepaald als een vakantie in de oren. Ben ik nou zo onredelijk? 1270000679

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 21 okt 2012 - 0:46

Maura schreef:Even de kosten daargelaten, maar dit klinkt mij niet bepaald als een vakantie in de oren. Ben ik nou zo onredelijk? 1270000679

Ik dacht precies hetzelfde.. Denk dat je tijdens die vakantie dit nummer wel de gehele tijd kan draaien:
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 0:46

Dit zou voor mij ook zeker geen vakantie zijn. Tenzij je dol bent op het zitten in vliegtuigen en auto's en dat op zich al een vakantie vindt.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop zo 21 okt 2012 - 0:51

Maura schreef:Even de kosten daargelaten, maar dit klinkt mij niet bepaald als een vakantie in de oren. Ben ik nou zo onredelijk? 1270000679
+1
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Minx zo 21 okt 2012 - 1:05

nee haha, maar we gaan met een paar amerikanen en die schijnen been there belangrijker te vinden dan seen anything Wink. Word het een beetje been there done nothing.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  rapa nui zo 21 okt 2012 - 1:09

Ik hou best van volgeplande vakanties maar vraag me een beetje af wat de meerwaarde hiervan is. Zijn de midzomernacht en de gletjserhike de hoogetepunten van deze reis en wil iedereen dat doen? Is er geen andere gletjserhike te doen of iets anders actief wat iedereen leuk kan vinden dichter bij tromso of trondheim? Waarom moeten jullie vanaf Oslo terugvliegen? Is dat om die stad nog mee te nemen/dat je die even gezien hebt? of zit er een practische reden achter?

Klinkt in elk geval ook niet als redelijk low budget Laughing Ben wel benieuwd waar je dan zo'n beetje als stel/per persoon op uitkomt,
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Minx zo 21 okt 2012 - 1:20

met deze planning ben je al zo'n 600 euro kwijt per persoon alleen aan vervoer. Dat stukje oslo is om nog wat van oslo te zien.

Wat een soort van onmogelijk is want daar gaat alles al vroeg dicht. want dat zou dan zaterdag zijn. Haha ik krijg al stress als ik er aan denk. :P maar ff mijn voorstel er in gooien.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 1:27

Kan je niet zonder die Amerikanen gaan? silent

Gast
Gast

Bericht  Inge zo 21 okt 2012 - 1:30

Dit zou mij teveel in te weinig tijd zijn

Maarja die amerikanen vinden zo'n eind rijden vaak peanuts

Laatst aangepast door Inge op zo 21 okt 2012 - 1:34; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 1:33

Of je onredelijk bent dat weet ik niet. Ik weet niet hoe de communicatie tussen jullie verloopt, wat betreft het plannen van deze reis.

Ik vind het wel een bizar programma waar ik zelf niet in mee zou gaan. Naast dat het niet low budget is, is het ook echt alles maar half doen en vooral veel reizen en dat is het 't geld voor mij sowieso niet waard.

Kun je niet alleen met je vriend gaan?

Gast
Gast

Bericht  Pompoen zo 21 okt 2012 - 1:33

Ik zou dat niet tof vinden. Amerikanen vinden 5 uur rijden echter helemaal niet zo lang vaak. Alleen zo zit je idd wel heel veel in de auto en in het vliegtuig. Ik zou inderdaad een programma maken waarbij je vooral minder grote afstanden aflegt. Een gletsjerhike kan misschien ook wel dichterbij en als je Oslo persé wil zien dan zou ik op zoek gaan naar geweldige dingen die je daar in de omgeving kunt doen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Minx zo 21 okt 2012 - 1:40

ja 5 uur reiden is voor hun misschien peanuts, ik heb er net zelf een andere planning in gegooid met ongeveer hetzelfde alleen dan helemaal en een stuk goedkoper smile.

dinsdag vliegen naar trondheim en dan de trein pakken naar bodo.
woensdag in bodo,
donderdag in bodo aan het eind van de dag de nachttrein pakken naar trondheim
vrijdag in trondheim en aan het eind van de dag de nachttrein naar oslo
zaterdag in oslo
zondag terug naar huis.

Dan heb je volgens mij een redelijk schema, enige is dat je dan even moet bedenken waar je je bagage laat maar daar zijn vast opties voor. Nu hopen dat zij het er ook mee eens zijn. Dan zie je ten minste wat.

Het idee was dat we met hun wat zouden doen, met alleen mijn vriend zouden we er sowieso meer tijd voor uittrekken en dan met de auto gaan. Lekker tent mee. Alleen is het probleem dat zij maar 2 weken vakantie per jaar hebben en dus zo veel mogelijk willen doen in zo weinig mogelijk tijd.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 1:52

Megara schreef:Kan je niet zonder die Amerikanen gaan? silent

+1

Het is ook jullie vakantie he smile Maar waarom vlieg je op Trondheim om dan naar Bodo te gaan en vervolgens weer terug naar Trondheim? Is het niet efficienter om als je dan toch aankomt in Trondheim daar dan te blijven en dan te gaan naar Bodo of Oslo?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 1:52

Ik woon in Noorwegen en ken het hier erg goed, en dit is niet te doen. Op deze manier ben je extreem veel geld kwijt en je ziet/doet niks. Ik kan je veel leukere dingen aanraden, maar dan moet je je hele idee omgooien en weet niet of jij en die andere mensen dat willen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 1:59

Ik vind trouwens jouw voorstel ook nog steeds iets te veel eerlijk gezegd. Ik snap niet waarom je per se de middernachtzon wil zien, zo spectaculair is dat nou ook weer niet en zeker niet waard om er zo ver voor te reizen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 2:04

Whoo druk haha.. Maar hoe kom je erbij dat het 6 uur vliegen is?

Ik keek net even bij happyzebra (daar kun je vliegtijden kijken) en het is maar 2,5 uur vliegen. Dan heb je die dag wel veel meer tijd over! (En misschien ook wel op zondag als je terugvliegt?).

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 2:07

Punk'd schreef:Whoo druk haha.. Maar hoe kom je erbij dat het 6 uur vliegen is?

Ik keek net even bij happyzebra (daar kun je vliegtijden kijken) en het is maar 2,5 uur vliegen. Dan heb je die dag wel veel meer tijd over! (En misschien ook wel op zondag als je terugvliegt?).
Jij bedoelt dan Amsterdam-Trondheim zeker? Naar Tromsø is met overstap en dan wordt het wel 6 uur totaal.

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 21 okt 2012 - 2:08

JE zit op dinsdagen met een onhandig schema, en overstap als je naar tromso wil.

Ik hoef die midzomernacht ook niet perse te zien maar de rest wel. maar als je nog tips hebt graag.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 2:14

Minx schreef:JE zit op dinsdagen met een onhandig schema, en overstap als je naar tromso wil.

Ik hoef die midzomernacht ook niet perse te zien maar de rest wel. maar als je nog tips hebt graag.
Het is gewoon niet realistisch om al die dingen te willen doen/zien in minder dan een week. Als ik jullie was zou ik 1 gebied uitkiezen en daar blijven. Ik zou dan Lofoten aanraden. Dan kun je op Bodø vliegen, daar op Svartisen een gletsjertocht doen en dan met de boot naar Lofoten en daar een paar dagen blijven.
Andere optie is tussen Bergen en Geiranger. Dan heb je de mooie fjorden, eventueel een bergwandeling en ook een gletsjertocht. Maar dus geen middernachtzon.

Ik vind als je zo weinig tijd hebt Trondheim niet echt een must en ook Oslo zou ik overslaan. Dan kun je beter een andere keer nog een weekendje naar Oslo boeken.

Ik zou echt aanraden om het idee dat je nu hebt te laten gaan, dat is echt zonde van je tijd in Noorwegen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 2:15

Jente schreef:
Punk'd schreef:Whoo druk haha.. Maar hoe kom je erbij dat het 6 uur vliegen is?

Jij bedoelt dan Amsterdam-Trondheim zeker? Naar Tromsø is met overstap en dan wordt het wel 6 uur totaal.

haha ja hebt gelijk. Er zijn helemaal geen directe vluchten. laughcry

De kortste trip die ik net vond was van Amsterdam naar Oslo en dan naar Tromso.. Dat duurde in totaal 4 uur en 50 minuten.

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 21 okt 2012 - 2:20

Ja ik zit ook echt te twijfelen of ik mee wil ik denk dat ik gek word en dan nog een week vakantie nodig heb. Nu de Amerikanen nog overtuigen. Ik zou ook liever in een gebied blijven.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Polly zo 21 okt 2012 - 11:55

Nee, daar zou ik echt niet aan beginnen. Jente geeft goede tips, ik zou de Amerikanen daarvan overtuigen of zonder Amerikanen op vakantie gaan.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Slakje zo 21 okt 2012 - 19:20

Ik zou onnozel worden van dat heen en weer gereis. Daarom dat ik ook een hekel had/heb aan schoolreizen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Susan zo 21 okt 2012 - 20:30

Megara schreef:Kan je niet zonder die Amerikanen gaan? silent

Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik zou het echt vertikken om de hele dag in auto's en vliegtuigen te gaan zitten omdat zij zo nodig een been there, done that vakantie willen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: