Sparen - Tips!
+10
Inge
Pannetoet
aniet
RYW
TukTuk
Lady4
VeryCherry
CCC
Prosecco
JD
14 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sparen - Tips!
Omdat ik in geldnood zit, moet ik deze maand flink besparen en op de kleintjes letten,
ik vroeg me af hoe jullie sparen? hoe jullie met je geld omgaan? en of jullie nog handige bespaartips hebben?
Ik hoop snel een fulltime baan te vinden. verder heb ik 3 oppasadressen, waar ik gemiddeld 80 euro per maand extra mee verdien. Nu gaat die 80 euro er zo doorheen, maar als ik straks weer een normaal salaris heb, wil ik zo'n spaarblik kopen bij de blokker, en daar al het oppasgeld indoen.... en dan na een jaar ofzo open maken, denk dat dat wel een leuk bedragje is dan:)
verder qua echt bezuinigen en sparen....ik ben er slecht in en denk te moeilijk denk ik
ik vroeg me af hoe jullie sparen? hoe jullie met je geld omgaan? en of jullie nog handige bespaartips hebben?
Ik hoop snel een fulltime baan te vinden. verder heb ik 3 oppasadressen, waar ik gemiddeld 80 euro per maand extra mee verdien. Nu gaat die 80 euro er zo doorheen, maar als ik straks weer een normaal salaris heb, wil ik zo'n spaarblik kopen bij de blokker, en daar al het oppasgeld indoen.... en dan na een jaar ofzo open maken, denk dat dat wel een leuk bedragje is dan:)
verder qua echt bezuinigen en sparen....ik ben er slecht in en denk te moeilijk denk ik
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Sparen - Tips!
Ik geef elke maand een x bedrag in bewaring bij mijn moeder om te sparen. Dit lukt tot nu toe wel aardig.
Gast- Gast
Euh even je huis laten voor wat 't is en geen verf kopen?..
En verder; je werkt 9 uur per week, toch? Je vriend 40 uur in de horeca.. Wat zijn in godsnaam jullie maandelijkse lasten, dat je gewoon chronisch geld tekort komt?..
En verder; je werkt 9 uur per week, toch? Je vriend 40 uur in de horeca.. Wat zijn in godsnaam jullie maandelijkse lasten, dat je gewoon chronisch geld tekort komt?..
Gast- Gast
Trisha schreef:Euh even je huis laten voor wat 't is en geen verf kopen?..
onze vaste lasten: huur 700 euro, g/w/e 150 euro, aflossing auto 150 euro, benzine 100 euro, boodschappen 200 euro, ziggo 50 euro, ziektekosten 109 euro (die betalen we ieder zelf).
We storten ieder 500 euro per maand op de gezamenlijke rekening, daar wordt alles van het huis vanaf gehaald. die 500 euro is echt tekort. we storten het de 25e, nu is het gewoon echt op. 700 euro huur, 150 euro g/w/e/, ziggo is afgeschreven, boodschappen, en dan is het op.
die 500 euro per maand voor het huis, dat is meer dan dat ik per maand vang. 9 uur per week, is 400 euro per maand...dus moet ik per maand 100 euro extra ergens vandaan halen. en dan nog geld van mn ziektekosten, en overige uitgaven.....
vriend heeft de afgelopen maanden t grootste deel van de uitgaven op zich genomen, waardoor hij nu 2500 euro rood staat....en daarbij, een nieuw huis inrichten kost ook veel geld....
JD- Ratel
Ik ga morgen reageren, wij hebben nog 200 euro voor de hele maand februari, als ik geen werk vind, dus zijn ook aan het budgetteren.
Gast- Gast
en die muur verven, mn moeder wist dat ik dat heel graag wilde, en toen we in de praxis liepen was ze zelf zo lief om dat blik verf perse voor me te willen betalen, dus dat telt niet mee he;)
JD- Ratel
*Marietje* schreef:en die muur verven, mn moeder wist dat ik dat heel graag wilde, en toen we in de praxis liepen was ze zelf zo lief om dat blik verf perse voor me te willen betalen, dus dat telt niet mee he;)
Dan had je beter met je moeder in de supermarkt kunnen lopen, zodat je eten kreeg van haar
Gast- Gast
Isabella schreef:*Marietje* schreef:en die muur verven, mn moeder wist dat ik dat heel graag wilde, en toen we in de praxis liepen was ze zelf zo lief om dat blik verf perse voor me te willen betalen, dus dat telt niet mee he;)
Dan had je beter met je moeder in de supermarkt kunnen lopen, zodat je eten kreeg van haar
eens, maar ja, we liepen toen in de praxis omdat zij iets nodig had. toen bood ze lief aan om die verf te betalen, sja dan wijs ik dat ook niet af....
JD- Ratel
Dus als ik het goed begrijp verdiend je vriend meer dan jij maar dragen jullie beiden hetzelfde bedrag bij aan de gezamenlijke rekening? Is dat niet een beetje scheef? Want dan vind ik het best logisch dat jij 100 euro tekort komt, gewoonweg omdat het er niet is. Zouden jullie er wel uit komen als je vriend meer ging bijdragen en jij iets minder?
Gast- Gast
Monument. Lees ik het nu verkeerd? Wat storten jullie samen op de gezamelijke rekening? En wie houdt dan wat over?
Gast- Gast
*Marietje* schreef:Trisha schreef:Euh even je huis laten voor wat 't is en geen verf kopen?..
onze vaste lasten: huur 700 euro, g/w/e 150 euro, aflossing auto 150 euro, benzine 100 euro, boodschappen 200 euro, ziggo 50 euro, ziektekosten 109 euro (die betalen we ieder zelf).
We storten ieder 500 euro per maand op de gezamenlijke rekening, daar wordt alles van het huis vanaf gehaald. die 500 euro is echt tekort. we storten het de 25e, nu is het gewoon echt op. 700 euro huur, 150 euro g/w/e/, ziggo is afgeschreven, boodschappen, en dan is het op.
die 500 euro per maand voor het huis, dat is meer dan dat ik per maand vang. 9 uur per week, is 400 euro per maand...dus moet ik per maand 100 euro extra ergens vandaan halen. en dan nog geld van mn ziektekosten, en overige uitgaven.....
vriend heeft de afgelopen maanden t grootste deel van de uitgaven op zich genomen, waardoor hij nu 2500 euro rood staat....en daarbij, een nieuw huis inrichten kost ook veel geld....
't Huis is vrije sector, maar krijg je niks qua zorgtoeslag?
Zoals ik 't lees, zijn je vaste lasten (alles even op één hoop en grof berekend) 1700,- ongeveer. (Ik ga er vanuit dat je ook een mobieltje hebt, reserveringen voor de heffingen etc) Je vriend verdient slecht?
Gast- Gast
o ja mobiele telefoon enzo, dat ben ik zelfs nog vergeten, maar dat is niet zoveel per maand
vriend werk 40 uur, verdient 1200 euro ongeveer.
ja we betalen allebei evenveel. adgelopen maanden ging dat goed omdat ik nog spaargeld had, dat is nu gewoon op. ik vind ook niet dat ik bijvoorbeeld 300 euro moet betalen en vriend 700 omdat ik geen werk heb, dat vind ik ook niet fair tegenover hem.
Ik ben me echt aan het rot solliciteren, en verwacht per 1 maart een baan te hebben voor meer uren, maar dat vang ik natuurlijk pas eind maart....
maar goed, t is nou niet echt een topic om mijn hele financiele situatie onder de loep te nemen, het was meer bedoeld om om tips te vragen......
vriend werk 40 uur, verdient 1200 euro ongeveer.
ja we betalen allebei evenveel. adgelopen maanden ging dat goed omdat ik nog spaargeld had, dat is nu gewoon op. ik vind ook niet dat ik bijvoorbeeld 300 euro moet betalen en vriend 700 omdat ik geen werk heb, dat vind ik ook niet fair tegenover hem.
Ik ben me echt aan het rot solliciteren, en verwacht per 1 maart een baan te hebben voor meer uren, maar dat vang ik natuurlijk pas eind maart....
maar goed, t is nou niet echt een topic om mijn hele financiele situatie onder de loep te nemen, het was meer bedoeld om om tips te vragen......
JD- Ratel
Hoezo vind je dat niet fair? :/ Dat heet toch samenwonen? Eerlijk zullen we alles delen? :/ Sorry dat krijg je er bij mij echt niet in :p Jammer dan dat hij nu opeens meer moet betalen, dan had-ie maar ergens in z'n remie antikraak moeten gaan wonen denk?
Maargoeeed... Ehmmm... Krijg je dus zorgtoeslag of niet? Scheelt toch weer... En verder ga ik er morgen verder op in want ik moet nu slapen
Maargoeeed... Ehmmm... Krijg je dus zorgtoeslag of niet? Scheelt toch weer... En verder ga ik er morgen verder op in want ik moet nu slapen
Gast- Gast
*
Laatst aangepast door Smikkell op do 3 feb 2011 - 13:19; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Trisha schreef:
Zoals ik 't lees, zijn je vaste lasten (alles even op één hoop en grof berekend) 1700,- ongeveer. (Ik ga er vanuit dat je ook een mobieltje hebt, reserveringen voor de heffingen etc) Je vriend verdient slecht?
Daar kun je in principe wel vanuit gaan. Mijn broer werkt in de horeca en dat is zeer zeker geen vetpot, ook al heeft hij het, net als mij, zeer getroffen met reiskostenvergoeding wat zijn loon een leuk loon maakt.
En ik mis in jouw verhaal nog een autoverzekering of verzekeringen, uitvaart, eigen risico, wegenbelasting, gemeentelijke heffingen voor afval etc. En als het loon van Trisha in gedachten goedkomt, dan zou ik snel goedkoper gaan wonen, want op de uitgaven kunnen jullie echt niet besparen. (In mijn ogen) (Met wat je niet hebt genoemd kom ik op een vaste lasten patroon van 1418 euro per maand)
Veel materialen kunnen hergebruikt worden en wellicht moet je het dan even met minder doen, maar ehmz... Is dit het wel waard? Je/jullie zitten aan de grond en dat lijkt mij niet gezond. Sparen of besparen zie ik in deze niet zitten, omdat jullie het eigenlijk al met vrij weinig doen. Wat knap is, maar wanneer is het "krap zitten" voorbij?
Ik hoop echt dat je het snel beter krijgt en een baan met meer uren, want zo lijkt het me echt niet te doen. En dan kijk ik echt objectief naar de situatie en niet naar wat ik zou missen als ik het hiervoor zou moeten doen.
Op basis van jullie inkomen (Hier grofweg even geschat door Trisha), zou momenteel een woning van 70 euro minder al huurtoeslag opleveren.
*Ik moet me er ook niet mee bemoeien. Maar ik vind het zo zonde als je zo krap zit, terwijl er mogelijkheden zijn.*
Gast- Gast
ja maar hij heeft de afgelopen maanden al zoveel extra betaald omat ik geen geld had. als, zoals nu, de gezamenlijke rekening leeg is, dan pint hij de boodschappen van zn eigen rekening, hij tankt de auto dan vaak vol...hij staat ook heel veel rood, dus nee dat vind ik niet kunnen.
in principe is het deels mn eigen schuld dat ik geen baan/geld heb. oke, ik solliciteer me suf...maar zou ook achter de kassa gaan zitten, maar ik wil perse een baan vinden de sector waarvoor ik geleerd heb.
nu kan ik een baan vinden voor 37,5 uur. de baan lijkt me niet erg leuk, maar voor nu moet ik gewoon kiezen voor hetgene wat geld oplevert, en dan vanuit daar kijk ik wel weer verder...
in principe is het deels mn eigen schuld dat ik geen baan/geld heb. oke, ik solliciteer me suf...maar zou ook achter de kassa gaan zitten, maar ik wil perse een baan vinden de sector waarvoor ik geleerd heb.
nu kan ik een baan vinden voor 37,5 uur. de baan lijkt me niet erg leuk, maar voor nu moet ik gewoon kiezen voor hetgene wat geld oplevert, en dan vanuit daar kijk ik wel weer verder...
JD- Ratel
*
Laatst aangepast door Smikkell op do 3 feb 2011 - 13:18; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Smikkell schreef:Maar waar gaan die 700 euro van hem dan op?
En hij kiest er voor om samen te wonen. Ook in tijdens dat het met de ander even niet goed gaat. Toch? Het zijn toch gewoon JULLIE kosten, dus ook die van hem. Waarom is dat dan oneerlijk? Ik vind het best oneerlijk het dat jij hetr bedrag niet kan ophoesten en van je spaarrekening leeft hij zo'n groot deel overhoudt.
Straks verdient jij weer meer/beter en dan draag je toch gewoon je deel weer bij?
Hoe zien jullie dat voor je als jullie straks kinderen hebben?
Ik denk net als jij doet. Mijn loon en het loon van mijn toenmalige vriend gingen op aan ons. Wij deden niet aan elk 50% betalen, maar aan het samen zien te rooien en het goed te hebben met elkaar en met het inkomen dat wij samen hadden. Ik deed van mijn loon de boodschappen en de extra's en we deden van zijn loon de rekeningen die binnenkwamen. Maar ik begrijp dat het tegenwoordig niet meer zo geregeld is en dat vind ik toch jammer. Je bent samen, maar hebt niet samen de sores.
Gast- Gast
Ik denk dat je een keuze moet maken: of een goedkoper huis of meer salaris per maand. Want deze lasten lijken in mijn ogen standaard, maar te hoog voor jullie salaris. Kan je niet eens door je huis gaan en dingen verkopen?
Gast- Gast
@ABE, een andere woning gaat het niet worden, want hier wonen we net een halfjaar. maar goed, toen we deze woning kregen toegwezen erkte ik nog gewoon 36 uur. als ik had geweten dat ik mn baan zou kwijtraken enzo, dan had ik in mn flatje blijven zitten....
kijk het probleem is gewoon de periode van nu tot en met eind maart. ik ga me er 200% voor inzetten dat ik uiterlijk 1 maart een fulltime job heb, en dan vang ik eind maart gewoon een fulltime salaris (dat is in mijn geval bij 36 uur zo'n 1500 a 1600 euro), dus dan is het probleem weg. Ik heb 1 baan waar ik voor 99% zeker voor ben aangenomen, ik ga morgen langs voor het arbeidsvoorwaardengesprek, dus denk dat dat wel goed zit. het is wel de minste van de sollicitaties die ik had lopen, maar van de andere 2 krijg ik pas over 2 weken de uitslag, en ik kan de gok niet nemen om te wachten, want als ik er niet wordt aangenomen heb ik niks...
natuurlijk hebben we ook verzekeringen, en bij de auto komen inderdaad meer kosten kijken, maar deze bedragen weet ik niet uit mn hoofd. had alleen de bedragen genoemd die ik echt uit mn hoofd wist....
zorgverzekering heb ik een tijdje terug stop gezet. ik had recht op 26 euro per maand, maar kreeg dan 1x per jaar een rekening waarbij ik in 1x 400 euro moest terugbetalen, een klap geld. dus ik heb de zorgverzekering naar 0 gezet.
als ik een fulltime salaris heb, dan redden we het prima, en kan ik zelfs nog sparen, dus dan is het geen probleem meer.
maar wat ik dus meer bedoelde met de topic, is of jullie handige huis/tuin/keuken tips hebben om de komende anderhalve maand door te komen, om bij te verdienen of gewoon te besparen op dingetjes.....
kijk het probleem is gewoon de periode van nu tot en met eind maart. ik ga me er 200% voor inzetten dat ik uiterlijk 1 maart een fulltime job heb, en dan vang ik eind maart gewoon een fulltime salaris (dat is in mijn geval bij 36 uur zo'n 1500 a 1600 euro), dus dan is het probleem weg. Ik heb 1 baan waar ik voor 99% zeker voor ben aangenomen, ik ga morgen langs voor het arbeidsvoorwaardengesprek, dus denk dat dat wel goed zit. het is wel de minste van de sollicitaties die ik had lopen, maar van de andere 2 krijg ik pas over 2 weken de uitslag, en ik kan de gok niet nemen om te wachten, want als ik er niet wordt aangenomen heb ik niks...
natuurlijk hebben we ook verzekeringen, en bij de auto komen inderdaad meer kosten kijken, maar deze bedragen weet ik niet uit mn hoofd. had alleen de bedragen genoemd die ik echt uit mn hoofd wist....
zorgverzekering heb ik een tijdje terug stop gezet. ik had recht op 26 euro per maand, maar kreeg dan 1x per jaar een rekening waarbij ik in 1x 400 euro moest terugbetalen, een klap geld. dus ik heb de zorgverzekering naar 0 gezet.
als ik een fulltime salaris heb, dan redden we het prima, en kan ik zelfs nog sparen, dus dan is het geen probleem meer.
maar wat ik dus meer bedoelde met de topic, is of jullie handige huis/tuin/keuken tips hebben om de komende anderhalve maand door te komen, om bij te verdienen of gewoon te besparen op dingetjes.....
JD- Ratel
Isabella schreef:Ik ga morgen reageren, wij hebben nog 200 euro voor de hele maand februari, als ik geen werk vind, dus zijn ook aan het budgetteren.
Dat begrijp ik eigenlijk niet zo goed, je vriend betaalde het toch eerst ook alleen? Die paar euro boodschappen zal het verschil toch niet echt maken?
Het is niet lullig bedoeld hoor, maar ik begrijp het gewoon niet sorry.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
@yasmin, ik heb al heel wat verkocht via MP, echt de stomste dingen als potjes,pannen en andere kerstpakkettenrommel, tot kleding enzo, levert inderdaad af en toe wel wat leuks op. maar eigenlijk zijn alle verkoopbare dingen nu wel een beetje verkocht.
wat ik ook heel graag wil, maar waar mn vriend over twijfelt, is het een en ander veranderen in onze rekeningen.
we hebben nu allebei een eigen rekening, en een eigen spaarrekening. daarnaast hebben we dus een gezamenlijke rekening.
ons salaris komt binnen op onze eigen rekening, daarvan storten we dus een bedrag per maand naar die gezamenlijke rekening.
Ik wil gewoon samen 1 rekening waar allebei de salarissen op binnenkomen, daarvan betalen we wat we moeten betalen, en daar doen we verder alles van. wat er over is sparen we dan weer op een gezamenlijke spaarrekening.
Zo hebben we minder dat van "dit is mijn geld" en dit is "jouw geld".
Mn vriend stond nog veel meer rood, die 700 euro die hij over houdt gebruikt ie elke maand om af te lossen....t is niet zo dat hij wel dingen voor zichzelf koopt, avondjes weggaat etc terwijl ik niks kan...
wat ik ook heel graag wil, maar waar mn vriend over twijfelt, is het een en ander veranderen in onze rekeningen.
we hebben nu allebei een eigen rekening, en een eigen spaarrekening. daarnaast hebben we dus een gezamenlijke rekening.
ons salaris komt binnen op onze eigen rekening, daarvan storten we dus een bedrag per maand naar die gezamenlijke rekening.
Ik wil gewoon samen 1 rekening waar allebei de salarissen op binnenkomen, daarvan betalen we wat we moeten betalen, en daar doen we verder alles van. wat er over is sparen we dan weer op een gezamenlijke spaarrekening.
Zo hebben we minder dat van "dit is mijn geld" en dit is "jouw geld".
Mn vriend stond nog veel meer rood, die 700 euro die hij over houdt gebruikt ie elke maand om af te lossen....t is niet zo dat hij wel dingen voor zichzelf koopt, avondjes weggaat etc terwijl ik niks kan...
JD- Ratel
Maar redden jullie het nog op 1 maart? Want dan gaat de nieuwe maand van vaste lasten in en op zijn vroegst krijg jij jouw loon op 23 maart.
En gezien het feit dat jullie kosten hebben gedeeld, 50/50, hij geeft zijn eigen geld toch wel aan jullie huis en jullie toekomst? Of ben jij de enige die je er druk om maakt, terwijl hij "zijn geld" gewoon opmaakt?
En gezien het feit dat jullie kosten hebben gedeeld, 50/50, hij geeft zijn eigen geld toch wel aan jullie huis en jullie toekomst? Of ben jij de enige die je er druk om maakt, terwijl hij "zijn geld" gewoon opmaakt?
Gast- Gast
Verwarming lager zetten, korter douchen, stekkers uit stopcontacten savonds(ook al staat het apparaat op standby, schijnt nog steeds energie te kosten), minder tv kijken, bij je ouders 1x per week eten, 1x per week savonds brood ipv warme maaltijd, tijdje niet meer buiten de deur eten/drinken, minder wasjes doen,droger even niet meer gebruiken
Gast- Gast
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Pin sparen - ABN AMRO
» Sparen.
» Heb jij leren sparen van je ouders?
» Wat sparen jullie?
» Geld sparen
» Sparen.
» Heb jij leren sparen van je ouders?
» Wat sparen jullie?
» Geld sparen