Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thuis of in het ziekenhuis bevallen

+37
mezzoforte
Sophiee
Printje
Susan
Happydobby
Monnie
Mamsie
mickey
Coco
PapillonRose
Slakje
Linda
Thunder
woezel
Liadan
kwak
Tiara
LDJ
Smaragdje
Dikkie Dik
Flip Fluitketel
Tania
tweeling
Lonely Goatherd
Caroow
Jezzie
Muppetje
piene1983
Pompoen
Bruintje Beer
Teddyaapje
Mom-Of-3
Bluestar
Amber-
Darius
Sanne
SarahKey
41 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Thuis of in het ziekenhuis bevallen - Pagina 3 Empty Re: Thuis of in het ziekenhuis bevallen

Bericht  Tania za 27 okt 2012 - 7:04

Liadan schreef:
Tania schreef:

Ze hebben dimlicht en fotobehang van een molen of met eendjes. Oh en een open badkamer zodat iedereen je kan zien als je op de wc zit Evil or Very Mad
Echt :O, dat lijkt me heeeel vervelend als je darmen zich tijdens de bevalling aan het legen zijn en iedereen zo binnen kan lopen.

Ja echt zo irritant. Ik moest plassen toen ik aan het bevallen was en heb iedereen de kamer uitgestuurd maar dat hielp niet want ik hoorde ze nog op de gang dat ze voor de deur stonden te wachten en dan kan ik echt niet plassen.

Na de bevalling mocht ik pas naar huis als ik geplast had, weer hetzelfde verhaal natuurlijk. Toen mocht ik naar huis maar moest ik bellen als ik de volgende ochtend nog niet geplast had maar ik kwam thuis en kon meteen plassen.

Het lijkt me nog vervelender als je inderdaad steeds naar de wc moet voor ontlasting. Het was ook geen aparte ruimte ofzo. Het was echt gewoon in dezelfde ruimte, een L vormige kamer en in de hoek dan de badkamer maar vanuit bijna de hele kamer kon je de badkamer inkijken.

Edit;
Zo zag het er uit. Alleen hing er geen gordijn en lag ik op de iets grotere kamer dus was de badkamer nog iets groter. De wc zit tegenover de wastafel
Thuis of in het ziekenhuis bevallen - Pagina 3 8bevalcentrum-32

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis of in het ziekenhuis bevallen - Pagina 3 Empty Re: Thuis of in het ziekenhuis bevallen

Bericht  Thunder za 27 okt 2012 - 7:13

Ik ben 2x thuis bevallen en dat was precies wat ik wilde. De tweede keer moest ik eigenlijk naar het ziekenhuis, omdat de ontsluiting niet wilde vorderen. Maar na een controle bleek ik 4 cm te hebben -genoeg om de vliezen te breken- en toen wilde ik niet meer. Ondanks dat ik al ruim 24 uur met weeën zat mocht ik toch thuis blijven om daar te bevallen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linda za 27 okt 2012 - 7:42

Leuk om al jullie verschillende ervaringen te lezen!

Ik had het idee dat ze bij deze praktijk het erg graag willen weten, omdat ze er iedere keer zo expliciet naar vragen. Maar ik denk dat ik inderdaad het eerst thuis ga proberen en als ik het op dat moment toch niet zie zitten alsnog naar het ziekenhuis ga.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Slakje za 27 okt 2012 - 7:47

Ohja, van dat toilet!

Ik lag op een tweepersoonskamer en omdat ik héél moeilijk kon stappen, had ik steeds hulp nodig om naar toilet te gaan. Dus er ging steeds een verpleegster mee, zij hield me recht op toilet, deed mij slipje naar beneden etc. Ik kon niets. Maar ze vergat ook de deur dicht te doen. De man van die andere vrouw kon zo kijken. Maar het kon me op dat moment echt geen bal schelen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  PapillonRose za 27 okt 2012 - 7:53

Hier is het het ziekenhuis geworden. Wilde ik zelf sowieso al, maar moest ook vanwege medische indicatie. Ik denk dat ik me in de situatie van een bevalling beter kan ontspannen (voor zover dat lukte) in het ziekenhuis, dan thuis. De sfeer van thuis is fijner, maar ik vond het een hele geruststelling dat ik in het ziekenhuis meteen op de juiste plek zou zijn voor het geval er complicaties zouden optreden. Dat gevoel woog voor mij zwaarder dan de sfeer thuis.

Als het een volgende keer zonder medische indicatie zou kunnen, dan nog denk ik dat ik weer voor het ziekenhuis zou kiezen. Al hebben we geen complicaties gehad, ik vind het toch geruststellend dat ze het snelst en best daar kunnen ingrijpen mocht dat wel nodig zijn.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Coco za 27 okt 2012 - 7:55

Tania schreef:
Coco schreef:De sfeer van thuis lijkt mij heel prettig om te bevallen. Toch zou ik voor het ziekenhuis kiezen zodat alles bij de hand is mocht er iets mis zijn met de kleine. Dan wil ik niet alsnog, of misschien zelfs te laat, naar het ziekenhuis moeten.
Ik had afgelopen keer natuurlijk geen keuze omdat je met een tweeling niet thuis mag bevallen, maar de volgende keer weer gewoon in het ziekenhuis. Ik vond de O.K. wel erg klinisch, hoop het de volgende keer op een verloskamer te doen en steek dan voor de sfeer wel kaarsen aan en t klinische licht uit.

Ze hebben dimlicht en fotobehang van een molen of met eendjes. Oh en een open badkamer zodat iedereen je kan zien als je op de wc zit Evil or Very Mad

Laughing Geloof niet dat ik blij wordt van eendjes of een molen als ik moet bevallen. Ook maar een fotospandoek ontwerpen om mee te nemen dus. Thuis of in het ziekenhuis bevallen - Pagina 3 394967
Van die badkamer wordt ik al helemaal niet blij zeg. Als ik dit zo zie hoop ik dat mijn bevallingen net zo snel als die van mijn moeder gaan (alledrie binnen 1,5 uur geboren).
Wel een grote tv trouwens, daar zou mijn man dan wel weer blij van worden. Thuis of in het ziekenhuis bevallen - Pagina 3 1578173417
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  mickey za 27 okt 2012 - 9:42

Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, vond ik prettiger. Stel er zou iets zijn met mij of onze baby, dan waren we meteen op de goede plek. Ik was eind november uitgeteld en ik was bang dat er te veel sneeuw of gladheid zou zijn, waardoor we niet vlot genoeg in het ziekenhuis zouden zijn, ook al is het max. een kwartier rijden.
Uiteindelijk ben ik ingeleid, dus ik had geen keuze meer. De hele bevalling heeft best lang geduurd, maar ik heb het niet vervelend gevonden om al die tijd in het ziekenhuis te zijn. Ik moest wel af en toe een uur/1,5 uur op bed vanwege de ctg, maar tussendoor mocht ik gewoon van het bed af en wandelen. Ik ben dinsdagochtend ingeleid, d.m.v. gel, en uiteindelijk woensdagochtend bevallen met een keizersnede.
Bij een eventuele volgende moet ik in het ziekenhuis bevallen, vanwege de keizersnede, maar ook als dat niet het geval was, zou ik toch weer naar het ziekenuis gaan.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Printje za 27 okt 2012 - 9:46

In de ziekenhuiskamer waar ik bevallen ben was het nog best sfeervol, meer als op mijn eigen slaapkamer hahaha, ze hadden daar van die rustgevende lampen ofzoiets. Thuis zou ik alleen maar bang zijn dat of R wakker wordt, de katten ergens komen waar ze niet mogen of voor de rommel Embarassed
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Happydobby za 27 okt 2012 - 9:55

Jezzie89 schreef:Ik had voor het ziekenhuis gekozen. Ik voelde me daar het prettigste bij. Stel dat er wat mis zou gaan, dan vond ik het een fijn idee om al in het ziekenhuis te zijn.

Ik vind het jammer dat vrouwen denken in het ZH beter af te zijn. Dat is namelijk niet waar, thuis is net zo veilig.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Printje za 27 okt 2012 - 9:57

Happydobby schreef:
Jezzie89 schreef:Ik had voor het ziekenhuis gekozen. Ik voelde me daar het prettigste bij. Stel dat er wat mis zou gaan, dan vond ik het een fijn idee om al in het ziekenhuis te zijn.

Ik vind het jammer dat vrouwen denken in het ZH beter af te zijn. Dat is namelijk niet waar, thuis is net zo veilig.

Dat was dus bij ons absoluut niet het geval geweest..net zo veilig thuis. Dan had ik nu geen zoon gehad hoogstwaarschijnlijk.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Happydobby za 27 okt 2012 - 9:59

Printje schreef:
Happydobby schreef:

Dat was dus bij ons absoluut niet het geval geweest..net zo veilig thuis. Dan had ik nu geen zoon gehad hoogstwaarschijnlijk.

Ik ook niet maar ik heb je me in het ZH niet veilig gevoeld.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Printje za 27 okt 2012 - 10:00

Happydobby schreef:
Printje schreef:
Happydobby schreef:

Ik ook niet maar ik heb je me in het ZH niet veilig gevoeld.

Nee? Dat is wel erg vervelend zeg?

Ik vind het ziekenhuis trouwens ook verre van geweldig, (heb een trauma aan ziekenhuizen door 2 ervaringen die erg heftig waren) Ik wil als het een beetje kan ook bevallen daar en zo snel mogelijk weer weg daar. Het gaat me er alleen maar om dat als er iets mis zou gaan je daar beter bent als thuis. Maar zodra ze geboren is, kleren aan en naar huis, daar hoop ik op.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan za 27 okt 2012 - 10:02

Happydobby schreef:

Ik heb (bij de tweede, de eerste keer moest ik sowieso wel naar het ziekenhuis) gedaan wat me op dat moment het prettigste leek, dat lijkt mij de beste motivatie. Ik ga op zo'n moment niet verstandelijk redeneren dat het thuis ook best veilig is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Mamsie za 27 okt 2012 - 10:09

Hier 2x ziekenhuis en 1x thuis. Ik vond het beide wel goed. Bij de thuisbevalling verliep het niet zoals het moet en later dacht ik wel hmm wat nou als het echt mis was gegaan.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Monnie za 27 okt 2012 - 10:10

Je moet van tevoren ook niet teveel nadenken over wat er allemaal wel mis kan gaan. Als je dat doet en daar bang voor bent, kun je denk ik beter in het zh bevallen.

Ik ben bij de eerste in het zh bevallen, omdat dat medisch noodzakelijk was. Wilde graag thuis bevallen.
Bij de tweede ben ik wel thuis bevallen, heel fijn en bijzonder om ook mee te maken. Ik had ook iets van, ik probeer het thuis, als het niet lukt ga ik naar het zh.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Printje za 27 okt 2012 - 10:11

Is het ook niet zo dat ze er weer naar toe willen dat meer vrouwen in het ziekenhuis gaan bevallen? Omdat het sterftecijfer bij baby's hier in Nederland zo hoog is?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Happydobby za 27 okt 2012 - 10:21

Printje schreef:Is het ook niet zo dat ze er weer naar toe willen dat meer vrouwen in het ziekenhuis gaan bevallen? Omdat het sterftecijfer bij baby's hier in Nederland zo hoog is?

Nee juist niet, vroeger bevielen er juist meer mensen thuis. Waar het meestal op mis gaat is als iemand vanuit huis overgenomen word. Dit stond in de krant.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Susan za 27 okt 2012 - 10:28

Volgens mij was het ook een risicofactor dat er 's avonds en in het weekend niet standaard een gynaecoloog aanwezig is in het ziekenhuis.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje za 27 okt 2012 - 10:32

Ow dan heb ik het verkeerd begrepen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 18:26

Ik ben beide keren in het ziekenhuis bevallen.

Bij de eerste omdat ik langdurig gebroken vliezen had en bij de tweede werd ik ingeleid vanwege een hoge bloeddruk.

Bij de derde zou ik ook wel weer om het ziekenhuis willen bevallen. Vind het een fijn idee dat ze daar alles bij de hand hebben, mocht dat nodig zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 18:28

Printje schreef:Is het ook niet zo dat ze er weer naar toe willen dat meer vrouwen in het ziekenhuis gaan bevallen? Omdat het sterftecijfer bij baby's hier in Nederland zo hoog is?

Nee dat komt niet door thuisbevallen, dat is bijna net zo veilig namelijk.

Komt o.a. door dat er soms te lang gewacht word met ingrijpen in t ziekenhuis,.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 18:52

En ik weet ook dat in het ziekenhuis vaak te snel in wordt gegrepen (wee-opwekkers, vliezen breken, kunstverlossing, vaker toucheren, vaak gemonitorrd worden) die helemaal niet noodzakelijk waren, daarmee het natuurlijke proces verstoord wordt en dán juist complicaties ontstaan.

Gast
Gast

Bericht  Sophiee za 27 okt 2012 - 19:21

Ziekenhuis, vanwege hoge bloeddruk. Uiteindelijk ben ik ingeleid.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  mezzoforte za 27 okt 2012 - 19:38

Ik heb deze vraag vanuit mijn omgeving al vaker gekregen, maar heb er zelf nog niet echt goed over nagedacht. Ziekenhuis lijkt me wel makkelijk, en inderdaad als er wat is kan er meteen ingegrepen worden. Maar het dichtsbijzijnde ziekenhuis zit op zo'n 10 minuutjes afstand, dus dat is natuurlijk altijd snel te bereiken. Ik ben er dus eigenlijk nog niet echt over uit.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  nillis za 27 okt 2012 - 20:25

Ik ben de bevalling in gegaan met ik begin thuis en moet het nodig zijn dan gaan we naar het ziekenhuis. Helaas had ik de pech 2 weken overtijd te lopen en moets ik ingelijd worden, dus een thuisbevalling zat er niet in. Maar ik vond het ziekenhuis helemaal goed. het enige vervelende vond ik dat je aan alle toeters en bellen ligt en dus niet makkelijk van bed kan. Bij een tweede zou ik wel graag thuis willen bevallen en zonder inleiding. gewoon omdat ook te ervaren.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: