Verstandskiezen verwijderen onder narcose
+3
marjoleinnn
Poubelle
Tiara
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verstandskiezen verwijderen onder narcose
Is er iemand die dat heeft gedaan en hoe beviel dat? Ik zit er over na te denken om de ondersten op die manier te laten verwijderen, vanwege extreme angst en omdat ze moeilijk liggen.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Verstandskiezen verwijderen onder narcose
Mijn zus heeft dat laten doen.
Helaas had ze een chirurg die die verkeerde haken bij zich had (daar kwam hij achter toen ze al onder narcose lag), maar toch aan de slag is gegaan. Hij is toen uitgeschoten met de boor waardoor ze een litteken heeft in haar mondhoek.
Die is in de loop van de jaren minder zichtbaar geworden, maar toch is het wel lullig.
Maar het verwijderen van de verstandskiezen zelf ging prima.
Niet quoten.
Helaas had ze een chirurg die die verkeerde haken bij zich had (daar kwam hij achter toen ze al onder narcose lag), maar toch aan de slag is gegaan. Hij is toen uitgeschoten met de boor waardoor ze een litteken heeft in haar mondhoek.
Die is in de loop van de jaren minder zichtbaar geworden, maar toch is het wel lullig.
Maar het verwijderen van de verstandskiezen zelf ging prima.
Niet quoten.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik heb zelf mijn verstandskiezen gewoon laten verwijderen met plaatselijke verdoving. Was er toen ook wel bang voor maar het is me al met al erg meegevallen.
Verder wel meerdere keren onder narcose geweest, ik heb er nooit last van maar er zijn mensen die van een narcose erg misselijk worden en zich er erg ziek door voelen. Ik weet niet of je al weleens onder narcose geweest bent?
Verder denk ik dat het verwijderen van verstandskiezen onder narcose normaal gesproken gewoon goed gaat en snel gebeurd is.
Verder wel meerdere keren onder narcose geweest, ik heb er nooit last van maar er zijn mensen die van een narcose erg misselijk worden en zich er erg ziek door voelen. Ik weet niet of je al weleens onder narcose geweest bent?
Verder denk ik dat het verwijderen van verstandskiezen onder narcose normaal gesproken gewoon goed gaat en snel gebeurd is.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
Ik laat honderd keer liever verstandskiezen trekken dan tandsteen verwijderen
Wat Marjoleinnn ook zegt, onderschat een narcose niet. Je kunt wel tot een week last hebben van de narcose. Daarbij is het trekken niet het ergst, daar voel je werkelijk waar niets van met een plaatselijke verdoving. De napijn is honderd keer erger, maar die heeft ook lang niet iedereen.
Niet dat ik je angst wil bagatelliseren, maar ik zou ook naar de nadelen van een narcose kijken, zoiets is wel een aanslag op je lichaam.
Wat Marjoleinnn ook zegt, onderschat een narcose niet. Je kunt wel tot een week last hebben van de narcose. Daarbij is het trekken niet het ergst, daar voel je werkelijk waar niets van met een plaatselijke verdoving. De napijn is honderd keer erger, maar die heeft ook lang niet iedereen.
Niet dat ik je angst wil bagatelliseren, maar ik zou ook naar de nadelen van een narcose kijken, zoiets is wel een aanslag op je lichaam.
Gast- Gast
Dat doe ik ook zeker niet, maar mijn kiezen zijn nog niet door, ze liggen nog onder t tandvlees en wat schuin, dus de chirurg zei zelf ook dat t hak en boor werk zou worden.
Ik ben al tijden ontzettend bang voor de tandarts, dus heeft zij dit ter sprake gebracht (chirurg) omdat ze ook wel een beetje normaal moeten kunnen werken. En ik met het trekken van de bovenste ook echt heel bang was.
Ik ben al tijden ontzettend bang voor de tandarts, dus heeft zij dit ter sprake gebracht (chirurg) omdat ze ook wel een beetje normaal moeten kunnen werken. En ik met het trekken van de bovenste ook echt heel bang was.
Tiara- Kletskop
Mijn zus heeft alle vier haar verstandskiezen tegelijk laten verwijderen onder narcose en zij zat dezelfde avond gewoon een gehaktballetje weg te werken. Helemaal geen napijn gehad, en ze had ook geen last van de narcose achteraf.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Mijn verstandskiezen waren ook nog niet door en ik mocht kiezen of ik ze onder plaatselijke verdoving wilde laten weghalen door de kaakchirurg of onder narcose tijdens m'n operatie. Ik heb voor de laatste optie gekozen, omdat ik toch al geopereerd moest worden en het net zo makkelijk was om alles tegelijk te doen. M'n tandarts wilde het sowieso niet zelf doen, omdat al mijn tanden muurvast zitten (ik heb ook bijna geen tanden vanzelf gewisseld). M'n operatie heeft twee keer zo lang geduurd vanwege m'n verstandskiezen, dus ik was erg blij met die narcose.
Ik heb een titanium plaatje uit mijn kaak laten weghalen onder plaatselijke verdoving, maar bij de volgende vraag ik ook om een narcose. Ik ben echt geen pieperd, maar dit was niet leuk en dan ben ik liever een paar dagen duf van de narcose dan dat ik dit bewust moet meemaken.
Ik heb een titanium plaatje uit mijn kaak laten weghalen onder plaatselijke verdoving, maar bij de volgende vraag ik ook om een narcose. Ik ben echt geen pieperd, maar dit was niet leuk en dan ben ik liever een paar dagen duf van de narcose dan dat ik dit bewust moet meemaken.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Ik heb mijn verstandskiezen onder volledige narcose laten trekken. Zo'n 2,5 jaar geleden. Was de 2e keer dat ik zoiets liet doen. Op mijn 12e heb ik ook 4 kiezen laten trekken onder volledige narcose destijds voor mijn beugel.
Ik heb ook echt enorme angst voor het trekken. Op mijn twaalfde zelfs pillen gekregen waar een volwassen persoon van plat zou moeten liggen, maar ik zat doodsbang in de stoel bij de tandarts. En ook dit keer sliep ik al een week voordat ik de afspraak had bij de tandarts niet meer. Toen uiteindelijk opgebeld dat ik het niet deed, maar onder narcose wilde. Ik vind het echt ideaal. De eerste keer nergens last van gehad. Tweede keer wel even flink beroerd geweest erna, maar dat kwam omdat ik veel bloed had binnen gekregen. Toen ik overgaf kwam was dat ook allemaal bloed. Maar verder nergens last van gehad.
Ik heb ook echt enorme angst voor het trekken. Op mijn twaalfde zelfs pillen gekregen waar een volwassen persoon van plat zou moeten liggen, maar ik zat doodsbang in de stoel bij de tandarts. En ook dit keer sliep ik al een week voordat ik de afspraak had bij de tandarts niet meer. Toen uiteindelijk opgebeld dat ik het niet deed, maar onder narcose wilde. Ik vind het echt ideaal. De eerste keer nergens last van gehad. Tweede keer wel even flink beroerd geweest erna, maar dat kwam omdat ik veel bloed had binnen gekregen. Toen ik overgaf kwam was dat ook allemaal bloed. Maar verder nergens last van gehad.
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Ik ga ze onder narcose laten verwijden ivm extreme angst. Wat anderen ook zeggen, ik krijg mijn paniek niet onder controle. Ik heb een kalmeringstablet gehad om een kies te laten trekken en heb me echt als een gestoorde gedragen. Kreeg nog steeds mijn angst niet onder controle. Terwijl ik weet dat het wel mee valt, geen pijn doet etc.
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties.
Pluto wanneer mag jij?
Ik herken die angst! Mijn kaakchirurg was ook niet echt geduldig en de assistente dir gaf me toch een rare opmerking toen ik aangaf bang te zijn! Had ik helemaal geen zin meer.
Pluto wanneer mag jij?
Ik herken die angst! Mijn kaakchirurg was ook niet echt geduldig en de assistente dir gaf me toch een rare opmerking toen ik aangaf bang te zijn! Had ik helemaal geen zin meer.
Tiara- Kletskop
Tiara schreef:Dat doe ik ook zeker niet, maar mijn kiezen zijn nog niet door, ze liggen nog onder t tandvlees en wat schuin, dus de chirurg zei zelf ook dat t hak en boor werk zou worden.
Je zou ook eens met je tandarts kunnen bespreken of ze er wel echt nu uit moeten. Ik wil eigenlijk ook niet naar de kaakchirurg en heb het met mijn tandarts besproken en die gaf aan dat mijn verstandskiezen in principe zo in mijn mond zitten dat ze mijn andere kiezen niet wegdrukken, ze hebben de ruimte om er door te komen. Verstandskiezen worden vaak getrokken omdat het minder sterke kiezen zijn en je er last van kan krijgen, maar het kan ook dat ze nooit helemaal doorkomen bijvoorbeeld en dat je er ook nog last van krijgt. Ik heb dus afgesproken met mijn tandarts dat ik ze pas laat verwijderen als ze er helemaal door zijn, dat is voorlopig nog niet zo, mijn vader is 63 en zijn verstandskiezen zijn er ook niet doorgekomen, misschien bespaard me dat al dat gedoe wel.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Verstandskiezen verwijderen
» keizersnede onder narcose...wie ook?
» Hoeveel verstandskiezen?
» Verstandskiezen trekken
» Verstandskiezen
» keizersnede onder narcose...wie ook?
» Hoeveel verstandskiezen?