Regeerakkoord
+41
Caulfield
teletascha
Muurvlindertje
Arwyn
Siem
Toet
Rovine
widko
studiebol
TukTuk
Puggle
RYW
tienie31
nijntje4
Ellebel
Linda
Atelier Madame
girli
Elliot
Rush
Minx
Tania
Gympie
Jade
blondje1313
Winegum
luisa
Lilou
Carmen_
rapa nui
GreenGrass
M@niek
Serena
Red Velvet
xxjojootjexx
SuperGrover
Antibes
ellibre
Printje
Susan
Caroow
45 plaatsers
Pagina 5 van 18
Pagina 5 van 18 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18
Re: Regeerakkoord
Ik probeer uit te vissen of er iets over de kinderopvang(toeslag) instaat, maar mijn zoekfunctie werkt niet goed en ik ben nu even te moe om al die pagina's door te lezen. Iemand die dat toevallig sneller vindt dan ik?
Gast- Gast
Maar je moet toch altijd eerst langs de huisarts(enpost) of met ambu opgehaald worden voor je op de SEH terecht komt? Dan heb je toch automatisch een verwijzing?
Dit geldt toch alleen als je op eigen houtje naar de SEH gaat, zonder eerst langs de HA te gaan?
Dit geldt toch alleen als je op eigen houtje naar de SEH gaat, zonder eerst langs de HA te gaan?
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ja, dat is toch wat er staat?Jade schreef:Maar je moet toch altijd eerst langs de huisarts(enpost) of met ambu opgehaald worden voor je op de SEH terecht komt? Dan heb je toch automatisch een verwijzing?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Maple schreef:Ik probeer uit te vissen of er iets over de kinderopvang(toeslag) instaat, maar mijn zoekfunctie werkt niet goed en ik ben nu even te moe om al die pagina's door te lezen. Iemand die dat toevallig sneller vindt dan ik?
Ze willen het wel betaalbaar houden. Kinderbijslag wordt inkomensafhankelijk. Verder weinig concreet...
Kindgebonden budget gaat omhoog, maar er veranderen wat andere regels.
Laatst aangepast door GreenGrass op ma 29 okt 2012 - 9:13; in totaal 1 keer bewerkt
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Met andere woorden: Niets veranderd, dus...GreenGrass schreef:Maple schreef:Ik probeer uit te vissen of er iets over de kinderopvang(toeslag) instaat, maar mijn zoekfunctie werkt niet goed en ik ben nu even te moe om al die pagina's door te lezen. Iemand die dat toevallig sneller vindt dan ik?
Ze willen het wel betaalbaar houden. Kinderbijslag wordt inkomensafhankelijk. Verder weinig concreet...
Gast- Gast
Maple schreef:Met andere woorden: Niets veranderd, dus...GreenGrass schreef:Maple schreef:Ik probeer uit te vissen of er iets over de kinderopvang(toeslag) instaat, maar mijn zoekfunctie werkt niet goed en ik ben nu even te moe om al die pagina's door te lezen. Iemand die dat toevallig sneller vindt dan ik?
Zoiets zoek je denk ik: http://www.kinderopvang.nl/nieuws/nieuwsbericht/?newsId=030bf068-26ae-41ab-9f32-9dc036ae6f9c
GreenGrass- Kletskop
Dank je. Geen bezuinigingen terugdraaien dus, dat wordt dus voorlopig we even in onzekerheid blijven over mijn uren en misschien zelfs baan.GreenGrass schreef:Maple schreef:Met andere woorden: Niets veranderd, dus...GreenGrass schreef:Maple schreef:Ik probeer uit te vissen of er iets over de kinderopvang(toeslag) instaat, maar mijn zoekfunctie werkt niet goed en ik ben nu even te moe om al die pagina's door te lezen. Iemand die dat toevallig sneller vindt dan ik?
Zoiets zoek je denk ik: http://www.kinderopvang.nl/nieuws/nieuwsbericht/?newsId=030bf068-26ae-41ab-9f32-9dc036ae6f9c
Gast- Gast
Rush, wat je zegt. Als je na de SEH komt op eigen houtje kost dit je je eigen bijdrage er zullen uitzonderingem zijn zoals opnames. Ik werk zelf op de SEH en als mensen bij ons willen komen zonder verwijzing e.d. Dan vertel ik er duidelijk bij dat dit hun eigen bijdrage kost maar goed schijnt niemand wat te interesseren hoor.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Tsja ik denk dat het het er nu aan gaat liggen of gezinnen er op vooruit/achteruit gaan. Of de economie aantrekt en dergelijke. Meer dan afwachten kan je denk ik niet. Misschien is het stukje 'begeleiden van kinderen met taalachterstanden' wel een stimulerend iets voor kinderopvang.
GreenGrass- Kletskop
Ik weet niet zo goed wat ik van alle maatregelen moet denken. Ik snap dat er bezuinigd moet worden, maar dat dat juist zo fors op terreinen als zorg, onderwijs en sociale zekerheid moet... We zullen het wel gaan zien. De hypotheekrenteaftrek evenzo, zoals ik het nu lees gaan we er als huizenbezitters wel wat op 'achteruit' maar gaat het dan ook niet om honderden euro's duurder uit per maand dus ik hoop maar dat dat mee gaat vallen.
Over die maatregel van 50 Euro voor een bezoek aan de SEH zonder verwijzing van een huisarts. Ik mag toch hopen dat dat niet geldt voor mensen die daadwerkelijk met een levensbedreigende situatie direct naar de SEH gaan?
Over die maatregel van 50 Euro voor een bezoek aan de SEH zonder verwijzing van een huisarts. Ik mag toch hopen dat dat niet geldt voor mensen die daadwerkelijk met een levensbedreigende situatie direct naar de SEH gaan?
Laatst aangepast door Lilou op zo 1 sep 2013 - 2:05; in totaal 1 keer bewerkt
Lilou- Fluisteraar
- Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10
Lilou, in die gevallen mag ik toch hopen dat je de ambulance belt en die dus beoordelen of je al dan niet naar de SEH moet.
Gast- Gast
Ik vind het ook echt belachelijk dat er zo gekort gaat worden op oa onderwijs en zorg, maar ze komen zichzelf nog wel een keertje tegen met deze maatregelen...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Maple; nee, in mijn geval dus niet. Woon minuten van een ziekenhuis af, kan een acute levensbedreigende zwelling krijgen en strenge instructies gekregen om dan onmiddellijk naar de SEH te gaan. Niet dat die 50 Euro me dan ooit tegen zou houden hoor, maar dat wordt wat als ik (even afkloppen) ooit in een slechte periode wekelijks of maandelijks zo'n bezoekje aan de SEH moet brengen!
Lilou- Fluisteraar
- Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10
Lilou schreef:Maple; nee, in mijn geval dus niet. Woon minuten van een ziekenhuis af, kan een acute levensbedreigende zwelling krijgen en strenge instructies gekregen om dan onmiddellijk naar de SEH te gaan. Niet dat die 50 Euro me dan ooit tegen zou houden hoor, maar dat wordt wat als ik (even afkloppen) ooit in een slechte periode wekelijks of maandelijks zo'n bezoekje aan de SEH moet brengen!
In dat geval heb je dus een verwijzing. Het is dan misschien niet een die direct is gegeven maar in zulke gevallen zal het je echt geen 50 euro kosten.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
De we maatregel vind ik erg. En ik ben ook niet blij met het kinderpardon. Wetgeving aanpassen omdat er zoveel misbruik wordt gemaakt is nooit goed.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ik ben trouwens wel geschrokken van de zorgpremie. Dit wordt voor werkenden wel heel erg hoog. In 2017 een nominale premie van 400 en daarbovenop 11,1 procent van je brutojaarsalaris (vanaf een jaarsalaris van 20.000) en daarboven op nog evt. aanvullend. Dat is echt veel. Bij een jaarsalaris van 30.000 betaal je straks meer dan 300 euro per maand aan premie. Ik vind dat eigenlijk te ver gaan.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Gympie schreef:Ik ben trouwens wel geschrokken van de zorgpremie. Dit wordt voor werkenden wel heel erg hoog. In 2017 een nominale premie van 400 en daarbovenop 11,1 procent van je brutojaarsalaris (vanaf een jaarsalaris van 20.000) en daarboven op nog evt. aanvullend. Dat is echt veel. Bij een jaarsalaris van 30.000 betaal je straks meer dan 300 euro per maand aan premie. Ik vind dat eigenlijk te ver gaan.
Zo dat is wel heel veel geld inderdaad
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Even een hele domme vraag van mijn kant, maar alles wat in het regeerakkoord staat is toch niet meteen als voldongen feit aangenomen? Hier moeten toch nog wetsvoorstellen worden gemaakt die door de eerste kamer etc. moet?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Gympie schreef:Ik ben trouwens wel geschrokken van de zorgpremie. Dit wordt voor werkenden wel heel erg hoog. In 2017 een nominale premie van 400 en daarbovenop 11,1 procent van je brutojaarsalaris (vanaf een jaarsalaris van 20.000) en daarboven op nog evt. aanvullend. Dat is echt veel. Bij een jaarsalaris van 30.000 betaal je straks meer dan 300 euro per maand aan premie. Ik vind dat eigenlijk te ver gaan.
Ik mag hopen dat het werkgeversdeel daar ook bij zit? Kan die 11,1 procent nergens vinden trouwens in het regeerakkoord
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Je betaald 11,1% over het bedrag boven het minimumloon, dus over het bedrag wat je boven de €18.000 minimum zit.Gympie schreef:Ik ben trouwens wel geschrokken van de zorgpremie. Dit wordt voor werkenden wel heel erg hoog. In 2017 een nominale premie van 400 en daarbovenop 11,1 procent van je brutojaarsalaris (vanaf een jaarsalaris van 20.000) en daarboven op nog evt. aanvullend. Dat is echt veel. Bij een jaarsalaris van 30.000 betaal je straks meer dan 300 euro per maand aan premie. Ik vind dat eigenlijk te ver gaan.
Dat is dus als je €30.000 (- 18.000 minimum) verdiend een bedrag van 1332 : 12 + 400 : 12. Dat is dan 111 euro plus ongeveer €30 nominaal
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Je betaald 11,1% over het bedrag boven het minimumloon, dus over het bedrag wat je boven de €18.000 minimum zit.Gympie schreef:Ik ben trouwens wel geschrokken van de zorgpremie. Dit wordt voor werkenden wel heel erg hoog. In 2017 een nominale premie van 400 en daarbovenop 11,1 procent van je brutojaarsalaris (vanaf een jaarsalaris van 20.000) en daarboven op nog evt. aanvullend. Dat is echt veel. Bij een jaarsalaris van 30.000 betaal je straks meer dan 300 euro per maand aan premie. Ik vind dat eigenlijk te ver gaan.
Dat is dus als je €30.000 verdiend een bedrag van 1332 : 12 + 400 : 12. Dat is dan 111 euro plus ongeveer €30 nominaal
Even denken hoor. Heb je sowieso een bron hiervan? Ik kan dat nergens vinden.
Ojaaaa, ik zie het inderdaad. Moest even nadenken over je rekensom.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Rush schreef:Je betaald 11,1% over het bedrag boven het minimumloon, dus over het bedrag wat je boven de €18.000 minimum zit.Gympie schreef:Ik ben trouwens wel geschrokken van de zorgpremie. Dit wordt voor werkenden wel heel erg hoog. In 2017 een nominale premie van 400 en daarbovenop 11,1 procent van je brutojaarsalaris (vanaf een jaarsalaris van 20.000) en daarboven op nog evt. aanvullend. Dat is echt veel. Bij een jaarsalaris van 30.000 betaal je straks meer dan 300 euro per maand aan premie. Ik vind dat eigenlijk te ver gaan.
Dat is dus als je €30.000 verdiend een bedrag van 1332 : 12 + 400 : 12. Dat is dan 111 euro plus ongeveer €30 nominaal
Pffff wat een geld zeg, ik vind dit echt een belachelijk plan. Het verschil tussen 30 euro per maand betalen en 111 meer vind ik echt schandalig. Want netto scheelt het hooguit in de maand zon 600 euro Mss? Vergeet ook niet dat het eigen risico dan ook inkomensafhankelijk is dus dat scheelt per maand ook makkelijk 40 euro.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Rush schreef:Je betaald 11,1% over het bedrag boven het minimumloon, dus over het bedrag wat je boven de €18.000 minimum zit.Gympie schreef:Ik ben trouwens wel geschrokken van de zorgpremie. Dit wordt voor werkenden wel heel erg hoog. In 2017 een nominale premie van 400 en daarbovenop 11,1 procent van je brutojaarsalaris (vanaf een jaarsalaris van 20.000) en daarboven op nog evt. aanvullend. Dat is echt veel. Bij een jaarsalaris van 30.000 betaal je straks meer dan 300 euro per maand aan premie. Ik vind dat eigenlijk te ver gaan.
Pffff wat een geld zeg, ik vind dit echt een belachelijk plan. Het verschil tussen 30 euro per maand betalen en 111 meer vind ik echt schandalig. Want netto scheelt het hooguit in de maand zon 600 euro Mss? Vergeet ook niet dat het eigen risico dan ook inkomensafhankelijk is dus dat scheelt per maand ook makkelijk 40 euro.
Huh AM, volgens mij begrijp jij het verkeerd. Rush bedoelt toch dat iedereen de premie van 111,- betaald en daarbovenop een inkomensafhankelijke toeslag van 11,1 % van het bruto jaarinkomen dat je BOVEN het minimumloon zit?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Atelier Madame schreef:Rush schreef:Je betaald 11,1% over het bedrag boven het minimumloon, dus over het bedrag wat je boven de €18.000 minimum zit.Gympie schreef:Ik ben trouwens wel geschrokken van de zorgpremie. Dit wordt voor werkenden wel heel erg hoog. In 2017 een nominale premie van 400 en daarbovenop 11,1 procent van je brutojaarsalaris (vanaf een jaarsalaris van 20.000) en daarboven op nog evt. aanvullend. Dat is echt veel. Bij een jaarsalaris van 30.000 betaal je straks meer dan 300 euro per maand aan premie. Ik vind dat eigenlijk te ver gaan.
Pffff wat een geld zeg, ik vind dit echt een belachielijk plan. Het verschil tussen 30 euro per maand betalen en 111 meer vind ik echt schandalig. Want netto scheelt het hooguit in de maand zon 600 euro Mss? Vergeet ook niet dat het eigen risico dan ook inkomensafhankelijk is dus dat scheelt per maand ook makkelijk 40 euro.
Maar, ik snap het trouwens vast niet....je betaald dan dus 111 per maand, volgens je berekening. Ik betaal nu al ( met aanvullend) bijna 160. Wat ik volgend jaar trouwens ook anders ga doen want ik gebruik dr niets van en als je eigen risico ook weer hoger wordt al helemaal niet.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Je betaald dan €30 vast en €111 (of whatever) aan de hand van je inkomen, dat is dan basis. Dus dat is al €141. Als jij je nog extra wilt verzekeren komen daar nog kosten bij als ik het goed heb begrepen.Printje schreef:
Maar, ik snap het trouwens vast niet....je betaald dan dus 111 per maand, volgens je berekening. Ik betaal nu al ( met aanvullend) bijna 160. Wat ik volgend jaar trouwens ook anders ga doen want ik gebruik dr niets van en als je eigen risico ook weer hoger wordt al helemaal niet.
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 5 van 18 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18
Pagina 5 van 18
Permissies van dit forum: