Regeerakkoord
+41
Caulfield
teletascha
Muurvlindertje
Arwyn
Siem
Toet
Rovine
widko
studiebol
TukTuk
Puggle
RYW
tienie31
nijntje4
Ellebel
Linda
Atelier Madame
girli
Elliot
Rush
Minx
Tania
Gympie
Jade
blondje1313
Winegum
luisa
Lilou
Carmen_
rapa nui
GreenGrass
M@niek
Serena
Red Velvet
xxjojootjexx
SuperGrover
Antibes
ellibre
Printje
Susan
Caroow
45 plaatsers
Pagina 1 van 18
Pagina 1 van 18 • 1, 2, 3 ... 9 ... 18
Regeerakkoord
Wat vinden we ervan? Shoot!
- De duur van de WW wordt verkort van 38 naar 24 maanden
- De minimumleeftijd voor de verstrekking van alcohol gaat naar 18 jaar
- Gezichtsbedekkende kleding wordt verboden in het onderwijs, de zorg, het openbaar vervoer en in overheidsgebouwen
- De minimumleeftijd voor de verstrekking van alcohol gaat naar 18 jaar - Er komt geen kilometerheffing
- De Hedwigepolder in Zeeland wordt onder water gezet
- De hypotheekrenteaftrek wordt beperkt, ook voor bestaande gevallen. Vanaf 2014 wordt de maximale aftrek elk jaar met half procent verminderd
- Het hoogste belastingtarief gaat van 52 naar 49 procent
- In 2014 gaat de derde schijf van de inkomstenbelasting van 42 naar 38 procent
- De zorgtoeslag wordt afgeschaft
- Er komt een inkomensafhankelijke ziektekostenpremie
- Er wordt 1 miljard euro bezuinigd op ontwikkelingssamenwerking
- De basisbeurs wordt afgeschaft, in plaats daarvan komt er een leenstelsel
- De langstudeerboete wordt voor 2013 afgeschaft
- De assurantiebelasting wordt verhoogd
- De forensentaks is van de baan
- Er komt geen liggeld voor het ziekenhuis en geen eigen bijdrage voor de geestelijke gezondheidszorg
- Nieuwe ambtenaren mogen niet weigeren om homoseksuelen te trouwen
- Gemeenten mogen zelf bepalen hoeveel koopzondagen er komen
- De AOW-leeftijd wordt sneller verhoogd
- Vanaf 2017 een structurele bezuiniging van 100 miljoen euro op de Publieke Omroep
Bron: NOS.nl
Edit: Ik heb de titel aangepast, dekt de lading beter
- De duur van de WW wordt verkort van 38 naar 24 maanden
- De minimumleeftijd voor de verstrekking van alcohol gaat naar 18 jaar
- Gezichtsbedekkende kleding wordt verboden in het onderwijs, de zorg, het openbaar vervoer en in overheidsgebouwen
- De minimumleeftijd voor de verstrekking van alcohol gaat naar 18 jaar - Er komt geen kilometerheffing
- De Hedwigepolder in Zeeland wordt onder water gezet
- De hypotheekrenteaftrek wordt beperkt, ook voor bestaande gevallen. Vanaf 2014 wordt de maximale aftrek elk jaar met half procent verminderd
- Het hoogste belastingtarief gaat van 52 naar 49 procent
- In 2014 gaat de derde schijf van de inkomstenbelasting van 42 naar 38 procent
- De zorgtoeslag wordt afgeschaft
- Er komt een inkomensafhankelijke ziektekostenpremie
- Er wordt 1 miljard euro bezuinigd op ontwikkelingssamenwerking
- De basisbeurs wordt afgeschaft, in plaats daarvan komt er een leenstelsel
- De langstudeerboete wordt voor 2013 afgeschaft
- De assurantiebelasting wordt verhoogd
- De forensentaks is van de baan
- Er komt geen liggeld voor het ziekenhuis en geen eigen bijdrage voor de geestelijke gezondheidszorg
- Nieuwe ambtenaren mogen niet weigeren om homoseksuelen te trouwen
- Gemeenten mogen zelf bepalen hoeveel koopzondagen er komen
- De AOW-leeftijd wordt sneller verhoogd
- Vanaf 2017 een structurele bezuiniging van 100 miljoen euro op de Publieke Omroep
Bron: NOS.nl
Edit: Ik heb de titel aangepast, dekt de lading beter
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Regeerakkoord
Ik baal vooral van het veranderen van de OV studentenkaart naar een kortingskaart. Precies ook als ik mijn coschappen moet gaan lopen = veel reizen.. Dat gaat een ontzettende bak geld kosten.. =(
Verder heb ik nu geen tijd om me erin te verdiepen. Er zijn zeker dingen die ik ga merken in mijn portemonnee (geen OV meer, geen zorgtoeslag meer etc.), maar goed, ik ben overtuigd dat we het allemáál zullen moeten gaan merken. Hypotheekrenteaftrek vind ik trouwens een goed plan, het wordt wel aangepakt, maar wel langzaam en geleidelijk zodat niet de hele huizenmarkt nu weer in elkaar dondert.
Verder heb ik nu geen tijd om me erin te verdiepen. Er zijn zeker dingen die ik ga merken in mijn portemonnee (geen OV meer, geen zorgtoeslag meer etc.), maar goed, ik ben overtuigd dat we het allemáál zullen moeten gaan merken. Hypotheekrenteaftrek vind ik trouwens een goed plan, het wordt wel aangepakt, maar wel langzaam en geleidelijk zodat niet de hele huizenmarkt nu weer in elkaar dondert.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Misschien een domme vraag, maar hoe zorgt het verlagen van die belastingschijven voor bezuiniging?
Gast- Gast
Ik heb er echt de ballen verstand van hoor, maar de zorgtoeslag gaat weg en er komt een inkomensafhankelijke zorgpremie voor in de plaats, dan komt het toch op hetzelfde neer?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ov als kortingskaart baal ik ook van, evenals het afschaffen van de basisbeurs. Voor mij persoonlijk valt het nog mee, omdat het voor nieuwe studenten is (dus ik krijg alleen geen stufi meer in mijn master), maar ik vind het gewoon een belachelijk systeem.
Het allerergst vind ik de 1 miljard die gekort wordt op ontwikkelingssamenwerking. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat ze de allerarmsten op deze aarde duperen. Onbegrijpelijk dat onze hypotheekrenteaftrek, kilometerheffing en AOW blijkbaar belangrijker zijn dan stervende kinderen, hongerende wezen, en andere mensonterende toestanden.
Voor de rest vind ik het best meevallen, ik ben erg voor de verhoging van de alcoholgrens naar 18 jaar, en ik vind het super dat ze best veel aandacht hebben voor niet-hetero's. De enkele feit constructie eruit, betere positie voor lesbische ouders, geen nieuwe weigerambtenaren.
Over veel dingen heb ik overigens geen mening. De Hedwigepolder, like I care.
Het allerergst vind ik de 1 miljard die gekort wordt op ontwikkelingssamenwerking. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat ze de allerarmsten op deze aarde duperen. Onbegrijpelijk dat onze hypotheekrenteaftrek, kilometerheffing en AOW blijkbaar belangrijker zijn dan stervende kinderen, hongerende wezen, en andere mensonterende toestanden.
Voor de rest vind ik het best meevallen, ik ben erg voor de verhoging van de alcoholgrens naar 18 jaar, en ik vind het super dat ze best veel aandacht hebben voor niet-hetero's. De enkele feit constructie eruit, betere positie voor lesbische ouders, geen nieuwe weigerambtenaren.
Over veel dingen heb ik overigens geen mening. De Hedwigepolder, like I care.
SuperGrover- Ratel
Niet helemaal, maar door een inkomensafhankelijke zorgpremie wordt zorgtoeslag wel overbodig. Het geld wordt dus niet bij de armste laag van de bevolking weggehaald, maar bij de rijkste laag, die mogelijk nu meer gaat betalen voor de zorg.Caroow schreef:Ik heb er echt de ballen verstand van hoor, maar de zorgtoeslag gaat weg en er komt een inkomensafhankelijke zorgpremie voor in de plaats, dan komt het toch op hetzelfde neer?
SuperGrover- Ratel
De Hedwigepolder heb ik me echt nog NOOIT in verdiept ook inderdaad.. Ze willen hem onder laten lopen? Waar ligt dat ding? Zeeland? Waarom mag hij niet/wel vol water?
Antibes- Ratel
Niet, dat vind ik ook een achterlijke maatregel. Waarom zou je in hemelsnaam belastingen gaan verlagen als je veel moet bezuinigen? Bezuinig dan gewoon minder! Het kan verdedigd worden door uitspraken zoals koopkracht behouden, dat mensen meer gaan uitgeven, maar dat is volgens mij gewoon bullshit. Het lijkt mij gewoon een gebaar naar de VVD-stemmer.It's me schreef:Misschien een domme vraag, maar hoe zorgt het verlagen van die belastingschijven voor bezuiniging?
SuperGrover- Ratel
Begrijp ik goed dat de bezuinigingen op het gehandicaptenvervoer van de baan zijn? Ik kan er niks over vinden, ook niet in het volledige document.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Zeeland volgens mij ja. Volgens mij was het zo dat er al heel lang het plan was om het onder water te laten lopen, maar geen idee waarom. Maar toen werd de plaatselijke bevolking boos en is het uitgesteld, blabla. Nee, ik weet het niet echt, ik luister nooit als dat besproken wordt op het journaal, het klinkt als een lokale kwestie waar ik onmogelijk een mening over kan hebbenAntibes schreef:De Hedwigepolder heb ik me echt nog NOOIT in verdiept ook inderdaad.. Ze willen hem onder laten lopen? Waar ligt dat ding? Zeeland? Waarom mag hij niet/wel vol water?
SuperGrover- Ratel
Lees ik nou over de OV-kaartbezuiniging heen? Wordt dat ingevoerd voor nieuwe studenten of ook voor huidige studenten?
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
SuperGrover schreef:Zeeland volgens mij ja. Volgens mij was het zo dat er al heel lang het plan was om het onder water te laten lopen, maar geen idee waarom. Maar toen werd de plaatselijke bevolking boos en is het uitgesteld, blabla. Nee, ik weet het niet echt, ik luister nooit als dat besproken wordt op het journaal, het klinkt als een lokale kwestie waar ik onmogelijk een mening over kan hebbenAntibes schreef:De Hedwigepolder heb ik me echt nog NOOIT in verdiept ook inderdaad.. Ze willen hem onder laten lopen? Waar ligt dat ding? Zeeland? Waarom mag hij niet/wel vol water?
Oeh, smooooth, dat klinkt wel mooi.. Veel beter dan "de Hedwigepolder kan me aan mijn reet roesten dus ik weet er niets van".
Antibes- Ratel
Gympie, staat in het volledige document, de openingspost is slechts een overzicht van de belangrijkste punten. Vanaf 2015 voor alle studenten, het wordt gezien als onderdeel van sociaal leenstelsel.
SuperGrover- Ratel
Gympie schreef:Lees ik nou over de OV-kaartbezuiniging heen? Wordt dat ingevoerd voor nieuwe studenten of ook voor huidige studenten?
Dat is precies wat ik overal geprobeerd heb uit te zoeken. Er staat niet bij voor nieuwe studenten (terwijl dat bij sociaal leenstelsel wel erbij staat), dus ik vrees ook voor huidige..
Kan alleen niet helemaal vinden of het nou vanaf 2015 of 2016 ingaat.. Ik hoop het laatste, das al duur genoeg.......
Ik zou serieus nog liever NU twee jaar mijn OV inleveren en dan 2015/2016 hem gebruiken als ik coschappen moet lopen.. Maar zo werkt ut natuurlijk weer niet..
Antibes- Ratel
Hahaha, ja hè? Want ondertussen bedoelde ik precies dat. BoeieeeeeeeeeendAntibes schreef:SuperGrover schreef:Zeeland volgens mij ja. Volgens mij was het zo dat er al heel lang het plan was om het onder water te laten lopen, maar geen idee waarom. Maar toen werd de plaatselijke bevolking boos en is het uitgesteld, blabla. Nee, ik weet het niet echt, ik luister nooit als dat besproken wordt op het journaal, het klinkt als een lokale kwestie waar ik onmogelijk een mening over kan hebbenAntibes schreef:De Hedwigepolder heb ik me echt nog NOOIT in verdiept ook inderdaad.. Ze willen hem onder laten lopen? Waar ligt dat ding? Zeeland? Waarom mag hij niet/wel vol water?
Oeh, smooooth, dat klinkt wel mooi.. Veel beter dan "de Hedwigepolder kan me aan mijn reet roesten dus ik weet er niets van".
SuperGrover- Ratel
Ik ben vast blind, waar lezen jullie dat over de OV-kaart?
Ik moet het nog eens goed lezen om te bedenken wat ik er van vind.
Ik moet het nog eens goed lezen om te bedenken wat ik er van vind.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
De openbaarvervoerkaart voor studenten wordt een kortingkaart in 2015, die ookAntibes schreef:Gympie schreef:Lees ik nou over de OV-kaartbezuiniging heen? Wordt dat ingevoerd voor nieuwe studenten of ook voor huidige studenten?
Dat is precies wat ik overal geprobeerd heb uit te zoeken. Er staat niet bij voor nieuwe studenten (terwijl dat bij sociaal leenstelsel wel erbij staat), dus ik vrees ook voor huidige..
Kan alleen niet helemaal vinden of het nou vanaf 2015 of 2016 ingaat.. Ik hoop het laatste, das al duur genoeg.......
Ik zou serieus nog liever NU twee jaar mijn OV inleveren en dan 2015/2016 hem gebruiken als ik coschappen moet lopen.. Maar zo werkt ut natuurlijk weer niet..
beschikbaar komt voor scholieren in het MBO. Vervoerskosten vallen (tot een zeker
maximum) onder het sociaal leenstelsel.
Ik neem aan dat ze het er wel bij hadden gezet als het alleen geldt voor nieuwe studenten. Mooi klote ja. Tijd voor een sugerdaddy!
SuperGrover- Ratel
"De openbaarvervoerkaart voor studenten wordt een kortingkaart in 2015, die ook
beschikbaar komt voor scholieren in het MBO. Vervoerskosten vallen (tot een zeker
maximum) onder het sociaal leenstelsel."
Zou dat dan vanaf septeber 2015 zijn? Of januari? Shit man, dat wordt echt duur voor mij..
maximum) onder het sociaal leenstelsel."
Zou dat dan vanaf septeber 2015 zijn? Of januari? Shit man, dat wordt echt duur voor mij..
Antibes- Ratel
Girli: http://content2c4b.omroep.nl/ec2070ec1ff09f0ccf275b289e8df7c6/508ea68f/nos/docs/291012_regeerakkoord.pdf
Dit is het volledige regeerakkoord
SuperGrover- Ratel
Leenstelsel invoeren en de OV-kaart afschaffen, dat maakt studeren alleen maar weer moeilijker. Ik ben bijna klaar, dus voor mij maakt het niet zo veel uit, maar voor nieuwe studenten is dit echt k*t. Misschien toch maar naar het buitenland om te studeren dan. Dat doe ik ook en is een stuk goedkoper! Risico is dan alleen dat hoogopgeleiden in het buitenland blijven en dat is weer slecht voor Nederland.
Gast- Gast
Dankje!SuperGrover schreef:Girli: http://content2c4b.omroep.nl/ec2070ec1ff09f0ccf275b289e8df7c6/508ea68f/nos/docs/291012_regeerakkoord.pdf
girli- Ratel
Shit, dat vind ik echt stom. Nouja, dan heb ik nog anderhalf jaar te gaan waarvan het laatste jaar volledige stage. Beter heb ik dan een stage in mijn woonplaats, of in ieder geval iets dat op de fiets is te doen! Anders moet ik inderdaad een sugardaddy vinden.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ze moeten studenten wel hebben geloof ik. Sociale leenstelsel, OV-recht ingekort, OV uberhaupt niet meer geven en omzetten naar kortingskaart en alles wat de afgelopen tijden al door is gedrukt.
girli- Ratel
Ik ben heel blij dat ik net afgestudeerd ben, mijn zusje is nu net student. Het is even afwachten wat voor consequenties het voor haar gaat hebben. Gelukkig doet ze wel een studie die ze eventueel duaal zou kunnen gaan doen, om alles te kunnen betalen.
HRA was al hele tijd een discussiepunt, ik kan er niet heel rouwig om zijn. Mensen die nu kopen, weten wel waar ze aan toe zijn nu.
Zorgtoeslag eraf en dan inkomensafhankelijk, ik verwacht dat het dan voor iedereen wel gemiddeld duurder zal worden. Hoe zit het met eigen risico?
Even verder lezen wat voor schokkende dingen erin staan...
HRA was al hele tijd een discussiepunt, ik kan er niet heel rouwig om zijn. Mensen die nu kopen, weten wel waar ze aan toe zijn nu.
Zorgtoeslag eraf en dan inkomensafhankelijk, ik verwacht dat het dan voor iedereen wel gemiddeld duurder zal worden. Hoe zit het met eigen risico?
Even verder lezen wat voor schokkende dingen erin staan...
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
HRA inperken vind ik zwaar terecht. Een onhoudbare en sowieso al wat mij betreft achterlijke constructie.
SuperGrover- Ratel
Pagina 1 van 18 • 1, 2, 3 ... 9 ... 18
Pagina 1 van 18
Permissies van dit forum: