Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zonder ontbijt naar crèche/school

+32
Lejow
Coco
PapillonRose
studiebol
Liadan
teletascha
holaagirl
Aimee
Supertalentje
Parisienne
mauwmauw
kwak
Bolleke
Slakje
Twellie
Mom-Of-3
mickey
RYW
Darius
M@niek
Océane
Paper Crown
Jazzlyn
Tania
Niene
Linda
Susan
Parel
Limburg85
Jasmine
Muus
SoGood
36 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Jazzlyn zo 28 okt 2012 - 22:00

Susan schreef:Ze willen meestal wel, niet altijd en ik kan ze niet dwingen, maar ik bied ze wel altijd brood aan en vaak nog een alternatief, zoals een cracker of fruit. Als ze helemaal niet gegeten hebben schrijf ik dat wel in het schriftje of ik geef het aan op de peuterspeelzaal. Bij E in de groep worden om 10 uur crackers gegeten en bij Y op de peuterspeelzaal om 10 uur fruit en als kinderen honger hebben, geven ze daar ook wel een extra cracker tussendoor, dus het is dan gelukkig niet zo dat ze heel lang niet eten. Maar eten opdringen, dat werkt dus niet.

+ 1 zo ging het hier ook altijd. Nu gaat hij dan niet meer, maar soms eet hij ook echt niet smorgens...
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 22:09

M@niek schreef:Tuurlijk is het belangrijk maar als mijn dochter na de creche gaat (2x per week) dan krijg ik er om 8uur echt geen boterham in. Ze eten op de creche vrij snel fruit en rond 11uur is ze klaar en gaan we thuis eten
Maar je moet toch iets eten voordat je actief wordt? Ik vind 8 uur0 al behoorlijk laat voor een ontbijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 22:12

Hier hebben ze niet altijd zin in brood. Eet ik zelf ook bijna nooit. Maar fruit, een cracker of cornflakes ofzo vind ik ook prima. Als ze maar iets eten en dat doen ze dus ook altijd. Al is het maar een bakje yoghurt. Op school hebben ze flexibele pauze, dus als ze honger krijgen kunnen ze iets eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Paper Crown zo 28 okt 2012 - 22:17

Ik denk zelf persoonlijk dat je het wel moet aanbieden. Als hij het eet is het mooi meegenomen, al zijn het maar 2 happen maar ik wil echt niet als hij echt niet wil eten straks een super overstuur kindje te hebben die gewoon elke morgen een strijd moet voeren.

Het is wel trouwens makkelijk gezegd van mama's hier die een kind hebben dat gewoon goed eet in de ochtend en dan te oordelen over ouders die het niet doen, om wat voor reden dan ook. Persoonlijk zou ik niet eerst denken: 'Ach, die ouders geven 't gewoon niet..' Ik at bijv zo 2 broodjes op in de ochtend maar mijn broertje echt niet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Océane zo 28 okt 2012 - 22:22

Maar is ontbijten niet een kwestie van aanleren/wennen 's ochtends vroeg? Ik heb 's ochtends ook niet altijd evenveel trek, dochter ook niet als ze naar de psz gaat maar ik neem wel de tijd om in ieder geval een halve boterham te eten. Dit gaat zonder strijd, ook al is ze geen beste eter, als je maar de tijd neemt. Anderhalf uur later krijgen ze fruit op de psz en een dik uur later kan ik haar dan alweer ophalen...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Linda zo 28 okt 2012 - 22:26

Eucalypta schreef:
M@niek schreef:Tuurlijk is het belangrijk maar als mijn dochter na de creche gaat (2x per week) dan krijg ik er om 8uur echt geen boterham in. Ze eten op de creche vrij snel fruit en rond 11uur is ze klaar en gaan we thuis eten
Maar je moet toch iets eten voordat je actief wordt? Ik vind 8 uur0 al behoorlijk laat voor een ontbijt.

Ik vind 8 uur niet echt laat voor het ontbijt. Dikwijls is dochter dan net pas wakker. Maar ik heb ook geen schoolgaand kind, dat scheelt ook.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Tania zo 28 okt 2012 - 22:29

Linda schreef:
Eucalypta schreef:
M@niek schreef:Tuurlijk is het belangrijk maar als mijn dochter na de creche gaat (2x per week) dan krijg ik er om 8uur echt geen boterham in. Ze eten op de creche vrij snel fruit en rond 11uur is ze klaar en gaan we thuis eten
Maar je moet toch iets eten voordat je actief wordt? Ik vind 8 uur0 al behoorlijk laat voor een ontbijt.

Ik vind 8 uur niet echt laat voor het ontbijt. Dikwijls is dochter dan net pas wakker. Maar ik heb ook geen schoolgaand kind, dat scheelt ook.

Wij ontbijten meestal ook tussen 8 en half negen. Meestal gaan we rond half acht uit bed, aankleden, naar beneden en dan ga ik ontbijt maken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Linda zo 28 okt 2012 - 22:30

Wij zijn 's ochtends op vrije dagen sowieso uber traag. Nu de borstvoeding zo goed als op is merk ik wel dat ze sneller trek heeft. Eerst kon ze daar nog eventjes op teren.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  M@niek zo 28 okt 2012 - 22:31

Eucalypta schreef:
M@niek schreef:Tuurlijk is het belangrijk maar als mijn dochter na de creche gaat (2x per week) dan krijg ik er om 8uur echt geen boterham in. Ze eten op de creche vrij snel fruit en rond 11uur is ze klaar en gaan we thuis eten
Maar je moet toch iets eten voordat je actief wordt? Ik vind 8 uur0 al behoorlijk laat voor een ontbijt.

Ik heb het vaak genoeg aangeboden maar ja ik heb geen zin in een eeuwige strijd smorgens, ze is al het zonnetje in huis smorgens (niet dus), het is al een hele strijd geweest om smorgens na de creche te gaan laat staan als ik dan ga dwingen met boterhammen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Darius zo 28 okt 2012 - 22:40

We ontbijten altijd met brood. Ik wacht altijd wel tot L beneden is met smeren. Soms doe ik pindakaas terwijl hij appelstroop wil. Scheelt me een hoop gedoe smorgens.

Als hij het brood niet wil, wat sporadisch voorkomt, doe ik het in een broodtrommel en geef het mee naar het kdv.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 22:47

Eucalypta schreef:
M@niek schreef:Tuurlijk is het belangrijk maar als mijn dochter na de creche gaat (2x per week) dan krijg ik er om 8uur echt geen boterham in. Ze eten op de creche vrij snel fruit en rond 11uur is ze klaar en gaan we thuis eten
Maar je moet toch iets eten voordat je actief wordt? Ik vind 8 uur0 al behoorlijk laat voor een ontbijt.

E is heel vaak uren wakker 's nachts en valt dan tegen de ochtend in slaap, dus dan laat ik hem zo lang mogelijk slapen omdat hij anders echt doodmoe is. Soms is het echt schipperen tussen genoeg slaap en 's morgens genoeg tijd hebben. Hoe beter hij uitgerust is, hoe groter de kans dat hij 's morgens trek heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 22:47

Paper Crown schreef:
Het is wel trouwens makkelijk gezegd van mama's hier die een kind hebben dat gewoon goed eet in de ochtend en dan te oordelen over ouders die het niet doen, om wat voor reden dan ook. Persoonlijk zou ik niet eerst denken: 'Ach, die ouders geven 't gewoon niet..' Ik at bijv zo 2 broodjes op in de ochtend maar mijn broertje echt niet.

Eens!
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Slakje zo 28 okt 2012 - 22:49

Ik werd tot mijn zwangerschap altijd ontzettend misselijk en ging overgeven als ik had ontbeten. Ik kon ten vroegste pas anderhalf uur na het opstaan iets eten. Ik ging elke dag zonder ontbijt naar school, ik hield het gewoon niet binnen. Gelukkig wisten ze dat op school en kon ik tussendoor een boterhammetje eten.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 22:50

Slakje schreef:Ik werd tot mijn zwangerschap altijd ontzettend misselijk en ging overgeven als ik had ontbeten. Ik kon ten vroegste pas anderhalf uur na het opstaan iets eten. Ik ging elke dag zonder ontbijt naar school, ik hield het gewoon niet binnen. Gelukkig wisten ze dat op school en kon ik tussendoor een boterhammetje eten.

Toen je niet zwanger was had je dat? Dat is wel heel vervelend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  RYW zo 28 okt 2012 - 22:53

Mijn jongens eten altijd een boterham voor ze naar school gaan, soms twee. Ze weigeren ook nooit, maar zijn net ook gewend, dus dat zal ook meehelpen. Vroeger aten ze ook wel eens een krentenbol in plaats van een bruine volkoren boterham, maar ze hebben nu die structuur van ontbijt er goed in zitten en weigeren nooit. Ik weet niet hoe het bij andere ouders gaat, en ik vind het ook eigenlijk niet enorm professioneel van een juf om met de ene ouder te bespreken hoe andere ouders hun kind geen ontbijt geven.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  mickey zo 28 okt 2012 - 23:03

Hier is F wel eens zonder pap naar het kdv gegaan, maar dat krijgt hij daar dan binnen een half uur. Het gebeurt dan op dagen dat ik om 7.30 moet beginnen met werken, ik werk op zijn kdv. We moeten dan om 7.00 in de auto zitten, nou om 6.30 krijg ik er echt geen pap in. Dus dan laat ik hem liever nog een kwartiertje slapen. Op het kdv is dat nooit een probleem, er zijn meer kids die ontbijt krijgen daar.


Laatst aangepast door mickey op zo 28 okt 2012 - 23:06; in totaal 1 keer bewerkt
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 23:05

Nou, als je naar school of creche gaat is 8 uur toch behoorlijk laat? In het weekend eten wij ook wel later, maar ik vind 8 uur toch echt geen vroeg tijdstip om te eten.

Ze moeten van mij gewoonweg iets eten, al is het maar een banaan ofzo. Zonder iets te eten komen ze de deur gewoon niet uit, desnoods nemen ze het maar mee. Maar dat is eigenlijk nooit echt een issue.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 23:07

RYW schreef:Mijn jongens eten altijd een boterham voor ze naar school gaan, soms twee. Ze weigeren ook nooit, maar zijn net ook gewend, dus dat zal ook meehelpen. Vroeger aten ze ook wel eens een krentenbol in plaats van een bruine volkoren boterham, maar ze hebben nu die structuur van ontbijt er goed in zitten en weigeren nooit. Ik weet niet hoe het bij andere ouders gaat, en ik vind het ook eigenlijk niet enorm professioneel van een juf om met de ene ouder te bespreken hoe andere ouders hun kind geen ontbijt geven.

Dat laatste helemaal. Ik vraag me ook altijd af hoe andere ouders dat weten. Ja, ik zag ook weleens kindjes met een gevulde koek in de hand het KDV binnenkomen, maar wie zegt dat dat het ontbijt is (nog los van dat het natuurlijk absurd is om een kind van 2 een gevulde koek te voeren om 8.00 's ochtends, of het nu ontbijt is of niet)? En ik bespreek dat al helemaal niet met de leidsters. EN op school heb ik werkelijk géén idee, ik ga er altijd vanuit dat alle normale mensen ontbijten en zorgen dat hun kinderen gevoederd en gewassen op school komen, kan me in de klas geen ouders voorstellen die hun kinderen geen ontbijt geven. En ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten zien of merken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 23:10

Eucalypta schreef:Nou, als je naar school of creche gaat is 8 uur toch behoorlijk laat? In het weekend eten wij ook wel later, maar ik vind 8 uur toch echt geen vroeg tijdstip om te eten.

Ze moeten van mij gewoonweg iets eten, al is het maar een banaan ofzo. Zonder iets te eten komen ze de deur gewoon niet uit, desnoods nemen ze het maar mee. Maar dat is eigenlijk nooit echt een issue.

Als hij zo lang wakker is geweest dan valt hij soms pas om 6.30 of zelfs 7.00 weer in slaap, als ik hem dan na een uur alweer wakker maak dan is hij zo ontzettend moe dat hij sowieso geen eetlust heeft, dus dan mag hij blijven liggen tot 7.45, uiterlijk 8 uur. Het alternatief is dat hij een veel te korte nacht heeft gemaakt en dat zijn hele ritme in de war komt. Als hij zo laat opstaat dan is het daarna meteen ontbijten, aankleden, tanden poetsen en wachten op de taxi. Meestal wordt hij tussen 8.30 en 8.45 gehaald. Hij kan ook niet lang aan tafel zitten, bij het avondeten staat de time-timer nu op 7 minuten, dus een half uur aan tafel voor het ontbijt zit er bij hem echt niet in.

We hebben ook de regel dat hij zijn ontbijt aan tafel moet eten, dus dat is soms ook wel een lastig dilemma, als hij per se niet daar wil eten, maar wel wil rondlopen met zijn brood. Dan gaat het echt tussen de structuur die hij moet hebben en het ontbijt dat hij ook moet hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 23:12

Eucalypta schreef:

Dat laatste helemaal. Ik vraag me ook altijd af hoe andere ouders dat weten. Ja, ik zag ook weleens kindjes met een gevulde koek in de hand het KDV binnenkomen, maar wie zegt dat dat het ontbijt is (nog los van dat het natuurlijk absurd is om een kind van 2 een gevulde koek te voeren om 8.00 's ochtends, of het nu ontbijt is of niet)? En ik bespreek dat al helemaal niet met de leidsters. EN op school heb ik werkelijk géén idee, ik ga er altijd vanuit dat alle normale mensen ontbijten en zorgen dat hun kinderen gevoederd en gewassen op school komen, kan me in de klas geen ouders voorstellen die hun kinderen geen ontbijt geven. En ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten zien of merken.

Eens trouwens. Als ik een ander kind met een koek op school zie komen ga ik dat ook niet met de juf bespreken en als ik dat wel zou doen denk ik niet dat ze daarop in zou gaan. Maar ik zou er ook niet meteen iets van denken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Mom-Of-3 zo 28 okt 2012 - 23:21

Op het Kdv is er de mogelijkheid om daar te ontbijten voor de kindjes die al om 6.45 à 7.00 komen. Maar omdat de kinderen een half uur in de auto zitten geven wij ze thuis 1 boterham en ze eten er 1 op het Kdv. Ze eten niet altijd helemaal de boterham thuis op, soms wel. Als ze echt niet willen dan ga ik niet dwingen en geef ik die boterham ook mee maar meestal eten ze wel wat voor we de auto ingaan.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Twellie zo 28 okt 2012 - 23:52

De jongste eet als ontbijt een boterham en wat kwark na.

Bij de oudste is het meer een brunch Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 1578173417, aangezien ze niet voor 's ochtends tien uur haar bed uit te branden is. Meestal eet ze een boterham met kaas, soms cornflakes met yoghurt en soms wil ze alleen een glas melk. Ik dwing nooit maaltijden / eten af, omdat ik het belangrijk vind dat de kinderen hier zelf leren aanvoelen of ze trek hebben of niet.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Slakje ma 29 okt 2012 - 0:00

Susan schreef:
Slakje schreef:Ik werd tot mijn zwangerschap altijd ontzettend misselijk en ging overgeven als ik had ontbeten. Ik kon ten vroegste pas anderhalf uur na het opstaan iets eten. Ik ging elke dag zonder ontbijt naar school, ik hield het gewoon niet binnen. Gelukkig wisten ze dat op school en kon ik tussendoor een boterhammetje eten.

Toen je niet zwanger was had je dat? Dat is wel heel vervelend.
Ja, dus van kleins af aan had ik dat totdat ik zwanger werd.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Bolleke ma 29 okt 2012 - 1:00

Wij gaan niet de deur uit tot er iets gegeten is, vind het niet goed om zonder eten (brandstof) je dag te beginnen. C. eet meestal muesli, dat eet hij ' s ochtends het snelste.

Hier is het nooit aan de orde geweest dat hij niet wil eten, maar dan nog vind ik ontbijt heel belangrijk en denk niet dat ik dan zou denken van "Och laat maar zitten, heb geen zin in de strijd". Ik voel mij na een uur ontzettend slap als ik niet eet trouwens.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  kwak ma 29 okt 2012 - 1:02

D. "moet" ook eten. Als ze geen brood eet dan geef ik haar wel fruit ofzo, maar de dag beginnen met een lege maag kan gewoon niet vind ik.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  - Pagina 2 Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum