Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

werkende mama's

+17
Blue flower
meisjesmama
Roos
Kayleigh
Teddyaapje
PapillonRose
Darius
Annie24
Mamsie
Tania
Susan
Bruintje Beer
Chelle
Thunder
chipa
Printje
Flower_L
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

werkende mama's Empty werkende mama's

Bericht  Flower_L wo 26 okt 2011 - 7:37

ik werk sinds het verlof van L. is afgelopen, 32u. 1 vaste dag in de week vrij.

De laatste tijd voel ik mij hier niet meer gelukkig bij. 's avonds heb ik vaak geen zin meer om vanalles te ondernemen. Soms ga ik in een fanatieke bui nog even flink het huishouden doen, maar vaak blijft het bij afruimen, keer stofzuigen of was vouwen.
De dag dat ik vrij ben, heb ik het gevoel dat ik ineens van alles moet....boodschappen, huishouden, uitrusten, afspraken met instanties/cb/etc
maar wat ik vooral wil (en waar de dag voor bedoelt is natuurlijk) : met L. spelen en knuffelen!

Maar...ik vind werken ook leuk en belangrijk! De reden dat ik voor 32u heb gekozen, is omdat ik het idee heb dat ik met minder uren engiszins 'stil blijf staan'. Dat ik dan te weinig werk om alles mee te krijgen qua ontwikkelingen en processen.
Financieel is het niet nodig om 4dgn te werken, dus daar hoef ik gelukkig niet over na te denken.

Ik heb nu enigszins de knoop doorgehakt omdat ik er niet gelukkiger van word. Ik wil naar 28u, en dan 1 week 4dgn werken, en andere week 3dgn. Nog even bedenken hoe ik dit aan ga pakken, en hopen dat mijn teamleider akkoord gaat.

Hoeveel werken jullie? En wat zijn jullie gevoelens hierbij? Ik weet dat hier ook een aantal moeders 30+ werken, en sommige zelfs met meerdere kindjes. Hoe ervaren jullie dit?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 7:44

ik loop nu 32 uur stage, ook vier dagen en ik word er echt niet gelukkig van. Ik kijk echt uit naar de vrijdag dat ik een dag samen met haar heb, de tijd heb om 's ochtends in bed met haar te knuffelen en samen met haar te zijn. Ik vind het heel fijn om die dag samen met haar te zijn en samen rustig aan te kunnen doen, de tijd voor haar hebben en van haar te kunnen genieten. Die vier dagen dat ze weg gaat vind ik echt teveel, ik heb het gevoel dat ik haar bijna niet zie.

Ik heb nu niet het idee dat ik veel van haar ontwikkeling mis. Wij hebben het geluk dat ze bijna alles voor het eerst thuis doet.

Ik heb ook het gevoel dat ik alles nauwelijks rond kan breiden, afspraken maken bij bijv. het CB wordt haast onmogelijk, omdat zij geen afspraken plannen op mijn vrije dag. Ik moet ontzettend veel doen op die ene vrije dag, waardoor dat ook weer een hectische dag is waarin ik onze dochter overal mee naartoe sleep en zij nog nauwelijks aan haar rust toe komt.

Gelukkig ben ik op de helft van m'n stage nu en moet ik nog even door bijten tot half januari. Ik hoop dan een baan te vinden van maximaal 3 dagen. Dat mogen best 3 dagen van 9 uur zijn, maar ik wil graag wat meer dagen met haar thuis hebben. Gelukkig werk ik in een branche waar heel veel part-timers werken en full-time banen over het algemeen moeilijk te vinden zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 7:46

Ik werk heel wisselend, maar soms zelfs 40+. Alles boven de 30 uur vind ik eigenlijk onprettig: teveel geren en gevlieg en te weinig tijd voor D.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 7:47

Ik heb twee kinderen en werk nu 36 uur in vier dagen. Vanaf januari ga ik 36 werken in vier/vijf dagen per week (dus de ene week vier, de andere vijf). Ik weet niet hoe dat laatste me gaat bevallen natuurlijk. Maar ik vind het wel fijn dat het betekent dat mijn man ook 36 uur gaat werken en een papadag heeft.

Ik kan je nu alleen vertellen hoe ik het vind om vier dagen te werken. En ik vind het heerlijk! Ik werk pas sinds twee maanden op deze plek, dus het is ook nog nieuw allemaal natuurlijk. Maar vooralsnog heb ik het gevoel dat ik mezelf inderdaad heel sterk aan het ontwikkelen ben. De dag dat ik thuis ben vind ik het heerlijk om met onze twee kleintjes te spelen, knuffelen en tutten.

Bijkomende voordelen zijn de financiele omstandigheden en het feit dat ik daar een aanzienlijk aandeel in lever voelt voor mij erg prettig.
Ik wil alleen nog steeds wel heel graag een schoonmaakster laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Printje wo 26 okt 2011 - 7:47

Ik werkte eerst 4 dagen en ben sinds dit schooljaar (sta voor de klas) naar 3 dagen gegaan. Eigenlijk om dezelfde redenen die al genoemd zijn, de drukte, nergens aan toekomen etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  chipa wo 26 okt 2011 - 7:50

Ik ga binnenkort (waarschijnlijk/hopelijk) ook weer aan het werk voor 4 dagen in de week (32 uur). Ik ben starter en het is al moeilijk in mijn vakgebied iets te vinden, dus ik mag blij zijn als ik aan de slag kan 4 dagen. Al vind ik het eigenlijk ook te veel. Liever 3 dagen, maar dat is gewoon niet te vinden momenteel:(
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Thunder wo 26 okt 2011 - 7:51

Ik werk nu 16 uur met soms een uitloop naar 24-30 uur in drukke periodes. Ik vind het heerlijk! Ik heb toen de jongste amper 4 maanden was een tijdelijke baan gehad van 32 uur, en dat was voor tijdelijk prima te doen, vooral ook omdat we net een huis hadden gekocht en ik mijn baan verloor. Ik had weinig keus. Gelukkig vond ik na een half jaar mijn huidige baan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Chelle wo 26 okt 2011 - 7:56

Ik werk 24 uur (3 dagen). Ik vind heerlijk om 2 dagen met A samen te zijn.
Ik werk op maandag, woensdag en vrijdag. De dag dat ik werk bedenk ik me steeds; "lekker, morgen weer vrij!"

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  chipa wo 26 okt 2011 - 8:18

Chelle schreef:Ik werk 24 uur (3 dagen). Ik vind heerlijk om 2 dagen met A samen te zijn.
Ik werk op maandag, woensdag en vrijdag. De dag dat ik werk bedenk ik me steeds; "lekker, morgen weer vrij!"


Dit lijkt me dus echt ideaal he! Helaas voorlopig niet mogelijk voor mij:(
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 8:20

chipa schreef:
Chelle schreef:Ik werk 24 uur (3 dagen). Ik vind heerlijk om 2 dagen met A samen te zijn.
Ik werk op maandag, woensdag en vrijdag. De dag dat ik werk bedenk ik me steeds; "lekker, morgen weer vrij!"


Dit lijkt me dus echt ideaal he! Helaas voorlopig niet mogelijk voor mij:(

Ik heb de woensdag vrij. Dat vind ik ook echt ideaal; twee dagen werken, een dag thuis, twee dagen werken en twee dagen thuis. En na twee dagen werken wil ik graag een dag thuis zijn. Maar na twee dagen thuis zijn wil ik ook heel graag weer aan het werk Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Bruintje Beer wo 26 okt 2011 - 8:21

Ik werk 24 uur. Ik werk onregelmatig in de zorg. Als ik het weekend werkt is het wat drukker die week maar daarna ben ik wel 5 dagen vrij. Heerlijk vindt ik het. Toch nog wel voldoende geld in het laatje brengen om leuke dingen te doen maar toch ook nog zat tijd met je kids door te brengen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 8:24

Ik werk 16 uur per week tot aan Jan. 2012 dan stop ik voor 6 maanden met werken. Het klinkt gek maar die 16 uur werken per week valt mij best zwaar, dit gezien alles rondom M.ara. Erg veel ziekenhuis afspraken, afspraken in het revalidatie centrum, veel dingen te regelen, mijn vriend werkt ook 5 dagen in de week onregelmatig. Dan hebben we natuurlijk S.enna die ook naar school moet, naar zwemles, gymles en paardrij les, en ook gewoon haar leven wil lijden. Ja, ik zal blij zijn als het Jan. is want de laatste maanden loop ik mezelf echt compleet voorbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 8:25

Mama_van2 schreef:Ik werk 16 uur per week tot aan Jan. 2012 dan stop ik voor 6 maanden met werken. Het klinkt gek maar die 16 uur werken per week valt mij best zwaar, dit gezien alles rondom M.ara. Erg veel ziekenhuis afspraken, afspraken in het revalidatie centrum, veel dingen te regelen, mijn vriend werkt ook 5 dagen in de week onregelmatig. Dan hebben we natuurlijk S.enna die ook naar school moet, naar zwemles, gymles en paardrij les, en ook gewoon haar leven wil lijden. Ja, ik zal blij zijn als het Jan. is want de laatste maanden loop ik mezelf echt compleet voorbij.

hug En het klinkt bepaald niet gek dat die 16 uur je zwaar vallen hoor meis!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 8:27

Ja, dank je ! Het staat misschien zo stom, wat is nu 16 uur per week ? Maar ik merk echt dat die 16 uur me echt teveel worden, en naarmate de operatie dichterbij komt ik er met mijn hoofd niet zo goed meer bij ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Susan wo 26 okt 2011 - 8:28

Helemaal niet gek, Mv2. Ik heb het soms al, dat ik mijn freelance werk er echt niet bij kan hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Tania wo 26 okt 2011 - 8:30

Ik vind het ook niet raar hoor mv2. Ik werk 20 uur en dat is prima te doen, maar als ik daarnaast nog zoveel zorg zou hebben voor m'n kindje weet ik zeker dat dat me ook te veel zou worden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Mamsie wo 26 okt 2011 - 8:34

Idd helemaal niet gek. Ik krijg het studeren, werken en 3 kids ook niet echt voor elkaar hoor. Dan heb ik er nog wel 2 op de basisschool. Nee ik snap dat je dat niet trekt.
De speel en sport afspraken van die kids en dan nog de andere afspraken als dokter, tandarts, cb, oogarts, kinderfeestjes bladieblaa vind ik al veel laat staan wat jij allemaal voor afspraken heb!

Ik heb nu toch een schoonmaakster genomen voor 1x in de 2 weken en ik zeg: "HEEEEERLIJK"
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 8:35

Mamsie schreef:Idd helemaal niet gek. Ik krijg het studeren, werken en 3 kids ook niet echt voor elkaar hoor. Dan heb ik er nog wel 2 op de basisschool. Nee ik snap dat je dat niet trekt.
De speel en sport afspraken van die kids en dan nog de andere afspraken als dokter, tandarts, cb, oogarts, kinderfeestjes bladieblaa vind ik al veel laat staan wat jij allemaal voor afspraken heb!

Ik heb nu toch een schoonmaakster genomen voor 1x in de 2 weken en ik zeg: "HEEEEERLIJK"

Jaloers!! Ik ga dit weekend nog op zoek! Maar waar vind je nou een betrouwbaar iemand..?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Mamsie wo 26 okt 2011 - 8:39

Minneke schreef:
Mamsie schreef:Idd helemaal niet gek. Ik krijg het studeren, werken en 3 kids ook niet echt voor elkaar hoor. Dan heb ik er nog wel 2 op de basisschool. Nee ik snap dat je dat niet trekt.
De speel en sport afspraken van die kids en dan nog de andere afspraken als dokter, tandarts, cb, oogarts, kinderfeestjes bladieblaa vind ik al veel laat staan wat jij allemaal voor afspraken heb!

Ik heb nu toch een schoonmaakster genomen voor 1x in de 2 weken en ik zeg: "HEEEEERLIJK"

Jaloers!! Ik ga dit weekend nog op zoek! Maar waar vind je nou een betrouwbaar iemand..?

Ja ik heb het via een bekende gedaan. Een kennis van mij had een goede schoonmaakster en zij poetste ook nog bij haar moeder. Ik heb haar gewoon gebeld en ze is langs geweest voor een gesprekje. Ik heb aangegeven dat we de 1e paar keer op proef doen. Bevalt het haar of mij niet kunnen we zonder gezeur er van af zien. Ik moet wel zeggen ik laat geen waardevolle spullen slingeren, omdat ik dan denk "je weet nooit".
Bij mij komt ze 1 x in de 2 weken voor de hele bovenverdieping en badkamer grondig.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 8:42

Wat lief van jullie. Toch ook wel weer even een bevestiging dat ik mezelf niet aanstel. De laatste tijd heb ik in mijn directe omgeving over dit onderwerp een paar nare ervaringen gehad die mij toch aan het twijfelen hebben gebracht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 8:42

O ja, en mijn huishouden, die was ik even vergeten :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Mamsie wo 26 okt 2011 - 8:44

Mama_van2 schreef:Wat lief van jullie. Toch ook wel weer even een bevestiging dat ik mezelf niet aanstel. De laatste tijd heb ik in mijn directe omgeving over dit onderwerp een paar nare ervaringen gehad die mij toch aan het twijfelen hebben gebracht.

Meis echt trek je daar aub niks van aan! Als ik een paar nekjes moet komen doorbijten zeg je het maar hoor! Twisted Evil
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Mamsie wo 26 okt 2011 - 8:46

Een schoonmaakster heb ik trouwens heel lang afgehouden hoor. Ik wou het niet en vond het onzin omdat ik toch thuis was maar door de pijn en mijn lijf moest ik wel en ben ik onder dwang een schoonmaakster gaan zoeken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 8:51

Mamsie schreef:
Mama_van2 schreef:Wat lief van jullie. Toch ook wel weer even een bevestiging dat ik mezelf niet aanstel. De laatste tijd heb ik in mijn directe omgeving over dit onderwerp een paar nare ervaringen gehad die mij toch aan het twijfelen hebben gebracht.

Meis echt trek je daar aub niks van aan! Als ik een paar nekjes moet komen doorbijten zeg je het maar hoor! Twisted Evil

Evil Mamsie Wink Ik weet het hoor maar de laatste week kreeg ik echt ineens 3 opmerkingen over mijn 'maar' 2 dagen in de week werken (wat er deze week trouwens 6 zijn) waardoor ik echt even ging twijfelen of in niet gek aan het worden ben :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Mamsie wo 26 okt 2011 - 8:53

Mama_van2 schreef:
Mamsie schreef:
Mama_van2 schreef:Wat lief van jullie. Toch ook wel weer even een bevestiging dat ik mezelf niet aanstel. De laatste tijd heb ik in mijn directe omgeving over dit onderwerp een paar nare ervaringen gehad die mij toch aan het twijfelen hebben gebracht.

Meis echt trek je daar aub niks van aan! Als ik een paar nekjes moet komen doorbijten zeg je het maar hoor! Twisted Evil

Evil Mamsie Wink Ik weet het hoor maar de laatste week kreeg ik echt ineens 3 opmerkingen over mijn 'maar' 2 dagen in de week werken (wat er deze week trouwens 6 zijn) waardoor ik echt even ging twijfelen of in niet gek aan het worden ben :-)

Ach die mensen zijn gek. Alsof werken verplicht is?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum