Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

+4
Ayla
Juutjepetuutje
Catwoman79
Mom-Of-3
8 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Mom-Of-3 ma 16 jul 2012 - 18:23

Hoi meiden,

Zoals jullie weten weet ik sinds gister dat ik zwanger ben van ons derde kindje.
Nu even een vraag aan de mama's met 3 kinderen of meer, of natuurlijk iemand die een tip heeft.
Wij hebben 3 slaapkamers en een zolder. De kinderen hebben nu gewoon een eigen slaapkamer en wij gebruiken een slaapkamer, dus de zolder is nu alleen nog vrij om het zo te zeggen.

Nu zit ik dus te denken wat zou het makkelijkst zijn om de derde straks te laten slapen.
Zullen wij zelf naar zolder gaan, of de oudste naar zolder ( vind ik misschien nog wat te jong??), of 2 kinderen op de grootste kamer maar volgens mijn vriend gaat dat niet werken.

Hebben jullie misschien tips, ervaringen of ideeën? Dan hoor ik het heel graag.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 19:00

Wij hebben nog geen 3e, maar wel dezelfde indeling. Wij slapen op zolder en onze kinderen op de 1e verdieping.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Catwoman79 ma 16 jul 2012 - 19:05

Wij hebben eenzelfde soort indeling hier in huis.
En mijn buren hebben wel 3 kids.
Zij hebben de zolder verbouwd tot 2 slaapkamers.
Hierdoor hebben ze op de eerste verdieping ook nog een kamer "over" voor logees of als kantoor.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 19:12

Hier ook 3 kinderen en de oudste slaapt op zolder, ik vond het geen prettig idee dat de 2 kleintjes alleen lagen beneden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Juutjepetuutje ma 16 jul 2012 - 19:18

Wij slapen zelf op zolder en de kinderen straks beneden. Eerst zou mijn zoontje naar zolder gaan maar ik vond dat geen fijn idee.
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 19:18

Overigens kon het bij ons ook niet anders. We hebben zo'n groot bed dat het nergens in pastte op de 1e verdieping smile. Nu hebben we de babyfoon naast ons bed staan en op de kamer van de jongste staan, dus we horen direct wanneer hij wakker is. De oudste (3) loopt gewoon naar boven als hij wakker is. Op de deur naar beneden zit een haakje. Zodat de oudste niet zelf naar beneden kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 19:22

Wij zijn bezig met een woning (wonen nu nog in appartement) en daar zijn ook drie slaapkamers, en een zolder. En we hebben drie kinderen. Ik zou het liefst de oudste op zolder leggen mocht het doorgaan, maar ik vind het ook wel eng want de kinderen zijn geen trappen gewend, dus wat dat betreft het liefste allemaal op 1 verdieping. Maar ik vind 4 niet zo jong om naar zolder te gaan hoor, bij mijn zoon zou ik het los van de trappen wel durven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 19:30

Wij gaan ook zelf naar zolder. Y. Naar onze kamer (dit waren er oorspronkelijk 2) maar daar komt een soort van speel/televisiehoekje met tafeltje en stoeltjes etc.
En de baby op Y. Haar oude kamer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Ayla ma 16 jul 2012 - 19:32

Ik was 3 toen ik op zolder ging slapen, heb een paar jaar een emmertje op mijn kamer gehad waar ik op kon plassen, heb je ook niet het enge van dat je kindje naar beneden moet om te plassen. Zo zou ik het ook doen mochten we 3 slaapkamers hebben en 3 kindjes krijgen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  SarahKey ma 16 jul 2012 - 19:42

Mijn oppaskindje van toen net 4 sliep ook op zolder, vond ze prachtig! Ik zou voor die optie kiezen want ik wil persoonlijk zelf op dezelfde verdieping slapen als de baby.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Linda ma 16 jul 2012 - 19:46

Hebben jullie de zolders verbouwd en geïsoleerd enzo?
Bij ons is het heet en een beetje vochtig op zolder, daar zou niemand nu kunnen slapen. Er zit ook geen isolatie tussen die balken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 19:53

Ja, wel isoleren. Anders is het echt te koud in de winter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  woezel ma 16 jul 2012 - 20:09

Hier slaapt de oudste sinds hij 3,5 is op zolder. Dat gaat goed. We hebben snachts het overlooplicht aan op zolder, zodat hij veilig naar beneden kan als hij moet plassen.

Hier hebben we de zolder net pas helemaal geisoleerd

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 20:21

Ik zou bang zijn dat de kinderen weggehaald zouden worden als ik zelf op zolder zou slapen en de kinderen een verdieping lager! Vast niet helemaal realistisch Wink maar ik voel me niet prettig bij dat idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 20:23

Misschien opper ik iets waar je allang over hebt nagedacht hoor, maar kunnen de 2 oudste niet bij elkaar op de kamer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 20:25

Arden schreef:Ik zou bang zijn dat de kinderen weggehaald zouden worden als ik zelf op zolder zou slapen en de kinderen een verdieping lager! Vast niet helemaal realistisch Wink maar ik voel me niet prettig bij dat idee.

Haha! Weg gehaald door wie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Mom-Of-3 ma 16 jul 2012 - 20:27

Aan de ene kant denk ik, wil ik alle kindjes wel beneden laten slapen en wij zelf op zolder? Weet ook niet of ik dat wel fijn vind.
De oudste is dan bijna 4,5 jaar als de baby zou komen. Misschien een gedachte dat ik hem daar te jong voor vind?
Zolder is gewoon geïsoleerd dus dat is het probleem niet.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Mom-Of-3 ma 16 jul 2012 - 20:28

Arden schreef:Ik zou bang zijn dat de kinderen weggehaald zouden worden als ik zelf op zolder zou slapen en de kinderen een verdieping lager! Vast niet helemaal realistisch Wink maar ik voel me niet prettig bij dat idee.

Dat heb ik dus ook of beneden brand wat naar boven komt en zelf op zolder liggen brrr. Moet ik ook maar niet aan denken

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 20:30

Luce schreef:
Arden schreef:Ik zou bang zijn dat de kinderen weggehaald zouden worden als ik zelf op zolder zou slapen en de kinderen een verdieping lager! Vast niet helemaal realistisch Wink maar ik voel me niet prettig bij dat idee.

Haha! Weg gehaald door wie?

Inbrekers, kidnappers ofzo. Ik weet dat die kans verwaarloosbaar is haha, maar ik sliep vroeger zelf ook op zolder en toen was ik ook bang dat er iets zou gebeuren een verdieping lager. Mijn vriend wilde ook op zolder slapen dus ik denk er nog wel even over na maar eigenlijk wil ik dat niet.

Hier is het trouwens ook nog een optie dat de jongetjes op 1 kamer gaan en dochter tzt naar zolder. Maar de overweging is hier dus weer meer die trappen omdat ik dat eng vind dat de kinderen daar niet aan gewend zijn. Maar goed de kans is niet groot dat het doorgaat met dat huis maar we hebben er wel over nagedacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Mom-Of-3 ma 16 jul 2012 - 20:30

Mermaid Forest schreef:Misschien opper ik iets waar je allang over hebt nagedacht hoor, maar kunnen de 2 oudste niet bij elkaar op de kamer?

Zit ik ook aan te denken en als de oudste wat ouder is die naar zolder. Maar dat is dan misschien weer dubbelop

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Coco ma 16 jul 2012 - 20:37

Arden schreef:Ik zou bang zijn dat de kinderen weggehaald zouden worden als ik zelf op zolder zou slapen en de kinderen een verdieping lager! Vast niet helemaal realistisch Wink maar ik voel me niet prettig bij dat idee.

+1 of dat inbrekers op hun kamer sluipen en ze wat aan doen als ze beginnen te krijsen of iets.

Edit: onze kinderen slapen samen op een kamer en dat gaat eigenlijk prima. Ze worden niet zo snel wakker van elkaar. Dan moet er echt nood en brand zijn. Zeker als er straks ook een baby bij is die 's nachts wakker is wennen ze vrij snel aan geluiden. Ik zou het gewoon proberen samen en als dat niet werkt de oudste naar zolder. Zoveel werk is dat niet toch?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen? Empty Re: Hoe hebben andere mama's dit gedaan, of zouden dit doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum