Sparen - Tips!
+10
Inge
Pannetoet
aniet
RYW
TukTuk
Lady4
VeryCherry
CCC
Prosecco
JD
14 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Gast- Gast
Re: Sparen - Tips!
36u is geen optie he?
http://www.randstad.nl/mwp2/faces/baanDetails?aanvraagnummer=914148&_adf.ctrl-state=l1hquwb1z_4&sc=0&_afrLoop=786662070869482
http://www.randstad.nl/mwp2/faces/baanDetails?aanvraagnummer=914148&_adf.ctrl-state=l1hquwb1z_4&sc=0&_afrLoop=786662070869482
Gast- Gast
herkenbaar storm. er hangen huer ook echt in alle supermartken briefjes waarin ik aangeef op te willen passen, maar helaas....
heb me ingeschreven voor promotiewerk, maar daar moest je blond en mooi voor zijn haha,
bejaardenhuizen/zorginstellingen hebben hier een personeelsstop....
t lastige is bij mij ook nog dat ik nu dus een contract heb voor 9-18 uur, ik krijg maar 9 uur uitbetaald. maar...ik moet wel 4 dagen beschikbaar zijn. ik hoor mijn rooster op de vrijdag van de week ervoor. zoals nu sta ik volgende week 1 dag ingeroosterd, maar in mn contract staat dat als ze mij op 1 van die andere dagen voor 9.00 bellen, ik verplicht ben om te komen werken....
dus het is ook weer heel lastig om dan een overeenkomst met een ander bedrijf aan te gaan voor die overige dagen, omdat ik nooit vtv weet wanneer ik vrij ben en wanneer niet....
ze;fde geldt voor een uitzendbureau, zij kunnen niet op me bouwen, dus willen ze me niet.
of ik moet die baan van 9 uur opzeggen, en dan volledig bij hetuitzendbureau aan de gangg aan.
heb alleen niet erg goede ervaringen met hetuizendbureau. heb er in de zomer even voor gewerkt, was toen 5 dagen beschikbaar en werd ook maar 1 of 2 dagen ingezet. en daarbij mag je maar in 1 werkveld ingezet worden. ik wilde me bijvoorbeeld inschrijven voor de kinderopvang, schoonmaakwerk en ander welzijnswerk, maar dat mocht niet. ik mocht alleen in de kinderopvang inschrijven, en werd dus ook alleen gevraagd voor dat werk....
dat was bij randstad, heeft er iemand anders goede ervaringen met een ander uitzendbureau? en is het bij alle uitzendbureaus zo dat je per week uitbetaald krijgt? dat vind ik wel het grote voordeel...(althans voor mij nu in deze situatie) ik zat toen ter tijd bij Randstad
heb me ingeschreven voor promotiewerk, maar daar moest je blond en mooi voor zijn haha,
bejaardenhuizen/zorginstellingen hebben hier een personeelsstop....
t lastige is bij mij ook nog dat ik nu dus een contract heb voor 9-18 uur, ik krijg maar 9 uur uitbetaald. maar...ik moet wel 4 dagen beschikbaar zijn. ik hoor mijn rooster op de vrijdag van de week ervoor. zoals nu sta ik volgende week 1 dag ingeroosterd, maar in mn contract staat dat als ze mij op 1 van die andere dagen voor 9.00 bellen, ik verplicht ben om te komen werken....
dus het is ook weer heel lastig om dan een overeenkomst met een ander bedrijf aan te gaan voor die overige dagen, omdat ik nooit vtv weet wanneer ik vrij ben en wanneer niet....
ze;fde geldt voor een uitzendbureau, zij kunnen niet op me bouwen, dus willen ze me niet.
of ik moet die baan van 9 uur opzeggen, en dan volledig bij hetuitzendbureau aan de gangg aan.
heb alleen niet erg goede ervaringen met hetuizendbureau. heb er in de zomer even voor gewerkt, was toen 5 dagen beschikbaar en werd ook maar 1 of 2 dagen ingezet. en daarbij mag je maar in 1 werkveld ingezet worden. ik wilde me bijvoorbeeld inschrijven voor de kinderopvang, schoonmaakwerk en ander welzijnswerk, maar dat mocht niet. ik mocht alleen in de kinderopvang inschrijven, en werd dus ook alleen gevraagd voor dat werk....
dat was bij randstad, heeft er iemand anders goede ervaringen met een ander uitzendbureau? en is het bij alle uitzendbureaus zo dat je per week uitbetaald krijgt? dat vind ik wel het grote voordeel...(althans voor mij nu in deze situatie) ik zat toen ter tijd bij Randstad
Laatst aangepast door *Marietje* op vr 4 feb 2011 - 6:15; in totaal 2 keer bewerkt
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Marietje, dat is onzin, promotie werk wordt je niet op uiterlijk uitgezocht, iig niet bij de bedrijven waar ik gewerkt of mee samen gewerkt heb! Dan heb je denk ik pech gehad met het bedrijf.
Gast- Gast
Isabella schreef:Marietje, dat is onzin, promotie werk wordt je niet op uiterlijk uitgezocht, iig niet bij de bedrijven waar ik gewerkt of mee samen gewerkt heb! Dan heb je denk ik pech gehad met het bedrijf.
ik heb er 3 geprobeerd, via internet een formulier ingevuld. moest je ook uiterlijke kenmerken invullen (lengte,gewicht,maar kleding, maat schoenen, pasfoto bijvoegen)
alle3 een mail terug dat ik niet voldeed aan wat ze zochten ofzo.... daaruit maakte ik op dat het aan mn uiterlijk lag (niet dat ik een dikke hork ben ofzo hoor haha!) of anders mijn leeftijd denk ik?
JD- Ratel
*Marietje* schreef:Isabella schreef:Marietje, dat is onzin, promotie werk wordt je niet op uiterlijk uitgezocht, iig niet bij de bedrijven waar ik gewerkt of mee samen gewerkt heb! Dan heb je denk ik pech gehad met het bedrijf.
ik heb er 3 geprobeerd, via internet een formulier ingevuld. moest je ook uiterlijke kenmerken invullen (lengte,gewicht,maar kleding, maat schoenen, pasfoto bijvoegen)
alle3 een mail terug dat ik niet voldeed aan wat ze zochten ofzo.... daaruit maakte ik op dat het aan mn uiterlijk lag (niet dat ik een dikke hork ben ofzo hoor haha!) of anders mijn leeftijd denk ik?
Die informatie vroegen wij ook inderdaad, maar dat was puur omdat er acties zijn waar maar 1 maat kleding is vanuit het bedrijf, dus heb je veelzijdigheid nodig, maar daar wezen wij mensen niet op af, dan kregen ze gewoon ander werk. Hoe oud ben je?
Gast- Gast
Isabella schreef:*Marietje* schreef:Isabella schreef:Marietje, dat is onzin, promotie werk wordt je niet op uiterlijk uitgezocht, iig niet bij de bedrijven waar ik gewerkt of mee samen gewerkt heb! Dan heb je denk ik pech gehad met het bedrijf.
Die informatie vroegen wij ook inderdaad, maar dat was puur omdat er acties zijn waar maar 1 maat kleding is vanuit het bedrijf, dus heb je veelzijdigheid nodig, maar daar wezen wij mensen niet op af, dan kregen ze gewoon ander werk. Hoe oud ben je?
25
bij beschikbaarheid heb ik ingevuld dat ik 7 dagen per week beschikbaar ben, eigen auto heb.... geen idee waar het anders aan ligt...
sprak laatst een vriendin die ook als promotiemeisje werkt, zij zei wel dat t allemaal mooie barbiepoppetjes zijn waar zij werkt...en dat is ze zelf ook haha!
JD- Ratel
Gast- Gast
Gast- Gast
*Marietje* schreef:
sja eind februari wordt de huur weer afgeschreven en dat wordt dus megakrap. ik wil eigenlijk echt niet rood staan, maar moet voor die maand wel laten veranderen dat ik wel rood kan staan, voor die ene maand, anders red ik het niet. ben al als een gek aan het bijverdienen met oppassen, maar ja....die mensen moeten maar net een avondje wegwillen samen he;)
Roodstand willen ze niet geven wanneer je geen werk hebt. Ze vragen loonstrookjes van afgelopen 3 maanden en aan de hand daarvan bepalen ze hoe rood je mag staan. Bij geen werk weigeren ze sowieso.
Dat je TNT je te oud vindt vind ik overigens een beetje raar. Mijn vriend is 28 en werd wel zo aangenomen.
Besparen kan ook door een bepaald bedrag te pinnen als (week)budget. 50 euro vliegt altijd zo weg bij mij, als ik het in mijn handen heb ben ik me er veel bewuster van dan wanneer ik bij elke boodschap pin.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Hoe kan jouw vriend trouwens zoveel rood staan met een salaris van 1200 euro?
Gast- Gast
Trisha schreef:Hoe kan jouw vriend trouwens zoveel rood staan met een salaris van 1200 euro?
"Vroeger" kon dat heel erg makkelijk. Er werd niet op inkomen gelet, enkel op de behoefte van de klant. Tegenwoordig is dit gelukkig aangepast, want roodstand is natuurlijk ook een schuld en rente van roodstand is echt niet goedkoop. Ik ben zo dankbaar dat ik al heel lang niet meer rood sta.
Gast- Gast
ABE schreef:Trisha schreef:Hoe kan jouw vriend trouwens zoveel rood staan met een salaris van 1200 euro?
"Vroeger" kon dat heel erg makkelijk. Er werd niet op inkomen gelet, enkel op de behoefte van de klant. Tegenwoordig is dit gelukkig aangepast, want roodstand is natuurlijk ook een schuld en rente van roodstand is echt niet goedkoop. Ik ben zo dankbaar dat ik al heel lang niet meer rood sta.
Precies. Ik was student toen ik instelde dat ik rood kon staan. Ze hebben nooit een loonstrookje of iets dergelijks gekregen van mij hoor.
Gast- Gast
Hij heeft gewoon toen ter tijd ingesteld dat ie 4000 euro rood kon staan, en ja....als je dan rood kán staan, dan sta je ook volgens mij daadwerkelijk rood voordat je het doorhebt. toen we samen gingen wonen zag ie in dat het zo niet meer kon met het rood staan, maar toen raakte ik mijn baan kwijt waardoor veel dingen voor het huis en andere kosten op zijn schouders neerkwamen, en zo heeft ie gewoon niet de kans gekregen om eruit te komen.
zijn doel is nu ook om zo snel mogelijk uit het rood te komen, en dan meteen in te laten stellen dat ie niet meer rood kan staan....
zijn doel is nu ook om zo snel mogelijk uit het rood te komen, en dan meteen in te laten stellen dat ie niet meer rood kan staan....
JD- Ratel
[quote="*Marietje*"]En ja....als je dan rood kán staan, dan sta je ook volgens mij daadwerkelijk rood voordat je het doorhebt.quote]
Zeven/acht jaar geleden ben ik met mijn broer naar de bank gegaan. Mijn broer was op dat moment net voor de wet volwassen, maar omdat mijn ouders, op dat moment, nog verliefd waren op hun huidige geliefde, ben ik meegegaan om hem te behouden voor een fout. Hij verdiende op dat moment 800 euro en mocht van de bank 1000 euro roodstaan. Waarop ik de bankmedewerker vroeg hoe mijn broer dit ooit ging op/inlossen, waarop het antwoord van de bankmedewerker was:"Jouw broer is volwassen en jij hebt dus niets met zijn roodstand te maken". Hij kreeg 1000 euro en binnen een week was het op. (Precies waar ik bang voor was)
Ik snap dus goed jouw beredenering van; Kom er maar weer eens uit. Maar het moet ook niet verder oplopen, want het kost ontzettend veel om rood te staan en dat is weer zonde van het inkomen....
Zeven/acht jaar geleden ben ik met mijn broer naar de bank gegaan. Mijn broer was op dat moment net voor de wet volwassen, maar omdat mijn ouders, op dat moment, nog verliefd waren op hun huidige geliefde, ben ik meegegaan om hem te behouden voor een fout. Hij verdiende op dat moment 800 euro en mocht van de bank 1000 euro roodstaan. Waarop ik de bankmedewerker vroeg hoe mijn broer dit ooit ging op/inlossen, waarop het antwoord van de bankmedewerker was:"Jouw broer is volwassen en jij hebt dus niets met zijn roodstand te maken". Hij kreeg 1000 euro en binnen een week was het op. (Precies waar ik bang voor was)
Ik snap dus goed jouw beredenering van; Kom er maar weer eens uit. Maar het moet ook niet verder oplopen, want het kost ontzettend veel om rood te staan en dat is weer zonde van het inkomen....
Gast- Gast
[quote="ABE"]
jep, heb je helemaal gelijk in. Gelukkig vind ie het zelf ook erg vervelend, en hij is vastbesloten om het dus meteen tw wijzigen zodra zn rekening op 0 (of in de plus) staat, zodat ie niet meer rood kan staan....
*Marietje* schreef:En ja....als je dan rood kán staan, dan sta je ook volgens mij daadwerkelijk rood voordat je het doorhebt.quote]
jep, heb je helemaal gelijk in. Gelukkig vind ie het zelf ook erg vervelend, en hij is vastbesloten om het dus meteen tw wijzigen zodra zn rekening op 0 (of in de plus) staat, zodat ie niet meer rood kan staan....
JD- Ratel
ABE schreef:Trisha schreef:Hoe kan jouw vriend trouwens zoveel rood staan met een salaris van 1200 euro?
Inderdaad.. Ik werd daar ook paar jaar geleden over gebeld zelfs door de ING, ik was 19, studeerde en had wel een bijbaantje, maarja verdiende daar 200 euro per maand mee ofzo. Ze belden om te vragen of ik toch niet het roodstaan wilde activeren, want "het was zo makkelijk" volgens hun. Hen echt duidelijk moeten zeggen dat ik het niet wilde, ze probeerden het me zowat aan te smeren. Stond ik echt van te kijken.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb destijds een tijdje promotiewerk gedaan via: http://marketingtools.nl/nl/medewerkers
De eerste tig keer heb ik nooit iemand gezien, ben telefonisch aangenomen.
Ik deed werk als bonnetjes verzamelen bij de Aldi/Lidl. Misschien heb je hier wat aan
De eerste tig keer heb ik nooit iemand gezien, ben telefonisch aangenomen.
Ik deed werk als bonnetjes verzamelen bij de Aldi/Lidl. Misschien heb je hier wat aan
Gast- Gast
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Pin sparen - ABN AMRO
» Sparen.
» Heb jij leren sparen van je ouders?
» Wat sparen jullie?
» Geld sparen
» Sparen.
» Heb jij leren sparen van je ouders?
» Wat sparen jullie?
» Geld sparen