Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Extra vrij na zwangerschapsverlof

+24
Snoes
Happinaz
Aimee
moepie
CCC
Slakje
SarahKey
Wennes
Happydobby
Twellie
Vancity_girl
Diese
kwak
Star007
Flip Fluitketel
Liadan
M@niek
Monnie
Parel
Lejow
Flower_L
Tania
Printje
Linda
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  moepie di 23 okt 2012 - 19:37

Bij de oudste zat ik al thuis vanaf 13 weken zwangeschap (ivm ziekte van mijn man), ben op 17 september bevallen en ik ging in januari weer aan het werk, doordat ik al vanaf maart thuis zat had ik heel veel vakantieuren over dus die plakte ik achter mijn officiële verlof aan.

Dit keer had ik 6 weken van te voren, 10 weken erna + 3 vakantieweken erbij (waarvan ik nu in de laatste zit). Heb wel zin om weer te gaan werken maar als ik nog langer thuis zou zijn vond ik dat ook helemaal niet erg.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Printje di 23 okt 2012 - 19:37

Ik kan volgens mij niet zomaar twee extra weken verlof/vakantie opnemen in het onderwijs. Dan moet je meteen als je ouderschapsverlof opnemen en dat is me dan teveel. Ik vind 16 weken echt meer dan genoeg..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Linda di 23 okt 2012 - 19:45

Printje schreef:Ik kan volgens mij niet zomaar twee extra weken verlof/vakantie opnemen in het onderwijs. Dan moet je meteen als je ouderschapsverlof opnemen en dat is me dan teveel. Ik vind 16 weken echt meer dan genoeg..

In de meeste cao's staat vermeld dat je na je verlof nog 4 weken extra verlof op mag nemen. Geen idee of dat in het onderwijs ook kan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Printje di 23 okt 2012 - 19:49

Linda schreef:
Printje schreef:Ik kan volgens mij niet zomaar twee extra weken verlof/vakantie opnemen in het onderwijs. Dan moet je meteen als je ouderschapsverlof opnemen en dat is me dan teveel. Ik vind 16 weken echt meer dan genoeg..

In de meeste cao's staat vermeld dat je na je verlof nog 4 weken extra verlof op mag nemen. Geen idee of dat in het onderwijs ook kan.

Ik meen dat we het aaneengesloten moeten opnemen, en dat vind ik dus teveel in een keer. Ik moet rond half april weer beginnen, 2 weken werken en dan weer 2 weken meivakantie. Dus op zich is het dan ook wel weer lekker om er twee weken weer eventjes in te komen en dan alweer vakantie te hebben.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 20:31

Ik heb vakantiedagen openomen, ik blijf nog thuis tot na de kerst. Zou eigenlijk volgende week weer moeten beginnen, vind ik echt VEEL te vroeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Aimee di 23 okt 2012 - 20:36

Ik moest de dag dat Luuk 3 maanden werd weer aan het werk. Ik had dus een aantal weken vakantie aan mijn verlof geplakt.
Voor een volgende zou ik graag langer thuis willen blijven. Vooral gezien de borstvoeding; ik was met 3 maanden nog heel onzeker, Luuk wilde niet uit de fles drinken (terwijl we wel veel geoefend hadden), ik was er emotioneel nog niet aan toe om mijn baby bij een ander achter te laten... 6 maanden verlof lijkt me echt heerlijk!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Printje di 23 okt 2012 - 20:39

Grappig die verschillen, het scheelt ook wel dat ik flesvoeding ga geven denk ik, en een eigen klas heb die ik ook belangrijk vind.

Maar wat doen jullie dan allemaal tijdens je verlof? Ik verveelde me serieus dood.. had de stad wel gezien, zwemmen vond ik hem toen nog te klein voor en dat thuis hangen/rommelen is dus echt niets voor mij.

Jullie nog tips om verlof door te komen hahaha.

Als het goed gaat werk ik trouwens to 36 weken (stiekem zelfs tot 36+1) als het goed blijft gaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 20:44

Ik moet weer aan het werk als de jongste 13 weken is. Ik ben er op zich wel weer aan toe, maar zie er wel tegenop om haar naar de gastouder te brengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Printje di 23 okt 2012 - 20:46

Ow maar dat wegbrengen vond ik ook vreselijk trouwens, nu nog steeds af en toe, maar werken vond ik toch ook wel weer heerlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Lejow di 23 okt 2012 - 20:46

Printje schreef:Grappig die verschillen, het scheelt ook wel dat ik flesvoeding ga geven denk ik, en een eigen klas heb die ik ook belangrijk vind.

Maar wat doen jullie dan allemaal tijdens je verlof? Ik verveelde me serieus dood.. had de stad wel gezien, zwemmen vond ik hem toen nog te klein voor en dat thuis hangen/rommelen is dus echt niets voor mij.

Jullie nog tips om verlof door te komen hahaha.

Als het goed gaat werk ik trouwens to 36 weken (stiekem zelfs tot 36+1) als het goed blijft gaan.

Daar had ik ZO geen last van.
Ik vond het heerlijk thuis, kon hele dagen bankhangen.
Beetje lummelen, naar de supermarkt en de winkels lopen.
Filmpjes kijken, taart/cupcakes bakken, en de dag was zo weer om hahaha!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Printje di 23 okt 2012 - 20:47

hahaha Lejow; ik vind, bij wijze van, de zomervakantie al 'te lang' in de zin van dat ik me na een tijdje echt stierlijk verveel. Nu R ouder is eigenlijk minder maar als baby...maar goed ik 'mag' nog 9 weken werken, en dan 16 weken verlof.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 20:54

Ik kom hier echt niet aan vervelen toe :O .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Printje di 23 okt 2012 - 20:55

hahaha Charlie; dat snap ik maar jij hebt 2 baby's. Ik vond de dagen naarmate mijn verlof vorderde zo enorm saai..iedere dag hetzelfde ritme..niets voor mij hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 20:57

Ja daarin merk ik dan toch wel het verschil. Ik ben zo op, ik snak elke dag naar wat slaap. Ik weet begod niet hoe ik dit zou moeten combineren met werk, ook niet in januari.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Printje di 23 okt 2012 - 20:58

Jeetje slapen ze nog zo slecht dan? Ik weet ff niet meer hoe oud ze zijn..

Maar R sliep hier door net voordat mijn verlof voorbij was, ideaal dus. Hij huilde veel en sliep weinig maar ook daarom werd ik juist helemaal gek van dat thuiszitten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 21:00

In principe slapen ze door, van een uur of half 12 tot 7. Maar bijna elke nacht loopt er wel eentje eventjes te keten 's nachts. Maar ook als ze doorslapen...ik ben toch zo moe. Ik kan gewoon niet bijslapen, die 4 nachten in het ziekenhuis met J. laatst hebben er ingehakt, sindsdien kom ik niet meer echt terug op kracht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Printje di 23 okt 2012 - 21:03

Nee dat begrijp ik. En juist dat eventjes wakker breekt vaak op vind ik. En overdag? Of slapen ze niet tegelijkertijd?


Hier scheelde het trouwens wel, tegen die vermoeidheid, om van die aanvullende vitamine te slikken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 21:06

Printje schreef:Nee dat begrijp ik. En juist dat eventjes wakker breekt vaak op vind ik. En overdag? Of slapen ze niet tegelijkertijd?


Hier scheelde het trouwens wel, tegen die vermoeidheid, om van die aanvullende vitamine te slikken.

Overdag zijn ze bijna de hele dag wakker. En zo niet, wisselen ze elkaar af. Dat vind ik niet zo erg, want ik wil aan elk kleintje ook wat exclusieve aandacht kunnen besteden, en dat kan alleen zo.

Ik kom alleen NERGENS aan toe, nog niet eens een tijdschrift lezen ofzo 10 min. Dus als het even rustig is, dan doe ik liever iets nuttigs dan slapen...zo zonde van mijn dag.

Ik heb nu trouwens één baby naar mijn moeder gebracht. Zoonlief ligt nog te slapen en ik heb echt eventjes tijd voor mezelf en wat dingetjes te regelen....heerlijk en zo anders!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Printje di 23 okt 2012 - 21:07

Pfff Charlie dat klinkt idd zwaar zeg.. met 1 baby is dan toch vaak wel anders idd. Ik had, natuurlijk wel minder, maar zeker toch ook wel tijd voor mezelf. Wat goed dat je eventjes een baby naar je moeder gebracht hebt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Happinaz di 23 okt 2012 - 21:36

Charlie schreef:In principe slapen ze door, van een uur of half 12 tot 7. Maar bijna elke nacht loopt er wel eentje eventjes te keten 's nachts. Maar ook als ze doorslapen...ik ben toch zo moe. Ik kan gewoon niet bijslapen, die 4 nachten in het ziekenhuis met J. laatst hebben er ingehakt, sindsdien kom ik niet meer echt terug op kracht.

Ik herken wat je zegt Charlie, maar geloof me als ervaringsdeskundige kan ik je verellen dat het werken naast het opvoeden van een tweeling júíst structuur gaat geven. Ik was dolgelukkig en ineens was het een stuk draagbaarder (is dat een woord?) ofzo. Ik kwam op het werk ook een beetje tot rust, had afleiding, kon relativeren en s'avonds had ik gek genoeg (ondanks de 2,5 jaar maar 5 uur slaap per nacht) toch nog energie voor de jongens.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Happinaz di 23 okt 2012 - 21:38

Happinaz schreef:
Charlie schreef:In principe slapen ze door, van een uur of half 12 tot 7. Maar bijna elke nacht loopt er wel eentje eventjes te keten 's nachts. Maar ook als ze doorslapen...ik ben toch zo moe. Ik kan gewoon niet bijslapen, die 4 nachten in het ziekenhuis met J. laatst hebben er ingehakt, sindsdien kom ik niet meer echt terug op kracht.

Ik herken wat je zegt Charlie, maar geloof me als ervaringsdeskundige kan ik je verellen dat het werken naast het opvoeden van een tweeling júíst structuur gaat geven. Ik was dolgelukkig en ineens was het een stuk draagbaarder (is dat een woord?) ofzo. Ik kwam op het werk ook een beetje tot rust, had afleiding, kon relativeren en s'avonds had ik gek genoeg (ondanks de 2,5 jaar maar 5 uur slaap per nacht) toch nog energie voor de jongens.

Oh ik had het stukje willen quoten waarin je schrijft dat je niet weet hoe je dat straks in januari zou moeten combineren. Maar je begrijpt me evengoed wel denk ik.

De eerste 2,5 jaar dacht ik echt GEK te worden, nu ze 4 zijn kijk ik erop terug en vind ik mezelf daadwerkelijk een heldin. Ookal mag dat dan wat arrogant klinken. HOE ben ik die 2,5 jaar doorgekomen?:O
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Linda di 23 okt 2012 - 21:46

Happinaz, dat klinkt niet arrogant hoor! Dat mag je gerust over jezelf zeggen!

Ik vind het ook een godswonder dat ik bijna 2 jaar lang gebroken nachten heb overleefd. Als ik daar nu aan terug denk... Pffff...
Ik hoop heel hard dat deze baby beter slaapt!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 21:50

Happinaz schreef:
Charlie schreef:In principe slapen ze door, van een uur of half 12 tot 7. Maar bijna elke nacht loopt er wel eentje eventjes te keten 's nachts. Maar ook als ze doorslapen...ik ben toch zo moe. Ik kan gewoon niet bijslapen, die 4 nachten in het ziekenhuis met J. laatst hebben er ingehakt, sindsdien kom ik niet meer echt terug op kracht.

Ik herken wat je zegt Charlie, maar geloof me als ervaringsdeskundige kan ik je verellen dat het werken naast het opvoeden van een tweeling júíst structuur gaat geven. Ik was dolgelukkig en ineens was het een stuk draagbaarder (is dat een woord?) ofzo. Ik kwam op het werk ook een beetje tot rust, had afleiding, kon relativeren en s'avonds had ik gek genoeg (ondanks de 2,5 jaar maar 5 uur slaap per nacht) toch nog energie voor de jongens.

Dankje, dat is heel fijn om te horen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Happinaz di 23 okt 2012 - 21:52

Linda schreef:Happinaz, dat klinkt niet arrogant hoor! Dat mag je gerust over jezelf zeggen!

Ik vind het ook een godswonder dat ik bijna 2 jaar lang gebroken nachten heb overleefd. Als ik daar nu aan terug denk... Pffff...
Ik hoop heel hard dat deze baby beter slaapt!

Ja! En dan daarnaast nog werken ook, én nog presteren ook. Ik denk dat 'je' in een soort andere modus komt. Want nu slapen mijn jongens echt heel goed en als ik nu een nachtje wat korter slaap door een feestje ofzo dan ben ik gelijk helemaal van de rel haha.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Happinaz di 23 okt 2012 - 21:52

Charlie schreef:
Happinaz schreef:
Charlie schreef:In principe slapen ze door, van een uur of half 12 tot 7. Maar bijna elke nacht loopt er wel eentje eventjes te keten 's nachts. Maar ook als ze doorslapen...ik ben toch zo moe. Ik kan gewoon niet bijslapen, die 4 nachten in het ziekenhuis met J. laatst hebben er ingehakt, sindsdien kom ik niet meer echt terug op kracht.

Ik herken wat je zegt Charlie, maar geloof me als ervaringsdeskundige kan ik je verellen dat het werken naast het opvoeden van een tweeling júíst structuur gaat geven. Ik was dolgelukkig en ineens was het een stuk draagbaarder (is dat een woord?) ofzo. Ik kwam op het werk ook een beetje tot rust, had afleiding, kon relativeren en s'avonds had ik gek genoeg (ondanks de 2,5 jaar maar 5 uur slaap per nacht) toch nog energie voor de jongens.

Dankje, dat is heel fijn om te horen!

Komt goed! Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 561177
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  - Pagina 2 Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum