Regeerakkoord
+41
Caulfield
teletascha
Muurvlindertje
Arwyn
Siem
Toet
Rovine
widko
studiebol
TukTuk
Puggle
RYW
tienie31
nijntje4
Ellebel
Linda
Atelier Madame
girli
Elliot
Rush
Minx
Tania
Gympie
Jade
blondje1313
Winegum
luisa
Lilou
Carmen_
rapa nui
GreenGrass
M@niek
Serena
Red Velvet
xxjojootjexx
SuperGrover
Antibes
ellibre
Printje
Susan
Caroow
45 plaatsers
Pagina 3 van 18
Pagina 3 van 18 • 1, 2, 3, 4 ... 10 ... 18
Re: Regeerakkoord
Gympie schreef:GreenGrass schreef:Ok...:
De provincies Noord-Holland, Utrecht en Flevoland worden samengevoegd, waarbij
over de positie van de Noordoostpolder later een beslissing valt.
Heuh..
Ons lange termijn perspectief leidt tot aanzienlijke besparingen op de middellange
termijn. Een deel van deze besparing wordt in de periode tot 2017 gerealiseerd door een
eerste opschaling naar 10 provincies. Het eindbeeld betreft 5 landsdelen in 2025.
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Atelier Madame schreef:ellibre schreef:Goede zaak, nu Groningen, Friesland en Drenthe nog, Limburg, Noord-Brabant en Zeeland, en Overijssel en Gelderland. Provincies zijn nutteloze, geldverslindende bestuurslagen.GreenGrass schreef:Ok...:
Omg ik wil echt niet bij Flevoland horen
Echt niet cool..
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
@SG: omdat je ook een aanvullende verzekering kan kiezen en dus daar meer/minder voor betaalt/krijgt.
GreenGrass- Kletskop
Gympie schreef:Printje, je bedoelt dat jouw HAP op de spoedafdeling van het ziekenhuis is gevestigd?
Lijkt me bijzonder stug, dat werkt niet als één geheel.
In het ziekenhuis waar mijn vader werkt zit het ook naast elkaar, eigenlijk in zelfde gebouw. Maar wel gewoon met een eigen balie en dan kun je aan de bordjes prima zien waar je hoort te zijn.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
ellibre schreef:Goede zaak, nu Groningen, Friesland en Drenthe nog, Limburg, Noord-Brabant en Zeeland, en Overijssel en Gelderland. Provincies zijn nutteloze, geldverslindende bestuurslagen.GreenGrass schreef:Ok...:
Alleen Zuid-Holland vind je belangrijk genoeg?
Antibes- Ratel
Mee eens! Al heeft het ook deels met trots te maken. Ik zou het heel erg vinden om plotseling als Limburger/Brabander te boek te staan Maar het gaat puur om de bestuurslaag, niet om de regio.ellibre schreef:Goede zaak, nu Groningen, Friesland en Drenthe nog, Limburg, Noord-Brabant en Zeeland, en Overijssel en Gelderland. Provincies zijn nutteloze, geldverslindende bestuurslagen.GreenGrass schreef:Ok...:
GreenGrass: Een ingegroeide teennagel is zelfs zo erg geen spoed dat je daar prima voor naar je eigen huisarts kunt. Dat ontstaat niet in een dag, dus dat hoef je niet te laten wachten tot het weekend/feestdag/'s nachts.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Nou de maatschappelijke stage op middelbare school gaat er ook weer uit! (per 2015) Hij is er pas net!
GreenGrass- Kletskop
Antibes schreef:Gympie schreef:Printje, je bedoelt dat jouw HAP op de spoedafdeling van het ziekenhuis is gevestigd?
Lijkt me bijzonder stug, dat werkt niet als één geheel.
In het ziekenhuis waar mijn vader werkt zit het ook naast elkaar, eigenlijk in zelfde gebouw. Maar wel gewoon met een eigen balie en dan kun je aan de bordjes prima zien waar je hoort te zijn.
Ja, in hetzelfde gebouw inderdaad, in het gebouw van het ziekenhuis dus misschien vandaar verwarrend voor Printje.
Gympie- Kletskop
Ja, maar nu zijn de basisverzekeringen ook niet even duur. Ik betaal nu 89 euro voor een basisverzekering, terwijl ik ook mensen ken die bijna 100 euro daarvoor betalen. Gaan die prijsverschillen dan verdwijnen?GreenGrass schreef:@SG: omdat je ook een aanvullende verzekering kan kiezen en dus daar meer/minder voor betaalt/krijgt.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:
GreenGrass: Een ingegroeide teennagel is zelfs zo erg geen spoed dat je daar prima voor naar je eigen huisarts kunt. Dat ontstaat niet in een dag, dus dat hoef je niet te laten wachten tot het weekend/feestdag/'s nachts.
I know, maar het is gewoon een simpel voorbeeld
GreenGrass- Kletskop
Die kon ik zo snel niet ergens anders bij plaatsen. En aangezien bijna 25% van de Nederlandse bevolking daar woont laat ik het maar zoAntibes schreef:ellibre schreef:Goede zaak, nu Groningen, Friesland en Drenthe nog, Limburg, Noord-Brabant en Zeeland, en Overijssel en Gelderland. Provincies zijn nutteloze, geldverslindende bestuurslagen.GreenGrass schreef:Ok...:
Alleen Zuid-Holland vind je belangrijk genoeg?
Overigens ga ik ook bij Flevoland horen, maar dat maakt me niet zo veel uit...
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
SuperGrover schreef:Ja, maar nu zijn de basisverzekeringen ook niet even duur. Ik betaal nu 89 euro voor een basisverzekering, terwijl ik ook mensen ken die bijna 100 euro daarvoor betalen. Gaan die prijsverschillen dan verdwijnen?GreenGrass schreef:@SG: omdat je ook een aanvullende verzekering kan kiezen en dus daar meer/minder voor betaalt/krijgt.
Ik weet niet exact waar dat verschil in zit. Maar is dat niet in de soort/merk medicijnen wat vergoed wordt, de manier van vergoeden en eventuele extra services (wachttijdbemiddeling, contracten met ziekenhuizen etc.)?
GreenGrass- Kletskop
Maatschappelijke stage vind ik geldverspillende onzin, dus ik vind het niet erg dat dat wordt afgeschaft.
SuperGrover- Ratel
Gympie schreef:Printje, je bedoelt dat jouw HAP op de spoedafdeling van het ziekenhuis is gevestigd?
Ja precies, je komt dan wel bij een huisarts terecht maar de wachtkamer is dezelfde ruimte zeg maar. Ik ga ook echt niet voor onzin erheen natuurlijk maar met mijn zoontje ben ik er al een aantal keer geweest.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
De basisverzekering is wettelijk geregeld, in die zin dat het overal hetzelfde vergoed. Ik heb alleen een internetverzekering die bovendien alleen is voor studenten in het hoger onderwijs onder de 30 zonder kinderen, niet een categorie die veel gebruik maakt van de gezondheidszorg. Daarom kunnen de kosten daarbij gewoon lager zijn.GreenGrass schreef:SuperGrover schreef:Ja, maar nu zijn de basisverzekeringen ook niet even duur. Ik betaal nu 89 euro voor een basisverzekering, terwijl ik ook mensen ken die bijna 100 euro daarvoor betalen. Gaan die prijsverschillen dan verdwijnen?GreenGrass schreef:@SG: omdat je ook een aanvullende verzekering kan kiezen en dus daar meer/minder voor betaalt/krijgt.
Ik weet niet exact waar dat verschil in zit. Maar is dat niet in de soort/merk medicijnen wat vergoed wordt, de manier van vergoeden en eventuele extra services (wachttijdbemiddeling, contracten met ziekenhuizen etc.)?
SuperGrover- Ratel
Met ingang van studiejaar 2014/2015 wordt de basisbeurs in de bachelor- en masterfase
vervangen door een sociaal leenstelsel. Er is sprake van cohortgarantie (binnen de
bachelorfase respectievelijk binnen de masterfase). Fiscale weglek wordt voorkomen.
Kortom als je nu al een bachelor doet, dan houdt je je stufi in je bachelor. Volgens mij ben je bij de start van een master weer in een nieuw cohort (losse opleiding).
De OV-studentenkaart wordt per 2016 omgezet in een studentenkortingskaart voor het
openbaar vervoer. Deze kortingskaart wordt ook verstrekt aan mbo-studenten jonger dan
18 jaar. Fiscale weglek wordt voorkomen.
vervangen door een sociaal leenstelsel. Er is sprake van cohortgarantie (binnen de
bachelorfase respectievelijk binnen de masterfase). Fiscale weglek wordt voorkomen.
Kortom als je nu al een bachelor doet, dan houdt je je stufi in je bachelor. Volgens mij ben je bij de start van een master weer in een nieuw cohort (losse opleiding).
De OV-studentenkaart wordt per 2016 omgezet in een studentenkortingskaart voor het
openbaar vervoer. Deze kortingskaart wordt ook verstrekt aan mbo-studenten jonger dan
GreenGrass- Kletskop
Maar een wachtkamer delen maakt het natuurlijk niet één geheel. In ziekenhuizen delen meerdere afdelingen meestal een wachtruimte. Maar HAP is dus niet het probleem, daar zit een huisarts, dus daar mag je gewoon heen zonder dat het geld kost. En als je toch graag naar de SEH wil, dan betaal je toch gewoon die 50 euro? Zoveel geld is dat niet.Printje schreef:Gympie schreef:Printje, je bedoelt dat jouw HAP op de spoedafdeling van het ziekenhuis is gevestigd?
Ja precies, je komt dan wel bij een huisarts terecht maar de wachtkamer is dezelfde ruimte zeg maar. Ik ga ook echt niet voor onzin erheen natuurlijk maar met mijn zoontje ben ik er al een aantal keer geweest.
SuperGrover- Ratel
GreenGrass schreef:Met ingang van studiejaar 2014/2015 wordt de basisbeurs in de bachelor- en masterfase
Waar haalde jij deze info vandaan?
Dat vind ik dus irritant, in de ene bron staat 2015 OV --> kortingskaart en ergens anders staat 2016.. Ik hoop het laatsteeeee, dat zou een jaar intensief OV-gebruik schelen voor mij!
Antibes- Ratel
Eigen risico gevonden:
Het eigen risico wordt in 2015 budgettair neutraal omgezet in een inkomensafhankelijk
eigen risico. De additionele uitvoeringskosten worden gedekt binnen het eigen risico. De
drie tredes gelden voor drie even grote inkomensgroepen (en zullen bij invoering grofweg
180-350-595 bedragen).
Hier de zorgpremie (nogmaals):
De zorgpremie wordt inkomensafhankelijk gemaakt. De nominale premie komt
gemiddeld uit op €400 in 2017. De inkomensafhankelijke premie wordt geheven vanaf
het wettelijk minimumloon (incl. vakantiegeld) tot een grens van 2x modaal en het tarief
wordt geharmoniseerd. De inkomensgrens van de inkomensafhankelijke bijdrage (IAB)
wordt eveneens verhoogd naar 2x modaal. De IAP en de IAB worden beide uitgevoerd
door de belastingdienst.
Kortom als je 2x modaal zit, zal je 595 eigen risico betalen. Studenten/rond minimumloon zal je rond 180 euro eigen risico hebben. Dit is wel flink minder dan je komend jaar zal betalen!
Het eigen risico wordt in 2015 budgettair neutraal omgezet in een inkomensafhankelijk
eigen risico. De additionele uitvoeringskosten worden gedekt binnen het eigen risico. De
drie tredes gelden voor drie even grote inkomensgroepen (en zullen bij invoering grofweg
180-350-595 bedragen).
Hier de zorgpremie (nogmaals):
De zorgpremie wordt inkomensafhankelijk gemaakt. De nominale premie komt
gemiddeld uit op €400 in 2017. De inkomensafhankelijke premie wordt geheven vanaf
het wettelijk minimumloon (incl. vakantiegeld) tot een grens van 2x modaal en het tarief
wordt geharmoniseerd. De inkomensgrens van de inkomensafhankelijke bijdrage (IAB)
wordt eveneens verhoogd naar 2x modaal. De IAP en de IAB worden beide uitgevoerd
door de belastingdienst.
Kortom als je 2x modaal zit, zal je 595 eigen risico betalen. Studenten/rond minimumloon zal je rond 180 euro eigen risico hebben. Dit is wel flink minder dan je komend jaar zal betalen!
GreenGrass- Kletskop
Antibes schreef:
Dat vind ik dus irritant, in de ene bron staat 2015 OV --> kortingskaart en ergens anders staat 2016.. Ik hoop het laatsteeeee, dat zou een jaar intensief OV-gebruik schelen voor mij!
Regeerakkoord, die link die hier eerder stond. Maar ene keer staat daar inderdaad 2015, andere keer 2016!
GreenGrass- Kletskop
GreenGrass schreef:Antibes schreef:
Regeerakkoord, die link die hier eerder stond. Maar ene keer staat daar inderdaad 2015, andere keer 2016!
Haha, pfff, ik ben echt niet helder meer. Ik dacht in regeerakkoord zelf eerst 2015 en toen 2016 te lezen. Toen dacht ik "huh" en toen ging ik het terugzoeken en vond ik alleen nog maar 2015.... En nu staat het er dus wel..
Pfff, 4 uur slaap is blijkbaar niet genoeg voor mijn hersens... En ik moet leeeeheeeeeeren.. Schop me weg hier!
Antibes- Ratel
Aan de studie Antibes!
GreenGrass- Kletskop
Pfff, ik kwam ook echt gelijk kijken, "oeh, reactie!!?!"..
Antibes- Ratel
Antibes, onderaan pagina 2 zei ik dat ik in het regeerakkoord las dat het per 2016 is, maar ik dacht al dat je er overheen gelezen had.
Gympie- Kletskop
Gympie schreef:Antibes, onderaan pagina 2 zei ik dat ik in het regeerakkoord las dat het per 2016 is, maar ik dacht al dat je er overheen gelezen had.
Maar er staat ook letterlijk een keer 2015... Tegenstrijdig dus:
De openbaarvervoerkaart voor studenten wordt een kortingkaart in 2015, die ook
beschikbaar komt voor scholieren in het MBO. Vervoerskosten vallen (tot een zeker
maximum) onder het sociaal leenstelsel.
Antibes- Ratel
Pagina 3 van 18 • 1, 2, 3, 4 ... 10 ... 18
Pagina 3 van 18
Permissies van dit forum: