Sparen - Tips!
+10
Inge
Pannetoet
aniet
RYW
TukTuk
Lady4
VeryCherry
CCC
Prosecco
JD
14 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Sparen - Tips!
Volledig eens met Smikkell..
Ik vind het echt te belachelijk dat TO een baan voor 37uur in twijfel neemt omdat ze het mogelijk teveel vindt over een tijdje. Je hebt die baan nodig. En ja, het is best zwaar om zoveel te werken (ik werk 40+ uur in de week, ook heel zwaar, eelijk is eerlijk)!
En als je moeder je het verf aanbood, kon je dan niet zeggen, weet je wat mam, geef het geld van het verf maar.. dan kon je weer een halve week eten, ervan!
Ik vind het echt te belachelijk dat TO een baan voor 37uur in twijfel neemt omdat ze het mogelijk teveel vindt over een tijdje. Je hebt die baan nodig. En ja, het is best zwaar om zoveel te werken (ik werk 40+ uur in de week, ook heel zwaar, eelijk is eerlijk)!
En als je moeder je het verf aanbood, kon je dan niet zeggen, weet je wat mam, geef het geld van het verf maar.. dan kon je weer een halve week eten, ervan!
Gast- Gast
I Know. Het was ook vooral de eerste zin waarom ik je qoute!Liva schreef:Oh ik reageerde niet over Marietje alleen hoor
Gast- Gast
De TO gaf aan dat ze al 6? banen heeft gehad het afgelopen jaar. En ook nu ziet ze hoe makkelijk je een baan kunt verliezen. Ik vind het dus wel verstandig dat ze er voor kiest om haar kinderwens, hoe groot ook, even te parkeren. Ook al wil haar vriend er wel voor gaan.Inge schreef:I
Ik lees dat je zegt dat jullie voor een kindje willen gaan als jij een betere baan hebt, bedenk dan ook wel dat je zit met een half jaar contract of jaar contract en dat dus mogelijk ook niet verlengt kan worden als je zwanger bent, ik zeg niet dat dat gebeurd bij jou, maar ik heb hier om mij heen al paar keer meegemaakt dat dat gebeurd is.
Ze denkt er dus wel overna en misgaan (met je baan of relatie) kan altijd nog gebeuren. Alleen denk ik dat ze echt moeten kijken naar hun inkomsten en uitgaves voor ze verdere stappen nemen. Ook al heeft ze straks een baan, dan heeft wat spaargeld denk wel wat prioriteit en ik vraag me af of die ruimte er is?
Gast- Gast
Ik neem aan dat ze dat zelf ook wel snapt, dat je wat meer zekerheid nodig hebt, om een kindje te kunnen krijgen & onderhouden. En je zult het nooit 100% zeker weten hoe het leven verder verloopt, maar je weet iig wel op welke momenten het gewoonweg niet slim is.
Gast- Gast
Het was ook meer een algemene opmerking dat ze daar ook aan denkt (Maar begrijp idd ook dat zijzelf dat ook wel doet) Of eigenlijk dat haar vriend daar over nadenkt omdat hij nu al graag wilt.Smikkell schreef:De TO gaf aan dat ze al 6? banen heeft gehad het afgelopen jaar. En ook nu ziet ze hoe makkelijk je een baan kunt verliezen. Ik vind het dus wel verstandig dat ze er voor kiest om haar kinderwens, hoe groot ook, even te parkeren. Ook al wil haar vriend er wel voor gaan.Inge schreef:I
Ik lees dat je zegt dat jullie voor een kindje willen gaan als jij een betere baan hebt, bedenk dan ook wel dat je zit met een half jaar contract of jaar contract en dat dus mogelijk ook niet verlengt kan worden als je zwanger bent, ik zeg niet dat dat gebeurd bij jou, maar ik heb hier om mij heen al paar keer meegemaakt dat dat gebeurd is.
Ze denkt er dus wel overna en misgaan (met je baan of relatie) kan altijd nog gebeuren. Alleen denk ik dat ze echt moeten kijken naar hun inkomsten en uitgaves voor ze verdere stappen nemen. Ook al heeft ze straks een baan, dan heeft wat spaargeld denk wel wat prioriteit en ik vraag me af of die ruimte er is?
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
@ TO,
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik lees wel in een ander topic dat je met een vriendin bezig bent om samen een kinderdagverblijf te beginnen..
Hoe ga je dat dan doen...?
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik lees wel in een ander topic dat je met een vriendin bezig bent om samen een kinderdagverblijf te beginnen..
Hoe ga je dat dan doen...?
SoCali- Fluisteraar
- Aantal berichten : 412
Punten : 483
Registratiedatum : 29-01-11
Ja, ze bedoeld toeslagSmikkell schreef:Ik neem aan dat je de toeslag bedoelt, Marietje?_Donnaa schreef:En je vriend? Want als hij 'maar' 1200 euro verdiend, krijgt hij volledig zorgtoeslag.. En dat is nu €71 per maand.*Marietje* schreef:
zorgverzekering heb ik een tijdje terug stop gezet. ik had recht op 26 euro per maand, maar kreeg dan 1x per jaar een rekening waarbij ik in 1x 400 euro moest terugbetalen, een klap geld. dus ik heb de zorgverzekering naar 0 gezet.
Gast- Gast
CKC schreef:Volledig eens met Smikkell..
Ben het hier helemaal mee eens.
Daarnaast zou ik als ik niet in het werkveld waarvoor ik opgeleid ben kan gaan werken, iets zoeken in een ander werkveld. Je weet dat het voor tijdelijk is, dus kun je ondertussen op zoek naar wat anders! Zonder nog veel verder in de problemen te komen.
Mijn ouders hebben het ook niet heel breed meer door o.a. faillisement (schrijf ik het goed?) van het bedrijf, ziekte van vader... En in hun huis willen/moeten ze nog genoeg doen, maar ipv dat ik hen een potje verf geef (hoe goed bedoeld ook!) geef ik ze wat geld voor boodschappen.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Hoe kan je vriend nou 2 x of meer een faillissement meemaken? Dan doe je het denk ik ook niet heel erg goed, ook niet met spaargeld achter de hand..Tesita schreef:Waarom sparen mensen niet van tevóren?? Wij hebben nooit in geldnood gezeten, ook niet toen ik geen werk had en ook beide keren dat mijn vriend een faillisement meemaakte niet. Kwestie van geld achter de hand hebben, zeker als je weet dat er grote uitgaven aankomen.
Er is al genoeg gezegd over je financiele situatie, TO. Het is misschien naar om te horen, maar ik zou echt wat aan je/jullie instelling doen. Als je moeite hebt met rondkomen, dan zou ik alles pakken wat ik pakken kan om maar aan het werk te kunnen, dus geld binnen te brengen. Natuurlijk is het niet leuk om werk te doen waar je niet voor bent opgeleid, zoals kassa/inpakwerk. Maar je verdiend er wel wat mee, en dat kun je nu wel gebruiken. In die tussentijd kun je in ieder geval goed zoeken naar nieuw/beter werk. Jullie zitten nu al in de schulden (rood staan in ook schuld) en dat stapelt zich natuurlijk alleen maar op.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Maar mag ik wat vragen?
Want jullie hebben het wel over elk werk aanpakken enzo, maar dan ligt het zeker aan de regio hier?
Want er zijn zo weinig baantjes, en ze willen dan overal dat je ervaring heb.
Ik heb bijvoorbeeld gesolliciteerd in een supermarkt voor 32 uur maar omdat ik geen kassa ervaring heb nemen ze me liever niet aan.
Want jullie hebben het wel over elk werk aanpakken enzo, maar dan ligt het zeker aan de regio hier?
Ik heb bijvoorbeeld gesolliciteerd in een supermarkt voor 32 uur maar omdat ik geen kassa ervaring heb nemen ze me liever niet aan.
Gast- Gast
Winegum schreef:Hoe kan je vriend nou 2 x of meer een faillissement meemaken? Dan doe je het denk ik ook niet heel erg goed, ook niet met spaargeld achter de hand..Tesita schreef:Waarom sparen mensen niet van tevóren?? Wij hebben nooit in geldnood gezeten, ook niet toen ik geen werk had en ook beide keren dat mijn vriend een faillisement meemaakte niet. Kwestie van geld achter de hand hebben, zeker als je weet dat er grote uitgaven aankomen.
Aan een faillissement kan je niet altijd wat doen toch?
Als je ergens werkt en dat bedrijf gaat failliet kan je daar weinig aan doen. Als je zelf een eigen bedrijf hebt die failliet gaat kan dat ook meerdere oorzaken hebben natuurlijk.
Dus vind die opmerking beetje vreemd.
Inge- Ratel
Anousch schreef:Maar mag ik wat vragen?
En heb je dan alle supermarkten geprobeerd, de bakker, drogisterijen of welke andere winkel dan ook? Of een callcenter. Ik denk dat als het écht echt moet, er altijd werk te vinden is.
Gast- Gast
Winegum schreef:Hoe kan je vriend nou 2 x of meer een faillissement meemaken? Dan doe je het denk ik ook niet heel erg goed, ook niet met spaargeld achter de hand..Tesita schreef:Waarom sparen mensen niet van tevóren?? Wij hebben nooit in geldnood gezeten, ook niet toen ik geen werk had en ook beide keren dat mijn vriend een faillisement meemaakte niet. Kwestie van geld achter de hand hebben, zeker als je weet dat er grote uitgaven aankomen.
Ik denk eerder dat hij ergens werkte waar het bedrijf failliet ging.
Gast- Gast
Het kwam op mij eerder over alsof hij zelf in een faillissement zat, ipv zijn werkgever of wat dan ook. Er zijn altijd oorzaken natuurlijk waardoor het niet goed gaat met je geldzaken of met die van je partner o.i.d. maar het kwam op mij behoorlijk opschepperig over dat hij 2 x een faillissement had overleefd maar nu wel flink spaarden. Als dat een oorzaak is van andere (zoaals je werkgever) dan kun je daar idd weinig aan doen. Maar als je zelf een faillissement veroorzaakt, dan is daar vaak wel een langer proces voor nodig, bovendien kom je daar ook niet snel uit. Laat staan dat je dat dan 2 x overkomt.Inge schreef:Winegum schreef:Hoe kan je vriend nou 2 x of meer een faillissement meemaken? Dan doe je het denk ik ook niet heel erg goed, ook niet met spaargeld achter de hand..Tesita schreef:Waarom sparen mensen niet van tevóren?? Wij hebben nooit in geldnood gezeten, ook niet toen ik geen werk had en ook beide keren dat mijn vriend een faillisement meemaakte niet. Kwestie van geld achter de hand hebben, zeker als je weet dat er grote uitgaven aankomen.
Als je ergens werkt en dat bedrijf gaat failliet kan je daar weinig aan doen. Als je zelf een eigen bedrijf hebt die failliet gaat kan dat ook meerdere oorzaken hebben natuurlijk.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Volgens mij bedoeld ze meer dat doordat ze gespaard hadden ze die periode konden overbruggen.Winegum schreef:Het kwam op mij eerder over alsof hij zelf in een faillissement zat, ipv zijn werkgever of wat dan ook. Er zijn altijd oorzaken natuurlijk waardoor het niet goed gaat met je geldzaken of met die van je partner o.i.d. maar het kwam op mij behoorlijk opschepperig over dat hij 2 x een faillissement had overleefd maar nu wel flink spaarden. Als dat een oorzaak is van andere (zoaals je werkgever) dan kun je daar idd weinig aan doen. Maar als je zelf een faillissement veroorzaakt, dan is daar vaak wel een langer proces voor nodig, bovendien kom je daar ook niet snel uit. Laat staan dat je dat dan 2 x overkomt.Inge schreef:Winegum schreef:Hoe kan je vriend nou 2 x of meer een faillissement meemaken? Dan doe je het denk ik ook niet heel erg goed, ook niet met spaargeld achter de hand..Tesita schreef:Waarom sparen mensen niet van tevóren?? Wij hebben nooit in geldnood gezeten, ook niet toen ik geen werk had en ook beide keren dat mijn vriend een faillisement meemaakte niet. Kwestie van geld achter de hand hebben, zeker als je weet dat er grote uitgaven aankomen.
Inge- Ratel
Gast- Gast
nou hier ben ik dan, moest even heel wat pagina's teruglezen....
ik weet niet alle reacties meer maar...
Over het sparen. Ik had veel gespaard, althans een paar 1000 euro (ja dat was voor mij doen toen veel) voor het huis. de meeste dingen waren al besteld en we hadden 2 weken de sleutel toen ik mn baan kwijt raakte. Had ik dit eerder gweten, dan had ik wel een goedkopere vloer gekozen, bezuinigd op andere dingen, geen duur badkamermeubel gekocht etc etc, maar dat wist ik toen simpelweg niet. vandaar het grote deel van ons spaargeld op is gegaan aan het huis.
ik heb 6 werkgevers gehad, omdat het allemaal kleine tijdelijke contractjes waren. ziekteverloven, dat soort dingen. Dat wil niet zeggen dat ik kieskeurig ben in banen, ik had daar graag willen blijven, maar ben aangenomen voor bepaalde tijd en kon daarna gewoon aufrausen. ik ben sinds juli werkloos.
in een van mn eerste posts heb ik gezet dat ik vandaag ging tekenen voor die baan van 37,5 uur, en datheb ik ook gedaan. Ja oke, als ik de keuze had gehad, dan had ik de baan niet aangenomen, maar ik heb nou eenmaal even niets te kiezen nu. dus dan maar 37,5 uur werken, en dan kan ik ondertussen altijd nog om me heen kijken...ik heb nu in ieder geval werk. Al begin ik helaas pas 1 maart....
eigen kdv ben ik inderdaad mee bezig met een vriendin. we zijn anderhalf jaar geleden begonnen, businessplan ligt klaar. het gaat ons niet zoveel geld kosten, omdat we een geldschieter heeft, en het kdv komt dan ook op zijn naam, maar wij runnen het zeg maar. hij is achter de schermen, maar doet verder weinig behalve het financiele gedeelte. we kennen hem al jaren en vertrouwen hem 100%, dus dat zit wel goed. toch is het nu niet de juiste tijd, dus het plan ligt momenteel in de kast, we hebben afgesproken dat we eind van het jaar er weer serieus naar gaan kijken.
ja we willen dolgraag een baby, supergraag. daar hebben we het lang en breed over gehad, maar zoals in die topic toen stond, hebben we al snel besloten dat dat financieel gewoon niet haalbaar is. een kindje kost veel, en ik wil in de gelegenheid zijn om het kindje dan ook financieel alles te kunnen bieden. dus ik snap niet dat dat er telkens bij wordt gehaald, want daar hebben we voorlopig een punt achter gezet. wanneer we daar wel voor gaan, dat hangt geheel af van hoe snel we het financieel weer op orde hebben.
Ik heb vandaag in het arbeidsvoorwaardengesprek gewoon eerlijk gevraagd hoe het zit, mocht ik in de toekomst zwanger raken. haar antwoord was "het eerste jaar liever niet, daarna is het geen enkel probleem. had ik maar niet iemand van 25 aan moeten nemen" Ook zei ze dat ik dan niet minder dagen kan gaan werken, maar dat er in ruim een jaar veel kan gebeuren. en dat als ik mijn werk goed doe, ze er echt wel wat op vindt om me te behouden, als is het op een andere vestiging.
verder qua besparen...ik kan me de laatste keer dat we uit eten zijn geweest niet heugen. lekker en gevarieerd eten valt ook tegen de laatste tijd. we letten op de aanbiedingen, kopen huismerk etc....
verder zeg ik tegen alles nee. ik val af als een gek, want snoep.koek/iets lekkers hebben we niet in huis. drinken = water. ik heb al in geen eeuwen met de meiden weg geweest, ik zeg tegen alles nee, omdat ik er simpelweg geen geld voor heb. ik zie niet in hoe ik nog meer kan besparen op luxe dingetjes, want er zijn verder weinig luxe dingen volgens mij...abbonementen op tijdschriften hebben we niet, sportschool hebben we allebei stopgezet...
sja en dat van die muur, jeetje....dat blik was 5 euro. en mijn relatie met mn moeder is er gewoon niet naar om dan te zeggen dat ik die 5 euro wil hebben, ipv een blik verf...kan t niet uitleggen, maar dat zou mijn moeder juist weer erg aso vinden....en ik vond dit al een lief gebaar....
de auto let ik ook op, heb hem alleen wel echt nodig voor mn werk straks, krijg dan gelukkig ook wel benzinevergoeding.
qua mijn relatie. daarin vind ik dat sommigen misschien een punt hebben ja, dat het niet altijd even eerlijk gaat.maar ik hou van hem, hij van mij, en deze dip overleven we ook samen wel weer.
ik wil het morgen even rustig met hem gaan hebben over hoe we het financieel gaan aanpakken samen.
ik weet niet alle reacties meer maar...
Over het sparen. Ik had veel gespaard, althans een paar 1000 euro (ja dat was voor mij doen toen veel) voor het huis. de meeste dingen waren al besteld en we hadden 2 weken de sleutel toen ik mn baan kwijt raakte. Had ik dit eerder gweten, dan had ik wel een goedkopere vloer gekozen, bezuinigd op andere dingen, geen duur badkamermeubel gekocht etc etc, maar dat wist ik toen simpelweg niet. vandaar het grote deel van ons spaargeld op is gegaan aan het huis.
ik heb 6 werkgevers gehad, omdat het allemaal kleine tijdelijke contractjes waren. ziekteverloven, dat soort dingen. Dat wil niet zeggen dat ik kieskeurig ben in banen, ik had daar graag willen blijven, maar ben aangenomen voor bepaalde tijd en kon daarna gewoon aufrausen. ik ben sinds juli werkloos.
in een van mn eerste posts heb ik gezet dat ik vandaag ging tekenen voor die baan van 37,5 uur, en datheb ik ook gedaan. Ja oke, als ik de keuze had gehad, dan had ik de baan niet aangenomen, maar ik heb nou eenmaal even niets te kiezen nu. dus dan maar 37,5 uur werken, en dan kan ik ondertussen altijd nog om me heen kijken...ik heb nu in ieder geval werk. Al begin ik helaas pas 1 maart....
eigen kdv ben ik inderdaad mee bezig met een vriendin. we zijn anderhalf jaar geleden begonnen, businessplan ligt klaar. het gaat ons niet zoveel geld kosten, omdat we een geldschieter heeft, en het kdv komt dan ook op zijn naam, maar wij runnen het zeg maar. hij is achter de schermen, maar doet verder weinig behalve het financiele gedeelte. we kennen hem al jaren en vertrouwen hem 100%, dus dat zit wel goed. toch is het nu niet de juiste tijd, dus het plan ligt momenteel in de kast, we hebben afgesproken dat we eind van het jaar er weer serieus naar gaan kijken.
ja we willen dolgraag een baby, supergraag. daar hebben we het lang en breed over gehad, maar zoals in die topic toen stond, hebben we al snel besloten dat dat financieel gewoon niet haalbaar is. een kindje kost veel, en ik wil in de gelegenheid zijn om het kindje dan ook financieel alles te kunnen bieden. dus ik snap niet dat dat er telkens bij wordt gehaald, want daar hebben we voorlopig een punt achter gezet. wanneer we daar wel voor gaan, dat hangt geheel af van hoe snel we het financieel weer op orde hebben.
Ik heb vandaag in het arbeidsvoorwaardengesprek gewoon eerlijk gevraagd hoe het zit, mocht ik in de toekomst zwanger raken. haar antwoord was "het eerste jaar liever niet, daarna is het geen enkel probleem. had ik maar niet iemand van 25 aan moeten nemen" Ook zei ze dat ik dan niet minder dagen kan gaan werken, maar dat er in ruim een jaar veel kan gebeuren. en dat als ik mijn werk goed doe, ze er echt wel wat op vindt om me te behouden, als is het op een andere vestiging.
verder qua besparen...ik kan me de laatste keer dat we uit eten zijn geweest niet heugen. lekker en gevarieerd eten valt ook tegen de laatste tijd. we letten op de aanbiedingen, kopen huismerk etc....
verder zeg ik tegen alles nee. ik val af als een gek, want snoep.koek/iets lekkers hebben we niet in huis. drinken = water. ik heb al in geen eeuwen met de meiden weg geweest, ik zeg tegen alles nee, omdat ik er simpelweg geen geld voor heb. ik zie niet in hoe ik nog meer kan besparen op luxe dingetjes, want er zijn verder weinig luxe dingen volgens mij...abbonementen op tijdschriften hebben we niet, sportschool hebben we allebei stopgezet...
sja en dat van die muur, jeetje....dat blik was 5 euro. en mijn relatie met mn moeder is er gewoon niet naar om dan te zeggen dat ik die 5 euro wil hebben, ipv een blik verf...kan t niet uitleggen, maar dat zou mijn moeder juist weer erg aso vinden....en ik vond dit al een lief gebaar....
de auto let ik ook op, heb hem alleen wel echt nodig voor mn werk straks, krijg dan gelukkig ook wel benzinevergoeding.
qua mijn relatie. daarin vind ik dat sommigen misschien een punt hebben ja, dat het niet altijd even eerlijk gaat.maar ik hou van hem, hij van mij, en deze dip overleven we ook samen wel weer.
ik wil het morgen even rustig met hem gaan hebben over hoe we het financieel gaan aanpakken samen.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Per wanneer is die baan?
Gefeli met je baan, hopelijk bevalt het je goed!
Gefeli met je baan, hopelijk bevalt het je goed!
Inge- Ratel
Gast- Gast
thanks meiden. de baan is per 1 maart, dus helaas nog wel 3 weken wachten, maar het is tenminste iets! salaris krijg ik dan pas eind maart, dus de te overbruggen periode is van nu tot ongeveer 25 maart.
met gewoon 2 salarissen kunnen we het huis betalen, overige vaste lasten, en kunnen we zelfs allebei nog sparen. het is echt puur het feit dat ik te lang zonder werk zit/heb gezeten.
ik heb met tegenzin wel gesolliciteerd bij o.a. tnt (rond kerst), maar daarvoor was ik te oud. supermartken zelfde verhaal. hema,meubelwinkels,prenatal....allemaal gebrek aan ervaring, en vaak ook te oud... tis best lastig.
maar goed, er is in ieder geval een baan in het vooruitzicht.
wat we nu tekortkomen.. we hebben nu de meeste rekeningen betaald. g/w/e, tv/internet, huur, dat is allemaal betaald. alleen staat er dus nu nog maar een paar euro op de rekening, en daarmee moeten we de maand nog door. dus het is vooral boodschappen en eventueel benzine, maar de tank zit nog 3kwart vol, dus ik wil gewoon zuinig aan gaan doen met autorijden. dus voor nu tot en met eind februari komen we denk ik zo'n 100 euro tekort? en dat is wel ruim genomen, want als we gewoon naar de lidl gaan ofzo, dan redden we het wel voor minder denk ik hoor. t probleem begint pas eind februari tot eind maart, dan zitten we echt zonder geld. ik heb gelukkig even rondgebeld naar mn oppasadressen, heel brutaal gevraagd of ze niet toevallig een avondje weg moesten haha. moet nu morgen oppassen van 4 tot 11 (5 euro per uur x 7, is toch 35 euro), en volgende week donderdag en vrijdag ook... dus dat is wel lekker.
ik ga sowieso onze internet/tv aansluiting even onder de loep nemen, dat kan sowieso wel goedkoper denk ik. we hebben nu allebei een mobiele telefoon, geen vaste telefoon. ik wil kijken voor een goedkoper pakket voor internet/tv, en dan met telefoon erbij, en dat dan hopelijk goedkoper dan nu. zo b esparen we weer op onze mobiele rekeningen.
ik ben megazuinig wat betreft stroom/licht/kachel. we wonen hier nu ruim een halfjaar, en als ik 3x de kachel aan heb gezet is het veel. gas is ook weinig, omdat we 2x per week samen eten, ik eet veel bij mn ouders...
we hebben gster de meterstanden door moeten geven, en stiekem hoop ik ook wel op een bedragje terug van eneco....
ik heb zo'n tussenpersoon die elk jaar mn belastingaangifte doet. ik ben nu mn jaaropgaven aan het verzamelen, lever die bij haar in voor 1 april, en dan regelt zij de rest. geen idee hoe dat zit met de belasting als je veel banen hebt gehad, en tussen die banen in een uitkering... krijg je minder terug als je van de staat al een uitkering hebt ontvangen?? hoeveel ik daar eventueel van terugkrijg hoor ik pas in mei ofzo, als ze de belastingaangifte gedaan heeft en deze verwerkt is....
met gewoon 2 salarissen kunnen we het huis betalen, overige vaste lasten, en kunnen we zelfs allebei nog sparen. het is echt puur het feit dat ik te lang zonder werk zit/heb gezeten.
ik heb met tegenzin wel gesolliciteerd bij o.a. tnt (rond kerst), maar daarvoor was ik te oud. supermartken zelfde verhaal. hema,meubelwinkels,prenatal....allemaal gebrek aan ervaring, en vaak ook te oud... tis best lastig.
maar goed, er is in ieder geval een baan in het vooruitzicht.
wat we nu tekortkomen.. we hebben nu de meeste rekeningen betaald. g/w/e, tv/internet, huur, dat is allemaal betaald. alleen staat er dus nu nog maar een paar euro op de rekening, en daarmee moeten we de maand nog door. dus het is vooral boodschappen en eventueel benzine, maar de tank zit nog 3kwart vol, dus ik wil gewoon zuinig aan gaan doen met autorijden. dus voor nu tot en met eind februari komen we denk ik zo'n 100 euro tekort? en dat is wel ruim genomen, want als we gewoon naar de lidl gaan ofzo, dan redden we het wel voor minder denk ik hoor. t probleem begint pas eind februari tot eind maart, dan zitten we echt zonder geld. ik heb gelukkig even rondgebeld naar mn oppasadressen, heel brutaal gevraagd of ze niet toevallig een avondje weg moesten haha. moet nu morgen oppassen van 4 tot 11 (5 euro per uur x 7, is toch 35 euro), en volgende week donderdag en vrijdag ook... dus dat is wel lekker.
ik ga sowieso onze internet/tv aansluiting even onder de loep nemen, dat kan sowieso wel goedkoper denk ik. we hebben nu allebei een mobiele telefoon, geen vaste telefoon. ik wil kijken voor een goedkoper pakket voor internet/tv, en dan met telefoon erbij, en dat dan hopelijk goedkoper dan nu. zo b esparen we weer op onze mobiele rekeningen.
ik ben megazuinig wat betreft stroom/licht/kachel. we wonen hier nu ruim een halfjaar, en als ik 3x de kachel aan heb gezet is het veel. gas is ook weinig, omdat we 2x per week samen eten, ik eet veel bij mn ouders...
we hebben gster de meterstanden door moeten geven, en stiekem hoop ik ook wel op een bedragje terug van eneco....
ik heb zo'n tussenpersoon die elk jaar mn belastingaangifte doet. ik ben nu mn jaaropgaven aan het verzamelen, lever die bij haar in voor 1 april, en dan regelt zij de rest. geen idee hoe dat zit met de belasting als je veel banen hebt gehad, en tussen die banen in een uitkering... krijg je minder terug als je van de staat al een uitkering hebt ontvangen?? hoeveel ik daar eventueel van terugkrijg hoor ik pas in mei ofzo, als ze de belastingaangifte gedaan heeft en deze verwerkt is....
Laatst aangepast door *Marietje* op vr 4 feb 2011 - 5:57; in totaal 1 keer bewerkt
JD- Ratel
Ik zit nu in hetzelfde schuitje Marietje! Ook met ons komt het vast wel goed
Gast- Gast
Storm schreef:Ik zit nu in hetzelfde schuitje Marietje! Ook met ons komt het vast wel goed
ik weet ook zeker dat het wel goedkomt (wat betreft ons en jullie;)) maar af en toe heb je dan even zo'n dip dat je door de bomen het bos niet meer ziet, ken je dat?
JD- Ratel
Gast- Gast
Storm, wat vervelend zeg, vooral omdat jullie het gewoon echt nodig hebben voor de inkomsten. Wat voor werk wil je doen?
Gast- Gast
Wat fijn dat je een baan hebt! Ook al is het pas vanaf maart. Kun je in deze drie weken niet anders wat kleine baantjes van het uitzendbureau aannemen? Heb je in elk geval weer wat geld binnen.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Pin sparen - ABN AMRO
» Sparen.
» Heb jij leren sparen van je ouders?
» Wat sparen jullie?
» Geld sparen
» Sparen.