Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sparen - Tips!

+10
Inge
Pannetoet
aniet
RYW
TukTuk
Lady4
VeryCherry
CCC
Prosecco
JD
14 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Sparen - Tips! - Pagina 3 Empty Re: Sparen - Tips!

Bericht  VeryCherry do 3 feb 2011 - 22:12

Ik heb helaas geen tips voor je TO, maar wat ik nog wel even kwijt wil is dat ik het raar vind dat sommigen van jullie haar zo aanvallen, terwijl ze alleen maar op tips vraagt en meerdere keren heeft aangegeven dat de rest er niet toe doet.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lady4 do 3 feb 2011 - 22:29

- Hebben jullie al huur- en zorgtoeslag aangevraagd? Want het lijkt me dat jullie daar wel recht op hebben.
- Ik vind jouw idee om (tijdelijk) jullie aparte rekeningen tot een gezamlijke rekening te maken wel een goed idee. Ik denk dat je dan een veel beter overzicht hebt van de kosten die je maakt en wat er (eventueel) overblijft.
- Ik weet dat je het eigenlijk niet wilt horen, maar als je zo krap zit snap ik niet zo goed waarom jij alleen maar een baan aan wilt nemen in je eigen sector. Ja, tuurlijk snap ik dat wel maar eigenlijk heb je nu toch gewoon weinig keuze? Houd in je achterhoofd dat het maar voor (zeer) tijdelijk is, dan moet dat toch te overleven zijn?

Succes!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:33

Allereerst vind ik de situatie van TO heel vervelend, zeker omdat ik weet hoe het is om (tijdelijk) op een houtje te moeten bijten. Wat ik overigens vreemd vind is dat jullie een gelijk bedrag op jullie betaalrekening storten terwijl jouw vriend meer verdient dan jij. Ik heb een tijd meer verdiend dan mijn man en ik betaalde meer aan vaste lasten dan hij. Nu verdient mijn man meer dan ik en betaalt hij meer aan vaste lasten dan ik. Lijkt mij logisch. En dan kun je zeggen dat het niet 'fair' is, maar is het wel 'fair' om van iemand die een stuk minder te besteden heeft evenveel te laten betalen als iemand die wel genoeg binnenkrijgt? Ik vind van niet.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 3 feb 2011 - 22:40

Ik heb de rest van het topic niet echt gelezen, dus sorry als ik dingen zeg die ik al gezegd zijn!

Bezuinig op boodschappen doen: Doe je boodschappen bij de Aldi/Lidl (Heel veel mensen zeggen dat je beter euroshopper kan halen, maar heb vorige week ondervonden dat ze niet alles van euroshopper hebben en je dus alsngo duurder uit bent)
Stel een weekbudget in voor je boodschappen en hou je daaraan!

Zoek meer oppasadressen / schoonmaak adressen via marktplaats / briefjes bij de supermarkt

Geen dure uitjes etc.

Laat wat vaker de auto staan en pak de fiets

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:44

Tesita, maar zo zuinig leef je dan toch niet? Denk dat jouw 'spaarstijl'voor meerdere mensen de normaalste zaak van de wereld is.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:57

_Donnaa schreef:Nou inderdaad.. Misschien bespaar je juist op boodschappen omdat je wel eens hoort dat voor 2 mensen koken goedkoper is dan voor je alleen, maar daar komen juist veel andere kosten bij..

Ik snap eigenlijk ook niet hoe je kan denken dat er maar een paar tientjes boodschappen bij komen.

Als ik zou gaan samenwonen dan wil ik niet weten wat voor kosten er nog bijkomen met zijn auto`s, zijn zorg, zijn school..

En hij was 5 van de 7 dagen niet thuis, en hoefde dus niet te koken. Dan is 250 euro per maand voor boodschappen ineens wel veel geld, heb je meer gas/water/licht (het dubbele), heb je kosten voor telefoon/internet en noem die dingen maar op. Het is gewoon een stuk duurder als je samen gaat wonen en ineens (veel) meer thuis bent. En dan kan hij nog zo goed verdienen, dan houdt dat op een moment ook gewoon op. En dan hebben we ook nog een lekkende WC waar bijna ons hele geld nu naar toe moet, dus dan is het wel heel gemakkelijk gezegd dat het om een paar tientjes gaat, dan zou ik me niet zo'n zorgen hoeven maken over werk vinden.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 23:12

CherrieLola schreef:Ik heb helaas geen tips voor je TO, maar wat ik nog wel even kwijt wil is dat ik het raar vind dat sommigen van jullie haar zo aanvallen, terwijl ze alleen maar op tips vraagt en meerdere keren heeft aangegeven dat de rest er niet toe doet.
Eens, maar zodra het om geld gaat moeten sommige mensen blijven aangeven dat zij wel hebben kunnen sparen,dat zij nooit in geldnood hebben gezeten, en zuinig leven en dat ze het raar vinden waarom iemand bepaalde keuzes in het verleden heeft gemaakt. Kom op, iedereen maakt fouten.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry do 3 feb 2011 - 23:15

Storm schreef:
CherrieLola schreef:Ik heb helaas geen tips voor je TO, maar wat ik nog wel even kwijt wil is dat ik het raar vind dat sommigen van jullie haar zo aanvallen, terwijl ze alleen maar op tips vraagt en meerdere keren heeft aangegeven dat de rest er niet toe doet.
Eens, maar zodra het om geld gaat moeten sommige mensen blijven aangeven dat zij wel hebben kunnen sparen,dat zij nooit in geldnood hebben gezeten, en zuinig leven en dat ze het raar vinden waarom iemand bepaalde keuzes in het verleden heeft gemaakt. Kom op, iedereen maakt fouten.

Stom eigenlijk, dat geld zóveel los kan maken bij mensen. Wij kunnen ook niet sparen, en we hebben het ontzettend zwaar. Nja, komen we ook wel weer uit, ik hoef alleen niet van een ander te horen dat zei het zó goed hebben gedaan omdat ze zoveel sparen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 23:18

Inderdaad.. Mijn ouders hebben ook wel eens te horen gekregen dat ze 'dom' zijn dat ze nooit hebben gespaard..

Ze hebben nooit kunnen sparen met 4 (kleine) kinderen.. We hadden geen eens een auto vroeger, want dat konden ze niet betalen..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 23:20

CherrieLola schreef:
Storm schreef:

Stom eigenlijk, dat geld zóveel los kan maken bij mensen. Wij kunnen ook niet sparen, en we hebben het ontzettend zwaar. Nja, komen we ook wel weer uit, ik hoef alleen niet van een ander te horen dat zei het zó goed hebben gedaan omdat ze zoveel sparen.
Ja precies, vooral dat laatste niet...het steekt bij mij toch wel een beetje als iemand anders snerend vraagt en wáárom hebben jullie niet van te voren gespaard? Dat komt gewoon best denigrerend over..

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry do 3 feb 2011 - 23:23

*

Laatst aangepast door CherrieLola op vr 4 feb 2011 - 0:17; in totaal 1 keer bewerkt
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RYW do 3 feb 2011 - 23:24

Leven met geldzorgen is echt enorm klote. Wat kan je doen?

Nou, inderdaad zo snel mogelijk een baan aanpakken, al was het bij een sekslijn. Verder, wat je al doet, beste dealende scoren voor internet + tv, verzekering, g/w/l. Geen spaarblik kopen, maar een ouwe koektrommel die je toch al in huis hebt. De kachel nu laag zetten heeft alleen lange termijneffect omdat je niet per maand betaalt wat je per maand verbruikt, toch? Research doen naar toeslagen, besparen op eten en eventuele sigaretten.

Verder wil ik je relatie niet affikken hoor Marietje, maar ik zie je in het ene topic schrijven dat jij heel het huishouden moet dien want hij werkt meer. Dat wordt dus naar rato verdeeld. Nu lees ik dat jullie qua geld het wel 50-50 verdelen, dus NIET naar rato. Waarom moet je wel het hele huishouden doen omdat je minder werkt, maar kan je niet minder betalen dan hij, omdat je minder werkt? Dat is toch krom, inconsequent en oneerlijk?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  VeryCherry do 3 feb 2011 - 23:24

Nja, ik zit er echt aan te denken om een nier af te staan of maar een camgirl te worden... *zonder mijn gezicht in beeld, uiteraard* Embarassed
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  aniet do 3 feb 2011 - 23:26

ik heb ook nog schulden uit mn vorige relatie maar in mei ben ik helemaal klaar met aflossen.
vanaf dan kan ik meer gaan sparen.
ik heb jaren niet kunnen sparen,maar sinds 3 jaar lukt t me wel.
mede door dat mn loon omhoog is gegaan en mn huis niet heel duur is.
ik spaar nu ook wel een beetje,maar t gaat me niet snel genoeg. Rolling Eyes
ik zal daarom blij zijn als het mei is.dan hang ik een week de vlag uit!! cheers
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 23:45

Tijdelijk kun je op je boodschappen besparen door vlees te schrappen en qua avondeten te kiezen voor aardappels/rijst/pasta en diepvries-/blikgroenten (en dan van alles het allergoedkoopste dat je kunt vinden uiteraard). Daar kun je nog best aardig mee variëren en je hebt iig een vol gevoel zonder een gigantisch vitaminetekort op te lopen. Goedkoopste brood en beleg kopen.

Wat je structureel kunt doen om te besparen is inderdaad naar je tv en internet kijken, als je Telfort en Digitenne neemt ben je voor 33,45 per maand klaar (en de eerste zes maanden nog een tientje goedkoper).

Alleen de auto pakken als het echt hoognodig is, zoveel mogelijk lopend of op de fiets doen.

Stel dat je nu vandaag te horen krijgt dat je de baan hebt, zou ik per direct je verhuurder bellen en een betalingsregeling voorstellen. Want 1400/2100 euro (afhankelijk van of je februari al betaald hebt) ga je niet even bij elkaar kunnen besparen door wat zuiniger aan te doen.

En op den duur toch nog eens overwegen om alles op één hoop te gooien of op z'n minst naar rato.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 0:28

Moeilijk Cherrielola! Jij kan dus geen baan vinden of je bent afgekeurd? Dat is echt balen.

Ik vind het trouwens ook makkelijker gezegd dan gedaan hoor dat je daarom
dan maar van tevoren moet sparen. Dat kan gewoon niet altijd. Plus dat ik echt denk dat zo'n situatie als dat je je baan kwijt raakt iedereen kan gebeuren. Lekker makkelijk praten toch?

Ik koop heel af en toe wel eens de daklozenkrant. Staan ook vaak mensen in die dachten dat ze het wel goed voor elkaar hadden en dan gebeurt er iets onverwachts (ongeluk, depressie, crisis dus bedrijf failliet) en dan sta je. Je kan je huis niet meer betalen van een bijstandsuitkering, achterstanden hopen zich op en dan sta je ineens op
straat. Dag spaargeld, dag huis. En bijstand krijg je volgens mij ook niet als je op straat leeft. Dat nieuwe programma van BNN laat dat ook wel zien. Met Kim
Feenstra o.a, weet zo niet hoe het heet.

En mensen denken allemaal dat daklozen het er zelf naar gemaakt hebben, maar beseffen dat iedereen het kan gebeuren komt er dan niet in.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry vr 4 feb 2011 - 0:31

Ik ben volledig afgekeurd en ontvang Wajong, ik wil wel werken, maar ik heb de concentratie van een garnaal, dus vind ik iets 3x leuk en daarna niet meer.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 0:33

Vandaar dat je ook altijd verschillende dingen fröbelt CL! Idea

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry vr 4 feb 2011 - 0:34

Ik denk het ja Wink Was voorheen ook zo met vriendjes hoor, ik ruilde ze zo in als ik het niet meer leuk vond. Gelukkig is dat met mijn vriend helemaal niet zo. Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  aniet vr 4 feb 2011 - 1:07

*

Laatst aangepast door aniet op vr 4 feb 2011 - 1:16; in totaal 1 keer bewerkt
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Pannetoet vr 4 feb 2011 - 1:15

CherrieLola schreef:Ik denk het ja Wink Was voorheen ook zo met vriendjes hoor, ik ruilde ze zo in als ik het niet meer leuk vond. Gelukkig is dat met mijn vriend helemaal niet zo. Very Happy

Haha gelukkig maar! Dat geeft voor jezelf ook wel rust ofniet?
Maar is een baan met veel afwisseling niet iets voor jou dan? Bijvoorbeeld met onregelmatige werktijden of iets in die richting?

Ontopic: Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus mijn excuus als iets al is gezegd!
- Je kunt voor jezelf je in- en uitgaven op papier zetten en aan de hand daarvan kun je kijken wat je per maand kan uitgeven aan boodschappen en evt. kleding e.d. Dit deel je door 4 en dan geef je jezelf min of meer weekgeld en aan dat bedrag moet je je ook houden.. bijv. je pint elke maandag 60,-. Je kan ook alle bonnetjes bewaren en in het begin een kasboekje bijhouden; zo krijg je een goed overzicht waar alles heen gaat..
- Je kan boodschappen halen bij de Super de Boer maar je kan er ook voor kiezen om naar bijv. de Aldi/Liddle te gaan en voor de overige dingen naar de 'duurdere' supermarkt.. al maakt dat ook weinig uit want in heel veel supermarkten heb je ook eigen- of basismerk. Die zijn vaak ook stukken goedkoper dan merk. Zo kun je ook afwisselen: bijv. wasmiddel van robijn en afwasmiddel van eigen merk.. Enn alleen met een lijstje boodschappen doen! Misschien ook wel handig: www.voordeelmuis.nl daar kun je alle aanbiedingen bekijken!
- Ik weet niet of jullie een auto hebben? Maar je zou vaker de fiets kunnen pakken..dat scheelt je weer bezine (dat is tegenwoordig ook schreeuwend duur :shock:)
- In huis » licht niet aan laten staan als je er niet bent .. met een 'warme' dag kun je de gordijnen open laten en de verwarming lager zetten omdat de zon je huis wel warm maakt .. álle verzekeringen/abbonementen nakijken en welke heb je écht nodig? Misschien zitten er wat bij die goedkoper kunnen?

Als mij nog meer te binnen schiet laat ik je het weten!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 1:17

_Donnaa schreef:
*Marietje* schreef:

zorgverzekering heb ik een tijdje terug stop gezet. ik had recht op 26 euro per maand, maar kreeg dan 1x per jaar een rekening waarbij ik in 1x 400 euro moest terugbetalen, een klap geld. dus ik heb de zorgverzekering naar 0 gezet.

En je vriend? Want als hij 'maar' 1200 euro verdiend, krijgt hij volledig zorgtoeslag.. En dat is nu €71 per maand.
Ik neem aan dat je de toeslag bedoelt, Marietje?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 1:27

Liva, weet je, ik ben ook dakloos geweest en financieel heb ik het nog steeds niet op orde. Ik weet echt wel hoe makkelijk je in de problemen kunt komen..

Verder:
Maar ik kan dit topic gewoon niet los zien van alle andere topics en posts van de TO, omdat die er wel degelijk toe doen.
Inderdaad een vriend die niets in het huishouden doen en alleen maar achter de PC zit. Veel werkt (voor blijkbaar een laag loon). Marietje die vertelt hoeveel TV netten ze wel niet heeft, het huis wat er op en top uitziet, de muur die ze wil verven maar daarnaast van alles moet verkopen, opzoek zijn naar banen en geldproblemen hebben en een vriend die de tuin wil verbouwen en voorstelt de pil de deur uit te doen.
Niet iedereen kan sparen, maar leven van je spaargeld om jouw deel van de kosten te kunnen ophoesten vind ik ook zonde. Zeker als hij 700 overhoudt. En als die 700 van hem dan naar afbetalingen gaan, dan wist je ook van die schulden vóór dat je dat dure huis aannam. En dan snap ik dus niet dat je twijfelt over een baan van 37 uur. AANNEMEN!

(niet quoten)

Laatst aangepast door Smikkell op vr 4 feb 2011 - 1:39; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 1:30

Oh ik reageerde niet over Marietje alleen hoor smile

Gast
Gast

Bericht  Inge vr 4 feb 2011 - 1:33

Ik denk dat Smikkell hele rake dingen zegt.

Mijn vriend verdiend ook iets meer dan mij, maar schrijft ook meer over naar de gezamenlijke rekening, dat vind ik echt niet vreemd (nav van de 1e pagina wat je zegt over de kosten 50/50)
Ik zou niet zo snel voor een gezamenlijke rekening te gaan denk ik.

Ik lees dat je zegt dat jullie voor een kindje willen gaan als jij een betere baan hebt, bedenk dan ook wel dat je zit met een half jaar contract of jaar contract en dat dus mogelijk ook niet verlengt kan worden als je zwanger bent, ik zeg niet dat dat gebeurd bij jou, maar ik heb hier om mij heen al paar keer meegemaakt dat dat gebeurd is.

Laatst aangepast door Inge op vr 4 feb 2011 - 1:53; in totaal 3 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: