Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Regeerakkoord

+41
Caulfield
teletascha
Muurvlindertje
Arwyn
Siem
Toet
Rovine
widko
studiebol
TukTuk
Puggle
RYW
tienie31
nijntje4
Ellebel
Linda
Atelier Madame
girli
Elliot
Rush
Minx
Tania
Gympie
Jade
blondje1313
Winegum
luisa
Lilou
Carmen_
rapa nui
GreenGrass
M@niek
Serena
Red Velvet
xxjojootjexx
SuperGrover
Antibes
ellibre
Printje
Susan
Caroow
45 plaatsers

Pagina 4 van 18 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Regeerakkoord - Pagina 4 Empty Re: Regeerakkoord

Bericht  GreenGrass ma 29 okt 2012 - 6:20

Gympie schreef:Antibes, onderaan pagina 2 zei ik dat ik in het regeerakkoord las dat het per 2016 is, maar ik dacht al dat je er overheen gelezen had. Regeerakkoord - Pagina 4 561177

Pagina 18 staat 2015, pagina 53 staat 2016 in dat document.

Edit: op pagina 18 staat kortingkaart en op 53 kortingSkaart.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Antibes ma 29 okt 2012 - 6:21

GreenGrass schreef:
Gympie schreef:Antibes, onderaan pagina 2 zei ik dat ik in het regeerakkoord las dat het per 2016 is, maar ik dacht al dat je er overheen gelezen had. Regeerakkoord - Pagina 4 561177

Aaaaaaaaaaaah, vandaar dat ik het niet meer kon vinden haha!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  ellibre ma 29 okt 2012 - 6:22

Antibes schreef:

Maar er staat ook letterlijk een keer 2015... Tegenstrijdig dus:

De openbaarvervoerkaart voor studenten wordt een kortingkaart in 2015, die ook
beschikbaar komt voor scholieren in het MBO. Vervoerskosten vallen (tot een zeker
maximum) onder het sociaal leenstelsel.
Klopt, staat met twee verschillende jaartallen in het regeerakkoord, ik vind het ook verwarrend.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gympie ma 29 okt 2012 - 6:24

Antibes schreef:
GreenGrass schreef:

Aaaaaaaaaaaah, vandaar dat ik het niet meer kon vinden haha!

Aaah, ik heb alleen pagina 53 gelezen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Antibes ma 29 okt 2012 - 6:24

ellibre schreef:
Antibes schreef:

Maar er staat ook letterlijk een keer 2015... Tegenstrijdig dus:

De openbaarvervoerkaart voor studenten wordt een kortingkaart in 2015, die ook
beschikbaar komt voor scholieren in het MBO. Vervoerskosten vallen (tot een zeker
maximum) onder het sociaal leenstelsel.
Klopt, staat met twee verschillende jaartallen in het regeerakkoord, ik vind het ook verwarrend.

Enige wat ik me in kan denken is dat het in 2015 wordt ingevoerd en dan in 2016 geld op gaat leveren ofzo, maar verder snap ik um niet.. Voor mij wel vrij essentieel: 2015 is bijna mijn volledige coschappen zelf reiskosten betalen terwijl je al 50 uur per week werkt en 20 uur per week studeert, alles onbetaald........ 2016 ben ik al halverwege, dat zou wel schelen!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover ma 29 okt 2012 - 6:25

GreenGrass schreef:Eigen risico gevonden:

Het eigen risico wordt in 2015 budgettair neutraal omgezet in een inkomensafhankelijk
eigen risico. De additionele uitvoeringskosten worden gedekt binnen het eigen risico. De
drie tredes gelden voor drie even grote inkomensgroepen (en zullen bij invoering grofweg
180-350-595 bedragen).

Hier de zorgpremie (nogmaals):
De zorgpremie wordt inkomensafhankelijk gemaakt. De nominale premie komt
gemiddeld uit op €400 in 2017. De inkomensafhankelijke premie wordt geheven vanaf
het wettelijk minimumloon (incl. vakantiegeld) tot een grens van 2x modaal en het tarief
wordt geharmoniseerd. De inkomensgrens van de inkomensafhankelijke bijdrage (IAB)
wordt eveneens verhoogd naar 2x modaal. De IAP en de IAB worden beide uitgevoerd
door de belastingdienst.

Kortom als je 2x modaal zit, zal je 595 eigen risico betalen. Studenten/rond minimumloon zal je rond 180 euro eigen risico hebben. Dit is wel flink minder dan je komend jaar zal betalen!
Aah thanks, en ook thanks voor de vertaling. Nou, dat valt wel mee. Misschien kan er dan zelfs nog wel een neusamandeloperatie van af laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SuperGrover ma 29 okt 2012 - 6:26

Antibes: Misschien bedoelen ze studiejaar 2015-2016? Dus dat het ingaat per september 2015?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Antibes ma 29 okt 2012 - 6:30

SuperGrover schreef:Antibes: Misschien bedoelen ze studiejaar 2015-2016? Dus dat het ingaat per september 2015?

Dat hoop ik dan maar, zou ook al meevallen... Scheelt alweer 9 maanden!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  GreenGrass ma 29 okt 2012 - 6:35

Antibes schreef:
SuperGrover schreef:Antibes: Misschien bedoelen ze studiejaar 2015-2016? Dus dat het ingaat per september 2015?

Niet geheel duidelijk. Er zijn nu toch ook langstudeerders die per 1 januari hun OV-kaart kwijt raken (ivm inkorting reisrecht).
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  xxjojootjexx ma 29 okt 2012 - 6:38

Tegen die tijd hebben ze wel weer wat anders bedacht..
Regering wisselt net zo vaak van idee als van onderbroek..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes ma 29 okt 2012 - 6:40

GreenGrass schreef:
Antibes schreef:

Niet geheel duidelijk. Er zijn nu toch ook langstudeerders die per 1 januari hun OV-kaart kwijt raken (ivm inkorting reisrecht).

Jah, dat is inderdaad de inkorting van OV reisrecht. Die is volgens mij per direct van kracht. Je hebt recht op OV tijdens je recht op stufi (= nominale studieduur) + 1 jaar extra. Als je langstudeerder bent heb je al >1 jr uitloop is dagdag-OV. Ook zwaar lullig, want ik heb dus wel vriendinnen die nu eigenlijk niet meer de stage kunnen doen die ze willen doen, omdat dat teveel gaat kosten aan reiskosten dan.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Red Velvet ma 29 okt 2012 - 7:37

Antibes...................... Ga je nu als de sodemieter aan je studie... *Geeftschoponderjeass*

Verder vind ik die €50,- invoeren bij de SEH een topoplossing! Regeerakkoord - Pagina 4 281626781
En wat mij betreft mag dat ook bij de HAP, bij inlopers (zonder ernstige verwondingen oid) omdat ze weten dat
ze dan toch wel geholpen worden, als ze zomaar binnen lopen... Hoe vaak je wel niet hoort dan mensen geen tijd hebben om overdag naar de ha te gaan. En het dan klachten zijn die al maanden bestaan, of het second-opinion-idee

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Bericht  Serena ma 29 okt 2012 - 7:48

GreenGrass schreef:Met ingang van studiejaar 2014/2015 wordt de basisbeurs in de bachelor- en masterfase
vervangen door een sociaal leenstelsel. Er is sprake van cohortgarantie (binnen de
bachelorfase respectievelijk binnen de masterfase). Fiscale weglek wordt voorkomen.

Kortom als je nu al een bachelor doet, dan houdt je je stufi in je bachelor. Volgens mij ben je bij de start van een master weer in een nieuw cohort (losse opleiding).

De OV-studentenkaart wordt per 2016 omgezet in een studentenkortingskaart voor het
openbaar vervoer. Deze kortingskaart wordt ook verstrekt aan mbo-studenten jonger dan
18 jaar. Fiscale weglek wordt voorkomen.
Sad

Dit wordt wel echt heel zuur voor heel veel studenten (ben blij dat ik net klaar ben..)
Ik vind het trouwens wel goed dat mbo-ers die kortingskaart ook krijgen, die zitten nu vaak 2 jaar met enorme reiskosten, omdat er niet altijd een geschikte mbo in de buurt staat.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  M@niek ma 29 okt 2012 - 8:18

Maar als je nu nog niet je eigen risico hebt verbruikt en je gaat na de SEH zonder verwijzing kost het ook je eigen risico! Dus als ik het goed begrijp verdwijnt de eigen risico? Maar ga je wel 50 euro betalen voor een bezoekje aan de SEH, dus goedkoper als je nu je eigen risico opmaakt!

M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 8:30

Ik lees niet echt iets dat me extreem verontrust. Behalve zorgtoeslag afschaffen in 2014. Vraag me echt af hoe ze dit voor zich zien. Met toeslag is hij voor sommigen al amper te betalen, ook met de absurde hoge eigen risico, hoe moeten sommigen dat betalen zonder toeslag? Dat is een regelrechte aanslag in de portomonnee.

Ik heb gehoord dat ze weer naar het oude stelsel willen? De armen onder ons betalen minder premie ten opzichte van de rijkeren?

Gast
Gast

Bericht  GreenGrass ma 29 okt 2012 - 8:41

M@niek schreef:Maar als je nu nog niet je eigen risico hebt verbruikt en je gaat na de SEH zonder verwijzing kost het ook je eigen risico! Dus als ik het goed begrijp verdwijnt de eigen risico? Maar ga je wel 50 euro betalen voor een bezoekje aan de SEH, dus goedkoper als je nu je eigen risico opmaakt!

Eigen risico wordt inkomengebonden.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  M@niek ma 29 okt 2012 - 8:43

GreenGrass schreef:
M@niek schreef:Maar als je nu nog niet je eigen risico hebt verbruikt en je gaat na de SEH zonder verwijzing kost het ook je eigen risico! Dus als ik het goed begrijp verdwijnt de eigen risico? Maar ga je wel 50 euro betalen voor een bezoekje aan de SEH, dus goedkoper als je nu je eigen risico opmaakt!

Ok dus het blijft wel bestaan die eigen risico, dus dat betekent dat je daar boven op nog 50 euro betaald?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  GreenGrass ma 29 okt 2012 - 8:44

Maura schreef:Ik lees niet echt iets dat me extreem verontrust. Behalve zorgtoeslag afschaffen in 2014. Vraag me echt af hoe ze dit voor zich zien. Met toeslag is hij voor sommigen al amper te betalen, ook met de absurde hoge eigen risico, hoe moeten sommigen dat betalen zonder toeslag? Dat is een regelrechte aanslag in de portomonnee.

Ik heb gehoord dat ze weer naar het oude stelsel willen? De armen onder ons betalen minder premie ten opzichte van de rijkeren?

Iedereen betaald 400 euro per jaar + een premie afhankelijk van inkomen. Voor het eigen risico wordt de bevolking in 1 van de 3 groepen ingedeeld en dat is jouw eigen risico (180-???-595 euro). (Staat ergens hier eerder al gepost).

Ik denk dat je wel iets meer zal betalen dan je nu doet, maar het wordt deels dus ook wel rechtgetrokken naar inkomen.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  GreenGrass ma 29 okt 2012 - 8:44

M@niek schreef:
GreenGrass schreef:

Ok dus het blijft wel bestaan die eigen risico, dus dat betekent dat je daar boven op nog 50 euro betaald?

Ja, die 50 euro staat los van je zorgverzekering. Als je zonder doorverwijzing naar SEH gaat, betaal je gewoon 50 euro.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 8:45

Duidelijk, Greengrass. Beetje het oude stelsel, maar dan duurder. Wink

Ik moet ook bekennen dat ik nog niet alles heb gelezen.

Gast
Gast

Bericht  GreenGrass ma 29 okt 2012 - 8:46

Maura schreef:Duidelijk, Greengrass. Beetje het oude stelsel, maar dan duurder. Wink

Ik moet ook bekennen dat ik nog niet alles heb gelezen.

Ik denk dat je er niet echt onderuit kan, dat je meer gaat betalen elk jaar. Zolang het maar niet tientallen euro's meer zijn per maand (meer dan inflatie).

Edit: ik heb het even snel gescand, ook niet elke letter gelezen maar nu wel een aardig beeld.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje ma 29 okt 2012 - 8:53

Volgens nu.nl zouden we er (als gezin met kinderen zijnde) iets op vooruit moeten gaan...zal mij benieuwen...

Ik werk in het onderwijs en de nullijn (dat inhoudt dat je dus geen salarisverhoging krijgt) wordt nog steeds voortgezet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  rapa nui ma 29 okt 2012 - 8:58

Twee punten die ik wel belangrijk vind/waar ik niet erg blij mee ben en benieuwd ben naar de consequenties voor mij persoonlijk zijn de decentralisatie naar gemeentes van minimaal 100.000 inwoners en het verkorten van de WW duur tot maximaal 2 jaar waarbij alleen in het eerste jaar maar rekening gehouden wordt met je huidige salaris en daarna van het minimumloon.

Ik heb nu wel een vaste baan maar wel in een bouwgerelateerde sector dus met ontslagen en kans op meer ontslagen en faillissement en vind dat wel grote consequenties hebben.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Rush ma 29 okt 2012 - 8:59

GreenGrass schreef:

Dat is ook niet helemaal waar. Als je naar de SEH gaat en je mankeert iets wat echt niet had kunnen wachten, dan kost het je niet je eigen risico. Ik ben namelijk met mijn afschuwelijke buikpijn ook direct naar de SEH gegaan en heb toen een week in het ziekenhuis gelegen. Ik ben daar niet m`n eigen risico aan kwijt geraakt.

Was ik niet opgenomen dan misschien wel.

Mijn broer was zijn eigen risico wel kwijt toen hij met een hele zere voet op de SEH kwam. Er zat een scheurtje in z`n bot, maar dat was dus niet SEH ernstig genoeg. Er werd hem toen wel direct verteld dat als ze hem gingen behandelen en hij niet eerst naar de huisarts ging, dat hij dan z`n eigen risico kwijt was. Hij heeft toen voor directe behandeling gekozen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Carmen_ ma 29 okt 2012 - 9:03

Ik werk met mensn die gezichtsbedekkende kleding dragen in het onderwijs en dat ik ze niet verbieden. Wat een lulkoek. Ga je om echte dingen druk maken.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 18 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Volgende