Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thuis of in het ziekenhuis bevallen

+37
mezzoforte
Sophiee
Printje
Susan
Happydobby
Monnie
Mamsie
mickey
Coco
PapillonRose
Slakje
Linda
Thunder
woezel
Liadan
kwak
Tiara
LDJ
Smaragdje
Dikkie Dik
Flip Fluitketel
Tania
tweeling
Lonely Goatherd
Caroow
Jezzie
Muppetje
piene1983
Pompoen
Bruintje Beer
Teddyaapje
Mom-Of-3
Bluestar
Amber-
Darius
Sanne
SarahKey
41 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Thuis of in het ziekenhuis bevallen - Pagina 2 Empty Re: Thuis of in het ziekenhuis bevallen

Bericht  Jezzie za 27 okt 2012 - 0:03

Muppetje schreef:
Jezzie89 schreef:Ik had voor het ziekenhuis gekozen. Ik voelde me daar het prettigste bij. Stel dat er wat mis zou gaan, dan vond ik het een fijn idee om al in het ziekenhuis te zijn.
Wie weet dat ik ook bij een volgend kindje wel thuis wil bevallen, aangezien ik nu een goede bevalling heb gehad. Maar aan de andere kant...als ik zag wat een troep het geeft! Ik ben op de baarkruk bevallen...en L hielt al het vruchtwater tegen, dus dat kwam pas mee toen zij geboren werd. Moet er niet aan denken om dat op de vloer van de slaapkamer te hebbenThuis of in het ziekenhuis bevallen - Pagina 2 394967

Ook zoiets, wij hebben witte vloerbedekking in de slaapkamer, haha

Haha...dat bedoel ik! Wij niet gelukkig, maar het lijkt me toch een vies idee. De vloer in het ziekenhuis is niet erg!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis of in het ziekenhuis bevallen - Pagina 2 Empty Re: Thuis of in het ziekenhuis bevallen

Bericht  Caroow za 27 okt 2012 - 0:37

Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Het is ongeveer 20 minuten rijden, dat vind ik te ver om toch nog heen te rijden mocht het thuis niet lukken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 0:44

Rejoy. schreef:
Laurientje85 schreef:Hier hebben we helaas geen keuze, het ziekenhuis is te ver weg om thuis te mogen bevallen...

Ben wel benieuwd hoe ver/lang jullie van het ziekenhuis wonen!

Het ziekenhuis is bijna 40 km verderop en je rijd er dus ruim een half uur over

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 0:45

lelie schreef:
Rejoy. schreef:
Laurientje85 schreef:Hier hebben we helaas geen keuze, het ziekenhuis is te ver weg om thuis te mogen bevallen...

Ben wel benieuwd hoe ver/lang jullie van het ziekenhuis wonen!

Ik woon in dezelfde provincie als Laurientje en er is hier maar één ziekenhuis waar je mag bevallen. Daarom is er afgesproken dat als je binnen een bepaalde straal vanaf het ziekenhuis woont, thuis mag bevallen, en daar buiten verplicht in het ziekenhuis moet bevallen. Er zijn ook al wat baby's op de snelweg geboren omdat ze niet op tijd in het ziekenhuis waren.

Ik zie al dat lelie ook geantwoord heeft Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Lonely Goatherd za 27 okt 2012 - 0:49

Ik wilde in het ziekenhuis bevallen, daar had ik een veiliger gevoel bij (tijdens kantooruren sneller hulp bij complicaties) en ik vond het ook een fijn idee dat ik voor pijnstiling kon kiezen als dat nodig zou zijn. Uiteindelijk ging de bevalling zo snel dat ik ervoor heb gekozen om thuis te bevallen. Toen de vk aankwam had ik al volledige ontsluiting en persdrang. Van haar had ik nog naar het zkh gemogen, maar ik dacht echt no way José.:P

En nu... weet ik dus hoe ontzettend fijn het is om thuis te bevallen terwijl ik verstandelijk gezien nog steeds meer voor het zkh ben. Ik had tijdens de weeën gelijk al zoveel pijn dat ik er niet aan had moeten denken om nog trappen te lopen, in en uit de auto etc. Ik kwam na een half uur m'n bed niet eens meer uit. Verder is het gewoon zo fijn om al in je eigen bed te liggen, naar je eigen douche te strompelen en gelijk onbeperkt samen te zijn met je partner en kind. Ik zag en zie er echt enorm tegenop om een kamer te moeten delen met meerdere kraamvrouwen en baby's, laat staan dat mijn man 's nachts naar huis moet. Maar goed, we zien het wel weer bij een volgende. Ik hoop stiekem dat het weer zo snel gaat dat ik het zkh niet haal.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  tweeling za 27 okt 2012 - 1:07

Ik ben thuis bevallen en ik vond dat erg fijn, lekker in mijn eigen omgeving en na de bevalling onder m'n eigen douche en in m'n eigen bed. Als het bij een eventuele tweede weer zou kunnen zou ik het weer zo willen.
Kan je dochter niet gewoon blijven slapen als je s nachts thuis zou bevallen? Dat bijv. Oma met haar naar beneden gaat mocht ze er wakker van worden.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Tania za 27 okt 2012 - 1:25

Rejoy. schreef:Ik ben twee keer thuis bevallen. Ik vind de huiselijke, ontspannen sfeer heel belangrijk. In het ziekenhuis is het al snel een stuk klinischer met het ctg en alles. Ik vind hel heel fijn dat ik precies wist wie zou komen bij de bevalling en dat ze precies op de hoogte was van mijn wensen. Ook ben ik volledig met rust gelaten, de vk kon door observeren wel inschatten hoe het verloop was. ik denk dat dit in het ziekenhuis minder goed lukt, doordat er meer aan het bevallen zijn.

In het ziekenhuis krijg je niet standaard een ctg enz. Alleen als je een medische indicatie hebt of er complicaties zijn.

Ik ben de eerste keer in het ziekenhuis bevallen omdat mijn zoontje te vroeg was. De tweede keer ook in het ziekenhuis, toen geen medische indicaite maar mijn man die dat prettiger vond Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen za 27 okt 2012 - 1:36

Darius schreef:
тыквашка schreef:Ik wil in het ziekenhuis bevallen om verschillende redenen. Op zich lijkt thuis me ook wel lekker rustig, maar mijn man wil sowieso erg graag dat ik in het ziekenhuis beval. Zelf denk ik dat dat wel verstandig is. Ik heb nogal veel problemen met mijn heup, wil gewoon om pijnstilling kunnen vragen mocht dat nodig zijn en nu krijg ik ook nog problemen met mijn bekken. Ik ben zo'n wandelend wrak dat ik gewoon liever in het ziekenhuis beval omdat ik me heel goed kan voorstellen dat ik complicaties krijg.

Er is alleen wel een probleem...ik weet niet hoe we daar moeten komen. Ik kan moeilijk zelf met weeën gaan rijden en mijn man heeft geen rijbewijs. Mijn ouders wonen een heel eind weg, maar die wil ik er ook niet bij hebben want dan denkt mijn moeder straks dat ze wel mee naar binnen mag ofzo.
Dus daar moeten we nog maar eens even over nadenken.

Edit: het ziekenhuis is voor ons ongeveer 15 minuten met de auto en is hier in de stad.

Taxi!

Ja, doen die niet moeilijk over bevallende vrouwen?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 3:27

Ik wilde eigenlijk thuis bevallen maar omdat de bevalling zo lang duurde en ik pijn medicatie wilde zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Als ik ooit weer zwanger raak moet ik in het ziekenhuis bevallen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 3:31

тыквашка schreef:
Darius schreef:
тыквашка schreef:Ik wil in het ziekenhuis bevallen om verschillende redenen. Op zich lijkt thuis me ook wel lekker rustig, maar mijn man wil sowieso erg graag dat ik in het ziekenhuis beval. Zelf denk ik dat dat wel verstandig is. Ik heb nogal veel problemen met mijn heup, wil gewoon om pijnstilling kunnen vragen mocht dat nodig zijn en nu krijg ik ook nog problemen met mijn bekken. Ik ben zo'n wandelend wrak dat ik gewoon liever in het ziekenhuis beval omdat ik me heel goed kan voorstellen dat ik complicaties krijg.

Er is alleen wel een probleem...ik weet niet hoe we daar moeten komen. Ik kan moeilijk zelf met weeën gaan rijden en mijn man heeft geen rijbewijs. Mijn ouders wonen een heel eind weg, maar die wil ik er ook niet bij hebben want dan denkt mijn moeder straks dat ze wel mee naar binnen mag ofzo.
Dus daar moeten we nog maar eens even over nadenken.

Edit: het ziekenhuis is voor ons ongeveer 15 minuten met de auto en is hier in de stad.

Taxi!

Ja, doen die niet moeilijk over bevallende vrouwen?

Als je dan zegt dat je bijv. een paar vuilniszakken meeneemt om op te zitten/liggen mogen ze daar niet moeilijk over doen vertelde mijn vk destijds een keer. Ik ben zelf niet met de taxi geweest toen maar dat kwam toen een keer ter sprake.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen za 27 okt 2012 - 3:40

Ja ik dacht je kunt natuurlijk ook zo'n matje meenemen, een vriend van mijn man is verpleegkundige en wilde sowieso al een lading van die dingen voor me meenemen, maar volgens mij zitten ze ook in het kraampakket.
Ik bespreek het tzt ook nog wel een keer met de verloskundige, die heeft het vast vaker meegemaakt.
En ik kan natuurlijk ook van te voren eens even bellen met een taxibedrijf hoe ze daar mee omgaan. Dat word contanten in mijn 'vluchttas' stoppen, haha.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Flip Fluitketel za 27 okt 2012 - 4:29

Eerst keer was wel de bedoeling om thuis te bevallen. Thuis wel begonnen, maar door complicaties uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen. En deze 2e zwangerschap zal ik waarschijnlijk ook in het ziekenhuis bevallen omdat mijn man dat prettiger vind ten opzichte van de 1e bevalling.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Dikkie Dik za 27 okt 2012 - 4:43

Ik ga poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. Vinden wij en vooral mijn moeder ook prettiger. Het ziekenhuis zit 20 km verderop.
Geen rotzooi en gedoe thuis. 24 uur per dag pijnstilling eventueel en medische hulp in de buurt als het niet goed mocht gaan.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Smaragdje za 27 okt 2012 - 4:52

Ik ga zeker weer in het ziekenhuis bevallen. Vorige keer was ik na een ctg in het ziekenhuis gebleven. Mijn eigen verloskundige nam mij toen niet serieus en kwam een kwartier nadat mijn zoontje geboren was pas binnen. Ben dus veel te bang dat ze te laat komen. Ook aangezien mijn zoonthes hartslag flink daalde en ze dat in het ziekenhuis in de gaten hielden.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  LDJ za 27 okt 2012 - 5:04

In 1e instantie zou ik graag thuis willen bevallen.
Mocht dit om 1 of andere reden toch niet lukken vind ik het geen probleem om alsnog in het ziekenhuis te moeten bevallen.
We zullen zien hoe het loopt.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Tiara za 27 okt 2012 - 5:08

Ziekenhuis bevalling, dat was mijn keus ook voor de eerste om poliklinisch te bevallen. Dat is een medische indicatie geworden en dat wordt het bij een volgende zwangerschap ook.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 6:11

Ik vind het wel jammer om te lezen dat veel mensen die niet thuis bevallen zeggen dat het zo'n troep geeft, ik wil dat vooroordeel graag de wereld uit helpen want van die "troep" zie je echt niets!
Ook heb je bij een normale bevalling geen liters bloed verlies enzo.

Hier 2 matjes onder de billen en verder niks geen troep hoor, ik ging na de bevalling douche en kwam terug op de kamer in een heerlijk schoon bed.

Nou goed wat ik wil zeggen, dat je dat niet moet als reden moet gaan zien om niet thuis te bevallen.

Gast
Gast

Bericht  kwak za 27 okt 2012 - 6:18

bij D. ben ik thuis bevallen en dat wil ik nu weer.
het was heerlijk relax en kon gewoon mijn gang aan als ik zou wou.

Als hier de bevalling snachts begint gaat D. wel gewoon naar mijn ouders omdat ik weet van mezelf dat mij dat een stuk meer rust geeft en ik veel ontspannender ben dan als ze thuis zou zijn. Ben veel te bang dat ze dan wakker word.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Tania za 27 okt 2012 - 6:26

Ponyo schreef:Ik vind het wel jammer om te lezen dat veel mensen die niet thuis bevallen zeggen dat het zo'n troep geeft, ik wil dat vooroordeel graag de wereld uit helpen want van die "troep" zie je echt niets!
Ook heb je bij een normale bevalling geen liters bloed verlies enzo.

Hier 2 matjes onder de billen en verder niks geen troep hoor, ik ging na de bevalling douche en kwam terug op de kamer in een heerlijk schoon bed.

Nou goed wat ik wil zeggen, dat je dat niet moet als reden moet gaan zien om niet thuis te bevallen.

Ik ben niet in het ziekenhuis bevallen vanwege de troep maar ik was toch wel blij dat ik niet thuis was toen ik de vloer zag na m'n bevalling Laughing De kraamverzorgster moest dweilen en de verloskundige zat echt helemaal onder het vruchtwater/bloed.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje za 27 okt 2012 - 6:32

Hier is het niet zo voor de hand liggend om thuis te bevallen. Maar ik zou alsnog voor het ziekenhuis kiezen. Ik vind het fijner om te weten dat er meteen ingegrepen kan worden en dat ik niet eerst moet wachten op een ambulance, dan nog in die ambulance moet gaan zitten, en dan nog door het ziekenhuis moet hollen/rollen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Liadan za 27 okt 2012 - 6:40

Ik ben twee keer thuis bevallen. Ik vond het heerlijk om gewoon thuis te zijn met mijn eigen spullen om me heen in mijn eigen vertrouwde omgeving, met alleen mijn man, verloskundige en de 2e keer ook de kraamverzorgster erbij.
Ik wilde liever niet in het ziekenhuis bevallen, dat is zo'n klinische omgeving waar ik me denk ik een stuk minder goed zou kunnen ontspannen.

Ook leek het me altijd verschrikkelijk om met weeen in de auto te moeten. Maar de tweede bevalling was ik op controle in het ziekenhuis en bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben, we zijn toen snel naar huis gestuurd door de gynaecoloog om daar te bevallen en ik vond het autoritje naar huis helemaal geen probleem. Maar ik had toen ook geen echt pijnlijke weeen, dus het was ook goed te doen, thuis had ik meteen 10 cm ontsluiting. De eerste bevalling had ik er niet aan moeten denken om nog met weeen in de auto te stappen.

Van rommel heb ik niks gemerkt na de bevalling, ik kreeg 6 matjes onder mijn billen toen mijn vliezen gebroken werden en dat heeft al het vruchtwater opgevangen, toen ik onder de douche uitkwam na de bevalling was alles opgeruimd en schoon, ik heb er geen troep gezien.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Coco za 27 okt 2012 - 6:50

De sfeer van thuis lijkt mij heel prettig om te bevallen. Toch zou ik voor het ziekenhuis kiezen zodat alles bij de hand is mocht er iets mis zijn met de kleine. Dan wil ik niet alsnog, of misschien zelfs te laat, naar het ziekenhuis moeten.
Ik had afgelopen keer natuurlijk geen keuze omdat je met een tweeling niet thuis mag bevallen, maar de volgende keer weer gewoon in het ziekenhuis. Ik vond de O.K. wel erg klinisch, hoop het de volgende keer op een verloskamer te doen en steek dan voor de sfeer wel kaarsen aan en t klinische licht uit.

@Pompoen, mij zeiden ze in het ziekenhuis dat ik gewoon voor een ambulance mocht bellen als de bevalling op gang kwam. Nu zat het ziekenhuis aan t einde van onze straat en zou een taxi niet voor dat kleine stukje komen. Maar wellicht kan dat ook gewoon als je wat verder van t ziekenhuis woont. Je zou eens kunnen informeren of dat bij jullie ziekenhuis mogelijk is.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Tania za 27 okt 2012 - 6:52

Coco schreef:De sfeer van thuis lijkt mij heel prettig om te bevallen. Toch zou ik voor het ziekenhuis kiezen zodat alles bij de hand is mocht er iets mis zijn met de kleine. Dan wil ik niet alsnog, of misschien zelfs te laat, naar het ziekenhuis moeten.
Ik had afgelopen keer natuurlijk geen keuze omdat je met een tweeling niet thuis mag bevallen, maar de volgende keer weer gewoon in het ziekenhuis. Ik vond de O.K. wel erg klinisch, hoop het de volgende keer op een verloskamer te doen en steek dan voor de sfeer wel kaarsen aan en t klinische licht uit.

Ze hebben dimlicht en fotobehang van een molen of met eendjes. Oh en een open badkamer zodat iedereen je kan zien als je op de wc zit Evil or Very Mad

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan za 27 okt 2012 - 6:57

Tania schreef:

Ze hebben dimlicht en fotobehang van een molen of met eendjes. Oh en een open badkamer zodat iedereen je kan zien als je op de wc zit Evil or Very Mad
Echt :O, dat lijkt me heeeel vervelend als je darmen zich tijdens de bevalling aan het legen zijn en iedereen zo binnen kan lopen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  woezel za 27 okt 2012 - 7:02

Ik had zelf voor een thuisbevalling gekozen. Maar ben 3x ingeleid, dus had geen keus meer.
Heb het verder ook helemaal niet als vervelend ervaren.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: