Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zonder ontbijt naar crèche/school

+32
Lejow
Coco
PapillonRose
studiebol
Liadan
teletascha
holaagirl
Aimee
Supertalentje
Parisienne
mauwmauw
kwak
Bolleke
Slakje
Twellie
Mom-Of-3
mickey
RYW
Darius
M@niek
Océane
Paper Crown
Jazzlyn
Tania
Niene
Linda
Susan
Parel
Limburg85
Jasmine
Muus
SoGood
36 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 4 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Lejow ma 29 okt 2012 - 20:57

Punk'd schreef:Het zou voor mij ook wel aan de leeftijd liggen.. Ik vind dat een kind in groep 5/6/7/8 gewoon hoort te ontbijten.. Helemaal als je tot de middagpauze geen eetmomenten hebt en ze zich gewoon goed moeten concentreren op hun werk. Ik denk ook dat je een kind van die leeftijd veel beter kunt uitleggen waarom een ontbijt belangrijk is t.o.v. een 3/4/5 jarige

Ze hebben rond 10u pauze met een eetmomentje, dus het is niet dat ze tot 12u zonder eten zitten. Maar verder vind ik wel dat ze op die leeftijd moeten ontbijten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 4 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  chipa ma 29 okt 2012 - 21:47

Voorheen dronk f een papfles als ontbijt, maar een maand geleden dronk hij opeens nog maar de helft daarvan. Wij dachten dat hij de fles misschien wel zat was. Dus bordje pap geprobeerd. Neemt hij ook maa de helft van na een hoop afleiding met speelgoed. Boterham neemt hij ook maar een paar stukjes van. Slechte ontbijter dus, maar hij heeft altijd iets op voordat we de deur uit gaan.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 4 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Minx ma 29 okt 2012 - 22:00

maar er zit toch een verschil in helemaal geen ontbijt aanbieden of niet willen. Ik weet namelijk dat er kinderen zijn die zonder brood naar school moeten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 4 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Bolleke ma 29 okt 2012 - 22:03

Minx schreef:maar er zit toch een verschil in helemaal geen ontbijt aanbieden of niet willen. Ik weet namelijk dat er kinderen zijn die zonder brood naar school moeten.

Precies. Hier loopt een jongen in de buurt die word met een zak chips richting school gestuurd, dat is zijn ontbijt.
Als je het aanbied maar je kind eet niet veel, doe je toch je best? Maar als je zoiets hebt van "nee laat maar zitten, geen tijd, of geen zin" vind ik dat je als ouder een verkeerd voorbeeld geeft.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 4 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Floor ma 29 okt 2012 - 23:01

Ik vind het lastig. Mijn man eet nooit 's morgens en 's middags. Ik heb dit van huis uit wel meegekregen, wij zaten altijd met mijn moeder aan tafel te eten. Ik probeer het dus nu met onze zoon ook echt te doen.
Ik vind het wel erg lastig dat hij nu al een week niks meer wil eten. Ik probeer hem van alles aan te bieden maar hij eet er niks van. Ik snap ook niet waarom want eerst at hij wel gewoon. Vanmorgen heeft hij een halve cracker op terwijl hij rond liep/aan het spelen was, in zijn stoel wou hij helemaal niet eten. Hij leeft nu dus voornamelijk op zijn 3 flessen en potje olvarit 's avonds (waarvan hij ook niet veel meer wil eten)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 4 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Liadan di 30 okt 2012 - 6:52

Bolleke schreef:
Zelda schreef:
Bolleke schreef:Wij gaan niet de deur uit tot er iets gegeten is, vind het niet goed om zonder eten (brandstof) je dag te beginnen. C. eet meestal muesli, dat eet hij ' s ochtends het snelste.

Hier is het nooit aan de orde geweest dat hij niet wil eten, maar dan nog vind ik ontbijt heel belangrijk en denk niet dat ik dan zou denken van "Och laat maar zitten, heb geen zin in de strijd". Ik voel mij na een uur ontzettend slap als ik niet eet trouwens.
Ik vraag me af hoe je dat zou doen dan, als je kind wel een slechte ontbijter was. Ging je dan gewoon de deur niet uit tot er iets gegeten was?

C. is 6, dan heeft hij inderdaad gewoon te doen wat ik zeg, dus dan maar een sneedje brood, of een klein kommetje muesli. Hij hoeft niet veel te eten, als hij maar iets eet. Bij kinderen tot 3 jaar kun je ze inderdaad niet dwingen. Maar zodra ze ouder zijn kun je er als ouder wel voor zorgen dat ze iets eten.
Mijn dochter is bijna 4 jaar maar als zij niet wil eten dan eet ze niet. Ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen dat ze wel iets eet?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 4 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  yes1984 di 30 okt 2012 - 7:28

J. krijgt iedere dag eerst een flesje melk en een boterham. Mocht hij dit een keer weigeren zou ik dit wel doorgeven aan de oppas of de creche zodat zij hem wat eerder iets kunnen geven. Maar dit is tot op heden nog nooit voorgekomen.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 4 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Bolleke di 30 okt 2012 - 21:50

Liadan schreef:
Bolleke schreef:
Zelda schreef:
Bolleke schreef:Wij gaan niet de deur uit tot er iets gegeten is, vind het niet goed om zonder eten (brandstof) je dag te beginnen. C. eet meestal muesli, dat eet hij ' s ochtends het snelste.

Hier is het nooit aan de orde geweest dat hij niet wil eten, maar dan nog vind ik ontbijt heel belangrijk en denk niet dat ik dan zou denken van "Och laat maar zitten, heb geen zin in de strijd". Ik voel mij na een uur ontzettend slap als ik niet eet trouwens.
Ik vraag me af hoe je dat zou doen dan, als je kind wel een slechte ontbijter was. Ging je dan gewoon de deur niet uit tot er iets gegeten was?

C. is 6, dan heeft hij inderdaad gewoon te doen wat ik zeg, dus dan maar een sneedje brood, of een klein kommetje muesli. Hij hoeft niet veel te eten, als hij maar iets eet. Bij kinderen tot 3 jaar kun je ze inderdaad niet dwingen. Maar zodra ze ouder zijn kun je er als ouder wel voor zorgen dat ze iets eten.
Mijn dochter is bijna 4 jaar maar als zij niet wil eten dan eet ze niet. Ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen dat ze wel iets eet?

Eet ze echt niets? Nog geen rijstwafel ofzo? Er moet toch iets zijn wat ze ' s ochtends wil eten? Ik heb bij C. ook gezocht naar wat er het makkelijkst in gaat, en bij hem is dat een kommetje muesli. Misschien zoiets proberen?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 4 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum