Sparen - Tips!
+10
Inge
Pannetoet
aniet
RYW
TukTuk
Lady4
VeryCherry
CCC
Prosecco
JD
14 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Sparen - Tips!
ABE schreef:Maar redden jullie het nog op 1 maart? Want dan gaat de nieuwe maand van vaste lasten in en op zijn vroegst krijg jij jouw loon op 23 maart.
En gezien het feit dat jullie kosten hebben gedeeld, 50/50, hij geeft zijn eigen geld toch wel aan jullie huis en jullie toekomst? Of ben jij de enige die je er druk om maakt, terwijl hij "zijn geld" gewoon opmaakt?
sja eind februari wordt de huur weer afgeschreven en dat wordt dus megakrap. ik wil eigenlijk echt niet rood staan, maar moet voor die maand wel laten veranderen dat ik wel rood kan staan, voor die ene maand, anders red ik het niet. ben al als een gek aan het bijverdienen met oppassen, maar ja....die mensen moeten maar net een avondje wegwillen samen he;)
mn vriend maakt zeker niet de rest van zn geld lekker op. hij is 13 feb jarig, wilde het heel graag vieren, had er vrij voor genomen, maar uiteindelijk hebben we besloten dit niet te doen. van zn ouders krijgt ie toch wel een envelopje, en sja kratten bier/hapjes etc kost ook weer geld. verder heeft hij ook al in geen tijden meer kleding oid gekocht, of avondjes weg gehad met zn vrienden...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
*
Laatst aangepast door Smikkell op do 3 feb 2011 - 13:19; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Yasmin schreef:Verwarming lager zetten, korter douchen, stekkers uit stopcontacten savonds(ook al staat het apparaat op standby, schijnt nog steeds energie te kosten), minder tv kijken, bij je ouders 1x per week eten, 1x per week savonds brood ipv warme maaltijd, tijdje niet meer buiten de deur eten/drinken, minder wasjes doen,droger even niet meer gebruiken
thanks, dat soort dingen bedoelde ik;)
ik eet 3x per week bij mn ouders, omdat vriend in de horeca werkt, en ik toch anders alleen ben, dus dat scheelt al in de kosten. buiten de deur eten doen we nooit, in ieder geval niet de afgelopen maanden.
minder tv kijken maakt toch niet uit, of zeg ik nu wat stoms? je betaalt toch een vast bedrag aan ziggo, of bedoel je nu gewoon de energie?
JD- Ratel
*
Laatst aangepast door Smikkell op do 3 feb 2011 - 13:20; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
*Marietje* schreef:minder tv kijken maakt toch niet uit, of zeg ik nu wat stoms? je betaalt toch een vast bedrag aan ziggo, of bedoel je nu gewoon de energie?
Ziggo is vrij goedkoop. Maar wat voor snelheid qua internet heb je nu of wat voor pakket heb je nu? Edit: Wat nemen jullie nu van Ziggo af?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik vind dat hij dan nog al wat is aangegaan met zo'n hoge huur en een relatief laag salaris als hij zoveel heeft om af te betalen. En dan nog een tuin willen verbouwen, een muur willen verven en de pil de deur uit doen.
nogmaals, de muur heeft niks gekost. en ja we willen dolgraag een kindje, maar zijn zo slim om te wachten tot ik een beter baan heb en hij sowieso uit het rood is. ja de tuin stond in de planning voor april, en in september wilden we op vakantie. vakantie gaat niet door en de tuin wordt hopelijk september, als we dat al redden, wat ik betwijfel.
daarbij was de situatie heel anders toen we dit huis toegewezen kregen, anderhalf jaar geleden.
maar serieus, dit is geen topic om mij af te zeiken, of mijn relatie, het was echt bedoeld om tips in het algemeen.
JD- Ratel
ABE schreef:*Marietje* schreef:minder tv kijken maakt toch niet uit, of zeg ik nu wat stoms? je betaalt toch een vast bedrag aan ziggo, of bedoel je nu gewoon de energie?
Ziggo is vrij goedkoop. Maar wat voor snelheid qua internet heb je nu of wat voor pakket heb je nu? Edit: Wat nemen jullie nu van Ziggo af?
eerlijk gezegd is dit ziggo abbonement hetzelfde wat is meegegaan vanuit het oude huis... ik heb tv en internet en betaal dus iets van 47 euro per maand. telefoon hebben we niet, en vraag me niet naar de snelheid van internet, daar heb ik echt geen bal verstand van.
wat betalen jullie daarvoor dan? ik heb er niet zoveel verstand van, geen idee wat je er normaal gesproken aan kwijt bent, dacht dat dit gemiddeld was...
JD- Ratel
ABE schreef:Met Ziggo probeer ik je te helpen. Want daar kun je ook op besparen.
dat begrijp ik, aardeer ik ook, thanks:)
maar is het met ziggo niet zo dat je een contract hebt, en dat je dan een boete wegens contractbreuk krijgt als je halverwege overstapt? dat heb ik bijvoorbeeld wel bij eneco...mn contract loopt tot 2013, stap ik tussentijds over naar een ander, dan moet ik 100 euro betalen wegens contractbreuk..
JD- Ratel
Ik lees wel veel dingen die je anders kan doen, keuzes die jullie gemaakt hebben die achteraf toch niet zo slim zijn. Op de korte termijn moet je toch roeien met de riemen die je nu hebt vrees ik. Dus ja, dan moet je vriend maar twee maanden iets meer voor de kosten opdraaien dan anders. Je woont samen, dus dit is ook iets waar je samen door heen moet en wie dan wat betaald lijkt me niet zo van belang, als het maar betaald kan worden.
Gast- Gast
*Marietje* schreef:ABE schreef:Met Ziggo probeer ik je te helpen. Want daar kun je ook op besparen.
dat begrijp ik, aardeer ik ook, thanks:)
maar is het met ziggo niet zo dat je een contract hebt, en dat je dan een boete wegens contractbreuk krijgt als je halverwege overstapt? dat heb ik bijvoorbeeld wel bij eneco...mn contract loopt tot 2013, stap ik tussentijds over naar een ander, dan moet ik 100 euro betalen wegens contractbreuk..
Bij ziggo kun je zo weg.
Heb je internet/telefonie/televisie? Of heb je internet/televisie?
Gast- Gast
internet/televisie.
jeetje ik zit nu te kijken op breedbandwinkel.nl, om internet/tv aanbieders te vergelijken, zie inderdaad dat wij echt megaveel betalen! in vergelijking met de rest....
we gebruiken de pc wel veel, dus ik wil wel zeker weten dat ik snel internet heb...maar wat is snel? 20 mb? daar heb ik echt de ballen verstand van...
met welke aanbieders hebben jullie goede ervaringen?
maar zie nu dat ik me daar morgen wel eens even in ga verdiepen, thanks voor de tip ABE!
jeetje ik zit nu te kijken op breedbandwinkel.nl, om internet/tv aanbieders te vergelijken, zie inderdaad dat wij echt megaveel betalen! in vergelijking met de rest....
we gebruiken de pc wel veel, dus ik wil wel zeker weten dat ik snel internet heb...maar wat is snel? 20 mb? daar heb ik echt de ballen verstand van...
met welke aanbieders hebben jullie goede ervaringen?
maar zie nu dat ik me daar morgen wel eens even in ga verdiepen, thanks voor de tip ABE!
JD- Ratel
Qua prijs heb je momenteel;
Televisie Z1 - 16.95
Internet Z2 - 29.95 (En je hebt een 15 mb verbinding)
Totaal: 46,90
Je kunt ook gaan voor de alles-in-een basis verbinding. Alles-in-1 pakket Basis (2/0,25 Mbit/s) € 41,50 per maand
Het scheelt weliswaar "maar" 5 euro, maar je hebt nog steeds een snelle verbinding, want wat je met internet doet, is volgens mij zeer summier, gezien het feit dat je 15 mb veel vindt. En je kunt dan besparen op je mobiele kosten, omdat je vast kunt bellen. Bel je momenteel vast via KPN? Of hebben jullie beiden een mobiel?
Je kunt ook gaan voor online. zes maanden 25 euro, daarna 36 euro. Maar zij maken gebruik van sateliet en qua televisie kijken vind ik dat persoonlijk niet zo prettig.
Tele2 zou je ook kunnen kijken. Maar als je in een dorp woont, dan is het niet aan te raden.
Televisie Z1 - 16.95
Internet Z2 - 29.95 (En je hebt een 15 mb verbinding)
Totaal: 46,90
Je kunt ook gaan voor de alles-in-een basis verbinding. Alles-in-1 pakket Basis (2/0,25 Mbit/s) € 41,50 per maand
Het scheelt weliswaar "maar" 5 euro, maar je hebt nog steeds een snelle verbinding, want wat je met internet doet, is volgens mij zeer summier, gezien het feit dat je 15 mb veel vindt. En je kunt dan besparen op je mobiele kosten, omdat je vast kunt bellen. Bel je momenteel vast via KPN? Of hebben jullie beiden een mobiel?
Je kunt ook gaan voor online. zes maanden 25 euro, daarna 36 euro. Maar zij maken gebruik van sateliet en qua televisie kijken vind ik dat persoonlijk niet zo prettig.
Tele2 zou je ook kunnen kijken. Maar als je in een dorp woont, dan is het niet aan te raden.
Gast- Gast
ja wat ik op internet doe is echt alleen mn mail/hyves, dat soort dingetjes. vriend speelt een of ander spel (world of warcraft?) wat via de internetverbinding gaat. maar heb hem nog nooit horen klagen over ons huidige internet, dus dat is prima qua snelheid...
mijn rekening is ongeveer 20 euro per maand, vriend heeft sim only, en betaalt dus nog minder per maand
op die website waar ik net zat, zag ik paketten staan van 25 euro voor tv en internet, is dat dan niks? ik weet echt niet waar ik op moet letten wat dat betreft, sorry.... maar kan ook vragen of mn vriend daar eens achteraan wil gaan, die heeft er meer verstand van
ik moet nu wel echt gaan slapen, anders verslaap ik me morgen voor mn arbeidsvoorwaardengesprek, en heb ik alsnog geen baan! bedankt voor je/jullie hulp tot nu toe! truste
JD- Ratel
Wat ik niet snap, als je vriend 1200.- verdiend en 500.- stort op de gezamelijke rekening en jij ook.. waar gaat zijn overige 700.- dan heen? Ik snap niet dat als iemand elke maand 700.- extra heeft, maar tevens 2500.- roodstaat. Ik mis dat een beetje in je verhaal.
Sinds wanneer heb jij geen baan meer?
Kijk, ik heb 1 tip. Als je niet weet wat je precies hebt aan uitgaven en vaste lasten in zijn totaliteit kan je nooit verbetering maken in je financiele situatie. Betaal eerst alles, en ookal heb je maar 50.- in de maand om je eten van te kopen, dan is dat voor nu gewoon niet anders. Dan eet je maar elke avond afbakbroodjes met soep. Ik zou het veel erger vinden als ik deurwaarders en incasso's zou krijgen omdat je gewoon een te kort hebt. Dus in dit geval is je enige optie, bezuinigen op eten en op je eigen luxe. En ja, op dit moment is dan HEEL gezond en gevarieerd eten een luxe, voor jullie. Dit komt door de keuzes die je vroeger gemaakt hebt.. Dus ja, dan is het maar 2maandjes op een houtje bijten. Niet fijn.. maar het kan wel. Zolang je maar niet en met de angst voor deurwaarders zit, dan ben ik bereid om elke avond droogbrood te eten.
Sinds wanneer heb jij geen baan meer?
Kijk, ik heb 1 tip. Als je niet weet wat je precies hebt aan uitgaven en vaste lasten in zijn totaliteit kan je nooit verbetering maken in je financiele situatie. Betaal eerst alles, en ookal heb je maar 50.- in de maand om je eten van te kopen, dan is dat voor nu gewoon niet anders. Dan eet je maar elke avond afbakbroodjes met soep. Ik zou het veel erger vinden als ik deurwaarders en incasso's zou krijgen omdat je gewoon een te kort hebt. Dus in dit geval is je enige optie, bezuinigen op eten en op je eigen luxe. En ja, op dit moment is dan HEEL gezond en gevarieerd eten een luxe, voor jullie. Dit komt door de keuzes die je vroeger gemaakt hebt.. Dus ja, dan is het maar 2maandjes op een houtje bijten. Niet fijn.. maar het kan wel. Zolang je maar niet en met de angst voor deurwaarders zit, dan ben ik bereid om elke avond droogbrood te eten.
Gast- Gast
Hang een briefje op bij de supermarkt dat je je aanbiedt voor huishoudelijke hulp. Tegenwoordig kan je 12,50 per uur mee vragen en heb je dus voor 3 uurtjes bijna 40 euro extra per week.
Jammer van je situatie, maar volgens mij kan dit de beste overkomen. Je baan verliezen is geen uitzondering meer in deze tijd.
Jammer van je situatie, maar volgens mij kan dit de beste overkomen. Je baan verliezen is geen uitzondering meer in deze tijd.
Gast- Gast
En je vriend? Want als hij 'maar' 1200 euro verdiend, krijgt hij volledig zorgtoeslag.. En dat is nu €71 per maand.*Marietje* schreef:
zorgverzekering heb ik een tijdje terug stop gezet. ik had recht op 26 euro per maand, maar kreeg dan 1x per jaar een rekening waarbij ik in 1x 400 euro moest terugbetalen, een klap geld. dus ik heb de zorgverzekering naar 0 gezet.
Gast- Gast
Gast- Gast
Prosecco schreef:Isabella schreef:Ik ga morgen reageren, wij hebben nog 200 euro voor de hele maand februari, als ik geen werk vind, dus zijn ook aan het budgetteren.
Dat begrijp ik eigenlijk niet zo goed, je vriend betaalde het toch eerst ook alleen? Die paar euro boodschappen zal het verschil toch niet echt maken?
Het is niet lullig bedoeld hoor, maar ik begrijp het gewoon niet sorry.
Het zijn niet alleen boodschappen, het zijn ook de kosten van mijn auto, mijn zorgverzekering, mijn telefoonrekening die erbij komen. En dus ook benzine, want mijn vriend zal toch naar zijn werk toe moeten, gas/water/licht is een stuk hoger dan toen hij alleen woonde en er nooit was, we hebben 4x zorgverzekering in één keer moeten betalen, we hebben 4 nieuwe banden voor de auto nodig, ik heb medicijnen waardoor we een eigen bijdrage hebben. Dus dat hij alleen alles kon betalen, betekent natuurlijk niet dat hij ineens genoeg geld over heeft om ook al mijn lasten te betalen + de kosten die erbij komen kijken, en dan ook nog kunnen eten. Als dat zo gemakkelijk zou zijn, dan zouden we daar nu geen problemen mee hebben, en zou ik dit nooit gepost hebben.
Niet quoten svp, ik wilde het alleen even toelichten voor jou.
Gast- Gast
Nou inderdaad.. Misschien bespaar je juist op boodschappen omdat je wel eens hoort dat voor 2 mensen koken goedkoper is dan voor je alleen, maar daar komen juist veel andere kosten bij..
Ik snap eigenlijk ook niet hoe je kan denken dat er maar een paar tientjes boodschappen bij komen.
Als ik zou gaan samenwonen dan wil ik niet weten wat voor kosten er nog bijkomen met zijn auto`s, zijn zorg, zijn school..
Ik snap eigenlijk ook niet hoe je kan denken dat er maar een paar tientjes boodschappen bij komen.
Als ik zou gaan samenwonen dan wil ik niet weten wat voor kosten er nog bijkomen met zijn auto`s, zijn zorg, zijn school..
Gast- Gast
Tesita, niet iedereen maakt juiste keuzes in het leven. Dat jij wel gespaard hebt, good for you, maar sommige mensen hebben niet/nooit kunnen sparen. Ik vind niet dat je daar iemand op af kan rekenen. Het kan de beste overkomen.
Gast- Gast
Ik begrijp ten eerste niet zo goed waar jullie berekening vandaan komt met beide 500 euro op de gezamelijke rek. storten. Als hij 500 euro overmaakt houd hij op basis van een salaris van 1200 euro 700 euro persoonlijk over. Jij moet 100 euro ergens vandaan toveren? Dat is toch ook raar, geld wat je niet hebt kun je ook niet ergens vandaan krijgen of uitgeven. Maar goed dat is mijn mening.
Bezuinigen zou je kunnen doen door veel goedkoper te gaan wonen, meer inkomsten (anders miss. 2 banen, al is dat geloof ik belastingtechnisch niet voordelig).... Hij zou ook kunnen gaan solliciteren. Mijn vriend werkt ook in de horeca en kreeg 2 jaar geleden ook zo'n loontje voor 40 uur... wat in de werkelijkheid altijd op meer uren uitkomt. Nu is hij verder gaan solliciteren en is hij er binnen 2 jaar 600 euro op vooruit gegaan...
Daarbij moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet zo goed snap waarom jullie bepaalde keuzes maken. Wij hebben voordat we ons huis kochten alle vaste lasten berekend, lonen naast elkaar gelegd, wat kunnen we sparen, wat houden we over enz. Hebben jullie dit wel gedaan?
Bezuinigen zou je kunnen doen door veel goedkoper te gaan wonen, meer inkomsten (anders miss. 2 banen, al is dat geloof ik belastingtechnisch niet voordelig).... Hij zou ook kunnen gaan solliciteren. Mijn vriend werkt ook in de horeca en kreeg 2 jaar geleden ook zo'n loontje voor 40 uur... wat in de werkelijkheid altijd op meer uren uitkomt. Nu is hij verder gaan solliciteren en is hij er binnen 2 jaar 600 euro op vooruit gegaan...
Daarbij moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet zo goed snap waarom jullie bepaalde keuzes maken. Wij hebben voordat we ons huis kochten alle vaste lasten berekend, lonen naast elkaar gelegd, wat kunnen we sparen, wat houden we over enz. Hebben jullie dit wel gedaan?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Tesita schreef:Niet om vervelend te doen ofzo, maar ik zie zoveel 'bespaartopics' langskomen. Waarom sparen mensen niet van tevóren?? Wij hebben nooit in geldnood gezeten, ook niet toen ik geen werk had en ook beide keren dat mijn vriend een faillisement meemaakte niet. Kwestie van geld achter de hand hebben, zeker als je weet dat er grote uitgaven aankomen. Maargoed. Dat is verder geen antwoord op TO vraag.
Op het moment zijn wij ook weer aan het sparen voor de bruiloft en een reis die eraan komt. Dit doen we door: even geen uitjes (uit eten, film, etc.). Geen geld naar 'snack' of 'broodje op de zaak'. Weinig extraatjes bij het boodschappen doen en de boodschappen zo goedkoop mogelijk, per week, te halen (Liddl in ons geval en op de aanbiedingen letten). Geen geld naar kleding of dure verzorgingsartikelen (douchegel van huismerk is 9 keer zo goedkoop als die van Rituals). Geen losse tijdschriften meer kopen maar bij de bieb halen. Ehm, even niet meer aan postcrossing doen vanwege de postzegels. En oude spullen verkopen via marktplaats. Zo heeft de gitaar die hier al jaren stond te verstoffen toch weer 100 euro opgeleverd. Ook doen we niets aan valentijn (geld uitgeven aan elkaar is ook geld uitgeven).
Nou moet ik zeggen dat ik wel snel doorsla als er gespaard moet worden hoor, haha. Feitelijk doen we nu uberzuinig terwijl dat niet nodig is. Maar ik doe het liever in één keer goed, zodat ik niks van de spaarrekening hoef te halen en die alleen maar groeit! En dan kun je later de teugels weer laten vieren en genieten van je opgespaarde centen!
Goed dat je dit kunt hoor, maar ik spaar liever wat minder en heb een leuk leven zoals zo nu en dan even met vriendinnen of vriend naar de film, uit eten enz. Ik spaar ook... maar hoef geen spaarrekening van 50.000 euro. Ook wij willen trouwen, ergens in 2013... maar denk dat het ook net is waar je voor kiest.... ik weet ook natuurlijk niet wat je in je hoofd hebt voor bedrag voor je bruiloft... maar hier zal dat niet boven de 15.000 euro komen...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
chococupcake schreef:Ik begrijp ten eerste niet zo goed waar jullie berekening vandaan komt met beide 500 euro op de gezamelijke rek. storten. Als hij 500 euro overmaakt houd hij op basis van een salaris van 1200 euro 700 euro persoonlijk over. Jij moet 100 euro ergens vandaan toveren? Dat is toch ook raar, geld wat je niet hebt kun je ook niet ergens vandaan krijgen of uitgeven. Maar goed dat is mijn mening.
Ze legt al uit in haar posts dat ze toen ze het huis kregen zij tegelijkertijd haar baan verloor. Ze werkte gewoon 36u pw. en dan is een duurder huis niet zo'n issue meer. Toch, zou ik me heeeeeeeeeeeel erg zorgen gemaakt hebben op dat moment van het verlies van dr baan, want je kan er vanuit gaan dat spaargeld geen onuitputtelijke bron is.
Gast- Gast
Tesita schreef:Niet om vervelend te doen ofzo, maar ik zie zoveel 'bespaartopics' langskomen. Waarom sparen mensen niet van tevóren?? Wij hebben nooit in geldnood gezeten, ook niet toen ik geen werk had en ook beide keren dat mijn vriend een faillisement meemaakte niet. Kwestie van geld achter de hand hebben, zeker als je weet dat er grote uitgaven aankomen. Maargoed. Dat is verder geen antwoord op TO vraag.
Op het moment zijn wij ook weer aan het sparen voor de bruiloft en een reis die eraan komt. Dit doen we door: even geen uitjes (uit eten, film, etc.). Geen geld naar 'snack' of 'broodje op de zaak'. Weinig extraatjes bij het boodschappen doen en de boodschappen zo goedkoop mogelijk, per week, te halen (Liddl in ons geval en op de aanbiedingen letten). Geen geld naar kleding of dure verzorgingsartikelen (douchegel van huismerk is 9 keer zo goedkoop als die van Rituals). Geen losse tijdschriften meer kopen maar bij de bieb halen. Ehm, even niet meer aan postcrossing doen vanwege de postzegels. En oude spullen verkopen via marktplaats. Zo heeft de gitaar die hier al jaren stond te verstoffen toch weer 100 euro opgeleverd. Ook doen we niets aan valentijn (geld uitgeven aan elkaar is ook geld uitgeven).
Nou moet ik zeggen dat ik wel snel doorsla als er gespaard moet worden hoor, haha. Feitelijk doen we nu uberzuinig terwijl dat niet nodig is. Maar ik doe het liever in één keer goed, zodat ik niks van de spaarrekening hoef te halen en die alleen maar groeit! En dan kun je later de teugels weer laten vieren en genieten van je opgespaarde centen!
En, is je leven zoveel leuker dan? Als je al die dingen moet laten, dan heb je toch soms het gevoel dat je voor niets werkt? En blij dat jij de juiste keuzes hebt gemaakt wat voor jou juist heeft uitgepakt. Maar dat is niet voor iederene zo!
Gast- Gast
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Pin sparen - ABN AMRO
» Sparen.
» Heb jij leren sparen van je ouders?
» Wat sparen jullie?
» Geld sparen
» Sparen.
» Heb jij leren sparen van je ouders?
» Wat sparen jullie?
» Geld sparen