Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zonder ontbijt naar crèche/school

+32
Lejow
Coco
PapillonRose
studiebol
Liadan
teletascha
holaagirl
Aimee
Supertalentje
Parisienne
mauwmauw
kwak
Bolleke
Slakje
Twellie
Mom-Of-3
mickey
RYW
Darius
M@niek
Océane
Paper Crown
Jazzlyn
Tania
Niene
Linda
Susan
Parel
Limburg85
Jasmine
Muus
SoGood
36 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  mauwmauw ma 29 okt 2012 - 1:03

Als V naar de oppas gaat dan krijgt hij s'ochtends thuis geen ontbijt,maar zodra hij daar is krijgt hij meteen eten.Hij is gewend om rond 8 uur zijn ontbijt te krijgen,en is ook rond 8 uur bij de oppas.Als hij straks naar de psz dan krijgt hij wel zijn ontbijt thuis.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Parisienne ma 29 okt 2012 - 1:06

Hier krijgt N. altijd eerst nog een fles melk. Ongeveer een half uurtje daarna gaan we ontbijten. Soms heeft ze geen trek, dan krijgt ze een banaan (gaat er eigenlijk altijd wel in bij haar) of als ze echt niet wil dan iets van een knijpfruitzakje. Zonder ontbijt de deur uitgaan doen we hier ook niet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Supertalentje ma 29 okt 2012 - 7:25

Ik zit meestal om 05.15 met een bordje pap klaar Embarassed Gelukkig heeft ie altijd honger sochtends smile Ik vind ontbijt wel belangrijk dus ik wil het wel iedere ochtend aanbieden maar er geen strijd van maken.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Liadan ma 29 okt 2012 - 7:37

Mijn dochter eet vaak 's ochtends maar een paar happen, ze wil gewoon niet meer. Ik ga er echt geen strijd van maken, als ze geen honger heeft dan is dat zo en op het kdv eet ze om 9.30 uur fruit (wat ze altijd wel goed eet). Ik zet wel altijd een kom pap of een boterham voor haar neus 's ochtends, maar meestal kan ik dan meer dan de helft weggooien.
Het komt dus regelmatig voor dat ze maar heel weinig gegeten heeft als ze naar het kdv gaat.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Aimee ma 29 okt 2012 - 7:39

Ik vind het wel belangrijk dat hij ontbijt, maar van mij hoeft hij echt niet elke dag met brood te ontbijten later (fruit, kwark, cruesli, pap, etc. vind ik ook prima)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Parel ma 29 okt 2012 - 7:45

Als je maar iets aanbiedt, vind ik.
Dan snappen kinderen wel dat het 'normaal' is.
Ik kreeg vroeger een beschuitje ofzo.

Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er ouders zijn die er bewust voor kiezen hun kinderen geen ontbijt voor te schotelen, al is het desnoods een snelle jelle reep of een rijstwafel.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  PapillonRose ma 29 okt 2012 - 7:48

Hier ontbijten we altijd. Ik vind het ook erg belangrijk dat ze niet zonder ontbeten te hebben, de deur uitgaat. Ik kan het nog begrijpen als je kindje bijvoorbeeld uit zichzelf niet wil eten, maar er zijn ook kinderen die het ontbijt moeten overslaan omdat het erg vroeg is en er haast is om ze op het kdv te krijgen. Dat kan ik persoonlijk erg vinden, tijd nemen voor het ontbijt is voor mij in elk geval vanzelfsprekend. En dat terwijl ik zelf niet zo'n ochtendeter ben, maar ook ik neem in elk geval wat te eten omdat ik weet dat het zo belangrijk is.

Hier wordt dan dus ook standaard ontbeten, en op dagen dat we op tijd weg moeten gebeurt dat dan wat vroeger dan op dagen dat we nergens naartoe hoeven. Overigens eet A. ook niet elke ochtend twee boterhammen weg (meestal wel), soms neemt ze een paar hapjes en is ze klaar. Maar dan heb ik het in elk geval aangeboden, en heeft ze de kans gehad. Dat vind ik belangrijk, dat ze de tijd krijgt om te ontbijten en dan mag ze zelf kijken of dat veel of weinig is.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Susan ma 29 okt 2012 - 7:49

Bolleke schreef:Wij gaan niet de deur uit tot er iets gegeten is, vind het niet goed om zonder eten (brandstof) je dag te beginnen. C. eet meestal muesli, dat eet hij ' s ochtends het snelste.

Hier is het nooit aan de orde geweest dat hij niet wil eten, maar dan nog vind ik ontbijt heel belangrijk en denk niet dat ik dan zou denken van "Och laat maar zitten, heb geen zin in de strijd". Ik voel mij na een uur ontzettend slap als ik niet eet trouwens.

Je kunt het er moeilijk instampen, als ze een keer niet willen dan willen ze niet. Bij E is het dan ook nog zo dat ik hem niet kan uitleggen dat ontbijten belangrijk is, en Y is ook nog wel wat jong om dat echt te overzien.

Gelukkig is het niet zo dat ze nooit willen, maar ze eten niet altijd even goed, of soms blijft het bij een hapje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  holaagirl ma 29 okt 2012 - 7:55

ALs juf maak ik mij hier ook vaak boos om.
Veel kinderen komen zonder ontbijt naar school! "wat een slechte ouders", dacht ik dan...

Maar nu weet ik wel beter. N ontbijt momenteel ook niet. Ik bied het wel aan ja!
Maar daar blijft het bij. We gaan met zijn drietjes 'gezellig' aan de eettafel zitten, maken er een heel ritueel van.
Ondanks dat we daar helemaal geen tijd voor hebben, haha!
Maar dan nog wilt hij niet ontbijten! Hooguit wat drinken...
Zijn trek komt echt later pas op gang, rond 9:00 uur ofzo!

Hoevaak heb ik mezelf horen zeggen op de creche: "Ja sorry hoor, hij heeft niet ontbeten...."
Leg dan wel uit dat ik het geprobeerd heb, maar dat het er niet ingaat zo vroeg 's morgens!


Dus tja...het is en blijft een lastig probleem!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 7:56

Hier moeten ze ontbijten. C.iske is ook een moeilijke, langzame eter maar hij gaat niet de deur uit voordat hij gegeten heeft. Als hij geen brood wil, mag hij ook pap, beschuit of drinkontbijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  teletascha ma 29 okt 2012 - 8:14

Hier proberen we toch altijd min 1 boterham naar binnen te krijgen. Dat lukt soms heel makkelijk , maar soms duurt het ook wel een half uur.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Liadan ma 29 okt 2012 - 8:15

Ik kan wel vinden dat mijn dochter 'moet' ontbijten, maar als zij niet wil dan krijg ik het niet voor elkaar dat ze toch eet. Ik zou het ook fijn vinden als ze 's ochtends wat meer eet maar 9 van de 10 keer heeft ze gewoon echt geen trek. Soms zit er een periode bij dat ze wel gewoon haar pap of boterham op eet, dat is meestal als ze in een groeispurt zit. Als die over is dan eet ze weer vrijwel niks. Ik vind het niet nodig om haar te dwingen om toch te eten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Linda ma 29 okt 2012 - 8:17

Nee, ik zou ook niet weten hoe je een kind kan verplichten iets te eten. Het er in proppen ofzo? Lijkt me niet...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  studiebol ma 29 okt 2012 - 8:18

Ik zal het elke dag aanbieden maar ik ga niet dwingen of er een strijd van maken. Ik vind het wel belangrijk dat ze ontbijten en zal ook uitleggen waarom ik dat vind aan ze(leeftijdsafhankelijk), maar ja ik kan het er niet inproppen. Van mij hoeven ze niet perse met een broodje te ontbijten ik wissel mijn ontbijt ook af.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Parisienne ma 29 okt 2012 - 8:19

Nee, ik kan dochter hier ook echt niet verplichten of dwingen om te eten. Ik bied dan een alternatief aan, zoals een knijpfruitzakje (dat gaat er eigenlijk altijd in) of een stuk fruit.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  PapillonRose ma 29 okt 2012 - 8:24

Verplichten doe ik ook niet, aanbieden wel altijd. En ze hoeft van mij geen brood te eten als ze daar echt geen trek in heeft. Gelukkig wil ze meestal wel brood trouwens. Maar anders mag ze ook best wat anders, zoals pap, rijstwafels, crackers, fruit.. En wil ze niks, dan vind ik het uiteraard wel jammer, maar dan hoeft ze niet te eten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 8:26

Bolleke schreef:Wij gaan niet de deur uit tot er iets gegeten is, vind het niet goed om zonder eten (brandstof) je dag te beginnen. C. eet meestal muesli, dat eet hij ' s ochtends het snelste.

Hier is het nooit aan de orde geweest dat hij niet wil eten, maar dan nog vind ik ontbijt heel belangrijk en denk niet dat ik dan zou denken van "Och laat maar zitten, heb geen zin in de strijd". Ik voel mij na een uur ontzettend slap als ik niet eet trouwens.
Ik vraag me af hoe je dat zou doen dan, als je kind wel een slechte ontbijter was. Ging je dan gewoon de deur niet uit tot er iets gegeten was?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Susan ma 29 okt 2012 - 8:27

Laatst had E een aantal verzoeken voor het ontbijt, het was 7 uur 's ochtends:

'Chocoja?'
'Chippies?'
'Koeke?'
'IJsje?'
'Fristi?'

Hij was not-amused dat er gewoon een boterham op tafel stond. Gelukkig houdt hij normaal wel van brood.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Linda ma 29 okt 2012 - 8:29

Susan, beetje flauw dat je hem dat niet hebt gegeven! Beter iets dan niets toch? Razz

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Tania ma 29 okt 2012 - 8:32

Susan schreef:Laatst had E een aantal verzoeken voor het ontbijt, het was 7 uur 's ochtends:

'Chocoja?'
'Chippies?'
'Koeke?'
'IJsje?'
'Fristi?'

Hij was not-amused dat er gewoon een boterham op tafel stond. Gelukkig houdt hij normaal wel van brood.

Haha dat had ik laatst met J. ook. Hij wilde een koekje of een ijsje als ontbijt en echt niks anders. Hij was zoo boos dat hij geen koekje mocht. Uitgelegd dat we eerst gewoon gingen eten en hij dan later op de ochtend een koekje mocht maar nee het moest echt nu nu nu!
Ik heb hem maar laten gaan en twee crackers op tafel gezet, gezegd dat hij die niet op mocht eten omdat die van mama waren en 10 minuten later had meneer ontbeten Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 8:33

Herkenbaar, hier ook soms gezeur om koekjes, chocolade of chips 's ochtends Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Susan ma 29 okt 2012 - 8:34

Slim, dat kan ik bij Yrsa ook wel proberen. Al werkt het bij haar ook wel als ik gewoon zeg dat ze later op de dag iets lekkers krijgt en dan zeg ik: 'Afgesproken?' Dan steekt ze haar handje uit en zegt heel eigenwijs: 'Afgesproken!'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Coco ma 29 okt 2012 - 9:04

Zelda schreef:Herkenbaar, hier ook soms gezeur om koekjes, chocolade of chips 's ochtends Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 394967

Mijn dochter ook, maar dan echt elke dag. Verder blieft ze niks tot een uur of 13u. Heel af en toe krijg ik er een ei in, maar ook dat is meestal pas na 13u. Mijn zoon smeekt mij bijna, als ik mijn ogen amper open heb en nog in bed lig, om een broodje hagelslag, dat is echt zijn begin van de dag. En ook het eerste wat hij zegt als hij wakker is.

Maar nu gaan ze ook nog nergens naartoe, hopelijk gaat ze straks voor de psz wel wat eten, maar een strijd zal ik er niet van maken. Eten moet wel fijn blijven.

Ze wilde laatst trouwens wel een keer ontbijten met stampot, at ze zelfs 2 bordjes van. Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 394967
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 9:09

Het zou voor mij ook wel aan de leeftijd liggen.. Ik vind dat een kind in groep 5/6/7/8 gewoon hoort te ontbijten.. Helemaal als je tot de middagpauze geen eetmomenten hebt en ze zich gewoon goed moeten concentreren op hun werk. Ik denk ook dat je een kind van die leeftijd veel beter kunt uitleggen waarom een ontbijt belangrijk is t.o.v. een 3/4/5 jarige

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Bolleke ma 29 okt 2012 - 20:44

Zelda schreef:
Bolleke schreef:Wij gaan niet de deur uit tot er iets gegeten is, vind het niet goed om zonder eten (brandstof) je dag te beginnen. C. eet meestal muesli, dat eet hij ' s ochtends het snelste.

Hier is het nooit aan de orde geweest dat hij niet wil eten, maar dan nog vind ik ontbijt heel belangrijk en denk niet dat ik dan zou denken van "Och laat maar zitten, heb geen zin in de strijd". Ik voel mij na een uur ontzettend slap als ik niet eet trouwens.
Ik vraag me af hoe je dat zou doen dan, als je kind wel een slechte ontbijter was. Ging je dan gewoon de deur niet uit tot er iets gegeten was?

C. is 6, dan heeft hij inderdaad gewoon te doen wat ik zeg, dus dan maar een sneedje brood, of een klein kommetje muesli. Hij hoeft niet veel te eten, als hij maar iets eet. Bij kinderen tot 3 jaar kun je ze inderdaad niet dwingen. Maar zodra ze ouder zijn kun je er als ouder wel voor zorgen dat ze iets eten.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 3 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum