Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

+18
Limburg85
Susan
miss22
sanna
Atelier Madame
LDJ
mama-van-6
Lejow
studiebol
Linda
Clapperdie
Flower_L
moepie
Supertalentje
CCC
Slakje
-Ieniemienie-
Bluestar
22 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  studiebol zo 28 okt 2012 - 0:03

mama-van-6 schreef:
Zelda schreef:
mama-van-6 schreef:Opa's en oma's horen geen "oppassers" te zijn...Ze zijn opa en oma, géén opvoeders.

En moeders horen gewoon thuis bij de kinderen, dan heb je al die rompslomp niet...Zielig voor de kinderen!
Ik kan jou niet eens serieus nemen. Niet iedereen heeft die luxe (alhoewel...ik zou doodongelukkig worden van thuis blijven) om thuis bij de kinderen te blijven. De manier waarop jij jouw kinderen opvoed, daar heb ik ook twijfels bij.

Prima, maar ik zadel mijn (schoon)ouders wel niet op met onze kinderen, ze kunnen alleen opa en oma zijn!

Opzadelen klinkt zo alsof ik mijn ouders heb gedwongen dit te doen, het is een aanbod van hun kant, omdat ze het leuk vinden een dag met hun kleinkinderen op te trekken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Atelier Madame zo 28 okt 2012 - 0:05

mama-van-6 schreef:Opa's en oma's horen geen "oppassers" te zijn...Ze zijn opa en oma, géén opvoeders.

En moeders horen gewoon thuis bij de kinderen, dan heb je al die rompslomp niet...Zielig voor de kinderen!

Deze reactie bevestigd maar weer eens dat je een troll bent.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  sanna zo 28 okt 2012 - 0:52

[quote="Atelier Madame"]
mama-van-6 schreef:Opa's en oma's horen geen "oppassers" te zijn...Ze zijn opa en oma, géén opvoeders.

En moeders horen gewoon thuis bij de kinderen, dan heb je al die rompslomp niet...Zielig voor de kinderen!

En kinderen horen naar school te gaan en met andere kinderen te spelen.. Niet alleen thuis bij hun moeder! DAt is pas zielig!!
sanna
sanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 379
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  miss22 zo 28 okt 2012 - 6:50

Lejow schreef:
studiebol schreef:
Linda schreef:
mama-van-6 schreef:Opa's en oma's horen geen "oppassers" te zijn...Ze zijn opa en oma, géén opvoeders.

En moeders horen gewoon thuis bij de kinderen, dan heb je al die rompslomp niet...Zielig voor de kinderen!

Ik heb in die vorige discussie me volledig afzijdig gehouden.

Maar mens, rot toch een heel eind op. Ik vind je zo ontzettend irritant!

lol! das tenminste duidelijk.

Wow, zoooo mee eens!



Zo geen buitenlands woord in te vinden, sluit me hier dan ook volledig bij aan.
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 21:35

F gaat straks 1 dag naar de gastouder, 1 dag is m`n man thuis en 1 dag gaat ie naar mijn moeder. Dit omdat oma het ontzettend leuk vind om 1 dag op te passen. En het is financieel niet mogelijk dat ik full-time moeder zou zijn (wat ik ook niet zou willen)

En uhm sorry maar opzadelen? Gaan jullie nooit samen eens een avondje weg o.i.d. Ik vind je bent inderdaad ouders maar je moet ook nog tijd maken voor elkaar. Wij hebben afgelopen weekend 2 verjaardagen gehad en toen heeft mijn moeder opgepast. Je moet ook dingen zonder je kind kunnen doen, en het is alleen maar goed voor je kind dat ie ook met andere kinderen/personen kan omgaan. Anders krijg je zo`n eenkennig kind en daar wordt je ook niet vrolijk van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 21:38

Pippa schreef:

Gelukkig heeft niet iedereen de keuze om thuis te zijn met de kinderen, dat is bij jou een voorrecht, maar die optie heeft niet iedereen. En trouwens, sommige mensen vinden het fijn om mee te blijven draaien in de maatschappij en dat is hun goed recht. Dus zielig voor de kinderen? Nee hoor, die worden er niks minder van als hun opa of oma vol liefde voor hun zorgt. Als je niet wil dat er zo geoordeeld wordt over jouw situatie, dan moet je dat zelf ook niet doen over andermans situaties, die worden bewust genomen.

Ik ben het wel eens met je stukje, maar het is natuurlijk niet zo dat je buiten de maatschappij staat als je geen baan buitenshuis hebt. Ik snap wel heel goed dat mensen het leuk en nuttig vinden om te blijven werken, al hoeft dat financieel gezien niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 21:42

Susan, hoe bedoel je het stukje dat het financieel gezien niet hoeft? Als het kon was ik eventueel wel thuis gebleven maar voor ons is het financiel gezien gewoon niet mogelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  SarahKey zo 28 okt 2012 - 21:54

Hier past oma op maandagmiddag op. Zij werkt met gehandicapten en werkt heel onregelmatig. Ze heeft het gelukkig goed kunnen regelen dat ze de maandagmiddag vrij is. Gebeurt wel vaak dat ze dan wel de ochtenddienst heeft.
Op dinsdag gaat S naar het kdv. Ik heb dan eigenlijk niemand achter de hand als S ziek is, of oma moet toevallig vrij zijn.
Mijn moeder woont te ver weg om structureel op te passen maar zij past af en toe eens op als ik een dag naar cursus moet ofzo.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 22:00

Lily schreef:Susan, hoe bedoel je het stukje dat het financieel gezien niet hoeft? Als het kon was ik eventueel wel thuis gebleven maar voor ons is het financiel gezien gewoon niet mogelijk.

Ik snap dat ook mensen die het niet voor het geld hoeven te doen wel kiezen om te blijven werken, omdat ze dat leuk vinden en goed voor hun ontwikkeling.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 22:15

aah zo smile maar als ik eerlijk ben snap ik sommige mensen niet. Ik zag dat ook op m``n stages, ouders werken 40u per week (of meer) en die kinderen zitten de hele dag op het kdv, worden gebracht als het open gaat en worden om 19u weer opgehaald. Dan denk ik soms van waarom neem je dan kinderen? (maar dat is weer een hele andere discussie :P)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Limburg85 zo 28 okt 2012 - 22:32

Hier past oma 1 dag in de week op omdat ze geen werk heeft en 2 dagen gaat hij naar de kdv.
Mijn moeder woont te ver weg en mijn mans moeder werkt fulltime dus dat gaat ook niet.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  bolus26 zo 28 okt 2012 - 22:40

Lily schreef:F gaat straks 1 dag naar de gastouder, 1 dag is m`n man thuis en 1 dag gaat ie naar mijn moeder. Dit omdat oma het ontzettend leuk vind om 1 dag op te passen. En het is financieel niet mogelijk dat ik full-time moeder zou zijn (wat ik ook niet zou willen)

En uhm sorry maar opzadelen? Gaan jullie nooit samen eens een avondje weg o.i.d. Ik vind je bent inderdaad ouders maar je moet ook nog tijd maken voor elkaar. Wij hebben afgelopen weekend 2 verjaardagen gehad en toen heeft mijn moeder opgepast. Je moet ook dingen zonder je kind kunnen doen, en het is alleen maar goed voor je kind dat ie ook met andere kinderen/personen kan omgaan. Anders krijg je zo`n eenkennig kind en daar wordt je ook niet vrolijk van.

Daarom heeft ze er natuurlijk zoveel :P nee dat moet je lekjer zelf weten maar een moeder hoort bij haar kinderen is wel een opmerking waar ik mn vraagtekens bij zet,nrt als je meeste opmerkingen trouwebs

Straks gaat ons kindje naar een kdv en de eerste maanden ook naar oma. Die daar heel gelukkug van word! mn moeder wilde graag voor langere tijd oppasden.maar dat bleek niet haalbaar, nu is er nog een korte wacht lijst wasrdoor ons kindje niet gelijk 2 dagen terecht kan en heeft mn moeder dus een poosje vrij geregeld. Iedereen blij!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  SarahKey zo 28 okt 2012 - 22:44

Lily schreef:aah zo Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 561177 maar als ik eerlijk ben snap ik sommige mensen niet. Ik zag dat ook op m``n stages, ouders werken 40u per week (of meer) en die kinderen zitten de hele dag op het kdv, worden gebracht als het open gaat en worden om 19u weer opgehaald. Dan denk ik soms van waarom neem je dan kinderen? (maar dat is weer een hele andere discussie Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 253468018)

Mensen die hier bewust voor kiezen snap ik ook niet. Maar er zijn ook ouders die fulltime moeten blijven werken. Of ze hebben schulden waar ze uit proberen te komen, of zijn alleenstaand. Dan begrijp ik het wel. Maar als het financieel niet hoeft en 1 van de 2 puur zoveel werkt voor de extra's dan denk ik ook wel eens: wat sneu dat een vakantie/nieuwe auto/merkkleding/oid belangrijker is dan het zien opgroeien van je kind.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 22:45

Allebei 40 uur werken vind ik ook wel wat veel, maar waar dan de grens ligt weet ik ook niet. Het lijkt mij niks als kinderen de hele week op het kinderdagverblijf zitten, maar een flink aantal dagen lijkt me geen probleem mits je kinderen het daar naar hun zin hebben (en volgens mij gaat dat voor de meeste kinderen wel op).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 22:46

SarahKey schreef:
Lily schreef:aah zo Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 561177 maar als ik eerlijk ben snap ik sommige mensen niet. Ik zag dat ook op m``n stages, ouders werken 40u per week (of meer) en die kinderen zitten de hele dag op het kdv, worden gebracht als het open gaat en worden om 19u weer opgehaald. Dan denk ik soms van waarom neem je dan kinderen? (maar dat is weer een hele andere discussie Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 253468018)

Mensen die hier bewust voor kiezen snap ik ook niet. Maar er zijn ook ouders die fulltime moeten blijven werken. Of ze hebben schulden waar ze uit proberen te komen, of zijn alleenstaand. Dan begrijp ik het wel. Maar als het financieel niet hoeft en 1 van de 2 puur zoveel werkt voor de extra's dan denk ik ook wel eens: wat sneu dat een vakantie/nieuwe auto/merkkleding/oid belangrijker is dan het zien opgroeien van je kind.
Nou nou wat een vooroordelen weer zeg...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 22:54

Ik denk niet dat er mensen zijn die dat echt puur voor het geld doen, ik denk dat het meer gaat om zelfontplooiing en niet willen opgeven wat je hebt opgebouwd. Ergens kan ik dat ook wel begrijpen, als man kun je makkelijk én een carrière hebben met 40 of zelfs meer uren per week, dan is iedereen vol bewondering dat je dat zo geweldig combineert met het gezinsleven, maar als vrouw mag dat niet en moet je volgens sommige mensen zelfs maar kiezen of je een carrière wil of kinderen. Dat is wel vrij oneerlijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 23:09

mama-van-6 schreef:Opa's en oma's horen geen "oppassers" te zijn...Ze zijn opa en oma, géén opvoeders.

En moeders horen gewoon thuis bij de kinderen, dan heb je al die rompslomp niet...Zielig voor de kinderen!

Klopt ja. Maar hé, ik vind geindoctrineerd worden met religieuze extremen ook wel een beetje zielig. Gelukkig compenseert het dat je thuis blijft voor ze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  RYW zo 28 okt 2012 - 23:12

Eucalypta schreef:
mama-van-6 schreef:Opa's en oma's horen geen "oppassers" te zijn...Ze zijn opa en oma, géén opvoeders.

En moeders horen gewoon thuis bij de kinderen, dan heb je al die rompslomp niet...Zielig voor de kinderen!

Klopt ja. Maar hé, ik vind geindoctrineerd worden met religieuze extremen ook wel een beetje zielig. Gelukkig compenseert het dat je thuis blijft voor ze.

Ik geloof dat het plan was dat ze haar kinderen thuis wil gaan onderwijzen. Dat vind ik nou niet echt compensatie... Verder geheel met jou eens, Euc.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 23:13

Als je zes kinderen hebt dan heb je in elk geval wel een klein klasje bij elkaar verzameld voor je thuisonderwijs.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 23:15

Lily schreef:aah zo Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 561177 maar als ik eerlijk ben snap ik sommige mensen niet. Ik zag dat ook op m``n stages, ouders werken 40u per week (of meer) en die kinderen zitten de hele dag op het kdv, worden gebracht als het open gaat en worden om 19u weer opgehaald. Dan denk ik soms van waarom neem je dan kinderen? (maar dat is weer een hele andere discussie Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 253468018)

En jij werkte 5 dagen in de week en dat ging 5 dagen in de week zo?
Ik geloof dat domweg niet eigenlijk. Dat zou denk ik een vrij bijzondere uitzondering zijn.

Ik ken heel veel mensen met kinderen, ik ken ook heel veel ambitieuze mensen met kinderen, en ik ken mensen met flinke banen en kinderen, maar ik ken er echt geen één die z'n kind 5 dagen van 7 tot 19.00 wegbrengt. Wel mensen die 4 dagen per week oppas hebben, waarvan dan 2 dagen opa en oma. En mensen die inderdaad beiden ongeveer 40 uur werken, maar hé, die werken echt niet altijd overdag, maar ook veel 's avonds. Die regelen het eigenlijk allemaal zo dat er één van tweeen regelmatig thuis is bijvoorbeeld.

En daarbij: het is allemaal zo vreselijk relatief. Kinderen worden niet slechter van opvang, je ziet je kind ook héus opgroeien als je 4 dagen opvang hebt bijvoorbeeld en je mist écht niet zoveel. Laten we eerlijk zijn: hoe spannend is een dag met een dreumes nou eigenlijk? Ze doen echt niet elke dag hun eerste stapje en verder is het toch vooral véél luiers verschonen en fruithapjes geven en dat zijn nou bepaald niet mijn hobby's. Best gezellig hoor, maar niet noodzakelijk om 24/7 te ondersteunen lijk me. Voor het kind ook niet, die kan dat prima met wat minder mama of papa in de buurt.

Daarbij: je leert je kind toch gewoon dat er gewerkt moet worden voor geld? En dat is nou eenmaal de realiteit, dat je moet werken om dingen te kunnen doen. Thuisblijven voor je kind is echt geen luxepositie, daar kom je alleen pas jaren later achter, dat dat geen luxe was, maar dat je jezelf daarmee ernstig tekort doet. Daarbij: je bent er zelf óók nog, en een beetje leuke baan is echt niet te doen in minder dan 3 dagen. En ik wil het thuis goed doen, maar op mijn werk ook, dus ga ik echt niet minder dan 3/4 dagen werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Sophiee zo 28 okt 2012 - 23:15

Hier passen beide oma's op. Mijn moeder vast op maandagmiddag en mijn schoonmoeder op woensdag- en donderdag. Dan is het op beide dagen maar 1,5 uur. Mijn moeder werkt in het onderwijs en heeft haar vaste vrije dag op maandag. Mijn schoonmoeder werkt niet. Haar hebben we dus altijd achter de hand als er iets is en dat is keifijn!

Mijn schoonouders gaan nooit op vakantie. Mijn ouders wel, maar vaak gaan wij dan ook mee. En anders hebben we altijd nog mijn schoonmoeder die de maandagmiddag over zou kunnen nemen.

Allemaal superflexibel dus smile. Ik kan niet zomaar vrij nemen of ruilen op mn werk. Mijn vriend wel, dat scheelt ook wel.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  RYW zo 28 okt 2012 - 23:19

Eucalypta schreef:
Lily schreef:aah zo Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 561177 maar als ik eerlijk ben snap ik sommige mensen niet. Ik zag dat ook op m``n stages, ouders werken 40u per week (of meer) en die kinderen zitten de hele dag op het kdv, worden gebracht als het open gaat en worden om 19u weer opgehaald. Dan denk ik soms van waarom neem je dan kinderen? (maar dat is weer een hele andere discussie Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 253468018)

En jij werkte 5 dagen in de week en dat ging 5 dagen in de week zo?
Ik geloof dat domweg niet eigenlijk. Dat zou denk ik een vrij bijzondere uitzondering zijn.

Ik ken heel veel mensen met kinderen, ik ken ook heel veel ambitieuze mensen met kinderen, en ik ken mensen met flinke banen en kinderen, maar ik ken er echt geen één die z'n kind 5 dagen van 7 tot 19.00 wegbrengt. Wel mensen die 4 dagen per week oppas hebben, waarvan dan 2 dagen opa en oma. En mensen die inderdaad beiden ongeveer 40 uur werken, maar hé, die werken echt niet altijd overdag, maar ook veel 's avonds. Die regelen het eigenlijk allemaal zo dat er één van tweeen regelmatig thuis is bijvoorbeeld.

En daarbij: het is allemaal zo vreselijk relatief. Kinderen worden niet slechter van opvang, je ziet je kind ook héus opgroeien als je 4 dagen opvang hebt bijvoorbeeld en je mist écht niet zoveel. Laten we eerlijk zijn: hoe spannend is een dag met een dreumes nou eigenlijk? Ze doen echt niet elke dag hun eerste stapje en verder is het toch vooral véél luiers verschonen en fruithapjes geven en dat zijn nou bepaald niet mijn hobby's. Best gezellig hoor, maar niet noodzakelijk om 24/7 te ondersteunen lijk me. Voor het kind ook niet, die kan dat prima met wat minder mama of papa in de buurt.

Daarbij: je leert je kind toch gewoon dat er gewerkt moet worden voor geld? En dat is nou eenmaal de realiteit, dat je moet werken om dingen te kunnen doen. Thuisblijven voor je kind is echt geen luxepositie, daar kom je alleen pas jaren later achter, dat dat geen luxe was, maar dat je jezelf daarmee ernstig tekort doet. Daarbij: je bent er zelf óók nog, en een beetje leuke baan is echt niet te doen in minder dan 3 dagen. En ik wil het thuis goed doen, maar op mijn werk ook, dus ga ik echt niet minder dan 3/4 dagen werken.

En alweer eens, zoals jij het omschrijft ervaar ik het ook.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 23:20

Ik hou gewoon mijn eigen beroepsgroep in stand. Mijn kinderen gaan zoveel naar de opvang dat ze later onvermijdelijk therapie nodig hebben: hebben mijn collega's weer werk. Zo help je elkaar weer voort.



Daarbij: ik ben een afschuwelijke moeder om bij thuis te zijn geloof ik. Mijn dochter zei laatst dat ze altijd bijna moest huilen als ze naar de BSO moest, omdat ze mij zo miste. Toevallig was ik die dag vrij, en beloofde ik haar dat ze die middag gewoon lekker thuis mocht komen en dat we samen leuke dingen zouden doen.

Ik sta netjes op het schoolplein, met een zoon die vreselijk boos is dat hij mee naar huis moest, want hij wilde naar de BSO, want al zijn vriendjes gaan ook. En een dochter die aan komt rennen, 'mam, ik speel bij Truus vanmiddag' en haar rugtas weggooit en er vandoor gaat met een ándere moeder en klasgenoot. Tja, sta je dan, met je goede gedrag.

Daarbij: áls ik ze ophaal uit de BSO zijn ze altijd druk aan het spelen en ik geef ze regelmatig de keuze om thuis te komen uit school (omdat ik onregelmatig werk heb ik 3 vaste dagen BSO, maar ik ben op die dagen niet altijd aan het werk) en dat willen ze eigenlijk nooit, want de BSO is veel te leuk. Kom ik te vroeg, dan heb ik ruzie, want dan zijn ze nog niet klaar met spelen.

Kennelijk is thuisblijven bij mama nog véél erger dan die schadelijke opvang smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 23:22

Ik kan het me wel voorstellen, hoor. Momenteel is het voor mij vrij moeilijk te realiseren om een vaste baan buitenshuis te hebben, maar ik zou het wel weer graag willen. Misschien over een tijdje, tot die tijd heb ik mijn freelance werk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 23:23

Ik vind mezelf trouwens ook niet de leuke, koekjesbakkende moeder uit de reclame. Soms bak ik wel koekjes, maar die mislukken dan altijd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen andere(werkende) oppas opa's en oma's dat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum