Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

+8
Rush
Antibes
Blond
rapa nui
Marin
Caresses
Poubelle
Lady Starstruck
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Lady Starstruck vr 11 jan 2013 - 9:05

Welke dingen en denk dan aan bepaalde rituelen, bepaalde cultuur dingen of iets anders heeft jou doen verbazen in andere landen? Mogen ook andere dingen zijn.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Poubelle vr 11 jan 2013 - 9:32

Het ja-schudden en nee-knikken in Bulgarije.
Dat was vrij onhandig.
En de overdreven vriendelijkheid in New York.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Lady Starstruck vr 11 jan 2013 - 9:35

In het deel van Amerika waar ik ben geweest zijn ze dol op gedenk platen en gedenk stenen. Ook standbeelden zie je daar erg veel. Iedere president word er wel herdacht of iets. Ik zie het al voor me dat wij allemaal gedenk stenen gaan neerzetten voor oud vorsten of oud premiers. Een Balkenende standbeeld of iets dergelijks. Maar die Amerikanen doen het dus wel.

Op Bali brak ik echt mijn nek over de offertjes die ze daar plaatste met wierrook en ze offeren bijv. een ei of een sigaret naar de goden. Ik vind het ook wel erg bijzonder dat ze dat deden en ik wilde echt niet die bakjes omver lopen. Maar ik ben zo onhandig dat ik er perongeluk 1 omver heb gelopen daar Embarassed Vond ik zo sneu.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Caresses vr 11 jan 2013 - 10:04

De hygiëne, of het gebrek eraan.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Marin vr 11 jan 2013 - 11:39

Hoe ontzettend onWesters een land als Bulgarije kan zijn, terwijl het bij de EU hoort. Bizar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Lady Starstruck vr 11 jan 2013 - 12:15

Marin schreef:Hoe ontzettend onWesters een land als Bulgarije kan zijn, terwijl het bij de EU hoort. Bizar.

Klopt! Ik ben er ook geweest. En ik ga er echt nooit meer heen. Ik vond het zo sober daar.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  rapa nui vr 11 jan 2013 - 12:33

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen 9k=

Ik heb me verbaasd over de plasgoten in China. Een goot met lage tussenmuurtjes waar je je behoefte doet terwijl de drollen van andere vrouwen onder je door drijven.

Ik heb me in Noord-Korea verbaasd over zoveel dingen: brede snelwegen waar geen auto over rijdt en die door de bevolking zijn aangelegd en ook worden onderhouden. Ik heb me vooral verbaasd over de afrikaantjes (die oranje bloemetjes) die kilometers lang maar langs die snelweg waren geplant. Ik heb me daar verbaasd over het verdriet of misschien het verplichte verdriet bij zoveel mensen die in Pyongyang het Mausoleum van Kim il Sing bezochten en over de beveiliging en procedure om dat mausoleum binnen te komen. Ik heb me verbaasd hoe opgelucht je kunt zijn nadat je amper een week in dat land bent geweest en hoe je dan al een gevoel van vrijheid ervaart als je op het eerste station in China weer vrijheid ervaart.

Ik verbaas me zo vaak over hoe gastvrij mensen zijn, in Kirgizíe bv. toen ik een wandeling maakte uitgenodigd door een mevrouw die me vol trots alle borduurwerken binnen in haart yurt liet zien, ik moest thee drinken, kreeg brood met verschillende soorten jam, we hadden een gesprek met handen en voeten. Het was gewoon zo speciaal.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Blond vr 11 jan 2013 - 12:43

De hoeveelheid kapsters en nagelstylisten in New York. Men heeft het altijd over het grote aantal Mac's, maar er zitten meer kapsters hoor.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Antibes za 12 jan 2013 - 5:50

Ik heb me er in Zuid-Afrika echt enorm over verbaasd dat het goede service is in een restaurant om je bord af te ruimen, zodra je je laatste hap in je mond gestoken hebt... Vond dat de eerste keer echt ZO onbeleefd haha.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Rush za 12 jan 2013 - 5:54

In Canada dat er geen mayo bij de frietjes zit. Overal waar ik kwam zat er geen saus bij, of kethup. Als ik dan vroeg om mayo kreeg ik standaard te horen dat de frietjes zonder saus het lekkerst zijn. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Bacio za 12 jan 2013 - 5:54

Lady Starstruck schreef:In het deel van Amerika waar ik ben geweest zijn ze dol op gedenk platen en gedenk stenen. Ook standbeelden zie je daar erg veel. Iedere president word er wel herdacht of iets. Ik zie het al voor me dat wij allemaal gedenk stenen gaan neerzetten voor oud vorsten of oud premiers. Een Balkenende standbeeld of iets dergelijks. Maar die Amerikanen doen het dus wel.

Op Bali brak ik echt mijn nek over de offertjes die ze daar plaatste met wierrook en ze offeren bijv. een ei of een sigaret naar de goden. Ik vind het ook wel erg bijzonder dat ze dat deden en ik wilde echt niet die bakjes omver lopen. Maar ik ben zo onhandig dat ik er perongeluk 1 omver heb gelopen daar Embarassed Vond ik zo sneu.
Als een dierbare overlijdt offeren ze een bepaalde rouwperiode een favoriet voedsel/drankje of dus een sigaret. Om zo de overledene gelukkig te stemmen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Bacio za 12 jan 2013 - 5:55

Rush schreef:In Canada dat er geen mayo bij de frietjes zit. Overal waar ik kwam zat er geen saus bij, of kethup. Als ik dan vroeg om mayo kreeg ik standaard te horen dat de frietjes zonder saus het lekkerst zijn. Laughing
Dat is bijna in alle landen buiten Europa zo (geen mayo bij de friet).

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Bacio za 12 jan 2013 - 5:56

Ik verbaas me in elk land erover hoe vriendelijk en gastvrij mensen zijn vergeleken met Nederland (behalve Frankrijk dan)

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  silly-one za 12 jan 2013 - 5:58

Het hele grote verschil tussen Kiev en Charkiv in Oekraine. Beide toch wel hoofdsteden van de USSR geweest. Kiev wel wat langer, maar het verschil tussen de welvaart was heel groot. Ik had wel een 'arme' beeld van Oekraine, maar als je ziet hoe rijk het centrum van Kiev is, dat was voor mij wel verrassend.

Verder vond ik 10 jaar geleden Bratislava een super mooi centrum hebben, terwijl dat Slowakije echt niet geweld in de boeken stond toen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Lady Starstruck za 12 jan 2013 - 6:52

Bacio schreef:Ik verbaas me in elk land erover hoe vriendelijk en gastvrij mensen zijn vergeleken met Nederland (behalve Frankrijk dan)

Helemaal mee eens! Ten opzichte van andere landen vind ik ons soms zeer onvriendelijk.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 7:23

Dat wisten we toch al, dat Nederlanders over het algemeen botte, onbeschaafde horken zijn die vooral bezig zijn met wat zich achter de dijken afspeelt? Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Bacio za 12 jan 2013 - 7:32

Rood schreef:Dat wisten we toch al, dat Nederlanders over het algemeen botte, onbeschaafde horken zijn die vooral bezig zijn met wat zich achter de dijken afspeelt? Cool
Sorry mevrouw die alles zo goed weet. De vraag was waar je je over verbaasde, ik verbaas me daarover. Elke keer weer.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 7:34

Hahaha! Bacio, grapjas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Bacio za 12 jan 2013 - 7:36

Rood ik vind jou enorm betweterig overkomen. Je lijkt jezelf echt heel erg te gek te vinden. Dat stoort me een beetje.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Exogenesis za 12 jan 2013 - 7:38

- De vieze hang-plashokjes
- Het water dat niet gezuiverd is en soms naar chloor smaakt
- Het gebrek aan bruin brood of volkoren brood
- De vieze en armoedige binnenlanden achter prachtig ogende stranden....
- De eeuwig aanwezige steigers
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 7:44

Toen ik in Japan was viel me op dat:
-Dat het fruit echt ongeloof duur is, een meloen was daar omgerekend €120,-
-Dat de straten daar echt mega schoon zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 9:14

Bacio schreef:Rood ik vind jou enorm betweterig overkomen. Je lijkt jezelf echt heel erg te gek te vinden. Dat stoort me een beetje.
Hmm, dat vind ik vervelend voor je, want zo ben ik helemaal niet. Ik snap wel dat je dat vindt, want mijn mening kan in tekst wel sterk overkomen. Maar zelf vind ik dat alleen maar fijn, dus ik ga dat niet aanpassen. Sterkte met het lezen van mijn posts! Wink


Laatst aangepast door Rood op za 12 jan 2013 - 9:15; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 9:14

Dat je in Azië overal wordt aangesproken of je alleen reist.
Dat je in Thailand niet achter in de rij gaat staan voor de wc, maar in verschillende rijtjes achter de deuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 9:14

Vesper schreef:-Dat het fruit echt ongeloof duur is, een meloen was daar omgerekend €120,-
Neeeee. :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Gast ma 14 jan 2013 - 22:14

Bacio schreef:Ik verbaas me in elk land erover hoe vriendelijk en gastvrij mensen zijn vergeleken met Nederland (behalve Frankrijk dan)

Ik heb in Frankrijk dus louter goede ervaringen, ondanks wat ik om me heen hoor, daar verbaas ik me dan weer over Wink Ik ben er al heel vaak op vakantie geweest en nooit een vervelende ervaring gehad.

Edit: wat mij heeft doen verbazen vooral in andere europese landen dat de boodschappen duur zijn. Tot Kroatie aan toe. Het viel mij al op dat er in Kroatië zoveel moestuintjes waren, dat is volgens mij gewoon bittere noodzaak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jou doen verbazen in andere landen Empty Re: Wat heeft jou doen verbazen in andere landen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum